Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Mitää hajua miten pikku meijereillä menee , mutta eihän nuo konkkaakaan ole tehneet . Mutta otsikon aiheeseen palatakseni : ex senaattori Pylväs rakensi kumppanin kanssa uuden navetan ja lähettää valiolaiseen maidot lehden mukaan . Ennen nämä kaverit oli Arlan leirissä , joten Valioonkin taas mahtuu uusia .
Onkohan maksaneet Valion tasoista hintaa maidosta?
Mitenkä Oksa saa pyörän pitämään tommosessa leikkimisessä?
Hihnoissa löytyy monentasoista tavaraa. vähäisellä kokemuksella Semperit on ihan kuraa. Optibeltiltä perushihnat kohtuullisia ja Redpower on hyvä. Concar aika huippumerkki.
Päiväkotilasten hallitus. Näkevät kun joku vääntää naamaansa niin on pakko koittaa samaa.
En ole koskaan nähnyt, että 05-sarjaisesta olisi sivupellin maalit sulaneet. Täytyy olla jotakin muutakin vikaa. Pellit monilta puuttuu kun ovat irronneet ja kärsineet. Kumitutti pitää vaihtaa heti kun on revennyt tai meenyt väljäksi. 605 ei ollut koskaan lämpöongelmaa koneessa. Sillä mm. kylvettii jyrsinkylvönä jurttia 3 m jyrsimellä. Siinä oli aika kovilla. Hytissä oli kylläkin lämmin. 655 tuppaa joskus lämpenemään kun etukuormaajasta varisee tavaraa maskille. Taitaa siinä olla sadanhepan säädötkin.
955 joskus lämpeni kynnösten syystasauksessa Rexxus-jyrällä. Keulamaskin kun otti irti niin sitten jäähdytti riittävästi. Nyt turbotettuna 1400 Murskan pyörityksessä jos alkaa savua näkymään piipusta kannattaa myllyn syöttöä pienentää. Yleensä tavara semmoista, että saa syöttää mitä mylly vetää.
77 cm Jukan 3 lapaista potkuria sieti ainakin viileässä pyörittää urku auki. 140 l tankillinen meni 6 tuntiin. 11 tunnin jälkeen Bondiolin 8 kokoisen laajakulma-akselin suojus suli.
Äkeen vedossa tommonen peura puskee suoraan käännöksissä. Se kääntää rivat kulkusuuntaan. 955 kääntyy paremmin ja 956 tuplaristikoillaan todennäköisesti vielä parmmin.
Enemmän meillä on 955 Natikkaan tehty remonttia kuin 605 ja 655 Valmetteihin.
Kokkarekoulussa aikoinaan opetettiin, että viljojen itävyys säilyy muilla pitkään paitsi rukiilla ja peitattuna. Silloin peittaus oli lähinnä elohopeaa. Nykyaineissa voi olla vaihtelua.
Ei oo oranssissa etuakselilla lukkoa. Kun kynnössä pito loppui heitti vasen etupyörä kurat tuulilasiin.
Mutta mihis myytte, jos pohjoisnorja ruotsi halvempaa.
Siis se markkinatalous.
Ja etelään tulee kaapeli virosta ja ruotsista.
Et ihan taida nyt ymmärtää.
Etelän kaapelien kapasiteetti olematon ja Viroon päin sähköä yleensä viedään. Ankkurinvetokin laski Suomen sähkönhintaa kun ei Viroon pystytty viemään.
Jos hinta eriytetään etelän hinta korkeampi ja pohjoisesta myydään etelään ja saadaan parempi hinta.
Oranssit 880 pitäisi olla 4-pyttyisellä OM-merkkisellä moottorilla. Moottori vaihtui samaan aikaan 5-pyttyiseksi kun väri muuttui terrakotaksi. Myös tyyppinumeron perässä on 5-pyttyisissä numero 5.
Enolla oli tuollainen nelikko ja se oli meillä vuokralla syksyllä 1980. Kynnössä kun tuli savipaikka tuppasi sammumaan ennenkuin ehti kytkintä painamaan.
Tuskinpa linnunsiemeniä lajitellaan. Saman hinnan saavat rikkasiemenistäkin.
Totta, 805 mahtuu tuohon kriteeriin, ehkä 705:täkin saisi kutiteltua ne tarvittavat lisätehot osaavalla pajalla... Tiedän kyllä, että nelikot tuolloin olivat jo valtavirtaa, mutta niistä joutuu sitten maksamaan. Ja kun suunniteltuun käyttöön ei etuvetoa tai -kuormaajaa tarvitse. Apevaunun veto lienee aika monen tällaisen kohtalo?
Ei noissa paljoa muuta eroa ole kuin syöttöruuvin asento ja jarruissa on 805 kolmas levy puolellaan. 805 ei taidettu loppupuolella ainakaan Suomessa myydä takapotkuna.
Apevaunun pyörittäjiin on yleensä kertynyt aikalailla tunteja.
Aikalailla nuo jo myytiin nelikkoina, mutta kyllä niistä joskus takapotkukin löytyy. 705 ja 805 Valmetit, ainakin loppupuolen koneet olleet luotettavia.
Omakohtainen 45 vuoden kokemus 955 mallista. Kyllä siihenkin vikoja tulee. Viimeksi katkesi ulosoton tumppi 1400 Murskaa pyörittäessä.
Voimansiirron osat osin kortilla. 4460 kg nostovoimaa oli tolla aikakaudella ihan kohtuullisesti. 4 siipiset paluuaurat nousevat kivuttomasti. apusylinterillä saa sitten vielä lisävoimaa. Eiköhän 956 tuotu suomeen 40 laatikolla. Kone hiukan puhditon, mutta vääntää vielä tyhjäkäynnilläkin. Turbolla saa muuttumaan ihan toiseksi koneeksi.