Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Olipa harvinaisen viherpunainen uutinen jopa Yleltä. >:(Samasta asiasta vielä toisena päivänä lisää vihertelyä. Miten on mahdollista, että metsänomistaja saa hakata metsäänsä.
Oksalle: Hakkuu on 10 km Hangon kaupungista ja lähellä oli 15 vuotta sitten Koverharin ruukki. Kyllä sinne ihan kunnon piuhat menee jo valmiina.
Ylihuomenna pitäis käväistä Hangossa niin sitten tuon näkee.
Mulla oli samanlainen kone -94 mallisessa. Oli vaan nuukalla miehellä narukäynnistyksellä. Aikamoisia takapotkuja tuossa. Lähti vetokapula kourasta kuin kuppa töölöstä kun potkaisi. Aika monta narua katkesi takapotkuissa ja kerran meni narupyöräkin ihan palasiksi. Tukkeutunut ilmansuodatin lopetti muutaman kerran käynnin ja sitä ennen tuli liekit pakoputkesta ja navetta oli noiden tapausten jälkeen täynnä savua.
Oliskohan 2005 vaihtunut diesel Agromaticciin. Suuri vaikutin oli kun lapset halusivat ajaa tuolla, eivätkä saaneet vedettävää käymään. Taisi olla hyödyksi kun poika on jatkamassa näitä hommia.
Olihan tuo paloturvallisuus myöskin vaikuttimena. En kyllä bensa-autoakaan ajaisi ruokintapöydälle.
Varsinainen koetoiminta siirtyi 1974 Sokerijuurikkaan tutkimuskeskukselle ostetulle Pohjankartanon tilalle Perniöön (reilu 10 km tehtaalta) Kärkän tila oli Salon sokeritehtaan omistuksessa ja siellä viljeltiin vahvasti jurttia ja talvisin ajoivat multaa pelloille. Olin harjoittelijana Pohjankartanossa 1988 ja silloin nuo tilat viljeltiin erikseen. Myöhemmin Kärkkä viljeltiin myös Pohjankartanon toimesta. Pikkuveli oli tuohon aikaan Pohjankartanossa harjurina ja vissiin noilla Fiateillakin ajoi.
Ei niitä poistoja ole pakko tehdä täysinä. Poistat viimevuodelta sen verran vähemmän että jää avustuksen verran menojäännöstä. Tai sitten ostat jonkun muun koneen tän vuoden aikana.
Helppo vielä muuttaa vaikka olis ilmoituksen jo jättänyt kun ilmoitusaikaa vielä jäljellä.
Tarttee tunnustaa olen monasti miettinyt näiden marginaalikoneiden ostamista, huomattavasti halvemmalla saisi kun jonkun Mezzo/Mega Valmetin tai jonkun muun ajan valtavirta koneen. Vaikka johonkin Sameenkin saa osia Euroopasta niin tuo vika viagnostiikka taitaa se suurin ongelma olla. Kaikki asentajat osaa korjata kytkimen jarrut yms mutta häiriöön ne taitaa pysähtyä. Toisin kuin noi valtavirta koneet joilla on korjaamo joka kaupungissa
Jotkut Samen moottorit heikkoja, eikä osia saa mistään. Täälläpäin joutuivat romuuttamaan Rubinin kun kone kilahti, eikä osia saa mistään
Olihan noita 90-90 aikoinaan. Yhdellä tilalla oli apevaunun edessä 90-90 takapotku. Niitä ei varmaan ole montaa myyty Suomeen.
N Valtrasta oli pakoputki poikki. Tuli siitäkin aikamoinen resonanssi vedossa sopivilla kierroksilla.
Turun sossutkin olivat huolissaan persujen kannatuksesta. Afrikantähtikohu sataa suoraan persulaariin.
Monet sivutuotteet menevät nykyisin biokaasulaitoksille. Silloin neljännesvuossata sitten kun aloitin apehommat sinne laitettiin leipomoiden ja makeistehtaiden epäonnistumiset. Nykyisin ne ajetaan biokaasulaitoksille. Mitähän kokoomusjunnut mahtavat ajatella pellon sadon käytöstä biokaasuksi?
No niin. Nyt jouduin minäkin tappelemaan Avanttini kans. Torstai-iltana iltakierrolla jaoin paalia , kun pöytä oli tyhjä. Yhtäkkiä pölläytti kunnon savut. Kolme kertaa laskujeni mukaan, mutta kävi ja sain rehut lähes levälleen. Jonkin moista käyntiongelmaa ollut jo viikon pari. No rehut talikolla tasattua avasin moottorin öljytaso korkin ja sieltähän valui bensan sekaista öljyä ihan reilusti. No ensin ajattelin , että Puuilosta aamusella kinukki tilalle. Soitin kumminkin aamulla avantille ja ylöjärvellä olis ollut Hondia hyllys, mutta sanoin miettiväni ja soitin paikalliseen pienkonehuoltoon. Siellä ilmoitti syyn yleiseksi ja helpoksi korjata. Kuulemma moskaa kaasarissa. No tappelin koneen irti (3h, josta 2,5h yhden pultin takia) Lopuksi piti murjoa moottorin kiinnikekorvasta pala, jotta sen sai irti . Lypsyn jälkeen huollossa käytetty kone kiinni ja rehua lehmille. Kaikki toimi lähes OK. Aamulla taas pöytä tyhjä ja paalia eteen. Vihtori vie, sammui aina kun pihtiä liikutti ja rehuladossa kävi vain kun kuristimen koppuloi kiinni. No tappelin rehut ja avasin öljykorkin. Lähes öljyn näköistä valui pihalle, mutta lisääntynyt se oli, kun valui. Koe käytin navetassa lisää ja ainut millä sai käymään oli ettiä paskaanen ilmansuodatin uuden tilalle. Seoksen säätöruuvissa on joku toppari, joten sitä ei meikeläinen osaa säätää. Kumpa nyt pelittäis edes jotenkin tiistaihin. Ehkä silloin vois saada Hondan pihaan, kun tyhmyyksissäni en tilannut vielä perjantaina ja maanantaina en kerkiä ajamaan Ylöjärvelle. Kukaan eikä mikään ei mainosta sähköstartillista olevan varastossa netissäkään.
Koita ottaa ilmansuodatin pois. Meidän Honda sai kosteilla keleillä myös savukohtauksia kun veti ilmansuodattimen jotenkin kosteaksi.
Emppu taitaa olla kokoomusnuoria, kun Eemeli ja Rantaparooni on täällä rehukasvien käyttöä vastustaneet jo kohta 30 vuotta.
Aika marginaalimerkki Zetor nykyisin.
Vajaa 10 vuotta sitten käytiin Zetorin tehtaalla ja meille oli so***** tehdasvierailu. Ei sitten kuitenkaan tehtaaseen päästy, vain Zetor museoon. Vähän jäi outo maku tuostakin.
Joskus oli laitettu kivennäissuursäkki halliin etukuormaajatraktorin taakse sillä lailla, että ei millään päässyt ohi. Ei auttanut kun naapurista lainata etukuormaajaa, että sai etukuormaajan ulos.
Puintaikana viljaa tulee markkinoille vaikka ostajat eivät paljoa makasaisikaan. Taas ne, joilla ei ole pelimerkkejä nyhdetään.
Rakennemuutoksen takia varastotilasta on pula kun lopettajien rotankolot eivät laajentajille kelpaa, eikä ole ehditty rakentaa varastotilaa viljelyalan kasvaessa.
Empulla on kauhea halu saada lisää vientiviljaa. Ei eläimiä, ei luomua, ei juurikasta. Ei viljan hinta vientimääriä lisäämällä parane.