Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 ... 207 208 [209] 210 211

Viestit - klapikasa

Yheksän vuotta jaksoin ajaa traktotilla lunta. Oli maxxumeja ja valttuja turbiinilla ja hitekkejä. Luulin et se oli parasta millä lunta voi töyntää. Sitten loikkasin toiseen firmaan ja jouduin tuuraamaan 8 tonninen runko ohjattu pyöräkonetta. Ei todelakaan ole paluuta traktoreihin lumitöihin. Oli/on pelkästään pihoja, isoja ja pieniä. Komatsu wa80setä näkee ulos joka suuntaan ihan eri tavalla verratuna traktoriin, kapea ja ketterä, toimiva hydraulinen suunanvaihto, vaihto kuormaajan kahvasta. Ei tarvi miettiä mitään pikavaihteita. Jaksaa työntää ihan tarpeeks hyvin 3,2m alueauraa.  Runko ohjattu ja nelipyöräohjttua ei voi verrata keskenään.
Vapaa sana / Vs: Mullit ei ollu moksiskaan
: 05.02.10 - klo:19:33
Siinä on aikamoinen urakka sijoitaa ne lehmät jotka selvisi johonkin ja pitää lypstä ne vielä. Ehkä joku navetta löytyy mutta saako ne kaikki yhteen navetaan? Ja jos löytyy,onko sisusukset tallessa vai onko se täynnä tavaraa? Toimiiko lypsimet? Tuleeko vettä? Voi voi mikä työ.
Oli taanoin profissa etukuormain testi. Oli enemämn kuin 5 eri kuormaajaa SAMAN mallisessa traktoreissa kiinni, eli oli todella vertailukelpoinen testi. En muista oliko ne paremuus järjestyksessä. MPlift ja isme ei ollu mukana, kummaa......
kyllähän hairoo traktorin perää oli sitte ihan lotossa kuormitettuna raktorin takarenkaat tai sitte vaan vähän kuormitettuna  ??? meni ku ajokoira ristus!!!


Saiskos saman suomeksi niin ymmärtäiskin jotain?

no eikähän sen saa josko ei pohojammaan murre taitu  ;D

elikkä raktorin takapää nakkelee sivulle päin oikealle tai vasemmalle kaiken aikaa eli ei mene suoraa metriäkään oli sitte kunnolla kuormitettuna niin että renkaat oli kunnolla litistyksissä vaikka ilmaa on 2.6baria tai sitten vähän vähemmän kuormitettuna ni sama homma ei mitään eroa...

joko nyt sait selvyyttä asiaan...? ku rengas on lotossa ni se ei tarkoita mitään lottoamista mitä lauantaina moni harrastaa  ;D

Opetele ajamaan! Jokunen kerta olen joutunt ajamaan herbstillä, kolmeakselisella. Kulkee vakaasti kuin juna. Ehän sitä nyt voi verrata M85 kaare käyttäymistä, tota kai se puskee jos liikaa vauhtia ja liian tiukka käännös.
Tuhkaa tulee reilusti, joka levitetään pintalevittimellä pellolle.

Minkälaisestä viljamäärästä tulee 4 tonnia tuhkaa?

Talvessa tuhkaa n.4 tonnia = n.8 tonnia kalkkia.

Tilavuus mittaa vertaat? Ei kai tuhkassa on happamuutta nostavia vaikutuksia?
Googlasin ja luin(=vaaralista) viljanpoltosta mm. että palokaasut pitää olla yli 200C niin hajuhaitat vähenevät. Mitäs asteita teillä on? Ja mikä kattilaan teidän polttimet on kiinitetty? Tuhkaruuvi? Ei sais tulla mitään hajuja, halli on kaupungin taajamassa, ok taloja ympäri. Ja huoltovapaa se pitää olla, hallissa käy ihmisiä säänölisesti mutta ei siihen voi luotaa et joku käy päivittäin tuhkaamassa, eli tuhkaruuvi kai pakollinen

Entä jos pannussa tarpeiksi reikiä, saako öljypoltin olla varana samassa palotilassa?
Kiitos pottuviljeliä. Pystyykö tota hajuhaittaa poistaamaan jollain säädöillä? Kiinostus viljanpolttoon on kova, meillä on halli taajamassa jonka nyt lämpenee öljyllä, vesikierto lattialämmitys. Hake poisuljettu, vie liikaa tilaa. Ei ole kaukolämpö linjaa lähistössä.  Pelleti liian kallis. Vilja olis tosi helposti automatisoida ja löytyis omasta siiloista.
Poltaako joku kauraa enää? Miten toimii? Mikä poltin pitäis olla? Säilyykö "naapurisopu", olen luenut jossain et se sekä haisee että tulee jotain happoa joka syövyttää peltikatot? Mitä pitäis ottaa huomioon et ei tulis niin kauheesti tuhkaa?
Pyyhkäisyruuveja ne käyttävät ulkomailla tosi isoissa siiloissa. Ja nehän laitetaan käyntiin vasta sitten kun ei enää vilja liiku omalla paineella. Meikäläisiin "pikkusiiloihin" ei olis varmaan kovin vaikeeta tehdä suomupellistä ja puhaltais ulos ne viimeiset jyvät? Samanlainen kun on kongskilden siiloissa
Tilaa KaM 0-16. Se on se tavalinen murske mitä ne ajaa pintaan. 0-32 on jo liian karkee. Jotain noiten väliin jääviä ei ainakaan ncc tai rudus tekee.
Tohon etukuormaajalla kuljettamisella, täälläpäin ne ovat poliisi käynyt jokaisen traktorikaivuri yrittäjien kimpuun et ne ylimääräiset kauhat joka kulkevat etukauhassa pitää olla sidottu. Eräällä työmaalla poliisi antoi sakot kun kaivuri kuski kuljetti pari kaivon teleskoopia kauhassa korkeintaan parisataa metriä työmaalla joka oli yleinen tie.

Eräs vappu aamu joitain vuosia sitten olin varustautunut kylvöihin kauimpaisiin lohkoisiin. 2,5m sivupyöräkone etunostolaiteisiin ja matalalaitainen tuhti täynnä suursäkkejä sitoamatta  ja ei mitään valoja päällä eikä ylileveä valoja tai hejiastimia. Totta kai oli ratsia. Olin ihan varma et nyt tulee sakkoa. Ei ne muuta kun puhalutti ja toivotti hyvää päivänjatkoa.
Löysin tanskalainen taulokon mistä voi kattoa mihin kosteuteen millä ilman lämpötila/kosteudella päästään.
http://www.loekkes.dk/http/downloadbog.asp
Lataa se kirja, sivulta 79. Vasemalta ohra? veknä, kaura, ruis, rapsi, herne, heinäsiemen.

Se on miten sen laskee,miten Sinä kestät paineet, iso laina ja uudempi luotettavempi puimuri vs. vanhempi joka saattaa tarvita remonttia kesken puinnuin mutt iso laina ei paina et pakko saada se kuntoon kun se on niin kallis.  Toisaalta saat varmemin rahat takasin tuoreemalla claasilla. Dronnigiin saa varmaan osia vielä tanskasta ja  remmit, laakerit tavaliselta laakeri/hihnakaupalta.
Vastaus alkuperäiseen kysymykseen. MP eli myllykonepaja pehrsson liljendalista, Nord Mills, Maanos porvoosta, en tiedä tekeekö ne enää mitään.

Ohuet putket kestää kyllä. Eräs takka rahtikuivaajalla on valuu osia tärkeisiin osiin elevaatorillle kuivurin tyhjennys vastaanotto siilojen täyttö ym. Mutta siilojen täyttöputket ovat ne ohuet, hän vääntää ne joka toinen vuos pari kymmentä astetta eri suuntaan ja päiväys koska on väänetty!
Olen puhdistanut varovaisesti paineilmalla tiivisteet puhtaaks ja sitten jotain vaseliini sprayta päälle, kyllä se jotain imee laakeriin.

Noista pelti Y laakeriesta, onko kukaan kokeilut asentaa nipan siihen? Siihen jää uraa peltien väliin, muuta se reikä laakeirin ulko kehällä ei ole keskellä? Joss olis ihan tarkka vois porata ison reijän peltiläpyskään minne nipan liitäis ja asenuksen yhteydessä kattois et laakerin reikä tulis siihen kohtaan?

Toi moottorisaha kärki prässi vois kai kokeilla joss viitis purkaa pellit pois Y laakerista ja painaa suoraan purkaamatta laakeri akselista?
Sivuja: 1 ... 207 208 [209] 210 211