Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: [1] 2 3 ... 195

Viestit - klapikasa

Muistanko ihan väärin, joku oli vakaaja sylinterit kytketty nosturin pää nostoon. Ja ventiili jotenkin sileen, nimenomaan yksitoimiset, että painetta nosturin piiri, sitten kun pysähtyy, se paine ventiilillä että ei voi mennä ees taas, kun ajaa voi mennä kaikkialle, ne etu sylinetrit vaikka kallistuu ei vaikuta nosturiin, kun ne menee eestaas keskenään, vain paine tulee nosturin piiristä?

Ei sekään ylipääsemätömän vaikee?
Aika tuttua, vettä varmaan jossain ja ne ohjaus linjat ohuet, voi olla matlapaineisia vielä, ei mitään painetta, kun ei kallista, sitten kun sohjoo imee sitten pumpuun ennen kun ne sulaa.

Oli mun mettäkoneessa, väki ei uskonut kuika se teki valko ryssää vaikka vaihtoi öljyt, Se imu yhde ei saa olla pojassa ja se hengitys lumi sulaa jne.
Kaikki noi kasari koneet vähillä tunneilla ei päädy nettiin, useita omin silmin nähnyt, tuskin aurinko nähneitä, mm. punainen naitikka, oisko 845? xl kopilla. maali ehjä koukun kohdalta ja vetovarren nostotangot tiukat, ei plajon mihinkään käytetty, oisko 2500h. Oisko vanha pappare ostannu, kuolipesä jääny vaan. Toinen, tos naapurissa sle 6640 -92, muistaakseni tuskin tuhat tuntia ajettu ja nh huolto kävi vaihtaa viime keväänä öljyt siihen...
Yks volvo 650 joka kyllä niin helmi ollu niin kauan kun muistan on tossa naapuri kylässä, sekin jo silloin 35v sitten nuistan kuinka se oli kuin uusi vaikka se mustaakseni on bm volvo, eli jo silloin 20 v vanha.
Ei, se on nokka kytkin. Se rätisee kun kivi välissä jumittaa eturuuvin.

Täs yks laski ilman laukaisua, 260bar 200lmin, 300cc moottori .
600r min se linko siivikko, sitten ales vaihteiston kautta 200r min, hurjia momentteja. Ja kuten todettu, laukaisu toimii, mutta, pyörivä massa pluss se tärisevä iskut päälle. Täytyisi tutkia, onko siellä kuinka monta jousia ja nokkia, jos poistaisi yksi tai kaksi nastaa?
Vapaa on uiva, se on semmonen ventiili. Heitto siivikkon ja pikkiruuvin vaihteiston välissä on se räikkä kytkin. Eli jos jumi tulee, se heittää sen sen pesän tyhjäksi että ei tarvii sorkki tyhjäks. Se muuten on työläs saad tyhjäksi jos sen ahmii tukkoon.
Meidän lingossa ei ensimäistäkään nivelakselia, vaikka voa aksenlin päitä kyllä. Se on hydro vetoinen lastaus linko. Kun lumivalleissa on kynnetty mukaan muutakin kun lunta, ne kivet, yli 10cm kokoa, ne saa sen etukierukan jumiin, Räikkä kytkin rätisee, mutta silloin myös iskua tulee siihen akselitumpiin.  Ja kun se tulee vaihteiston kautta alesvaihdettuna, oisko 200r min niin vääntö on kova pluss sitten pyörivä massa. Nyt se kysymys, kun booreissa on klappia, mutta kun jyrsii, aika tasaisesti se kyllä kuormittuu, onko se klappi joka kuitenkin saa sen 45mm akselin poikki?

https://www.maskinisten.net/userpix/22199_15R64JO7TNL631675072820.jpg
Katkennu vs hitsattu. On walterschied akselina ostettu mutta i kestänny yhtään paremmin tossa, ei ole karkaistu hitsauksesta
Pyöräkoneen keulassa.

Akseli 1 3/4 z6 ruuvissa. Peruskoneen ei saa sammumaan. Se saa nyt n130hv.

Jumi kivistä naksukykin mutta kuitenkin jossain kohtaa naps poikki
Firman lumilinko, siinä eturuuvi veto isompi kuus ura tappi ja ura reikä vaihteistossa. Se tappi tahtoo katetaan hieman liian usein. Vedossa on räikkä eikä ylitehoo tarjottu sille.

Yks sanoi heti että klappi noista booreissa on se mikä katkaisee. Siinä on klappia, olisko kymppejä, ei millimetriä. 

Onko näin?
https://www.youtube.com/watch?v=rlgfdTm7c1I

Mä en tiedä miksi tuubi ehdotti tän mulle, mutta noi vaikka ukrainaa puolustamaan, niin kovpäisiä kun nuo on?
https://www.youtube.com/watch?v=j6Q6UWhtKqk
Se on vähän myrskyä taas Clarksonin ympäri, mutta niin paljon seuraajia hänellä on että voittaa kuitenkin. Vanha pätkä huumoria
https://www.youtube.com/watch?v=t1jpLPx4M0w

Nyt ne pohdiskelevat mr lamborginin ferrarin kytkin, onko se traktorikytkin tosi tarina vai taru.......
Kivasti jutut vaihtuu agrekaatin toimimisesta ketjujen kulumiseen. ja siinä välissä jo persporvari harrasti puskarunkkaustakin. Näetkö nyt oksa että keskustelua syntyy.

Ööö... agregaatilla sitten voi niitä kuluneita ketjuja hitsata lisää kulutettavaa?

Eikö nyt vaan oksa saa ostaa agregatin ja jättää se vinssikoneen mettään ja ne jotka ajaa koneensa pistokeen viereen, ajakoon?
https://www.youtube.com/watch?v=SrX21PSSwuI

Väderstad a600 peruskunnostus. Väkee kun pipo ja yksi pistokemallinen hylsykone koko kone pura ja kasaa. Ukraina? mutta näyttää kyllä missä pitää vahvistaa
Kaamee viima ja tuisku ulkona, tuubi tarjos mulle hyproilua, jaan nyt niitä teilekkin
https://www.youtube.com/watch?v=MO8phdwtUZs Itävaltailainen ja isompi hypro jdn keulassa
https://www.youtube.com/watch?v=gK-SyhniB_s nh t5 ac mettäkoneena, hypro takana
https://www.youtube.com/watch?v=SuEGHJ4e1Yc hinattava hypro nh kopista
https://www.youtube.com/watch?v=SuEGHJ4e1Yc Kanada, mutta aika skandinaavi välieet, 6400, hva saha, ja hypro
https://www.youtube.com/watch?v=IKOWuK8qQ3g ja kivioja metässä kans
Sivuja: [1] 2 3 ... 195