Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 295

Viestit - metsajussi

ei toki.   en tiijä kuin monta litraa per minuti tuo ruuvi kääntää mut hyin kerkii käytä vaihtamassa yksikön toiseen kantturaan tuon kolistellessa kaukaloa tyhjäks ja koko ajanhan sitä kärristä uutta valuu..          miulla ei ole tuo teho ekana...

Juu mullahan ei ole minkäänlaista (kuivuria).
Vähän tehokkaampaan joskus vienyt ja näitä 100 hl mäkitupalaiskärryjä ei ehdi käydä seuraavaa nurkista vaihtamassa niin ettei monttu odottaisi jo tyhjänä välissä...
Monella pienemmällä kuivurilla taas nuo isot kärryt ovat hankalat. Loppuu ovesta kippikorkeus, ahtaat kääntöpaikat jne.
miulla ainakii elikot laitumella kun puin ite..   ja sillä välillä kun kuorma purkautuu kuivuriin ni kerkii lypsyyn..   ja sit jatkaa taas aarinkon laskuun...   jos oikein työtä hinkuu..

Sulla ei liene 120 t elevaattoria... :-)
Ei paljon jäisi sitä odotteluaikaa.
hienoa, siis lypsyukko tavoittelee 15-20  kelvinin autoa :) mitä se lie tarkoittaa sitten kerroppa lisää.
Melko cool 8)

:-))

Lienee sähköpirssi suprajohteilla... tarkoitus ei kuitenkaan ole naljailla, tuli vaan noista matalista lämpötiloista mieleen.
Baijerin maatalousviikkolehti vertaili EU-24 maita elinajan ja henkeä kohti kulutetun lihamäärän suhteen. Alle miljoonan asukkaan eu-maita ei otettu mukaan (luxemburg, Malta, Kypros). Rinnakkain laitetuista luvuista ilmenee selkeästi, että kulutetun lihamäärän noustessa elinaika pitenee. Tulos on vastoin yksinkertaistettua terveysväittämää 'Vähemmän lihaa, enemmän terveyttä'. Jutun lopussa painotetaan, että elinajanodotteeseen vaikuttaa moni tekijä. Lähteet löytyvät artikkelista.

https://www.wochenblatt-dlv.de/dorf-familie/garten-gesundheit/faktencheck-ueberraschung-fleischverzehr-lebenserwartung-576316

En lukenut jutua mutta tämä saattaa olla vähän samanlainen korrelaatio kuin se että jäätelön syönti lisää hukkumisen todennäköisyyttä...  älä siis syö jäätelöä  :-)

Pullakäsille. :D

No enpä tiiä tuon hyödyllisyyttä, ei nostolaitteen varaan mitään täysiä maakuormia oteta...

https://youtu.be/pR1l6KaFWgc?feature=shared

Valoroikan joutuu kuiteskin menee laittaa.

Ymmärtääkseni yleisellä tiellä ei saa kuljettaa muualla kuin vetokoukkuun kytkettyä kärriä.
Valotöpselin pystyy kyllä laittamaan samaan pakettiin tuon hydrauliikan ryhmäliittimen kanssa.
Näin se taitaa olla, on siellä sitten ruiskua ja kylvökonetta mitä vedetään vetovarsista.

Rajoitus koskee varmaan varsinaisia perävaunuja, ei hinattavia työkoneita. Em lisäksi varsissa ovat ainakin hinattavat niittomurskaimet, pikkupaalaimet, jotkin tielanat, hinattavat lautasmuokkaimet...
Pullakäsille. :D

No enpä tiiä tuon hyödyllisyyttä, ei nostolaitteen varaan mitään täysiä maakuormia oteta...

https://youtu.be/pR1l6KaFWgc?feature=shared

Valoroikan joutuu kuiteskin menee laittaa.

Sähköt saa kyllä samaan ryhmäliittimeen - saattoi ollakin jo vaikka kärryn piuhaa ei ollutkaan kytketty.

Tuo isompien kuormien/kärryjen nostolaiterajoitus tulee kyllä vastaan ja samoin tieliikennekelpoisuus.

Ideana kyllä omalla tavallaan hyvä. Joskus ajettiin rehua niin kärryjä vaihdettiin tarkkuussilppurin koukkuun ja kyllä se alkoi loppupäivästä tympiä se 15. letkusulkeinen. Yhdessä isossa kärryssä oli vielä perin monta letkua, taisi olla 6 kpl: aisajousitus, perälauta x 2, kippi, jarrut ja telin lukitus. Oikein mitään noista ei voinut poiskaan jättää - no aisajousituksen säädön olisi voinut jättää kiinnittämättä.
vanhat jermut osaa vielä tuollaisen kasata.   mut kyllä tuolla se kehitys on miljuuna vuotta jälessä lännen vastaavasta.   mut mitäpä se votkanjuojaa haittais..       eiks se molon kone kuluttannu pensaakin jerryllisen kilsalle?

Mitä välii, sitä saa tukikohdasta lisää. Ellei toverit ole taas sosialisoineet 10 000 litraa itselleen tai unohtaneet sitä 2" hanaa auki...
Eihän mäkilähdössä saa käsijarrua käyttää, autokoulussa, inssissä? Transpoterissa tainnut pian parikymmentä vuotta olla hill hold tms, enemmän siitä on pienissä kaltevuuksissa vaan haittaa, hidastaa lähtöä esim valoista.

Onko tämäkin sitten muuttunut aikojen saatossa? Kun mä ajoin C-korttia niin nimenomaan piti käyttää sitä kässäriä. Mikä ei ollutkaan ihan niin helppoa kun se paineilma-sellainen on vähän viiveellinen irrottamaankin.
Vaan oli se molo ergonomian huipentuma. Vaihdevipstaakista alkaen.
Ja todiste siitä että isostakin koneesta voi tehdä täysin väännöttömän...

Olikohan se tuosta se vitsi että amerikkalaiset olisivat yrittäneet kopioida ao. konetta mutta eivät onnistuneet saamaan sitä ylipäätään käymään.
just.   nimeä etin mut mistäs sen nyt heti löytää..   eikös tuo ole aika kehittynny systeemi moneen hommaan..    eikä hirmu kalliskaan..

On kyllä näppärä - tapauksissa joissa hydraulitehoa on 'luonnostaan' tarjolla. Esim kaivurista saa kenttäoloissa sitten kaikenlaista vekotinta toimimaan.
Huoltoauton tapauksessa en keksi miksi se olisi hirmuisen ylivoimainen, reilun kokoinen aggregaatti jolla toimii sitten suoraan kaikki vakiot sähkölaittet hitsistä Makitan laturiin ja työvaloista vesipumppuun tuntuisi järkevämmältä ratkaisulta. Kun ei siitä huoltoautosta luonnostaan yleensä löydy tehokasta hydrauliikkaa vaan sekin pitäisi ensin rakennella.. eri juttu jos autossa on jo tehokas kippipumppu tms.
Tuo firma varustelee nykyisiä puolustusvoimien huoltoautoja. Niissä ei ole erillistä aggregaattia vaan virta tehdään autogeneraattoreilla. https://dynawatt.fi/

OK, eri firma...
Turun ja Helsingin olen tähän asti tajunnut olevan vaikeita omaa autoa säilyttävälle, mutta kuulemma Tre on myös samaa luokkaa.

Oma jälkikasvu Tampesterissa TUT:ssa ja kyllä siellä autopaikan sai. Tosin reilun vuoden päästä totesi että ei hän sillä autolla mitään tee kun ratikkakin menee nyt kämpän ikkunan alta... ja siellä on myös yhteiskäyttö(sähkö)autoa, kavereita sun muuta ratkaisua liikkumistarpeisiin.
Saattaa vielä viuhua ihan kaikkien tankilla :-/
just.   nimeä etin mut mistäs sen nyt heti löytää..   eikös tuo ole aika kehittynny systeemi moneen hommaan..    eikä hirmu kalliskaan..

On kyllä näppärä - tapauksissa joissa hydraulitehoa on 'luonnostaan' tarjolla. Esim kaivurista saa kenttäoloissa sitten kaikenlaista vekotinta toimimaan.
Huoltoauton tapauksessa en keksi miksi se olisi hirmuisen ylivoimainen, reilun kokoinen aggregaatti jolla toimii sitten suoraan kaikki vakiot sähkölaittet hitsistä Makitan laturiin ja työvaloista vesipumppuun tuntuisi järkevämmältä ratkaisulta. Kun ei siitä huoltoautosta luonnostaan yleensä löydy tehokasta hydrauliikkaa vaan sekin pitäisi ensin rakennella.. eri juttu jos autossa on jo tehokas kippipumppu tms.

eiks joku virma valmista nuita hydejuttuja ja painepesureita ja niillä muistaaksein joku toimiva huoltojuttukin...   kuhan nyut vaan muistas missä näin...

Takoitatko mahdollisesti Dynasettiä?
luin just tuosta kuin siinä oli juttu a45 proto-sisusta.    tulipa hyin mieleen inttiajat.    ja kuin met kuelttiin ympäri etelä ja keski suomea just tuollasen kanssa,   joku hiton sergei perässä..      on se hienoa kun suomessa on osattu tehä armeijalle nuin hyiä kulkimia jo silloin...

Aika kultaa muistot. Mulla oli kuitilla rek.nro 797 :-)
Masi oli kyllä hivenen mukavampi ajaa...
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 295