Koneet, laitteet ja tekniikka / Vs: Päävirtakytkin
: 04.06.14 - klo:21:33
Luultavasti flashiä tai joku varmennettu NVRAM. Voi toki olla jonkun mikro-ohjaimen sisälläkin tuo muisti.
Eniten noissa vetoletkusysteemeissä ihmetyttää se, miksi sinne pellolle pitää vielä mennä jollakin koneella räpimään, kun lietteen voi pumpata tykillä 80m leveinä siivuina. Suurin ongelma on siinä kuinka saada aika kulumaan vetojen välissä.
Jos tuollainen ylimääräinen pääkytkimen ohittava maadoitusjohto pitää välttämättä olla, niin siihen kannattaisi laittaa joku polyfusen tapainen 'kestosulake', joka palautuu ennalleen ylikuorman loputtua. Silloin ei tarvitse vaihtaa sulaketta jos vahingossa tulee yritettyä startata pääkytkin avoinna.
Ja pieni polttimoko ei tohon tarkoitukseen käy, vaan räjähtää ja sinkoilee paikoiltaan, kun starttimoottori muuttaa akun virran miljoonien amppeerien atomipommiksi?
Siis koska radion runko on kytketty maahan ja jos radiolle on tuotu päävirtakytkimen ohi oma maajohto, kaikki traktorin sähkönkulutus kulkee tuon piuhan läpi.
Työpaikalla kun tottui Fendteissä siihen että vilkkuviiksi on vasemmalla puolella niin erään kerran kotona vedin 40km/h vauhdista verkutsoonin suunnanvaihtajan taakse kun risteys alkoi lähestymään Tajusin kyllä heti mitä alkoi tapahtua..
Tuo on tuttu tunne. ittellä ei muissa ole suunnanvaihdinta, kuin massikas ja noinhan siinä joskus käy Onneksi joka kerta tajunnut jo siinä vaiheessa kun vaihtaja on vapaa-asennossa eikä pakilla Siinäpä syy miksi en oikein hanakasti ole tielle päästämässä 80:ä lähentelevää isääni massikalla. Kenguru kaasupolkimella varustettu keppi teline Valtra on paljon parempi valinta
Minulla on 5465 vuosimalli -03. Perä on huutanut kokoajan ,mitä se on mulla ollut. Taitaa olla tyyppivika ja syynä hytinpohjan huono äänieristys.
joo, saako mistään noita hitecin sivupilari näyttöjä edullisemmin kuin valtralta (€€€), vai saapiko pimentynyttä näyttöä korjattua mitenkään?
On niitä moottorikäyttöisiäkin nähty kyllä siltatyömaalla
Ainakin Metaka nostaa lavan riittävän pystyyn ja ylipitkät lavatkin onnistuu, koska jousitus nostaa takapäätä 50cm.
Vähän sama kuin automaatti vs manuaali vaihteet tämä kärry asia eli vaihtolavasysteemistä ei ole paluuta.