Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Apulannan hinta  (Luettu 1144044 kertaa)

Rakkine

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3592
  • Moon oikees, soot vääräs.
Vs: Apulannan hinta
Huomenna aukee ! Joko on eväät tehty ja telttapatja kaivettu komerosta. Onneksi oon saikulla niin kerkiää jonottamaan.

Telttapatjalla aivan ulko-ovessa kiinni nukkuva jonottaja saa tietysti pienen edun suhteessa parkkipaikalla asuntoautossa nukkuvaan jonottajaan. Kaikkein paras tietysti olisi, jos onnistuisi jo edeltävänä päivänä piilottamaan itsensä liikkeeseen sisään, silloin olisi ainakin askeleen edellä muita.

Kertokaas joku hyvin perusteltu järkevä syy tuolle paniikkijonottamiselle? Putoaako taivas niskaan jos ei heti saa tilausta sisään?

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11825
Vs: Apulannan hinta
" En tiedä kannattaako tänä kesänä ostaa lantoja heti juhannuksen jälkeen"  Jotenkin näin sanoi myyjä , kun ohimennen asiaa sivuttiin joskus pari viikkoa sitten. Vaikka oon saikulla ja työintoa täynnä  ::) niin jätän kyllä tänä vuonna oston tuonnemmaksi. Jos en toista  nurmi satoa lannoita, niin todella minimi panoksilla riittää ens kevääksi ylivuotiset.

ja101

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6562
  • Kouvola, Kymenlaakso
Vs: Apulannan hinta
Kaikki sanoo et viljaa on joka paikka täysi ja pellolla on vähintään kohtuullinen sato tulossa. Näin siis suomessa. Maailmalla myös kannattavuuden kanssa ongelmia ja sielläkin tuotanto on leikkaantunut. Ilkikurisesti jotenkin tuntuu et muualla viljelijät ovat kustannustietoisempia.

Jossain vaiheessa tilanne kääntyy ja silloin on hyvä olla varastot täynnä lantaa. Eli menkäähän jonoon vain  ;D
Kyliltä kuultua.... "Luomu ilman paskaa on kuin seksi ilman naista"... 😆

Filosofi

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1651
Vs: Apulannan hinta
Huomenna aukee ! Joko on eväät tehty ja telttapatja kaivettu komerosta. Onneksi oon saikulla niin kerkiää jonottamaan.

Telttapatjalla aivan ulko-ovessa kiinni nukkuva jonottaja saa tietysti pienen edun suhteessa parkkipaikalla asuntoautossa nukkuvaan jonottajaan. Kaikkein paras tietysti olisi, jos onnistuisi jo edeltävänä päivänä piilottamaan itsensä liikkeeseen sisään, silloin olisi ainakin askeleen edellä muita.

Kertokaas joku hyvin perusteltu järkevä syy tuolle paniikkijonottamiselle? Putoaako taivas niskaan jos ei heti saa tilausta sisään?

Paljon pahempaa. Siinä voi jäädä lanta kokonaan saamatta.
Aina ei voi onnistua.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 75792
Vs: Apulannan hinta
luomuun?     ja kun maastullissa oli juttua kuin paljon taas viljaa jätetty tänä vuonna kylvämättä..  mutta kun ei tuo öölikasvusto lisäänny,  pitää ulkoa tuota tavaraa..  mutta viljaa saattaa jopa olla yllinkyllin ja lisää tuloo..   ja kauraa pitää taas vietä ulos..

Pasimycin

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26
Vs: Apulannan hinta
Riittääköhän tarjouspyyntö sähköpostiin vai pitääkö mennä käymään Hankkijalla? Lannat saatava ekassa aallossa.

Filosofi

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1651
Vs: Apulannan hinta
Riittääköhän tarjouspyyntö sähköpostiin vai pitääkö mennä käymään Hankkijalla? Lannat saatava ekassa aallossa.

Jos siis oikeasti haluat lannat ekasta aallosta, olet ikävä kyllä myöhässä jo. Siellä on halukkaita oven takana jo kiilaamassa puhelin- ja sähköpostilinjojen ohi.
Aina ei voi onnistua.

kärmeskytö

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2011
Vs: Apulannan hinta
Eilen keskustelin puhelimessa poroagrian edustajan kanssa.Oli jotain puhetta mahdollisista hinnoista ja oli kuullut jostain että kahdeksikolla alkaisi vähän moniravinteisemman hinta.Saattaa olla jos noin on että kauppiaat yllättyy jos oven saranat ei paljon kulu.

Makuualustat ja pari telttaa on tuossa pakattuna mutta leiri perustetaan viikonloppuna aivan muualle kuin kaupan ovelle.Napapiirin yli.....jååååå.

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11825
Vs: Apulannan hinta
Eilen keskustelin puhelimessa poroagrian edustajan kanssa.Oli jotain puhetta mahdollisista hinnoista ja oli kuullut jostain että kahdeksikolla alkaisi vähän moniravinteisemman hinta.Saattaa olla jos noin on että kauppiaat yllättyy jos oven saranat ei paljon kulu.

Makuualustat ja pari telttaa on tuossa pakattuna mutta leiri perustetaan viikonloppuna aivan muualle kuin kaupan ovelle.Napapiirin yli.....jååååå.

Kun luin sun tekstiä, niin heti välähti, että sää oot menossa provinssiin. Mutta seuraava lause romuttikin sitten jo älynväläyksen.

kärmeskytö

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2011
Vs: Apulannan hinta
^
Täytyy sanoa etten ole koskaan käynyt Provinssissa sisällä vaikka olisi lyhin matka.Mutta joo,kauas siitä.
Elokuulla sitten saatellaan Eput eläkkeelle Ratinas.

Eikä rynnätä edes apulantakaupoille huomenna  ;D. Meidän porukan kesken tuntuu olevan ajatuksena että tänä vuonna kattellaan noita koukeroita eikä osteta ensimmäisestä tarjouksesta.

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 22169
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Apulannan hinta
Passaan jo toisen kerran peräkkäin lannoitekaupan kesäkisan. Ei kerta kaikkiaan eloon ole vielä osunut sellaista seesteistä vaihetta, jotta pystyisi suunnittelemaan, mitä 10 kuukauden päästä pelloilla kasvaisi. Pro-ruis -fazukerhon rinkirunkkailuihin en ajatellut ensi vuonnakaan osallistua.

-SS-

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52126
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Apulannan hinta
Passaan jo toisen kerran peräkkäin lannoitekaupan kesäkisan. Ei kerta kaikkiaan eloon ole vielä osunut sellaista seesteistä vaihetta, jotta pystyisi suunnittelemaan, mitä 10 kuukauden päästä pelloilla kasvaisi. Pro-ruis -fazukerhon rinkirunkkailuihin en ajatellut ensi vuonnakaan osallistua.

-SS-

 ;D ;D
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

ja101

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6562
  • Kouvola, Kymenlaakso
Vs: Apulannan hinta
No joko joku on saanut tilausvahvistuksen?  ;D

Jos olette ystävällisiä niin kertokaa hinta mis mennään. Mieluiten alviton tonnihinta ilman rahtia. En turhaan viitsi käyttää myyjien aikaa kyselemällä kun heillä on pari tuntia ihan oikeasti kiire..
Kyliltä kuultua.... "Luomu ilman paskaa on kuin seksi ilman naista"... 😆

MKH

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 346
Vs: Apulannan hinta
Iso karhulla y1 588€ ja y3 640€

Joozeppi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2241
Vs: Apulannan hinta
Axan 439 ja rikkisalttu 447. Eli muutaman kympin alle mitä kuukausi aikaa mut 60€ yli viime vuoden aloituksen ja yli 100€ yli 2024 alotuksen.