Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Apulannan hinta  (Luettu 1137181 kertaa)

Rakkine

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3588
  • Moon oikees, soot vääräs.
Vs: Apulannan hinta
Huomenna aukee ! Joko on eväät tehty ja telttapatja kaivettu komerosta. Onneksi oon saikulla niin kerkiää jonottamaan.

Telttapatjalla aivan ulko-ovessa kiinni nukkuva jonottaja saa tietysti pienen edun suhteessa parkkipaikalla asuntoautossa nukkuvaan jonottajaan. Kaikkein paras tietysti olisi, jos onnistuisi jo edeltävänä päivänä piilottamaan itsensä liikkeeseen sisään, silloin olisi ainakin askeleen edellä muita.

Kertokaas joku hyvin perusteltu järkevä syy tuolle paniikkijonottamiselle? Putoaako taivas niskaan jos ei heti saa tilausta sisään?

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11818
Vs: Apulannan hinta
" En tiedä kannattaako tänä kesänä ostaa lantoja heti juhannuksen jälkeen"  Jotenkin näin sanoi myyjä , kun ohimennen asiaa sivuttiin joskus pari viikkoa sitten. Vaikka oon saikulla ja työintoa täynnä  ::) niin jätän kyllä tänä vuonna oston tuonnemmaksi. Jos en toista  nurmi satoa lannoita, niin todella minimi panoksilla riittää ens kevääksi ylivuotiset.

ja101

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6557
  • Kouvola, Kymenlaakso
Vs: Apulannan hinta
Kaikki sanoo et viljaa on joka paikka täysi ja pellolla on vähintään kohtuullinen sato tulossa. Näin siis suomessa. Maailmalla myös kannattavuuden kanssa ongelmia ja sielläkin tuotanto on leikkaantunut. Ilkikurisesti jotenkin tuntuu et muualla viljelijät ovat kustannustietoisempia.

Jossain vaiheessa tilanne kääntyy ja silloin on hyvä olla varastot täynnä lantaa. Eli menkäähän jonoon vain  ;D
Kyliltä kuultua.... "Luomu ilman paskaa on kuin seksi ilman naista"... 😆

Filosofi

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1649
Vs: Apulannan hinta
Huomenna aukee ! Joko on eväät tehty ja telttapatja kaivettu komerosta. Onneksi oon saikulla niin kerkiää jonottamaan.

Telttapatjalla aivan ulko-ovessa kiinni nukkuva jonottaja saa tietysti pienen edun suhteessa parkkipaikalla asuntoautossa nukkuvaan jonottajaan. Kaikkein paras tietysti olisi, jos onnistuisi jo edeltävänä päivänä piilottamaan itsensä liikkeeseen sisään, silloin olisi ainakin askeleen edellä muita.

Kertokaas joku hyvin perusteltu järkevä syy tuolle paniikkijonottamiselle? Putoaako taivas niskaan jos ei heti saa tilausta sisään?

Paljon pahempaa. Siinä voi jäädä lanta kokonaan saamatta.
Aina ei voi onnistua.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 75764
Vs: Apulannan hinta
luomuun?     ja kun maastullissa oli juttua kuin paljon taas viljaa jätetty tänä vuonna kylvämättä..  mutta kun ei tuo öölikasvusto lisäänny,  pitää ulkoa tuota tavaraa..  mutta viljaa saattaa jopa olla yllinkyllin ja lisää tuloo..   ja kauraa pitää taas vietä ulos..

Pasimycin

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26
Vs: Apulannan hinta
Riittääköhän tarjouspyyntö sähköpostiin vai pitääkö mennä käymään Hankkijalla? Lannat saatava ekassa aallossa.

Filosofi

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1649
Vs: Apulannan hinta
Riittääköhän tarjouspyyntö sähköpostiin vai pitääkö mennä käymään Hankkijalla? Lannat saatava ekassa aallossa.

Jos siis oikeasti haluat lannat ekasta aallosta, olet ikävä kyllä myöhässä jo. Siellä on halukkaita oven takana jo kiilaamassa puhelin- ja sähköpostilinjojen ohi.
Aina ei voi onnistua.

kärmeskytö

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2011
Vs: Apulannan hinta
Eilen keskustelin puhelimessa poroagrian edustajan kanssa.Oli jotain puhetta mahdollisista hinnoista ja oli kuullut jostain että kahdeksikolla alkaisi vähän moniravinteisemman hinta.Saattaa olla jos noin on että kauppiaat yllättyy jos oven saranat ei paljon kulu.

Makuualustat ja pari telttaa on tuossa pakattuna mutta leiri perustetaan viikonloppuna aivan muualle kuin kaupan ovelle.Napapiirin yli.....jååååå.

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11818
Vs: Apulannan hinta
Eilen keskustelin puhelimessa poroagrian edustajan kanssa.Oli jotain puhetta mahdollisista hinnoista ja oli kuullut jostain että kahdeksikolla alkaisi vähän moniravinteisemman hinta.Saattaa olla jos noin on että kauppiaat yllättyy jos oven saranat ei paljon kulu.

Makuualustat ja pari telttaa on tuossa pakattuna mutta leiri perustetaan viikonloppuna aivan muualle kuin kaupan ovelle.Napapiirin yli.....jååååå.

Kun luin sun tekstiä, niin heti välähti, että sää oot menossa provinssiin. Mutta seuraava lause romuttikin sitten jo älynväläyksen.

kärmeskytö

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2011
Vs: Apulannan hinta
^
Täytyy sanoa etten ole koskaan käynyt Provinssissa sisällä vaikka olisi lyhin matka.Mutta joo,kauas siitä.
Elokuulla sitten saatellaan Eput eläkkeelle Ratinas.

Eikä rynnätä edes apulantakaupoille huomenna  ;D. Meidän porukan kesken tuntuu olevan ajatuksena että tänä vuonna kattellaan noita koukeroita eikä osteta ensimmäisestä tarjouksesta.