• Tavallinen aihe

Aihe Minkä traktorimerkin omistajat ovat uskossaan vahvimpia?  (Luettu 39155 kertaa)

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 51842
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Kertokaapa Hell angel mikä ero on 10/60:llä ja "munakeulanuffilla"? Tekniikassa ja laadussa siis?  Mikä sen laadunmenetyksen aiheutti?   



Työmotivaatiota ei siinä firmassa ikinä ole ollut, sodan jälkeen vähän rimpuilivat mukana. Mutta sitten jatkuva lakkoilu ja punalippumieli vei koko paskan: http://www.marxists.org/history/etol/newspape/isj/1977/no102/lyddon.htm

Mitenkä tuon lakkoilun aiheuttamat ongelmat vaikuttaa tänäkin päivänä? Ne ongelmat on korjattu aikanaan takuuna, jos mitä on ollut. Eivät päde enää. Patanokassa oli yksi suunnitteluvirhe, se oli lattahihnan käyttö. Kesko kävi huolloissa läpi järjestelmällisesti kaikki huoltoon tulleet traktorit vaihtamalla hihnapyörät ja hihnat, mutta silti muutama kone on vieläkin suomessa missä tämä hihna on. muutenhan se on sama kuin 10/60 pl. mittaristo ja pellitys.

 Vanhanaikaisuus, suunnitteluosaston toimimattomuus, väärät mitoitukset mm. moottori, heikko laadunvalvonta, epäonnistunut nostolaitekonstruktio jota ei saatu Leylandin elinaikanakaan kuntoon, valuosien heikko laatu, nostolaitteen "repeäminen" niistä yleisimpiä. Uudelleen kokoonpanolla laatu on kai saatu lähes itätraktoreiden tasolle?

Paskapuhetta  >:(

Leulantissa taitaa tosiaan olla jotain vikaa siellä repussa. Pylly porsi ku lehmällä, ainakin muistikuvan mukaan. Yksi hajos hardin eteen, sai sentään peruuttamalla lavetille ja suunta kohti Töysää. Tai sitten aika ei vaan kultaa muistoja, kuten toisilla?????
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

+250

  • Vieras
Oikeasti jonnumiehet on uskomattomuudessaan vahvimpia.

Tekevät uuteen traktoriin kansiremontin ja egr:n poiston.

Parin tuhannen tunnin aikana vaihteisto menee paskaksi jopa kolme kertaa.

Pyöränpultit varisee pitkin ahon laitaa...

 ;D
200h ajettuihin dyna6 laatikkoremontteja,syöttöpumppujen ruuvit irronnu tärinästä,hydepumppujen koplinkeja hajoilee jos pakkasella käyttää hydrauliikkaa.Ja jos isäntä huomas sen dynavtn olevan laiskapaska,yli 1000e ohjelmointiin ja sillä saa 3hv lisää :o Uskomatonta :o
Ihan pakko kysyä, mitäs "huoltoa" +250:n hajoamattomaan Jörni Reereen tehtiin viime marraskuun alussa? Kuulin vain joltain. Et ole vastannut aikaisemmassa keskustelussa tähän jostain fergun vioista.  ;D
Kesällisien varkaiden rikkoma ikkunankahva uusittiin.Omaa noloutta taittunu ulosoton tumppi rikko tumpin juuresta stefan.Ja yksi löpöputki oli kosteena,varooksi vaihdettiin.Ekat korjaukset yli 5000h ajettuun vm 07 peuraan.Kyllä se vain on paras  8);D

Hell Angel

  • Vieras
Kertokaapa Hell angel mikä ero on 10/60:llä ja "munakeulanuffilla"? Tekniikassa ja laadussa siis?  Mikä sen laadunmenetyksen aiheutti?   



Työmotivaatiota ei siinä firmassa ikinä ole ollut, sodan jälkeen vähän rimpuilivat mukana. Mutta sitten jatkuva lakkoilu ja punalippumieli vei koko paskan: http://www.marxists.org/history/etol/newspape/isj/1977/no102/lyddon.htm

Mitenkä tuon lakkoilun aiheuttamat ongelmat vaikuttaa tänäkin päivänä? Ne ongelmat on korjattu aikanaan takuuna, jos mitä on ollut. Eivät päde enää. Patanokassa oli yksi suunnitteluvirhe, se oli lattahihnan käyttö. Kesko kävi huolloissa läpi järjestelmällisesti kaikki huoltoon tulleet traktorit vaihtamalla hihnapyörät ja hihnat, mutta silti muutama kone on vieläkin suomessa missä tämä hihna on. muutenhan se on sama kuin 10/60 pl. mittaristo ja pellitys.

 Vanhanaikaisuus, suunnitteluosaston toimimattomuus, väärät mitoitukset mm. moottori, heikko laadunvalvonta, epäonnistunut nostolaitekonstruktio jota ei saatu Leylandin elinaikanakaan kuntoon, valuosien heikko laatu, nostolaitteen "repeäminen" niistä yleisimpiä. Uudelleen kokoonpanolla laatu on kai saatu lähes itätraktoreiden tasolle?

Paskapuhetta  >:(

Leulantissa taitaa tosiaan olla jotain vikaa siellä repussa. Pylly porsi ku lehmällä, ainakin muistikuvan mukaan. Yksi hajos hardin eteen, sai sentään peruuttamalla lavetille ja suunta kohti Töysää. Tai sitten aika ei vaan kultaa muistoja, kuten toisilla?????

Ehkä englantilaiset halusivat Leilandilla kostaa kauas preerialle karanneille sukulaisilleenkin, peräpuolen ongelmilla: http://ytforums.ytmag.com/viewtopic.php?t=514173

Dynashift

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 227
Lainaus käyttäjältä: Dynashift link=topic=sattu.msg739762#msg739762 date=1360864981

Mikä 5400 sarjasta hajos? Mitä vuosimallia? Kiinnostaa kun erittäin tuttu mallisarja. Itsellä on ja niitä huollan monia.. Tuttavapiirissä/asiakkailla on paljonkin ajettuja 5400 sarjalaisia ja niissä ei oo ollu missään isoa vikaa. Lujimpia koneita ovat mallisarjaltaan olleet täällä päin kyllä. kymmenkunta kyseisen sarjan konetta on erittäin hyvin tiedossa ja niiden vikahistoria ;) Ja oli lyhytikäinen Perkinssi sinulla :/ Tosin kolmeen alle 2000h ajettuun jontikkaan on tehty koneremontti, oireet alkaneet sillai että ensin epäilty kansiviaksi mutta lopulta aiheuttaja on löytyny laskeneista sylinteriputkista.. Että siihen nähen 4000h on jo hyvä saavutus:/

Oliko se nyt 06 vai 05 en muista, ensimmäistä mallia kuitenkin, ei ollut dynaa vielä silloin.
Jaa mktäkö hajos? Aika tajuttoman monta kytkimen solenoidia, jotain tiivisteitä voimansiirrosta = katkaisuhoitoa pari kertaa peräkkän, ihanan kallista. Ilmastoinnin nesteet vuosi katosta ja mitähän muuta siinä kerkesi ollakkaan en nyt kaikkea muista.

Eiköhän niitä huonoja koneita ole sattunut joka merkkiin. Ennen kuin edes synnyin oli kuulemma 365:sesta tullut kamöiakseli tms. konepellistä läpi alle 70h ikäisenä, perkinsin ylivoimaa...
Takuuseen oli kuulemma kuitenkin mennyt.

135:sta mulla ei oo pahaa sanottavaa, luja kones on kyllä ;D Ei oo tosin tullu pariin vuoteen ajettua...

No joo ei isoiltakaan vioilta kuulosta nuo 5400 sarjan viat jos tiivisteitä ja solenoideja.. Eikä se traktorin katkaisu niin kummonen työ ole! Luulin että jotai tyyliin koko vaihteisto tai perä levinny, heh.

Kantona

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7
Kysymyksenasettelussa on jo hienoinen kiusoittelun maku. Valittu merkki on saattanut osoittautua toimivaksi vanhana ja kuluneenakin, eikä alkeellistakaan osaamista muista merkeistä ole. Ei siinä silloin uskoa tarvita, kun tulee epäröimättä tartutuksi ennestään tutun merkin tarjoukseen, jos hyvää enää käytettyjen tarhoilla edes löytyy.

Uskonnonkaltaisena uskona voisin pitää uskoa "Nuffieldin perintöön", joka vanhalla sukupolvella oli, ja jota K-kauppiaat härskisti hyväksikäyttivät Leylandia myydessään.

-SS-

Mahtaako joku OIKEASTI ajatella että Leyland oli/on hyvä traktori  :o

Tuohon kysymykseen muistaako joku että Leyland oli hyvä traktori vastaan, että sen edeltäjästä, isosta Nuffieldista, jossa tais olla kuus vaihdetta eteen on hyvät muistot. Nimittäin naapurilla oli sellanen kun ite olin vähän yli kymmenvuotias, traktoreista jo silloin älyttömän kiinnostunut pikkujätkä.

Nuhvi oli suuri elämys ja mitäs se ihminen muuta tarvii kuin suuria elämyksiä. Nyt mulla on Majuri ja se on kans tosi hyvä traktori. Fordson Poveri se on ja kun sen käyntiin laitan niin en kaipaa tasauspyörästön lukkoa enkä hydraulipumpun käyntiä kytkin alhaalla. Jos pisnistä teen niin keskustelen jonkun Pietikaisen kanssa mutta jos rennosti elän oikeeta elämää niin kattelen Majurin piipusta tuprahtelevia savumerkkejä vailla huolen häivää

Reginan vanki

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 489
Oikeasti jonnumiehet on uskomattomuudessaan vahvimpia.

Tekevät uuteen traktoriin kansiremontin ja egr:n poiston.

Parin tuhannen tunnin aikana vaihteisto menee paskaksi jopa kolme kertaa.

Pyöränpultit varisee pitkin ahon laitaa...

 ;D
200h ajettuihin dyna6 laatikkoremontteja,syöttöpumppujen ruuvit irronnu tärinästä,hydepumppujen koplinkeja hajoilee jos pakkasella käyttää hydrauliikkaa.Ja jos isäntä huomas sen dynavtn olevan laiskapaska,yli 1000e ohjelmointiin ja sillä saa 3hv lisää :o Uskomatonta :o
Ihan pakko kysyä, mitäs "huoltoa" +250:n hajoamattomaan Jörni Reereen tehtiin viime marraskuun alussa? Kuulin vain joltain. Et ole vastannut aikaisemmassa keskustelussa tähän jostain fergun vioista.  ;D
Kesällisien varkaiden rikkoma ikkunankahva uusittiin.Omaa noloutta taittunu ulosoton tumppi rikko tumpin juuresta stefan.Ja yksi löpöputki oli kosteena,varooksi vaihdettiin.Ekat korjaukset yli 5000h ajettuun vm 07 peuraan.Kyllä se vain on paras  8);D
Kiitos rehellisestä vastauksesta. Noinhan se meni. Kaikista koneista menee aina jotain rikki syystä tai toisesta. Täydellistä ei ole olemassakaan. ;D
Köyhän kans on niin raskas jutella.

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 23544
  • vastustan
Oikeasti jonnumiehet on uskomattomuudessaan vahvimpia.

Tekevät uuteen traktoriin kansiremontin ja egr:n poiston.

Parin tuhannen tunnin aikana vaihteisto menee paskaksi jopa kolme kertaa.

Pyöränpultit varisee pitkin ahon laitaa...

 ;D
200h ajettuihin dyna6 laatikkoremontteja,syöttöpumppujen ruuvit irronnu tärinästä,hydepumppujen koplinkeja hajoilee jos pakkasella käyttää hydrauliikkaa.Ja jos isäntä huomas sen dynavtn olevan laiskapaska,yli 1000e ohjelmointiin ja sillä saa 3hv lisää :o Uskomatonta :o
Ihan pakko kysyä, mitäs "huoltoa" +250:n hajoamattomaan Jörni Reereen tehtiin viime marraskuun alussa? Kuulin vain joltain. Et ole vastannut aikaisemmassa keskustelussa tähän jostain fergun vioista.  ;D
Kesällisien varkaiden rikkoma ikkunankahva uusittiin.Omaa noloutta taittunu ulosoton tumppi rikko tumpin juuresta stefan.Ja yksi löpöputki oli kosteena,varooksi vaihdettiin.Ekat korjaukset yli 5000h ajettuun vm 07 peuraan.Kyllä se vain on paras  8);D
Kiitos rehellisestä vastauksesta. Noinhan se meni. Kaikista koneista menee aina jotain rikki syystä tai toisesta. Täydellistä ei ole olemassakaan. ;D
tämä kolmas laatikonvaihto on taas ihan minun omaa tyhmyyttäni kun olen sitä samalla lailla väärin käyttänyt kuin kahta edellistäkin ;) ;D 8) ::)



Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

iskra

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11786


Uskonnonkaltaisena uskona voisin pitää uskoa "Nuffieldin perintöön", joka vanhalla sukupolvella oli, ja jota K-kauppiaat härskisti hyväksikäyttivät Leylandia myydessään.

-SS-

[/quote]

Tuohon kysymykseen muistaako joku että Leyland oli hyvä traktori vastaan, että sen edeltäjästä, isosta Nuffieldista, jossa tais olla kuus vaihdetta eteen on hyvät muistot. Nimittäin naapurilla oli sellanen kun ite olin vähän yli kymmenvuotias, traktoreista jo silloin älyttömän kiinnostunut pikkujätkä.

  Mikä nykytraktori vetää vertoja kestävyydessä noille 5-60 luvun klassikoile,nuhville majorille ja verkullekin,no,verkku nyt oli paremmin peltotraktori mut nää isommat engelsmannit näyttelivät isoa osaa siihen aikaan maarakennuksessa ja metsähommissa,,joutuivat voimaan suhteutettuina huomattavasti nykytraktoreita suurempiin ponnistuksiin,.
 No ,nythän on siten näitä kaikkia hienouksia tullut joka merkkiin jotka sitten aina vaativat välillä kalliitakin remontteja
 Mut traktoristeihinkin sopii sama viisaus kun laivamiehiinkin,,Ennen oli miehet rautaa..

Greenpwr

  • Vieras
Oikeasti jonnumiehet on uskomattomuudessaan vahvimpia.

Tekevät uuteen traktoriin kansiremontin ja egr:n poiston.

Parin tuhannen tunnin aikana vaihteisto menee paskaksi jopa kolme kertaa.

Pyöränpultit varisee pitkin ahon laitaa...

 ;D
200h ajettuihin dyna6 laatikkoremontteja,syöttöpumppujen ruuvit irronnu tärinästä,hydepumppujen koplinkeja hajoilee jos pakkasella käyttää hydrauliikkaa.Ja jos isäntä huomas sen dynavtn olevan laiskapaska,yli 1000e ohjelmointiin ja sillä saa 3hv lisää :o Uskomatonta :o
Ihan pakko kysyä, mitäs "huoltoa" +250:n hajoamattomaan Jörni Reereen tehtiin viime marraskuun alussa? Kuulin vain joltain. Et ole vastannut aikaisemmassa keskustelussa tähän jostain fergun vioista.  ;D
Kesällisien varkaiden rikkoma ikkunankahva uusittiin.Omaa noloutta taittunu ulosoton tumppi rikko tumpin juuresta stefan.Ja yksi löpöputki oli kosteena,varooksi vaihdettiin.Ekat korjaukset yli 5000h ajettuun vm 07 peuraan.Kyllä se vain on paras  8);D
Kiitos rehellisestä vastauksesta. Noinhan se meni. Kaikista koneista menee aina jotain rikki syystä tai toisesta. Täydellistä ei ole olemassakaan. ;D
tämä kolmas laatikonvaihto on taas ihan minun omaa tyhmyyttäni kun olen sitä samalla lailla väärin käyttänyt kuin kahta edellistäkin ;) ;D 8) ::)

 Ompas niissä valtuissakin jotain murhetta...voivoi...

+250

  • Vieras
Oikeasti jonnumiehet on uskomattomuudessaan vahvimpia.

Tekevät uuteen traktoriin kansiremontin ja egr:n poiston.

Parin tuhannen tunnin aikana vaihteisto menee paskaksi jopa kolme kertaa.

Pyöränpultit varisee pitkin ahon laitaa...

 ;D
200h ajettuihin dyna6 laatikkoremontteja,syöttöpumppujen ruuvit irronnu tärinästä,hydepumppujen koplinkeja hajoilee jos pakkasella käyttää hydrauliikkaa.Ja jos isäntä huomas sen dynavtn olevan laiskapaska,yli 1000e ohjelmointiin ja sillä saa 3hv lisää :o Uskomatonta :o
Ihan pakko kysyä, mitäs "huoltoa" +250:n hajoamattomaan Jörni Reereen tehtiin viime marraskuun alussa? Kuulin vain joltain. Et ole vastannut aikaisemmassa keskustelussa tähän jostain fergun vioista.  ;D
Kesällisien varkaiden rikkoma ikkunankahva uusittiin.Omaa noloutta taittunu ulosoton tumppi rikko tumpin juuresta stefan.Ja yksi löpöputki oli kosteena,varooksi vaihdettiin.Ekat korjaukset yli 5000h ajettuun vm 07 peuraan.Kyllä se vain on paras  8);D
Kiitos rehellisestä vastauksesta. Noinhan se meni. Kaikista koneista menee aina jotain rikki syystä tai toisesta. Täydellistä ei ole olemassakaan. ;D
En näe mitään syytä valehdella/vähätellä vikoja mitä koneis on ollu.20 sarjaseen on aikaisemmin vaihdettu 2 tuulilasin pyyhkijän sulkaa ja kerran ilmastointiin lisätty ainetta.30 sarjaiseen on kansipahvi ja egr venttiili vaihdettu.Ja nyt täytyisi akku laittaa uus.
Kuitenki ollu jokunen uutenaostettu muunkin merkkinen,ja vikalistat on ollu huomattavasti pidempiä.155 tm lähti aikoinaan kun uuteen koneeseen tehtiin ekana vuonna liikaa pikkuremonttia.

Ja icefarmer:Naapurin ännäki alko kestään kolmannella moottorilla :o

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5463
No joo ei isoiltakaan vioilta kuulosta nuo 5400 sarjan viat jos tiivisteitä ja solenoideja.. Eikä se traktorin katkaisu niin kummonen työ ole! Luulin että jotai tyyliin koko vaihteisto tai perä levinny, heh.
Ei ehkä kummoinen työ, mutta maksaa se tuhansia euroja /kerta, itse tiivisteet oli sitten muistaakseni alle satasen.
Ja on ne tarpeeksi isoja vikoja keskeyttämään työt. Aika monta kertaa se kytkin traktorin ollessa paalaimen edessä alkoi *****ilemaan. Nesteet vuoti katosta niin pahasti että ajamaan ei pystynyt 10 minuuttia enempää jos pään terveyttä ajatteli, lavetilla huoltoon...

Landepöö; Yks rautakanki on vähän mutkalla mutta jontikka on kestänyt :-*
Tai onhan siitäkin hajonnut termostaatti @10€ ja molempien etulokarien lapselliset ne kaarevassa muodossa pitävät raudat on hajonneet, toinen mulla kun ihan vaan niittelin enkä edes ajanut mihinkään monttuun, toinen isälläni en tiedä missä yhteydessä. Niin ja nostovarren pikakourasta hajosi jousi.

Muistan kun lueskelin täällä yhdistelmäpaalaimista vanhoja topikkeja, lande aina mainosti kuhnin ylivoimaista kestävyyttä, mutta kerran oli tehnyt listan yhden kesän vioista. Se lista oli pitempi kuin nälkävuosi, mutta toki niitäkin vikoja vähäteltiin ::) Ei se ihmekkään ettei massikoissa ole vikoja ;D
Nyt sitten kiireellä etsimään ja poistamaan se vikalistaus, mä en jaksa nyt tällä tabletilla alkaa sitä etsimään.

landehande

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5390
  • verkuilla tulevaisuuteen
No joo ei isoiltakaan vioilta kuulosta nuo 5400 sarjan viat jos tiivisteitä ja solenoideja.. Eikä se traktorin katkaisu niin kummonen työ ole! Luulin että jotai tyyliin koko vaihteisto tai perä levinny, heh.
Ei ehkä kummoinen työ, mutta maksaa se tuhansia euroja /kerta, itse tiivisteet oli sitten muistaakseni alle satasen.
Ja on ne tarpeeksi isoja vikoja keskeyttämään työt. Aika monta kertaa se kytkin traktorin ollessa paalaimen edessä alkoi *****ilemaan. Nesteet vuoti katosta niin pahasti että ajamaan ei pystynyt 10 minuuttia enempää jos pään terveyttä ajatteli, lavetilla huoltoon...

Landepöö; Yks rautakanki on vähän mutkalla mutta jontikka on kestänyt :-*
Tai onhan siitäkin hajonnut termostaatti @10€ ja molempien etulokarien lapselliset ne kaarevassa muodossa pitävät raudat on hajonneet, toinen mulla kun ihan vaan niittelin enkä edes ajanut mihinkään monttuun, toinen isälläni en tiedä missä yhteydessä. Niin ja nostovarren pikakourasta hajosi jousi.

Muistan kun lueskelin täällä yhdistelmäpaalaimista vanhoja topikkeja, lande aina mainosti kuhnin ylivoimaista kestävyyttä, mutta kerran oli tehnyt listan yhden kesän vioista. Se lista oli pitempi kuin nälkävuosi, mutta toki niitäkin vikoja vähäteltiin ::) Ei se ihmekkään ettei massikoissa ole vikoja ;D
Nyt sitten kiireellä etsimään ja poistamaan se vikalistaus, mä en jaksa nyt tällä tabletilla alkaa sitä etsimään.
Mites tää ny kuhniin siirty kun praakattiin donnerin vetelästä menosta?  ;D

Suki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 787
Ilmeisesti Valteemi -miehet ovat kaikista merkkiuskollisimpia, kun se edelleen on Suomen myydyin. Jos Valttu on niin hyvä kone, niin miksihän niitä on yleensä talossa aina vähintään viisi tai koneet vaihdetaan uusiin aina parin vuoden välein? Näin ainakin meillä päin.

Merkkiuskolliseksi saatika fanaattiseksi en itseäni lue, mutta ekan Jontikan yliwoimaisen kestävyyden vuoksi hankin yhden vähän tuoreemman ja isomman lisää. Toivottavasti tämä on yhtä hyvä kuin vanhempi kone, jota en vaihtoon edes halunnut antaa. Näin ollen uudempi Jonttu hankitaan taloon ehkä tulevaisuudessakin 15 vuoden välein, ehkä ei. Koneita ne vaan ovat. Sinänsä huolestettuva piirre, että tänne kone-osioon tulee päivittäin eniten viestejä  :o

Joka tapauksessa kaikissa on vikansa, mikään ei ole ikuinen, ja jostain syystä joillakin maajusseilla kaikki merkit ovat "paskoja"  ::). Raktori on kuitenkin vaan välttämätön paha.
Selittäjät selittää,
koirat haukkuu perään,
mutta karavaani kulkee taas.

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 18144
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Kyllä täällä se uskossa vahvuus on näkynyt, yllätyksellinen marginaalimerkki kylläkin kyseessä. Kaikki uskonnot syntyvät jonkun legendan ympärille, ja uudet seuraajat saattavat olla uskossaan lujempia kuin aikalaiset koskaan. Sama nähtävästi pätee veteraanikoneisiinkin.

-SS-

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5463
Mites tää ny kuhniin siirty kun praakattiin donnerin vetelästä menosta?  ;D
Siten että sinä olet vaan niitä miehiä joilla on parhaat koneet jotka eivät koskaan hajoa, huolletaan vaan välillä pellonlaidassa.

Ja jos jontikan ja massikan vetositkeyttä verrataan, niin jontikka on aivan selvä ykkönen. Jontikkaa sitkeämpää vetäjää ei taida edes löytyä.
Ihan massikkamiehenkin suusta kuultua "eiköhän se jontikka vedä mäkkäriä paremmin kuin tämä massikka" ja alla oli siis yli 150hv dyna-6 vaihteistolla varustettu massikka. Toki dyna-6 hukkaa pakostakin enemmän tehoa kuin keppijontikka.