Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Minkä traktorimerkin omistajat ovat uskossaan vahvimpia?  (Luettu 45340 kertaa)

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Oikeasti jonnumiehet on uskomattomuudessaan vahvimpia.

Tekevät uuteen traktoriin kansiremontin ja egr:n poiston.

Parin tuhannen tunnin aikana vaihteisto menee paskaksi jopa kolme kertaa.

Pyöränpultit varisee pitkin ahon laitaa...

 ;D
200h ajettuihin dyna6 laatikkoremontteja,syöttöpumppujen ruuvit irronnu tärinästä,hydepumppujen koplinkeja hajoilee jos pakkasella käyttää hydrauliikkaa.Ja jos isäntä huomas sen dynavtn olevan laiskapaska,yli 1000e ohjelmointiin ja sillä saa 3hv lisää :o Uskomatonta :o
Ihan pakko kysyä, mitäs "huoltoa" +250:n hajoamattomaan Jörni Reereen tehtiin viime marraskuun alussa? Kuulin vain joltain. Et ole vastannut aikaisemmassa keskustelussa tähän jostain fergun vioista.  ;D

 ;D ;D ;D ;D ;D
Kui mää ain olen paras?

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19866
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Kysymyksenasettelussa on jo hienoinen kiusoittelun maku. Valittu merkki on saattanut osoittautua toimivaksi vanhana ja kuluneenakin, eikä alkeellistakaan osaamista muista merkeistä ole. Ei siinä silloin uskoa tarvita, kun tulee epäröimättä tartutuksi ennestään tutun merkin tarjoukseen, jos hyvää enää käytettyjen tarhoilla edes löytyy.

Uskonnonkaltaisena uskona voisin pitää uskoa "Nuffieldin perintöön", joka vanhalla sukupolvella oli, ja jota K-kauppiaat härskisti hyväksikäyttivät Leylandia myydessään.

-SS-

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Kysymyksenasettelussa on jo hienoinen kiusoittelun maku. Valittu merkki on saattanut osoittautua toimivaksi vanhana ja kuluneenakin, eikä alkeellistakaan osaamista muista merkeistä ole. Ei siinä silloin uskoa tarvita, kun tulee epäröimättä tartutuksi ennestään tutun merkin tarjoukseen, jos hyvää enää käytettyjen tarhoilla edes löytyy.

Uskonnonkaltaisena uskona voisin pitää uskoa "Nuffieldin perintöön", joka vanhalla sukupolvella oli, ja jota K-kauppiaat härskisti hyväksikäyttivät Leylandia myydessään.

-SS-

Mahtaako joku OIKEASTI ajatella että Leyland oli/on hyvä traktori  :o
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

nuffieldmaster

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1719
Kysymyksenasettelussa on jo hienoinen kiusoittelun maku. Valittu merkki on saattanut osoittautua toimivaksi vanhana ja kuluneenakin, eikä alkeellistakaan osaamista muista merkeistä ole. Ei siinä silloin uskoa tarvita, kun tulee epäröimättä tartutuksi ennestään tutun merkin tarjoukseen, jos hyvää enää käytettyjen tarhoilla edes löytyy.

Uskonnonkaltaisena uskona voisin pitää uskoa "Nuffieldin perintöön", joka vanhalla sukupolvella oli, ja jota K-kauppiaat härskisti hyväksikäyttivät Leylandia myydessään.

-SS-

Mahtaako joku OIKEASTI ajatella että Leyland oli/on hyvä traktori  :o

On meitä kourallinen, jotka tänäkin päivänä urakoi Leylandilla, osa jopa Marshallilla joka leylandin perillinen. Itse tuoneet jälkikäteen viimeaikoina. Eikai me ajettaisi jos se ihan paska oisi. Koneet vaihtuu naapuritaloissa, mutta osa vaan painaa pitkää päivää Leylandilla vuodesta ja vuosikymmenestä toiseen  8)

472;sta en pois antais ja nytkin haku päällä jos löytäisi 6-sylinterisen synchro laatikollisen 285 tai 2100 leylandin äestys ja kultivointitöihin. Omat pellot vetäisi valtralla, mutta kun tarkoitus myös urakoida tulevaisuudessa ko. hommia, niin pitäisi vähän järeämpi vetokone löytää oikeaa merkkiä oleva ko. hommiin.

Kaveri on rakentamassa urakointiin, lähinnä kärryn vetoon yms. 285:sta Leylandia. On tosi kaltoin kohdeltu yksilö. Kohta 15 000 € mennyt remonttiin, mutta kaupasta ei enää saa samanlaista vetokonetta rahallakkaan. On trailerijarrut, 8 lohkonen lisähydeventtiilistö yms. yms. ja se oikea 6/98 koneen veto ja ääni  8) 8)


Tääkin video irlannista:
http://www.youtube.com/watch?v=YvAE9Np4dMY

Kommenteissa "Why dont you use a contractor", eli suomeksi "Miksi ette käytä urakoitsijaa".
Videon tekijä vastaa: "It is a contractor", eli suomeksi "hän on urakoitsija"  :P

Viimeksi muokattu: 14.02.13 - klo:10:47 kirjoittanut nuffieldmaster

Markkinoiden Wahwimmat Wieska -lumilingot saat Kuuksenvaarasta parhaimpaan hintaan!
040-7306421  SOITA!  https://www.youtube.com/watch?v=IbiCOqk3fho

iskra

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11786
  Kyllä meidänkin kylällä oli yks kolmosnuhvi joka kesäaikana ei tainnut montaa tuntia seistä..kyläläisten peltotyöt keväisin ja syksyisin sekä maansiirrot väliaikoina perattujen viemäripenkkojen poisajossa,,taitaa vaan muutama vuosi sitten romumies viedä sieltä kuusikosta missä vanhuudenlepoa vietti,kyllä ajokuntoisena,..

 Mutta sitten nää pyöreäkeulaiset ja leukut...

iskra

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11786
  Meilläkin pinta-ala ja omaisuusveroaikana joutui maksamaan enemmän veroa jos osti uuden traktorin,,pankissa olleesta rahasta ei mennyt veroa mut kun ostit sillä rahalla traktorin tuli se verolle pantavaksi..
 Siihen aikaan poistot kulkivat ikäänkuin päinvastoin nykysysteemiin verrattuna,mitä vanhempi traktori sen vähemmän siitä joutui veroja maksamaan,

  Verotuksellahan monet perustelevat hankintojaan,ja tietysti jonkinverran onkin syytä,mut jos lainarahalla ostetaan niitä poistoja niin voi tulla joskus tiukkaa..

realisti

  • Vieras
Pari isoa syytä kovempaan kalustoon löytyy myös muista tekijöistä: tässä maassa maatalous on sikäli aliarvostettu ammatti että kuskien ja muiden työntekijöiden saanti voi olla varsin tuskallista, joten helpoin tie tehostamiseen pinta-alan lisääntyessä on isompi kalusto. Toinen oleellinen syy on olosuhteet, sillä niitä rehunteko ja puintipäiviä voi olla yllättävän vähän käytettävissä. Hyvinä vuosina kyllä saadaan vaikka sillä 2065 sampolla 300ha puiduksi, mutta viimesyksyn oloissa 100ha on tiukassa. Manner-Euroopassa on kuitenkin huomattavasti vähemmän vesiongelmaa kuin täällä nevajängällä. Ja tietenkin mukavuudenhalu ja näyttämisen tarvekin muodostuu joillakin ikävä kyllä hankinnan perusteluksi.

iskra

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11786
 näyttämisen tarvekin muodostuu joillakin ikävä kyllä hankinnan perusteluksi.
[/quote]

  Monella varmaan suurin syy...

Dynashift

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 227
Jokainen ostaa tarpeen, mukavuudenhalun ja verotuksen mukaan.. Mutta sitä en ymmärrä että monet vaihtaa uuden kuntoisia nuoria koneita ja traktoreita velkarahalla uuteen vaikka siinä ja siinä että edellinen kone on edes maksettu :/

sorjone

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1437
  • Karjala takaisin.
Pari isoa syytä kovempaan kalustoon löytyy myös muista tekijöistä: tässä maassa maatalous on sikäli aliarvostettu ammatti että kuskien ja muiden työntekijöiden saanti voi olla varsin tuskallista, joten helpoin tie tehostamiseen pinta-alan lisääntyessä on isompi kalusto. Toinen oleellinen syy on olosuhteet, sillä niitä rehunteko ja puintipäiviä voi olla yllättävän vähän käytettävissä. Hyvinä vuosina kyllä saadaan vaikka sillä 2065 sampolla 300ha puiduksi, mutta viimesyksyn oloissa 100ha on tiukassa. Manner-Euroopassa on kuitenkin huomattavasti vähemmän vesiongelmaa kuin täällä nevajängällä. Ja tietenkin mukavuudenhalu ja näyttämisen tarvekin muodostuu joillakin ikävä kyllä hankinnan perusteluksi.
Se on miehen laiskuutta jos ei saa syksyssä kun 100 ha puitua.
FIXIT

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5501
Mää en jaksa uskoa että nykyään ei löydy osaavia työntekijöitä.

Sen verran täytyy realistilta kysyä, että väitätkö ettei sinullakin konekalusto ole edes hieman ylimitoitettu ja mukavuuden mukaan hankittu?

Mä voin ainaki myöntää että meillä on "liian hieno" paalain käyttömääräänsä nähden ja investoinnin ylimitoitus oli tiedossa ostettaessa. Traktorikalusto ei ainakaan agron mittapuulla ole ylimitoitettu, mutta vanhemmallakin ykköskoneella pärjäisi, mutta varmuuden vuoksi ykköstraktoria pidetään aina tuoreehkona.

Hell Angel

  • Vieras
Kysymyksenasettelussa on jo hienoinen kiusoittelun maku. Valittu merkki on saattanut osoittautua toimivaksi vanhana ja kuluneenakin, eikä alkeellistakaan osaamista muista merkeistä ole. Ei siinä silloin uskoa tarvita, kun tulee epäröimättä tartutuksi ennestään tutun merkin tarjoukseen, jos hyvää enää käytettyjen tarhoilla edes löytyy.

Uskonnonkaltaisena uskona voisin pitää uskoa "Nuffieldin perintöön", joka vanhalla sukupolvella oli, ja jota K-kauppiaat härskisti hyväksikäyttivät Leylandia myydessään.

-SS-

Ja "munakeulaNuffi" vei sen laatukoneen maineen jota Leylandin perintö vei yhä vain alemmas. Kaivurit olisi pitänyt jättää talveksi käyntiin jotta vedet sekä öljyt olisivat pysyneet sekoittumatta. Koneviesti teki kyselyä eri traktoreiden kestävyydestä 1980-luvulla ja taisi tämä sininen Leilandi olla se heikoin traktori? Arvosana 7 1/2? Ohi menivät Belarukset, Ursukset ja Zetorit.  JCB-tehtailta oli 1980-/tai 1990-luvulla  tv-dokumentti, jossa mainittiin moottorien huonosta laadusta British Motor Leylandin taholta, joten valinta kohdistui vain ja ainoastaan Perkinsiin. Ja joku heittää aatteen perässä 15 tonnia johonkin mädäntyneeseen kuutosnuffiin. Toisaalta ei tässä taida olla vara arvostella, jonkinsorttinen sairaus se tuokin oma Harrikka-harrastus on.

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19866
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
JCB-tehtailta oli 1980-/tai 1990-luvulla  tv-dokumentti, jossa mainittiin moottorien huonosta laadusta British Motor Leylandin taholta, joten valinta kohdistui vain ja ainoastaan Perkinsiin. Ja joku heittää aatteen perässä 15 tonnia johonkin mädäntyneeseen kuutosnuffiin.

Siis tuohon erityisesti: Yhdellä englantilaisella kansallisen kokoluokan urakoitsijalla oli useita kymmeniä JCB-kaivureita, Leyland pohjaisia. He ovat saattaneet saada hyvän tarjouksen ja mukana oli jonkinlaista patriotismia myös. Jo Nuffieldeista lähtien he päättivät tehdä jarruremontit kerran vuoteen vaihtamalla jarrut täydellisinä kummallekin puolelle, pönttöineen päivineen. Korjaamopäällikön mukaan muulla tavalla ei voinut saada turvallisia pysäyttimiä näihin kaivureihin. Siis kuinka monta ylimielistä jarrukuulien kiillottajaa onkaan konesivustoilla. Mutta kun todellinen käyttö puhuu, on sävel toinen.

-SS-

realisti

  • Vieras
Mää en jaksa uskoa että nykyään ei löydy osaavia työntekijöitä.

Sen verran täytyy realistilta kysyä, että väitätkö ettei sinullakin konekalusto ole edes hieman ylimitoitettu ja mukavuuden mukaan hankittu?

Mä voin ainaki myöntää että meillä on "liian hieno" paalain käyttömääräänsä nähden ja investoinnin ylimitoitus oli tiedossa ostettaessa. Traktorikalusto ei ainakaan agron mittapuulla ole ylimitoitettu, mutta vanhemmallakin ykköskoneella pärjäisi, mutta varmuuden vuoksi ykköstraktoria pidetään aina tuoreehkona.

Kakkoskone on hiukan turhan kallis ja hankittu osittain mukavuus-syistä. Työkonepuolella on kamppeet ruukattu hommata aina entisen jäätyä pieneksi tai kun se on "loppuun kulutettu". Paalaimia vaihtelin takavuosina tyhjän takia kun ei ne ikään pelanneet, mutta siihen oli väärä merkki syynä. Väittäisin ettei meillä ole "ylikoneistusta" tämän kokoiselle tilalle joka sivutoimena vielä urakoi.

nuffieldmaster

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1719
Kertokaapa Hell angel mikä ero on 10/60:llä ja "munakeulanuffilla"? Tekniikassa ja laadussa siis?  Mikä sen laadunmenetyksen aiheutti?   

Ja tuo KV:n aikainen laatukysely: Tiedän eräänkin tuonajan Leyland -miehen joka surkuttelee sitä, ettei koskaan vastannut kyselyyn, kun hänenkin vastaus olisi riittänyt nostamaan Leylandia tilastoissa. Niin pienestä ovat gallupit joskus kiinni  :P

Meitä Nuffi ja Leyland harrastajia on paljon ja tuntuu, että ko. merkit ovat alkaneet saavuttaa niille kuuluvaa arvostusta pitkästä aikaa. Esimerkiksi vaihtokoneina niitä on alkanut näkyä ja netissäkin kauppaa käydään. Varaosia on alkanut virrata useamman tuojan kautta ja konetapahtumissakin alkaa olla nuffia ja leylandia näytillä puunattuna ja työnäytöksissäkin.

Ja ovatpa rahdanneet savon pojat nuffeja rekkalasteittain (epäilen 30-40 kpl) ruotsista !

Viimeksi muokattu: 14.02.13 - klo:18:41 kirjoittanut nuffieldmaster

Markkinoiden Wahwimmat Wieska -lumilingot saat Kuuksenvaarasta parhaimpaan hintaan!
040-7306421  SOITA!  https://www.youtube.com/watch?v=IbiCOqk3fho