tuossa melkein naapurissa, onneksi ei rakennukset menneet. päivällä kävin kattomassa paikanpäällä niin aika ikävän näköistä oli, voi käydä huonolla tuurilla kelle tahansa. Tuollakin koneet on huollettu ettei olleet paskan ja pölyn peitossa, ittekin olen tuolla syttyneellä koneella jonkin verran ajanut.
Mistä nuo syttyy... kysyy nimim. ehjä turbon voiteluöljyletku vielä asentamatta...
[/quote]
Kai siinä tuossakin jonkinlainen öljynpaine syntyy, vaikkakin ei se hirveän suuri paine luulis olevan. Toki riittävä määrä öljyä pakosarjan/moottorin päälle voi syttyä aika nopsaan ja isolla liekillä.
Kengittäjän Deutsi oli maantieajossa taannoin syttynyt tosi nopeaan. Epäili että joku polttoaineen paluuletku/putki oli ruiskuttanut sisältönsä kuuman moottorin päälle. Oli kuulemma ollut ikävä tilanne, kun oli ajanut täyttä hönkyä valtatietä teräskaiteiden välissä ja moottorista lieskat leimahtanut. Oli ollut siinä ja siinä että oli saanut pidettyä koneen kaiteiden välissä ja niiden loputtua ohjannut koneen levikkeelle palamaan.
Ja tosiaan tuollainen vikahan voi tulla mihin tahansa moottoriin, merkkiin katsomatta. (kun zetka siitä kuitenkin taas mainitsee
)
Ja jos mäkkäri vetää tukkoon, niin ei kannata ainakaan jontikalla yrittää avata tukosta pistämällä koneeseen kierroksia ja sitten laukaisemalla ulosotto päälle. Eräs vannoutunut jondere mies halkaisi vaihteiston kuoret sillä taktiikalla