• Tavallinen aihe

Aihe Minkä traktorimerkin omistajat ovat uskossaan vahvimpia?  (Luettu 39156 kertaa)

landehande

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5390
  • verkuilla tulevaisuuteen
[
Eiköhän tuo merkkiuskollisuus massikkaan ole keskimäärin syvä luottamus pitkänlinjan luotettavaan työkoneeseen, ei niinkään  ''viimeiseen asti sokeaa luottamista.''  So tuosta hvinnamon tarkasta havainnosta verku-uskollisista uskollisimpana  tarkoittaa vain, että verku merkkinä on pitkän linjan paras traktori koko universaalissa for ever.  8)

Jotain mikä on samaa 35:stä 2000-luvun verkuihin; peräöljyn täytön korkki. Kaikki sillä välillä on vähitellen muuttunut. :)
[/quote]
----------------------------------------------------------------
Siinä Lande sen kertoi,juuri näin se on.MF on merkkinä nuori,mutta tulee säilymään ikuisesti,siihen asti kun öljy loppuu.

Mikäs muuten on kun tuo valametti on säilynyt ja sille ei ole käynyt kuten Fordille,Fiatille,David Brownille,Nuffieldille,Leylandille ja tehdäänkös Internationaaliakaan enään?


Valametti,belarus,IMT,zetor ja mahindra ovat säilyneet..onko näillä jotakin yhteistä?

[/quote]
Kulutusyhteiskunta pysyy pystyssä kun teollisuu/talous pyörii vinhaa vauhtia. Nykyisten muotivirtausten mukaan pitää kaikkea kierrättää. Edellä mainitut merkit sopivat kertakäyttöisyytensä vuoksi nykysysteemiin kuin nenä päähän. Niille voisi kaikille antaa ''vuoden traktori''- tittelin.

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9931
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
>>>Saatat tipahtaa keskustelun ulkopuolelle kun Valtra Team kokoontuu. Eli et ole kokemuksia rikkaampi.

***Sen verran valmetteja lienee suomalaisten maatilojen naapuristoissa (about 45%:n myynti) , että aina löytyy kommentoitavaa vieraastakin leiristä valmettitiimille; öljyvanat ja malminkappaleet kylätiellä paljastavat aiheen!  ;)

Miten voikin olla että yhdessä persoonassa yhdistyy noin luontevasti usko luomuun, massikkaan ja toyotaan ?  ;D
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

kyntaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1406
  • Aasi vs. Peura
Mä en ymmärrä tätä merkkiuskollisuutta lainkaan. Asetetun rahoituskehyksen ja ominaisuuksien puitteissa ostetaan kulloinkin paras mahdollinen. Kun se on kerran ostettu, niin en ymmärrä miksi edes pitää mennä konemyyjälle juttelemaan ennen kuin hankintakehys taas uudelleen aukeaa? Täptäp.

Itse olen autojen osalta hyvin ei-merkkiuskollinen. Mieluummin kokeilen toista merkkiä kuin ostan toisen samaa merkkiä. Autoissa löytyy monia hyviä vaihtoehtoja. Traktoreissa parin huonon kokemuksen jälkeen olen ajetellut suosia totuttua merkkiä niin kauan kuin se ominaisuuksiltaan ja hinnaltaan pysyy suunnilleen muiden tasolla.


Heitänpä kysymyksen.. Entäs jos on vain ja ainoastaan hyviä kokemuksia jostakin merkistä niin pitääkö sittenkin ostaa seuraavalla kerralla toinen merkki?

Pitää koska toinen saattaa olla silti parempi. Ja sitäpaitsi vanhainkodissa ollessasi olet aika kokematon jos kokemuksesi perustuu vain ferguson systemsiin. Saatat tipahtaa keskustelun ulkopuolelle kun Valtra Team kokoontuu. Eli et ole kokemuksia rikkaampi.

 ;D
Nii se on...

kyntaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1406
  • Aasi vs. Peura

Mikäs muuten on kun tuo valametti on säilynyt ja sille ei ole käynyt kuten Fordille,Fiatille,David Brownille,Nuffieldille,Leylandille ja tehdäänkös Internationaaliakaan enään?


Valametti,belarus,IMT,zetor ja mahindra ovat säilyneet..onko näillä jotakin yhteistä?

Ihan samalla tavallahan valmetille on käynyt kuin noillekin, tehdas myyty ja nimi vaihtunut (Valtra)

JOhn deere taitaa olla ainut joka menee omilla avuilla. No tietysti zf on haettu portaaton.
Äkkiä ajatellen.Varmaan muitakin marginaalimerkkejä :D
Nii se on...

Greenpwr

  • Vieras

Mikäs muuten on kun tuo valametti on säilynyt ja sille ei ole käynyt kuten Fordille,Fiatille,David Brownille,Nuffieldille,Leylandille ja tehdäänkös Internationaaliakaan enään?


Valametti,belarus,IMT,zetor ja mahindra ovat säilyneet..onko näillä jotakin yhteistä?

Ihan samalla tavallahan valmetille on käynyt kuin noillekin, tehdas myyty ja nimi vaihtunut (Valtra)

JOhn deere taitaa olla ainut joka menee omilla avuilla. No tietysti zf on haettu portaaton.
Äkkiä ajatellen.Varmaan muitakin marginaalimerkkejä :D

 Jenkki powerswiftit on kanssa made by ZF.

Taavettimies

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 85
Aikas vanaattisia ovat nuo Enklantilaistenkin omistajat. Meitin pappa ajannu kokoelämänsä Taaveteilla ja se näkyy talon rakkoreissa. Ensin oli majori, sitten tuli 10kpl Tahvoja. 4 on jäljellä. Ja isäukko osti vielä 1594 Taavetin ja 885:n. Mutta kun 1594 vaihtui mettoon niin ei ole pappa siihen koskennu tikullakkaan testiajon jälkeen. "Kerran David Brown, aina David Brown." :D
Kerra David Brown, aina David Brown

korkean

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 451
En tiedä, itellä vielä tuo merkin kierrätys käynnissä.. Kaikki täytynee kokeinna ennekö siirtyy luotto rakkori linjalle.. ;D

landehande

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5390
  • verkuilla tulevaisuuteen
>>>Saatat tipahtaa keskustelun ulkopuolelle kun Valtra Team kokoontuu. Eli et ole kokemuksia rikkaampi.

***Sen verran valmetteja lienee suomalaisten maatilojen naapuristoissa (about 45%:n myynti) , että aina löytyy kommentoitavaa vieraastakin leiristä valmettitiimille; öljyvanat ja malminkappaleet kylätiellä paljastavat aiheen!  ;)

Miten voikin olla että yhdessä persoonassa yhdistyy noin luontevasti usko luomuun, massikkaan ja toyotaan ?  ;D
Katsos, Hervasti, verkuilla ja tojotilla on kapeat mutta piiitkät ekologiset renkaanjäljet. Ne ovat varsinaisia luomukoneita ja -kulkuneuvoja.   Aukeniko vai pitääkö vääntää pajuvitsasta?

Viimeksi muokattu: 13.02.13 - klo:21:55 kirjoittanut landehande

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 51842
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
>>>Saatat tipahtaa keskustelun ulkopuolelle kun Valtra Team kokoontuu. Eli et ole kokemuksia rikkaampi.

***Sen verran valmetteja lienee suomalaisten maatilojen naapuristoissa (about 45%:n myynti) , että aina löytyy kommentoitavaa vieraastakin leiristä valmettitiimille; öljyvanat ja malminkappaleet kylätiellä paljastavat aiheen!  ;)

Miten voikin olla että yhdessä persoonassa yhdistyy noin luontevasti usko luomuun, massikkaan ja toyotaan ?  ;D
Katsos, Hervasti, verkuilla ja tojotilla on kapeat mutta piiitkät ekologiset renkaanjäljet. Ne ovat varsinaisia luomukoneita ja -kulkuneuvoja.   Aukeniko vai pitääkö vääntää pajuvitsasta?

Toyotat ainakin maatuu aikaisessa vaiheessa kun tuolla kylällä kattelee lokarinkaaria ja oven alareunoja. Eikä haisen takapaksin kansikaan ihan rosteria ole....
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Varjo79

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4853
  • Suvakki vajakkeja vituttaa!!!!
Eikä tommonen hiluxi kaan  mikään talous ihme ole. Vielä helvetin laiskakin mutta syö silti niinku tehoja olis 200hp. Että semmonen eko peli ;D
Eu on perseeeestä ja syvältä!!!!!!!!!!!!

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7978
Perkinssi ei kyllä ruostu, mutta ei se öljyn kylväminenkään mikään ympäristöteko ole.
Mystinen kesälaatumies

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 23544
  • vastustan

Mikäs muuten on kun tuo valametti on säilynyt ja sille ei ole käynyt kuten Fordille,Fiatille,David Brownille,Nuffieldille,Leylandille ja tehdäänkös Internationaaliakaan enään?


Valametti,belarus,IMT,zetor ja mahindra ovat säilyneet..onko näillä jotakin yhteistä?

Ihan samalla tavallahan valmetille on käynyt kuin noillekin, tehdas myyty ja nimi vaihtunut (Valtra)

JOhn deere taitaa olla ainut joka menee omilla avuilla. No tietysti zf on haettu portaaton.
Äkkiä ajatellen.Varmaan muitakin marginaalimerkkejä :D
mut eikös john deere saanut zetorilta merkittävää konsultointia traktorin tekoon tässä jokin vuosi sitten, oliko peräti yhteinen tehdas tai jotain vastaavaa kuviota vai onko kaikki ollut vain makeaa unta ;) ;D 8) ::)
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

Reginan vanki

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 489
Oikeasti jonnumiehet on uskomattomuudessaan vahvimpia.

Tekevät uuteen traktoriin kansiremontin ja egr:n poiston.

Parin tuhannen tunnin aikana vaihteisto menee paskaksi jopa kolme kertaa.

Pyöränpultit varisee pitkin ahon laitaa...

 ;D
200h ajettuihin dyna6 laatikkoremontteja,syöttöpumppujen ruuvit irronnu tärinästä,hydepumppujen koplinkeja hajoilee jos pakkasella käyttää hydrauliikkaa.Ja jos isäntä huomas sen dynavtn olevan laiskapaska,yli 1000e ohjelmointiin ja sillä saa 3hv lisää :o Uskomatonta :o
Ihan pakko kysyä, mitäs "huoltoa" +250:n hajoamattomaan Jörni Reereen tehtiin viime marraskuun alussa? Kuulin vain joltain. Et ole vastannut aikaisemmassa keskustelussa tähän jostain fergun vioista.  ;D
Köyhän kans on niin raskas jutella.

iskra

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11786
En tiedä, itellä vielä tuo merkin kierrätys käynnissä.. Kaikki täytynee kokeinna ennekö siirtyy luotto rakkori linjalle.. ;D

   Mulla onneks kierrätys päättynyt,,mut minusta on yks hailee millä kukakin,vai pitääks sanoa kekäkin ajaa,,kaikkia merkkejä on nykyään saatavissa..

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 51842
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Rattoreissa vallitsee usko-toivo-rakkaus-ajatus. Ensin sihen koneseen uskoo ettei se hajoo, sitten toivoo ettei se vanhuuttaan hajoa ja lopulta kymmenien remonttien jälkeen sitä rakastaa niin paljon ettei sitä tohdi vaihtaa pois. Se osa omaa elämää.....
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159