Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Minkä traktorimerkin omistajat ovat uskossaan vahvimpia?  (Luettu 45539 kertaa)

iskra

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11786

Oliverin ohjekirjassa ilmoitetaan voiteluöljyn paineeksi 13,5 kg. Suurinpiirtein siis yhtä monta baria.

  Jospa ne Oliverin lukemat tarkotti PSI:tä..silloin olis kerroin jotain muuta..
[/quote]

Jaa-a.
Kirjassa on ilmoitettu tuo paine nauloina 30 ja perässä suluissa 13,5kg.
Mittarissakaan ei valitettavasti ole muuta asteikkoa kuin työalue ja alhainen taso.
Tulisihan tuosta tietysti psi:näkin ihan järkevä luku bareissa..
Voishan tuon mitata jos koittaisi muutenkin sen laittaa lähivuosina pitkästä aikaa käymään.
[/quote]

  No.mulla 565 vallun ohjekirjassa sanotaan että alin sallittu öljynpaine 0.5  kg/cm2

mike

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1809
Mä olen kuvitellut että se ylipaineventtiili olisi suodattimen sisääntulon ja ulostulon välissä, eli jos tukkoisen suodatinmateriaalin yli jää liikaa painehäviötä niin se päästää sitten suodattimen ohi. Eli se havinnoitsee vain paine-eroa, ei mitään absoluuttista painetta. Toisella puolella on tuleva paine ja toisella lähtevä ja noiden välistä eroa mitataan.

Jos suodattimeen tulee 10 bar ja sieltä lähtee moottorille 9,8 bar niin eroa on vain 0,2 bar eikä venttiili avaudu. Suodattimen tukkeutuessa sitten sen aiheuttama painehävö kasvaa ja jossain vaiheessa venttiili katsoo viisaaksi päästää öllöä suodattimen ohi jotta moottorille menevä paine ei jää liian alas.

Tai sitten mä olen ymmärtänyt jotain väärin - ei olisi eka kerta sekään ... mutta noin minä sen kyllä laittaisin jos insinörtti olisin. Öljypumpun paineensäätöventtili on sitten eri asia.

Juuri noin se toimii.Korkeasta paineestahan tuo johtuu.Tämähän nyt menee vähän hiustenhalkomiseksi,kyse on vaan siitä että moottorissa ei ole sentään kymmenen baarin painetta voiteluöjyssä.
"ei mikkään mee saatana kohtuuella,se oli sen edellisen Teen kanssa sama homma.Viinaa pittää juua!"

Taavettimies

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 85
Kehun: Moottori sitkeä vetoinen ja kestävä (98 sarja), eikä ole perso kuluttamaan polttoainetta.Herkkä kylmäkäynnistyjäkin.  Vaihteisto on synchro malleissa helevetin livakka, ja kun pakkikin on synkronoitu niin ompa livakka käyttää esim. paskan mätössä etukuormaajan kanssa! Maavara on iso jo takapotkussakin. Hiljainen vaihteisto, ei äännä kuten valtrat nykyäänkin. Esim. oma A sarjalainen vollottaa vaihteistoltaan enempi mitä synchro leyland.

Ja varaosia saa edelleen, vaikka merkki on 30 vuotta ollut poissa markkinoilta.

Mutta onhan nämä paskoja kun puheet baarissa on sitärataa. Silti näillä tehdään tunteja vuosittain satoja per traktori, usealla urakoitsijalla/tilalla.

Itselle positiivista on myös halvat hinnat hankkia. Jos länsitraktoreita katsoo, niin harvalta merkiltä löytää nelivetoja sekurakopin tasoisella ohjaamolla alta viiden tonnin.

Mutta yksi on ongelma yli muiden ja joka on sama kun 90- ja 94-sarjan Tahvoissakin.Perä ei kestä vedättämistä. Soon melko nopeesti paskana jos yhtään isommalla vaihteella kiskoo kuormia, äjestä tms. Tietenkin tältä vialta selviää kun ei vedä isoja kuormia/koneita ja pientä pykälää sisään.  ;)

Viimeksi muokattu: 17.02.13 - klo:21:23 kirjoittanut Taavettimies

Kerra David Brown, aina David Brown

korkean

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 451
Mutta voorti on varmaa rautaa ;D Sanotaan näin ,että leyland on varmasti hintalaatu suhteeltaan parraimmasta päästä..  8) Ja sekura ohjaamosta näkee kivasti ja se on tilava. :)

Hell Angel

  • Vieras
Kehun: Moottori sitkeä vetoinen ja kestävä (98 sarja), eikä ole perso kuluttamaan polttoainetta.Herkkä kylmäkäynnistyjäkin.  Vaihteisto on synchro malleissa helevetin livakka, ja kun pakkikin on synkronoitu niin ompa livakka käyttää esim. paskan mätössä etukuormaajan kanssa! Maavara on iso jo takapotkussakin. Hiljainen vaihteisto, ei äännä kuten valtrat nykyäänkin. Esim. oma A sarjalainen vollottaa vaihteistoltaan enempi mitä synchro leyland.

Ja varaosia saa edelleen, vaikka merkki on 30 vuotta ollut poissa markkinoilta.

Mutta onhan nämä paskoja kun puheet baarissa on sitärataa. Silti näillä tehdään tunteja vuosittain satoja per traktori, usealla urakoitsijalla/tilalla.

Itselle positiivista on myös halvat hinnat hankkia. Jos länsitraktoreita katsoo, niin harvalta merkiltä löytää nelivetoja sekurakopin tasoisella ohjaamolla alta viiden tonnin.

Mutta yksi on ongelma yli muiden ja joka on sama kun 90- ja 94-sarjan Tahvoissakin.Perä ei kestä vedättämistä. Soon melko nopeesti paskana jos yhtään isommalla vaihteella kiskoo kuormia, äjestä tms. Tietenkin tältä vialta selviää kun ei vedä isoja kuormia/koneita ja pientä pykälää sisään.  ;)

  Enempi peräongelmat tulivat kai kuitenkin Leilandeissa vastaan? Taavetin 996 oli meillä ainakin luja peli. 90-tai94-sarjalaista meidän kartanossa ei sitten enää koettukaan.

Taavettimies

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 85
Juu se ol ne ol ne 90- ja 94-sarjat joissa oli se huonompi perä. Meitilläkin 995 Taavetti myös eikä laatikkoa tarvinnu ikinä rempata. Mutta toisessa 1290 on kerran liatettu.
Kerra David Brown, aina David Brown

nuffieldmaster

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1719
Sanokaapa kun kerta tiedätte, mikä niistä hajoaa perästä?  Lautaspyörästökö, alennuspyörästökö, katkeaako vetoakseli vai jarruakseli vai mikä?  Minä voin myöhemmin kertoa mikä antaa periksi ja mikä on konsti saada ne kestämään todellisessa kovanmaan vedätyskäytössä, koska tehdas on sellaista tarjonnut...
Markkinoiden Wahwimmat Wieska -lumilingot saat Kuuksenvaarasta parhaimpaan hintaan!
040-7306421  SOITA!  https://www.youtube.com/watch?v=IbiCOqk3fho

Hell Angel

  • Vieras
Sanokaapa kun kerta tiedätte, mikä niistä hajoaa perästä?  Lautaspyörästökö, alennuspyörästökö, katkeaako vetoakseli vai jarruakseli vai mikä?  Minä voin myöhemmin kertoa mikä antaa periksi ja mikä on konsti saada ne kestämään todellisessa kovanmaan vedätyskäytössä, koska tehdas on sellaista tarjonnut...

Kaikkia noita oireyhtymiä. Riippuu enempi tuurista mikä pamahtaa, ja käyttökohteesta. Joskus tasauspyörästön lukko jää jumiin, ja pam. Lautaspyörästö paskana tai vetoakselit?
Margaret Thacher pisti kyllä tehtaan kiinni, joten eipä se tehdas kai enää takuuseen laita?

Mato

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 58
Naapurilla on tuommoinen: http://www.technikboerse.com/view/neumaschine/rasenmaeher/837544/massey-ferguson-mf-19-sk.html

Muutapa sitä ei pienviljelijä sitten tarvitsekaan.

Greenpwr

  • Vieras
Naapurilla on tuommoinen: http://www.technikboerse.com/view/neumaschine/rasenmaeher/837544/massey-ferguson-mf-19-sk.html

Muutapa sitä ei pienviljelijä sitten tarvitsekaan.

 Ketä-miehen entinen, maksetuilla kilvillä... http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/ml/4914475 ...tuollakin pääse pitkälle...