Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Minkä traktorimerkin omistajat ovat uskossaan vahvimpia?  (Luettu 45343 kertaa)

Hell Angel

  • Vieras
JCB-tehtailta oli 1980-/tai 1990-luvulla  tv-dokumentti, jossa mainittiin moottorien huonosta laadusta British Motor Leylandin taholta, joten valinta kohdistui vain ja ainoastaan Perkinsiin. Ja joku heittää aatteen perässä 15 tonnia johonkin mädäntyneeseen kuutosnuffiin.

Siis tuohon erityisesti: Yhdellä englantilaisella kansallisen kokoluokan urakoitsijalla oli useita kymmeniä JCB-kaivureita, Leyland pohjaisia. He ovat saattaneet saada hyvän tarjouksen ja mukana oli jonkinlaista patriotismia myös. Jo Nuffieldeista lähtien he päättivät tehdä jarruremontit kerran vuoteen vaihtamalla jarrut täydellisinä kummallekin puolelle, pönttöineen päivineen. Korjaamopäällikön mukaan muulla tavalla ei voinut saada turvallisia pysäyttimiä näihin kaivureihin. Siis kuinka monta ylimielistä jarrukuulien kiillottajaa onkaan konesivustoilla. Mutta kun todellinen käyttö puhuu, on sävel toinen.

-SS-

Muunmuassa vanhana TW15 Fordin omistajana en oikein jaksa ymmärtää isoja sijoituksia vanhaan kalustoon. Espoon Valtralla oli tuollainen Mark I TW15 ja hinta tuota Leylandin remontin luokkaa!

Täpinäreiska

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1231
Yhden ainoan kerran olen kuullut leukkua kehuttavan. Eräs vanha turvekuski sanoi niissä olleen sitkeävetoisen moottorin. Muuta kehuttavaa hän ei ko. härpättimistä keksinytkään..
Täp-management. Sponsored by yhteiskunta.

Hell Angel

  • Vieras
Yhden ainoan kerran olen kuullut leukkua kehuttavan. Eräs vanha turvekuski sanoi niissä olleen sitkeävetoisen moottorin. Muuta kehuttavaa hän ei ko. härpättimistä keksinytkään..

Leylandin  muistolle, itsekin matkalla rekan rattiin tätä kautta: http://www.youtube.com/watch?v=KXy_yP3nZ50

realisti

  • Vieras
Ei olla täälläkään suunnalla kauheasti hurrattu leukulle, yhdellä tutulla tilalla ollut ja sanoi ettei tuon jälkeen enää yhtään brittiä. Sensijaan 4/60 nuffia on monet kehuneet.

nuffieldmaster

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1719
Yhden ainoan kerran olen kuullut leukkua kehuttavan. Eräs vanha turvekuski sanoi niissä olleen sitkeävetoisen moottorin. Muuta kehuttavaa hän ei ko. härpättimistä keksinytkään..

Kehun: Moottori sitkeä vetoinen ja kestävä (98 sarja), eikä ole perso kuluttamaan polttoainetta.Herkkä kylmäkäynnistyjäkin.  Vaihteisto on synchro malleissa helevetin livakka, ja kun pakkikin on synkronoitu niin ompa livakka käyttää esim. paskan mätössä etukuormaajan kanssa! Maavara on iso jo takapotkussakin. Hiljainen vaihteisto, ei äännä kuten valtrat nykyäänkin. Esim. oma A sarjalainen vollottaa vaihteistoltaan enempi mitä synchro leyland.

Ja varaosia saa edelleen, vaikka merkki on 30 vuotta ollut poissa markkinoilta.

Mutta onhan nämä paskoja kun puheet baarissa on sitärataa. Silti näillä tehdään tunteja vuosittain satoja per traktori, usealla urakoitsijalla/tilalla.

Itselle positiivista on myös halvat hinnat hankkia. Jos länsitraktoreita katsoo, niin harvalta merkiltä löytää nelivetoja sekurakopin tasoisella ohjaamolla alta viiden tonnin.

Viimeksi muokattu: 14.02.13 - klo:19:21 kirjoittanut nuffieldmaster

Markkinoiden Wahwimmat Wieska -lumilingot saat Kuuksenvaarasta parhaimpaan hintaan!
040-7306421  SOITA!  https://www.youtube.com/watch?v=IbiCOqk3fho

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5501
Tjaah ei kellään kait ole  hommat jääneet tekemättä oli merkki mikä hyvänsä.Mut mulla kyllä jäi kynnöt tekemäti kun vallu porsi pellolle.Sen jälkeen onkin hommat sujuneet kun ei suolahden romuja ole ollut käytössä.
Kyllä ne työt jäi 5400-sarjan massikallakin tekemättä, tosin ne työt tehtiin sitten 300-sarjalaisella massikalla. Ei voi kyllä 300:stakaan kovin mennä kehumaan, moottori leikkasi kiinni 4000 mittaritunnin kohdalla = aika helvetin kallis remontti paskaan traktoriin. Niin ja sekin hajosi ihan itsekseen talvella kun traktori oli lämpenemässä... Sitä perkinsin ylivoimaa vai miten se meni?

Usko massikkaan tässä talossa loppui siis pari vuotta takaperin, kestihän sitä melkein 50 vuotta.

Hell Angel

  • Vieras
Kertokaapa Hell angel mikä ero on 10/60:llä ja "munakeulanuffilla"? Tekniikassa ja laadussa siis?  Mikä sen laadunmenetyksen aiheutti?   



Työmotivaatiota ei siinä firmassa ikinä ole ollut, sodan jälkeen vähän rimpuilivat mukana. Mutta sitten jatkuva lakkoilu ja punalippumieli vei koko paskan: http://www.marxists.org/history/etol/newspape/isj/1977/no102/lyddon.htm

Dynashift

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 227
Tjaah ei kellään kait ole  hommat jääneet tekemättä oli merkki mikä hyvänsä.Mut mulla kyllä jäi kynnöt tekemäti kun vallu porsi pellolle.Sen jälkeen onkin hommat sujuneet kun ei suolahden romuja ole ollut käytössä.
Kyllä ne työt jäi 5400-sarjan massikallakin tekemättä, tosin ne työt tehtiin sitten 300-sarjalaisella massikalla. Ei voi kyllä 300:stakaan kovin mennä kehumaan, moottori leikkasi kiinni 4000 mittaritunnin kohdalla = aika helvetin kallis remontti paskaan traktoriin. Niin ja sekin hajosi ihan itsekseen talvella kun traktori oli lämpenemässä... Sitä perkinsin ylivoimaa vai miten se meni?

Usko massikkaan tässä talossa loppui siis pari vuotta takaperin, kestihän sitä melkein 50 vuotta.

Mikä 5400 sarjasta hajos? Mitä vuosimallia? Kiinnostaa kun erittäin tuttu mallisarja. Itsellä on ja niitä huollan monia.. Tuttavapiirissä/asiakkailla on paljonkin ajettuja 5400 sarjalaisia ja niissä ei oo ollu missään isoa vikaa. Lujimpia koneita ovat mallisarjaltaan olleet täällä päin kyllä. kymmenkunta kyseisen sarjan konetta on erittäin hyvin tiedossa ja niiden vikahistoria ;) Ja oli lyhytikäinen Perkinssi sinulla :/ Tosin kolmeen alle 2000h ajettuun jontikkaan on tehty koneremontti, oireet alkaneet sillai että ensin epäilty kansiviaksi mutta lopulta aiheuttaja on löytyny laskeneista sylinteriputkista.. Että siihen nähen 4000h on jo hyvä saavutus:/

nuffieldmaster

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1719
Kertokaapa Hell angel mikä ero on 10/60:llä ja "munakeulanuffilla"? Tekniikassa ja laadussa siis?  Mikä sen laadunmenetyksen aiheutti?   



Työmotivaatiota ei siinä firmassa ikinä ole ollut, sodan jälkeen vähän rimpuilivat mukana. Mutta sitten jatkuva lakkoilu ja punalippumieli vei koko paskan: http://www.marxists.org/history/etol/newspape/isj/1977/no102/lyddon.htm

Mitenkä tuon lakkoilun aiheuttamat ongelmat vaikuttaa tänäkin päivänä? Ne ongelmat on korjattu aikanaan takuuna, jos mitä on ollut. Eivät päde enää. Patanokassa oli yksi suunnitteluvirhe, se oli lattahihnan käyttö. Kesko kävi huolloissa läpi järjestelmällisesti kaikki huoltoon tulleet traktorit vaihtamalla hihnapyörät ja hihnat, mutta silti muutama kone on vieläkin suomessa missä tämä hihna on. muutenhan se on sama kuin 10/60 pl. mittaristo ja pellitys.
Markkinoiden Wahwimmat Wieska -lumilingot saat Kuuksenvaarasta parhaimpaan hintaan!
040-7306421  SOITA!  https://www.youtube.com/watch?v=IbiCOqk3fho

Hell Angel

  • Vieras
Kertokaapa Hell angel mikä ero on 10/60:llä ja "munakeulanuffilla"? Tekniikassa ja laadussa siis?  Mikä sen laadunmenetyksen aiheutti?   



Työmotivaatiota ei siinä firmassa ikinä ole ollut, sodan jälkeen vähän rimpuilivat mukana. Mutta sitten jatkuva lakkoilu ja punalippumieli vei koko paskan: http://www.marxists.org/history/etol/newspape/isj/1977/no102/lyddon.htm

Mitenkä tuon lakkoilun aiheuttamat ongelmat vaikuttaa tänäkin päivänä? Ne ongelmat on korjattu aikanaan takuuna, jos mitä on ollut. Eivät päde enää. Patanokassa oli yksi suunnitteluvirhe, se oli lattahihnan käyttö. Kesko kävi huolloissa läpi järjestelmällisesti kaikki huoltoon tulleet traktorit vaihtamalla hihnapyörät ja hihnat, mutta silti muutama kone on vieläkin suomessa missä tämä hihna on. muutenhan se on sama kuin 10/60 pl. mittaristo ja pellitys.

 Vanhanaikaisuus, suunnitteluosaston toimimattomuus, väärät mitoitukset mm. moottori, heikko laadunvalvonta, epäonnistunut nostolaitekonstruktio jota ei saatu Leylandin elinaikanakaan kuntoon, valuosien heikko laatu, nostolaitteen "repeäminen" niistä yleisimpiä. Uudelleen kokoonpanolla laatu on kai saatu lähes itätraktoreiden tasolle?

Ana

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 190
Omalla kohdalla lapsuudes ollu fiiattia ja valmettia, nykyään kalustona valtroja ja jontikka, minkäänlaista merkkiuskollisuutta ei kyllä oo kunhan se ei oo belarus, urkki, setka tai massikka ;D

Nykyisistä koneistakaan mikään ei oo ns ykköskone vaan kaikki on ykkösiä omaanhommaansa.

nuffieldmaster

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1719
Kertokaapa Hell angel mikä ero on 10/60:llä ja "munakeulanuffilla"? Tekniikassa ja laadussa siis?  Mikä sen laadunmenetyksen aiheutti?   



Työmotivaatiota ei siinä firmassa ikinä ole ollut, sodan jälkeen vähän rimpuilivat mukana. Mutta sitten jatkuva lakkoilu ja punalippumieli vei koko paskan: http://www.marxists.org/history/etol/newspape/isj/1977/no102/lyddon.htm

Mitenkä tuon lakkoilun aiheuttamat ongelmat vaikuttaa tänäkin päivänä? Ne ongelmat on korjattu aikanaan takuuna, jos mitä on ollut. Eivät päde enää. Patanokassa oli yksi suunnitteluvirhe, se oli lattahihnan käyttö. Kesko kävi huolloissa läpi järjestelmällisesti kaikki huoltoon tulleet traktorit vaihtamalla hihnapyörät ja hihnat, mutta silti muutama kone on vieläkin suomessa missä tämä hihna on. muutenhan se on sama kuin 10/60 pl. mittaristo ja pellitys.

 Vanhanaikaisuus, suunnitteluosaston toimimattomuus, väärät mitoitukset mm. moottori, heikko laadunvalvonta, epäonnistunut nostolaitekonstruktio jota ei saatu Leylandin elinaikanakaan kuntoon, valuosien heikko laatu, nostolaitteen "repeäminen" niistä yleisimpiä. Uudelleen kokoonpanolla laatu on kai saatu lähes itätraktoreiden tasolle?

Paskapuhetta  >:(
Markkinoiden Wahwimmat Wieska -lumilingot saat Kuuksenvaarasta parhaimpaan hintaan!
040-7306421  SOITA!  https://www.youtube.com/watch?v=IbiCOqk3fho

Hell Angel

  • Vieras
Kertokaapa Hell angel mikä ero on 10/60:llä ja "munakeulanuffilla"? Tekniikassa ja laadussa siis?  Mikä sen laadunmenetyksen aiheutti?   



Työmotivaatiota ei siinä firmassa ikinä ole ollut, sodan jälkeen vähän rimpuilivat mukana. Mutta sitten jatkuva lakkoilu ja punalippumieli vei koko paskan: http://www.marxists.org/history/etol/newspape/isj/1977/no102/lyddon.htm

Mitenkä tuon lakkoilun aiheuttamat ongelmat vaikuttaa tänäkin päivänä? Ne ongelmat on korjattu aikanaan takuuna, jos mitä on ollut. Eivät päde enää. Patanokassa oli yksi suunnitteluvirhe, se oli lattahihnan käyttö. Kesko kävi huolloissa läpi järjestelmällisesti kaikki huoltoon tulleet traktorit vaihtamalla hihnapyörät ja hihnat, mutta silti muutama kone on vieläkin suomessa missä tämä hihna on. muutenhan se on sama kuin 10/60 pl. mittaristo ja pellitys.

 Vanhanaikaisuus, suunnitteluosaston toimimattomuus, väärät mitoitukset mm. moottori, heikko laadunvalvonta, epäonnistunut nostolaitekonstruktio jota ei saatu Leylandin elinaikanakaan kuntoon, valuosien heikko laatu, nostolaitteen "repeäminen" niistä yleisimpiä. Uudelleen kokoonpanolla laatu on kai saatu lähes itätraktoreiden tasolle?

Paskapuhetta  >:(

Miten niin paskapuhetta? Kuukunan keskusteluita myöten peräreppu monella mielessä.
Ja UkkoMestari 355:n kun keväällä henkiin naapuri 1970-luvulla koetti herätellä, niin kumman väriseksi öljy itsestään moottorissa talven aikaan muuttui. Kolmesti se jaksoi sitä, sitten tuli ensimmäinen pyöräalustaÅåkkeri.

Viimeksi muokattu: 14.02.13 - klo:21:18 kirjoittanut Hell Angel

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5501
Lainaus käyttäjältä: Dynashift link=topic=sattu.msg739762#msg739762 date=1360864981

Mikä 5400 sarjasta hajos? Mitä vuosimallia? Kiinnostaa kun erittäin tuttu mallisarja. Itsellä on ja niitä huollan monia.. Tuttavapiirissä/asiakkailla on paljonkin ajettuja 5400 sarjalaisia ja niissä ei oo ollu missään isoa vikaa. Lujimpia koneita ovat mallisarjaltaan olleet täällä päin kyllä. kymmenkunta kyseisen sarjan konetta on erittäin hyvin tiedossa ja niiden vikahistoria ;) Ja oli lyhytikäinen Perkinssi sinulla :/ Tosin kolmeen alle 2000h ajettuun jontikkaan on tehty koneremontti, oireet alkaneet sillai että ensin epäilty kansiviaksi mutta lopulta aiheuttaja on löytyny laskeneista sylinteriputkista.. Että siihen nähen 4000h on jo hyvä saavutus:/

Oliko se nyt 06 vai 05 en muista, ensimmäistä mallia kuitenkin, ei ollut dynaa vielä silloin.
Jaa mktäkö hajos? Aika tajuttoman monta kytkimen solenoidia, jotain tiivisteitä voimansiirrosta = katkaisuhoitoa pari kertaa peräkkän, ihanan kallista. Ilmastoinnin nesteet vuosi katosta ja mitähän muuta siinä kerkesi ollakkaan en nyt kaikkea muista.

Eiköhän niitä huonoja koneita ole sattunut joka merkkiin. Ennen kuin edes synnyin oli kuulemma 365:sesta tullut kamöiakseli tms. konepellistä läpi alle 70h ikäisenä, perkinsin ylivoimaa...
Takuuseen oli kuulemma kuitenkin mennyt.

135:sta mulla ei oo pahaa sanottavaa, luja kones on kyllä ;D Ei oo tosin tullu pariin vuoteen ajettua...

landehande

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5390
  • verkuilla tulevaisuuteen
Tjaah ei kellään kait ole  hommat jääneet tekemättä oli merkki mikä hyvänsä.Mut mulla kyllä jäi kynnöt tekemäti kun vallu porsi pellolle.Sen jälkeen onkin hommat sujuneet kun ei suolahden romuja ole ollut käytössä.
Kyllä ne työt jäi 5400-sarjan massikallakin tekemättä, tosin ne työt tehtiin sitten 300-sarjalaisella massikalla. Ei voi kyllä 300:stakaan kovin mennä kehumaan, moottori leikkasi kiinni 4000 mittaritunnin kohdalla = aika helvetin kallis remontti paskaan traktoriin. Niin ja sekin hajosi ihan itsekseen talvella kun traktori oli lämpenemässä... Sitä perkinsin ylivoimaa vai miten se meni?

Usko massikkaan tässä talossa loppui siis pari vuotta takaperin, kestihän sitä melkein 50 vuotta.
Tää JD tuskin saa rautakankeakaan pysymään ehjänä saati traktoreita. Sopisko pitsin nypälys peremmin?

>>>JD: ''Sen verran täytyy realistilta kysyä, että väitätkö ettei sinullakin konekalusto ole edes hieman ylimitoitettu ja mukavuuden mukaan hankittu?''

***Laiskan vetelää jöörn donneria ei voikkaan hommata ylimitoitettuna!  ;)

Viimeksi muokattu: 14.02.13 - klo:22:19 kirjoittanut landehande