Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Onko sähköllä autoilu halpaa ja helppoa?  (Luettu 68610 kertaa)

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 64950
Vs: Onko sähköllä autoilu halpaa ja helppoa?
tuossa rekkakuski manas et ei taija etes saaha sitä koslaa...   jo kolme kertaa määräpäivä menny ja nyt myyjä haasto et malliki muuttu ja tosiaan tarjos hieman ajettua esittelyautoa ..   samaan hintaan.                   siinä se tuo etellä mainittu!   outoa on mutta......

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7071
  • karkki vai keppana?
Vs: Onko sähköllä autoilu halpaa ja helppoa?
tuossa rekkakuski manas et ei taija etes saaha sitä koslaa...   jo kolme kertaa määräpäivä menny ja nyt myyjä haasto et malliki muuttu ja tosiaan tarjos hieman ajettua esittelyautoa ..   samaan hintaan.                   siinä se tuo etellä mainittu!   outoa on mutta......
Joo, vuosimallin tiedän vaihtuneen, vuotta uudempaan, nythän tehdään jo mallivuotta 2023. Toista vuotta tilaukset varmaan jo olleet sisässä. Uusi kun vihdoin saapuu voi myydä sen esittelyauton samalla hinnalla taas eteenpäin.
pessimisti ei pety!

de Citonni

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8681
  • Don't dream your life, live your dreams.
Vs: Onko sähköllä autoilu halpaa ja helppoa?
Norjalainen varustamo Havila Kystruten, toinen kahdesta laivayhtiöstä, joka liikennöi mm. ”Hurtigrutenia” Bergenin ja Kirkenesin välillä ei enää halua kuljettaa laivoillaan sähkö- tai hybridiautoja, eikä vetyautoja paloriskien vuoksi.

https://www.nrk.no/nordland/havila-kystruten-stanser-frakt-av-elbiler-i-frykt-for-brann-1.16256402

Seuraakohan Ruotsin- ja Tallinnanlaivat perässä?   ;D

Viimeksi muokattu: 24.01.23 - klo:19:47 kirjoittanut de Citonni

On niin ihanaa olla tekemättä mitään ja levätä sen jälkeen.

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7071
  • karkki vai keppana?
Vs: Onko sähköllä autoilu halpaa ja helppoa?
Miten tämä nyt sitten ratkaistaan? Proomu perään ja patterivehkeet sinne, vai miten?
pessimisti ei pety!

de Citonni

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8681
  • Don't dream your life, live your dreams.
Vs: Onko sähköllä autoilu halpaa ja helppoa?
Puretaan batterit satamassa pois ja rahdataan rekalla Haparandan kautta Tukholmaan. Tallinna onkin hankalampi, joutuisi Pietarin kautta viedä.   ;D
On niin ihanaa olla tekemättä mitään ja levätä sen jälkeen.

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7071
  • karkki vai keppana?
Vs: Onko sähköllä autoilu halpaa ja helppoa?
Taikka oma vesitiivis osasto minkä voi tarvittaessa täyttää vedellä.
pessimisti ei pety!

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 64950
Vs: Onko sähköllä autoilu halpaa ja helppoa?
miten muuten mahtaa olla nyt ku tesla laski reilusti hintoja ni net jokka osti vanhan käytetyn kalliilla kiireellä...   mahtaa olla mieli musta..

Rakkine

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2270
  • Moon oikees, soot vääräs.
Vs: Onko sähköllä autoilu halpaa ja helppoa?
Polttomoottoriautojen myyntikielto olisi typerä päätös, sähköauto on jopa ympäristöä kuormittavampi kuin polttisauto:

https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/de5f7323-fdd0-4142-ac1c-b4e77c4b7270

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 64950
Vs: Onko sähköllä autoilu halpaa ja helppoa?
... joten se päätös on tehtävä nopsaan,   siten luonto " kiittää"  !    paljon muutakin jären vastaista teköövät..

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7071
  • karkki vai keppana?
Vs: Onko sähköllä autoilu halpaa ja helppoa?
Äkkiä nyt ostamaan se halpa Tesla, sitä voi käyttää varavoimanakin :P
pessimisti ei pety!

de Citonni

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8681
  • Don't dream your life, live your dreams.
Vs: Onko sähköllä autoilu halpaa ja helppoa?
Ruotsin läntisen poliisialueen työsuojelupäällillö on asettanut poliiseille kiellon sähköautojen käsittelylle kolari- tai tulipalotapauksissa. Syystä, että suurjänniteajoneuvoihin liittyy suuria hengenvaarallisia riskejä niiden käsittelyssä.

https://teknikensvarld.expressen.se/nyheter/bil-och-trafik/elbil-laddhybrid/polisen-stoppas-fran-att-handskas-med-elbilar/
On niin ihanaa olla tekemättä mitään ja levätä sen jälkeen.

voortimies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 331
Vs: Onko sähköllä autoilu halpaa ja helppoa?
Miten minulla on trunne, että mikään ei ole muuttunut sadassa vuodessa. Takapajuiset ihmiset edelleen pelkäävät kaikkea uutta.

https://historianet.fi/tekniikka/koneet/auton-historia

"
Tekniikka
Koneet
Auton historia

”Automobiili”, itsestään kulkeva laite, oli aluksi pelottava ilmestys. Reilut sata vuotta sitten laki vaati, että jokaisen auton edellä piti kulkea auton tulosta lipulla ja merkinantotorvella varoittava mies. "

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19871
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Onko sähköllä autoilu halpaa ja helppoa?
Miten minulla on trunne, että mikään ei ole muuttunut sadassa vuodessa. Takapajuiset ihmiset edelleen pelkäävät kaikkea uutta.

https://historianet.fi/tekniikka/koneet/auton-historia

"
Tekniikka
Koneet
Auton historia

”Automobiili”, itsestään kulkeva laite, oli aluksi pelottava ilmestys. Reilut sata vuotta sitten laki vaati, että jokaisen auton edellä piti kulkea auton tulosta lipulla ja merkinantotorvella varoittava mies. "

Ei kukaan mitään uutta pelkää. Mutta sähköautokaan ei ole uusi keksintö. Sen markkinointi voimallisilla tuilla ja polttomoottoriauton rangasitusveroilla, perusteena ilmastonmuutoksen torjunta, ei kerta kaikkiaan mene suuruusluokkalaskennassa oikein. Sitä voisi kuvata sillä tavalla, että päästämme ilmakehään kaksi tonnia hiilidioksidia, estääksemme yhden hiilidioksiditonnin päästön !

Ihan järkevä vastustus johtuu siitä, että yli yhdeksän kymmenestä hiilidioksiditonnista tulee kaikenlaisen kuluttajajutskan valmistamisesta ja myös kaikesta kansantuotteen luomisesta, vain alle kymmenen prosenttia henkilöautoliikenteestä. Sähköautojen vihreä siirtymä on aloitettu omanvoitonpyyntöisesti lähinnä autoteollisuuden elonkappailuna, ja kolmenkymmenen vuoden ajaksi hiilidioksidipäästöt todellisuudessa kasvavat, verrattuna vanhan tekniikan jatkamiseen. Sähköautojen ja akkujen valmistuslogistiikka on voimakkaampi päästöjen tuottaja kuin vanha tekniikka.

Keski-euroopan hiilidioksidipäästöjen tosiasiassa voimakas nousu vihreän siirtymän takia paljastui selvemmin Ukrainan kriisin johdosta. Eli vihreä ydinvoimaton sähkö on vihreä satu, jonka yksi luku sähköautokin on.

-SS-

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 64950
Vs: Onko sähköllä autoilu halpaa ja helppoa?
tuossa tuttu nauraa et hänen vanha varkkuvolvo saastuttaa vähemmä ku nää välimallin koslat jokka nyt liikkeellä.   viimeekski inssi manas et onko laite rikki.   mut hyin kulkee..

de Citonni

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8681
  • Don't dream your life, live your dreams.
Vs: Onko sähköllä autoilu halpaa ja helppoa?
Miten minulla on trunne, että mikään ei ole muuttunut sadassa vuodessa. Takapajuiset ihmiset edelleen pelkäävät kaikkea uutta.

https://historianet.fi/tekniikka/koneet/auton-historia

"
Tekniikka
Koneet
Auton historia

”Automobiili”, itsestään kulkeva laite, oli aluksi pelottava ilmestys. Reilut sata vuotta sitten laki vaati, että jokaisen auton edellä piti kulkea auton tulosta lipulla ja merkinantotorvella varoittava mies. "

Ei kukaan mitään uutta pelkää. Mutta sähköautokaan ei ole uusi keksintö. Sen markkinointi voimallisilla tuilla ja polttomoottoriauton rangasitusveroilla, perusteena ilmastonmuutoksen torjunta, ei kerta kaikkiaan mene suuruusluokkalaskennassa oikein. Sitä voisi kuvata sillä tavalla, että päästämme ilmakehään kaksi tonnia hiilidioksidia, estääksemme yhden hiilidioksiditonnin päästön !

Ihan järkevä vastustus johtuu siitä, että yli yhdeksän kymmenestä hiilidioksiditonnista tulee kaikenlaisen kuluttajajutskan valmistamisesta ja myös kaikesta kansantuotteen luomisesta, vain alle kymmenen prosenttia henkilöautoliikenteestä. Sähköautojen vihreä siirtymä on aloitettu omanvoitonpyyntöisesti lähinnä autoteollisuuden elonkappailuna, ja kolmenkymmenen vuoden ajaksi hiilidioksidipäästöt todellisuudessa kasvavat, verrattuna vanhan tekniikan jatkamiseen. Sähköautojen ja akkujen valmistuslogistiikka on voimakkaampi päästöjen tuottaja kuin vanha tekniikka.

Keski-euroopan hiilidioksidipäästöjen tosiasiassa voimakas nousu vihreän siirtymän takia paljastui selvemmin Ukrainan kriisin johdosta. Eli vihreä ydinvoimaton sähkö on vihreä satu, jonka yksi luku sähköautokin on.

-SS-
;D + peukku.
On niin ihanaa olla tekemättä mitään ja levätä sen jälkeen.