• Tavallinen aihe

Aihe Traktori ei ole kuorma-auto  (Luettu 22531 kertaa)

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 53341
Vs: Traktori ei ole kuorma-auto
rekalla?

+200

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4637
  • Paalauksen iloa
Vs: Traktori ei ole kuorma-auto
Mulle on sanottu, että lumet pitäisi aurata kalustolla, jossa on mahdollisimman monta akselia ja paljon painoa päällä.
Junalla?

vatanen

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 235
Vs: Traktori ei ole kuorma-auto
rekalla?
  pelkällä rekalla on hankala aurata,kun siinä ei ole mitään vetoa ollenkaan.

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5879
  • karkki vai keppana?
Vs: Traktori ei ole kuorma-auto
rekalla?
  pelkällä rekalla on hankala aurata,kun siinä ei ole mitään vetoa ollenkaan.
Voi siinä veto olla, mutta harvemmin moottoria ;D
pessimisti ei pety!

vatanen

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 235
Vs: Traktori ei ole kuorma-auto
https://www.youtube.com/watch?v=cng4-Cl0jTQ  hiukan toisenlaista,kuin traktori pelleilyt.

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2891
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: Traktori ei ole kuorma-auto
Aika helppo kohde tuossa.

On siinä niinkin käynyt että kun vähän pienempi tie on on ollut säästölinjan vuoksi kunnon tuiskussa vuorokauden koskematta ja penkkoja myöden mutkat täynnä niin ei ole aura-auto enää läpi päässyt.
Olen ollut joukon jatkona kiskomassa autoa irti kun lumi vei auraa eikä toisinpäin. Alamäessä oli mutka jossa enää mennyt eteenpäin kuin sivulle, ylämäkeen pakittamisesta puhumattakaan.
Kerran ei automies suostunut edes yrittämään ennenkuin joku kävi traktorilla (kauhalla) vähän pahinta kohtaa helpottamassa.

Toisella kertaa meni ojaan asti ja tarvittiin hinausautoa saamaan irti kun oli vajaassa soralastissa alusterän ja auran varassa penkassa kiinni.
Oli muuten mielenkiintoista että vehkeessä ei todellakaan ollut oikein mitään mistä vetää. Aura runkoineen peitti etupään ja perässä vielä ollut hiekotin peitti takapään vetopisteen ja tietenkään kumpikaan lisäke ei kestä mitään vetää.

Hinuri kiskoi sitten taka-akselin paripyörien välistä sivulle takaisin tielle kun ensin tarkasti että on teräsvanteet tms. Kovaa sai kiskoa, välillä kävi hinurin etupyörät aika ylhäällä.

Aika selvä juttu on että isoille ja hyvinhoidetuille teille auto on oikea työkalu. Mutta ei ne metsäautoteille ja kyläpoluille suuremmin hinkua :-)

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5342
Vs: Traktori ei ole kuorma-auto
Siinä mallia talvikunnossapitoon https://www.youtube.com/watch?v=xk1vwyQAC8k

Ei traktoria asfalttitielle, se on tosi. Ei sillä, etteikö kuorma-autollakin voisi tehdä huonoa jälkeä.

GTS

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 391
Vs: Traktori ei ole kuorma-auto
Se on koomista miten eri koulutustilaisuuksissa tuo kommentti traktorien syömisestä kuorma-autoilijoiden leipää, tulee aina esille. Mitä etelämmäs Suomessa mennään, sitä punaisemmaksi asenteet muuttuu tilaisuuksissa ja sitten pian kadehditaankin jo peltotukia.  :D Keski-Suomesta ylöspäin jopa kuorma-autoilijoissa on niitä joille se on ihan sama ketä siellä töissä on eikä vastakkainasettelu ole niin suurta. On se työilmapiirinkin kannalta paljon kehittyneempi asenne.  :)

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11191
  • Virolaista kiitos!
Vs: Traktori ei ole kuorma-auto
Se on koomista miten eri koulutustilaisuuksissa tuo kommentti traktorien syömisestä kuorma-autoilijoiden leipää, tulee aina esille. Mitä etelämmäs Suomessa mennään, sitä punaisemmaksi asenteet muuttuu tilaisuuksissa ja sitten pian kadehditaankin jo peltotukia.  :D Keski-Suomesta ylöspäin jopa kuorma-autoilijoissa on niitä joille se on ihan sama ketä siellä töissä on eikä vastakkainasettelu ole niin suurta. On se työilmapiirinkin kannalta paljon kehittyneempi asenne.  :)
Asenne on suorassa suhteessa kilpailun määrään. Jos kilpailu on kovaa, niin kaikki koetaan viholliseksi. Silloin on helppo olla leppoisan mukava, kun oma leipä on turvattu.

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16943
  • YTK:FI
Vs: Traktori ei ole kuorma-auto
Se on koomista miten eri koulutustilaisuuksissa tuo kommentti traktorien syömisestä kuorma-autoilijoiden leipää, tulee aina esille. Mitä etelämmäs Suomessa mennään, sitä punaisemmaksi asenteet muuttuu tilaisuuksissa ja sitten pian kadehditaankin jo peltotukia.  :D Keski-Suomesta ylöspäin jopa kuorma-autoilijoissa on niitä joille se on ihan sama ketä siellä töissä on eikä vastakkainasettelu ole niin suurta. On se työilmapiirinkin kannalta paljon kehittyneempi asenne.  :)

No eikös punaisen suomen raja kulkenut Tampereelta Viipuriin. Kaikki jos ottais järjen käteen ja ajatuksella mietisi. Sinne minne mennään traktori kalustolla, ei kyllä mennä kuorma-autolla tai täysperävaunulla. Sielä missä taas ajetaan kuorma-autolla lähes 100km/h, niin ei pärjää traktori kalustolla kuin siihen 5 km asti.
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

Varjo79

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4855
  • Suvakki vajakkeja vituttaa!!!!
Vs: Traktori ei ole kuorma-auto

Vielä tuosta tiekarhusta.

Tehdäänkö niitä enää uusia? En ole 40-vuotta uudempaa tainnut nähdä.

Weekmas tekee. On sitte ylipäätään tommonen höylä kyllä semmonen vehje ajaa ainaki nää uudemmat että.
Nappuloita on kahvois enempiku motos. Täytyy myöntää että ensi yrittämällä.en saanu moista vehjettä edes liikkeelle😟
Eu on perseeeestä ja syvältä!!!!!!!!!!!!

mies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1175
Vs: Traktori ei ole kuorma-auto
50 euroa tunnilta riittää hyvin traktorihommissa. Kun sen suhteuttaa työtehoon. Jos koneella ajaa vaihtoon mennessä sen 6000 tuntia, on traktori tuonut omistajalle jo 300000 euroa bruttona  . Jäähän koneelle jäännösarvokin. Pitää riittää. Helpompi yhtälö kuin meillä rahdinajajilla. Ei autokalusto suhteessa ole kallis, mutta kulut eri luokkaa. Auraukset meni vuosia sitten, ensin osa traktoreille ja siitä aiheutui se että ei enää vähiä kannattanut ottaa.Nyt rahdinajossa nämä tiet ovat sitten nähty talvikaudella mitä ne ovat. Oma Fendt pysyy vain peltotöissä.

6000 laskutettavaa tuntia.

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16943
  • YTK:FI
Vs: Traktori ei ole kuorma-auto
50 euroa tunnilta riittää hyvin traktorihommissa. Kun sen suhteuttaa työtehoon. Jos koneella ajaa vaihtoon mennessä sen 6000 tuntia, on traktori tuonut omistajalle jo 300000 euroa bruttona  . Jäähän koneelle jäännösarvokin. Pitää riittää. Helpompi yhtälö kuin meillä rahdinajajilla. Ei autokalusto suhteessa ole kallis, mutta kulut eri luokkaa. Auraukset meni vuosia sitten, ensin osa traktoreille ja siitä aiheutui se että ei enää vähiä kannattanut ottaa.Nyt rahdinajossa nämä tiet ovat sitten nähty talvikaudella mitä ne ovat. Oma Fendt pysyy vain peltotöissä.

6000 laskutettavaa tuntia.

Tohon 6000 tuntiin pitää jo olla kuski kaveriksi. Kaveri ajaa motoon vajaat 4000 tuntia ja vetävät kahdessa vuorossa töitä. Että pitäisi olla jo kaksikin kuskia isännän lisäksi 6000 laskutettavaan tuntiin. tarkoittaa nimittäin vajaata 17 tuntia 356 päivänä vuodessa.
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

Varjo79

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4855
  • Suvakki vajakkeja vituttaa!!!!
Vs: Traktori ei ole kuorma-auto

On katkeran oloinen tyyppi toi Tuomari, kun ei voi yksin riistää tienhoidosta mielensä mukaan  ;D
Epä onnistunut kuorkki yrittäjä kait monella tapaa.
Eu on perseeeestä ja syvältä!!!!!!!!!!!!

kantola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 27245
  • Ut sementem feeceris, ita metes.
Yllä oleva materiaali on laadittu vain informatiivisessa tarkoituksessa, eikä siinä mainittuja seikkoja ole tarkoitettu ohjeeksi tai neuvoksi.