Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Lämpökamera koneiden ennakoivaa huoltotarvetta kartoittamaan?  (Luettu 19681 kertaa)

42

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8842
  • Israel, lähi idän ainoa demokratia
SL800R maapohjaäänisondilla
 Havaitsee ajoissa kulumat kuula-, rulla- tai liukulaakereissa       

Eli tarvii sen kosketuksen kun haetaan laakereista vikaa.


Bilteman stetoskooppi halvempi laakerivaurion paikallistamiseen. Taikka sopiva oksa.
Ei ole mitään lisättävää siihen mitä jo kirjoitin jos et ymmärrä niin selitän kyllä – mahdoitko muuten ymmärtää lukemasi ?
   cría cuervos y te sacarán los ojos

42

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8842
  • Israel, lähi idän ainoa demokratia
Lämpökameran idea....

On siis ottaa kuva toimivasta koneesta ja jättää se kuva sinne kameran muistiin. Ja sitten kuvata konetta säännöllisesti jotta näkee miten lämmöt muuttuvat...

Otteita BACKARIN kuva-albumista.




Luulisi olevan haasteellista lämpökuvasta päätellä laakerin kuntoa vaikka olisi vertailukuva – mikä laakeri bäkiksessäkin on kuralla?
   cría cuervos y te sacarán los ojos

ilkka

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2709
SL800R maapohjaäänisondilla
 Havaitsee ajoissa kulumat kuula-, rulla- tai liukulaakereissa       

Eli tarvii sen kosketuksen kun haetaan laakereista vikaa.


Bilteman stetoskooppi halvempi laakerivaurion paikallistamiseen. Taikka sopiva oksa.
Ei ole mitään lisättävää siihen mitä jo kirjoitin jos et ymmärrä niin selitän kyllä – mahdoitko muuten ymmärtää lukemasi ?



Eikait sulla mitään lisättävää olekkaan.

Lue itse käyttöohjeen ( https://fi.trotec.com/fileadmin/downloads/Leckageortung/SL800-SET/TRT-BA-SL800-SET-TC-001-FI.pdf)      sivulta 8/12 millä sondeilla ko laite varustetaan etsittäessä vuotoa tai laakerivikaa.

42

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8842
  • Israel, lähi idän ainoa demokratia
SL800R maapohjaäänisondilla
 Havaitsee ajoissa kulumat kuula-, rulla- tai liukulaakereissa       

Eli tarvii sen kosketuksen kun haetaan laakereista vikaa.


Bilteman stetoskooppi halvempi laakerivaurion paikallistamiseen. Taikka sopiva oksa.
Ei ole mitään lisättävää siihen mitä jo kirjoitin jos et ymmärrä niin selitän kyllä – mahdoitko muuten ymmärtää lukemasi ?



Eikait sulla mitään lisättävää olekkaan.

Lue itse käyttöohjeen ( https://fi.trotec.com/fileadmin/downloads/Leckageortung/SL800-SET/TRT-BA-SL800-SET-TC-001-FI.pdf)      sivulta 8/12 millä sondeilla ko laite varustetaan etsittäessä vuotoa tai laakerivikaa.

Lue itse Petri Piippon Opinnäytetyö jota lainasin

”  Ilmassa ultraäänen vaimenemiskerroin on kuitenkin huomattavasti suurempi kuin kiinteässä aineessa, joten se ei kulje pitkiä matkoja äänenlähteestä ”

Niin notta ymmärrätkö mitä yllä oleva tarkoittaa ?
   cría cuervos y te sacarán los ojos

ilkka

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2709
1. Sun linkitys ei toimi.

2. Ilman opinnäytetyön lukemistakin on selvää värähtelyn vaimenevan ilmassa nopeammin kuin kiinteässä välittäjäaineessa.

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4349
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
SL800R maapohjaäänisondilla
 Havaitsee ajoissa kulumat kuula-, rulla- tai liukulaakereissa       

Eli tarvii sen kosketuksen kun haetaan laakereista vikaa.


Bilteman stetoskooppi halvempi laakerivaurion paikallistamiseen. Taikka sopiva oksa.
Ei ole mitään lisättävää siihen mitä jo kirjoitin jos et ymmärrä niin selitän kyllä – mahdoitko muuten ymmärtää lukemasi ?



Eikait sulla mitään lisättävää olekkaan.

Lue itse käyttöohjeen ( https://fi.trotec.com/fileadmin/downloads/Leckageortung/SL800-SET/TRT-BA-SL800-SET-TC-001-FI.pdf)      sivulta 8/12 millä sondeilla ko laite varustetaan etsittäessä vuotoa tai laakerivikaa.

Lue itse Petri Piippon Opinnäytetyö jota lainasin

”  Ilmassa ultraäänen vaimenemiskerroin on kuitenkin huomattavasti suurempi kuin kiinteässä aineessa, joten se ei kulje pitkiä matkoja äänenlähteestä ”

Niin notta ymmärrätkö mitä yllä oleva tarkoittaa ?

Pitkä matka lienee suhteellinen käsite. Eikös ne lepakotkin suunnista ultraäänen avulla, ja ultraäänietäisyysmittauskin toimii jonkinlaisia etäisyyksiä. Tietysti se vaimenee etäisyyden kasvaessa jonkin funktion mukaan.

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Lämpökameran idea....

On siis ottaa kuva toimivasta koneesta ja jättää se kuva sinne kameran muistiin. Ja sitten kuvata konetta säännöllisesti jotta näkee miten lämmöt muuttuvat...

Otteita BACKARIN kuva-albumista.




Luulisi olevan haasteellista lämpökuvasta päätellä laakerin kuntoa vaikka olisi vertailukuva – mikä laakeri bäkiksessäkin on kuralla?

No katsos.... Jos laakerien normaali lämpotila olisi vaikka 30 astetta (tää on arvaus, en tiedä) niin tuollainen laadukkaampi kamera OSAA estia kuvasta kaikki yli tuon olevat lämmöt. Tai miten siltä vain pyydetään. Yhdellä kuvalla vaikka paalikoneesta kamera "värjää" kuvaan vain ylikuumenneet kohdat...

Tai alijäähtyneet jos haetaan kylmiä pisteitä.

Tässä on tietty nyt se oletus, että laakeri alkaa kuumenemaan ennen hajoamistaan.
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

42

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8842
  • Israel, lähi idän ainoa demokratia
1. Sun linkitys ei toimi.  Linkki toimii 2 x naps

2. Ilman opinnäytetyön lukemistakin on selvää värähtelyn vaimenevan ilmassa nopeammin kuin kiinteässä välittäjäaineessa.
Pölövästi, siis se on etu vian etsinnässä kun ääni johtuu ilmassa vain lyhen matkan.
   cría cuervos y te sacarán los ojos

42

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8842
  • Israel, lähi idän ainoa demokratia
Lämpökameran idea....

On siis ottaa kuva toimivasta koneesta ja jättää se kuva sinne kameran muistiin. Ja sitten kuvata konetta säännöllisesti jotta näkee miten lämmöt muuttuvat...

Otteita BACKARIN kuva-albumista.




Luulisi olevan haasteellista lämpökuvasta päätellä laakerin kuntoa vaikka olisi vertailukuva – mikä laakeri bäkiksessäkin on kuralla?

No katsos.... Jos laakerien normaali lämpotila olisi vaikka 30 astetta (tää on arvaus, en tiedä) niin tuollainen laadukkaampi kamera OSAA estia kuvasta kaikki yli tuon olevat lämmöt. Tai miten siltä vain pyydetään. Yhdellä kuvalla vaikka paalikoneesta kamera "värjää" kuvaan vain ylikuumenneet kohdat...

Tai alijäähtyneet jos haetaan kylmiä pisteitä.

Tässä on tietty nyt se oletus, että laakeri alkaa kuumenemaan ennen hajoamistaan.
Juu lämpökamera on tuttu olen itse sellaista käyttänyt, aivan mahtava vehje kun etsitään rakennuksesta kylmiä tai miksei ulkoapäin kuumia kohtia.

Vaan mahtaneeko toimia maatalousvehkeissä, sähkömoottorin nopeasti pyörivä viallinen laakeri kuumenee varmasti kunhan on pyörinnässä riittävän kauan.

Tuosta ultraäänestä ei ole kokemusta, muutta tuossahan on opinnäyte työ aiheesta, mitkä on sen tulokset?
   cría cuervos y te sacarán los ojos

ilkka

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2709
1. Sun linkitys ei toimi.  Linkki toimii 2 x naps

2. Ilman opinnäytetyön lukemistakin on selvää värähtelyn vaimenevan ilmassa nopeammin kuin kiinteässä välittäjäaineessa.
Pölövästi, siis se on etu vian etsinnässä kun ääni johtuu ilmassa vain lyhen matkan.


1. Linkki ei aukea.

2. Joudut joka tapauksessa viemään sondin hyvin lähelle tutkittavaa kohdetta.

ilkka

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2709

Juu lämpökamera on tuttu olen itse sellaista käyttänyt, aivan mahtava vehje kun etsitään rakennuksesta kylmiä tai miksei ulkoapäin kuumia kohtia.

Vaan mahtaneeko toimia maatalousvehkeissä, sähkömoottorin nopeasti pyörivä viallinen laakeri kuumenee varmasti kunhan on pyörinnässä riittävän kauan.

Tuosta ultraäänestä ei ole kokemusta, muutta tuossahan on opinnäyte työ aiheesta, mitkä on sen tulokset?





Tuossa opinnäytetyö lämpökameran käytöstä. Hintaluokka vaan on jotain muuta kuin 100 €.  http://docplayer.fi/63408496-Lampokameran-kayttotehokkuuden-parantaminen-ja-integroiminen-osaksi-ehkaisevaa-kunnossapitoa.html

42

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8842
  • Israel, lähi idän ainoa demokratia

Juu lämpökamera on tuttu olen itse sellaista käyttänyt, aivan mahtava vehje kun etsitään rakennuksesta kylmiä tai miksei ulkoapäin kuumia kohtia.

Vaan mahtaneeko toimia maatalousvehkeissä, sähkömoottorin nopeasti pyörivä viallinen laakeri kuumenee varmasti kunhan on pyörinnässä riittävän kauan.

Tuosta ultraäänestä ei ole kokemusta, muutta tuossahan on opinnäyte työ aiheesta, mitkä on sen tulokset?
Tuossa opinnäytetyö lämpökameran käytöstä. Hintaluokka vaan on jotain muuta kuin 100 €.  http://docplayer.fi/63408496-Lampokameran-kayttotehokkuuden-parantaminen-ja-integroiminen-osaksi-ehkaisevaa-kunnossapitoa.html
Onpa halpa, se mikä minulla oli käytössä oli jotain 2k € . Näyttö oli pienempi kuin älypuhelimessa.
   cría cuervos y te sacarán los ojos

kantola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 27223
  • Ut sementem feeceris, ita metes.
Yllä oleva materiaali on laadittu vain informatiivisessa tarkoituksessa, eikä siinä mainittuja seikkoja ole tarkoitettu ohjeeksi tai neuvoksi.