Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Traktori ei ole kuorma-auto  (Luettu 34910 kertaa)

nuffieldmaster

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1719
Vs: Traktori ei ole kuorma-auto


Säälittävää touhua olen minäkin nähnyt. Traktoreita on ollut kaikenmerkkisiä, ja vahinkoja sen verran tullut että ökypeltotuilla ne on talven auraustappiot maksettu. Jälki on juuri tuollaista kuin Vatanen kertoo. Ja olen edelleen sitä mieltä mitä tuo Mike kertoili neliakseli Sisun jäljestä. Säälittävää rääpimistä olen nähnyt näillä Valtroilla ja John Deereillä. Jos yhteiskunta ei tukisi maataloustuilla, niin huutolaisena kulkisivat. Eräs sai Fendtinkin hajalle, joka ei edes teoriassa olisi mahdollista.

Jännä juttu, että esimerkiksi täällä n. 20 traktoriauraajasta tiedän, että 2 on maatalousyrittäjää, toinen niistä allekirjoittanut. Tarjouskilpailuissa jännä vain, halvimmat tekijät löytyy muualta kuin maatalousyrittäjistä. Sikäli pidän erittäin outona kommenttia tukieuroilla ostetuista traktoreista ja niihin kytkeytyvästä halvasta hinnasta. En ymmärrä miten 50-52 € tuntihinnalla kyetään pitämään uutta traktoria ja palkkakuskia auraushommissa kun löpöäkin menee tuollaisella 160 hevosvoimaisella koneella sievoiset määrät. Itsellä sentään tarjouskilpailuhinta oli vajaan 57 € ja vain 100hv pikkuvalmetti.
Markkinoiden Wahwimmat Wieska -lumilingot saat Kuuksenvaarasta parhaimpaan hintaan!
040-7306421  SOITA!  https://www.youtube.com/watch?v=IbiCOqk3fho

Tuomari

  • Vieras
Vs: Traktori ei ole kuorma-auto
50 euroa tunnilta riittää hyvin traktorihommissa. Kun sen suhteuttaa työtehoon. Jos koneella ajaa vaihtoon mennessä sen 6000 tuntia, on traktori tuonut omistajalle jo 300000 euroa bruttona  . Jäähän koneelle jäännösarvokin. Pitää riittää. Helpompi yhtälö kuin meillä rahdinajajilla. Ei autokalusto suhteessa ole kallis, mutta kulut eri luokkaa. Auraukset meni vuosia sitten, ensin osa traktoreille ja siitä aiheutui se että ei enää vähiä kannattanut ottaa.Nyt rahdinajossa nämä tiet ovat sitten nähty talvikaudella mitä ne ovat. Oma Fendt pysyy vain peltotöissä.

Viimeksi muokattu: 17.12.17 - klo:18:50 kirjoittanut Tuomari

Varjo79

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4853
  • Suvakki vajakkeja vituttaa!!!!
Vs: Traktori ei ole kuorma-auto
Auraukseen ja sen vaatimaan kalustoon en otakantaa. Minusta niin vit.tu hommaa että aivan sama. Mutta nuo maa/kiviainesten siirrot kyllä sujuu traktorillakin. Mutta pitää olla vetävä vaunu. Autoja saa aika usein kaivurilla pökkiä liikkeelle ja raktoriakin jossei sitä perävetoo ole. Tämä traktori homma siis sillon kun ei kasetti peli luonaa.
Eu on perseeeestä ja syvältä!!!!!!!!!!!!

Tuomari

  • Vieras
Vs: Traktori ei ole kuorma-auto
Auraukseen ja sen vaatimaan kalustoon en otakantaa. Minusta niin vit.tu hommaa että aivan sama. Mutta nuo maa/kiviainesten siirrot kyllä sujuu traktorillakin. Mutta pitää olla vetävä vaunu. Autoja saa aika usein kaivurilla pökkiä liikkeelle ja raktoriakin jossei sitä perävetoo ole. Tämä traktori homma siis sillon kun ei kasetti peli luonaa.
Tuossa on jo perääkin. Mutta vaikeissa oloissa dumpperi. Traktorin rengastus jossain tietyömaalla räjäytettyjen kalliosirujen päällä voi olla ai kas arvokasta.

Varjo79

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4853
  • Suvakki vajakkeja vituttaa!!!!
Vs: Traktori ei ole kuorma-auto
Joo yleensä noissa on työkone renkaat jos tosissaan joku koittaa ajella. Eine kuormiksen kummitkaan niitä siruja kestä. Ja jääsinne paripyörien väliin hiertämään mielellään. Joo dumpperi on kyyl paras. Mutta on siinäki ongelmansa.
Eu on perseeeestä ja syvältä!!!!!!!!!!!!

wtf

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 221
Vs: Traktori ei ole kuorma-auto
50 euroa tunnilta riittää hyvin traktorihommissa. Kun sen suhteuttaa työtehoon. Jos koneella ajaa vaihtoon mennessä sen 6000 tuntia, on traktori tuonut omistajalle jo 300000 euroa bruttona  . Jäähän koneelle jäännösarvokin. Pitää riittää. Helpompi yhtälö kuin meillä rahdinajajilla. Ei autokalusto suhteessa ole kallis, mutta kulut eri luokkaa. Auraukset meni vuosia sitten, ensin osa traktoreille ja siitä aiheutui se että ei enää vähiä kannattanut ottaa.Nyt rahdinajossa nämä tiet ovat sitten nähty talvikaudella mitä ne ovat. Oma Fendt pysyy vain peltotöissä.

WTF?

Myy se auto romus ja polje taksoja fentilläs, jos se kerran on tuottosampaa ja vieläpä rikkoutumaton.

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19814
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Traktori ei ole kuorma-auto
50 euroa tunnilta riittää hyvin traktorihommissa. Kun sen suhteuttaa työtehoon. Jos koneella ajaa vaihtoon mennessä sen 6000 tuntia, on traktori tuonut omistajalle jo 300000 euroa bruttona  . Jäähän koneelle jäännösarvokin. Pitää riittää. Helpompi yhtälö kuin meillä rahdinajajilla. Ei autokalusto suhteessa ole kallis, mutta kulut eri luokkaa. Auraukset meni vuosia sitten, ensin osa traktoreille ja siitä aiheutui se että ei enää vähiä kannattanut ottaa.Nyt rahdinajossa nämä tiet ovat sitten nähty talvikaudella mitä ne ovat. Oma Fendt pysyy vain peltotöissä.

WTF?

Myy se auto romus ja polje taksoja fentilläs, jos se kerran on tuottosampaa ja vieläpä rikkoutumaton.

Taitaa olla kyseessä "ökypeltotuet" ja "olen nähnyt" - trollaaja. Susituomari.

-SS-

Tuomari

  • Vieras
Vs: Traktori ei ole kuorma-auto
50 euroa tunnilta riittää hyvin traktorihommissa. Kun sen suhteuttaa työtehoon. Jos koneella ajaa vaihtoon mennessä sen 6000 tuntia, on traktori tuonut omistajalle jo 300000 euroa bruttona  . Jäähän koneelle jäännösarvokin. Pitää riittää. Helpompi yhtälö kuin meillä rahdinajajilla. Ei autokalusto suhteessa ole kallis, mutta kulut eri luokkaa. Auraukset meni vuosia sitten, ensin osa traktoreille ja siitä aiheutui se että ei enää vähiä kannattanut ottaa.Nyt rahdinajossa nämä tiet ovat sitten nähty talvikaudella mitä ne ovat. Oma Fendt pysyy vain peltotöissä.

WTF?

Myy se auto romus ja polje taksoja fentilläs, jos se kerran on tuottosampaa ja vieläpä rikkoutumaton.

Taitaa olla kyseessä "ökypeltotuet" ja "olen nähnyt" - trollaaja. Susituomari.

-SS-

Näinköhän?

Cutana

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 468
Vs: Traktori ei ole kuorma-auto
Toiset ei saa edes lapiolla kunnon jälkeä tehtyä.
Eli miehestä tai no henkilöstä kiinni. Erottaa tuostakin meidän kylätiestä aina kun kuski on vaihtunu,olipa auravärkkinä setori tahikka sisu.
Sillon,kauan sitten kun olin nuori,kateltiin ihastellen kun lumi lensi aivan oikeasti,korkealle ja kauas. Aamuvarhain vedettiin niin perkeleenmoista kyytiä tie auki mutta ei ihan reunaan asti. Iltapäivällä käivät toisen lenkin jolloin vedettiin viittoja myöen. ei ollu tuommoisia valleja kun nykyään tulee hitaammin ajaen.

Mr. M

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 240
Vs: Traktori ei ole kuorma-auto
Täällä ajelee työkoneeksi rekisteröity kuorma-autonraato puntti lavan tilalla. Hyvää jälkeä tekee ja alaterälläkin vetelee ahkeraan.

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Traktori ei ole kuorma-auto
Ei ole meinaan kovin moni ottanut kantaa joka on antanut ymmärtää että oikeast ajaa kuorma-autoa ja varsinkin auraa sillä. Ittellä on toi monitoimiaura raktorin keulalla (etukuormaajassa) ja sehän on pääosin oikeasti huono muutamia yksityiskohtia lukuunottamatta. Kuitenkin väitän että joku parisataa heppanen raktori alueauralla (runkoon kiinitettynä) ja perässä sitten linko tai hiekoitin tai puskulevy tai raspi pesee autoauran sivuteillä ja risteyksissä sata nolla. Autoaura melkein vaatii sen raktorin tai villen joka käy siistimässä jäljet vaikka suoraa tietä auto kyllä lykkää hienosti.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

SamiT

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1788
Vs: Traktori ei ole kuorma-auto
Oliko niin että ELY-teillä ei saa käyttää hoitokalustoa ellei ole Euro3 tai tuoreempi päästöluokka? Siksi kai kaikki vanhat vielä kelvolliset aura-autot varusteineen myyty tai romutettu. Ja taas Suomi pelastaa koko maailman tulevaisuuden. Ja tuhoaa siinä sivussa oman valtakunnan talouden.
On vain kahdenlaisia traktoreita: Uusia Valtroja ja vanhoja Valmetteja.

AJL

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 132
Vs: Traktori ei ole kuorma-auto
Täällä päin ainakin on kaikki jotka alkanu traktorilla noita elyn teitä auraamaan ni parin ensimmäisen talven jälkeen hommanneet jonkun kuorma-auton rotiskon siihen hommaan. Tiedä sitten mistä johtuu. Ihteekin joskus kysyttiin nuta sorateitä auraamaan sanoin, että kyllä ne on kuorma-auton hommia. Pysyttelen mieluummin tuolla kiinteistöjen pihoilla sen aikaa, kun näitä viitti ny tehä.

Varjo79

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4853
  • Suvakki vajakkeja vituttaa!!!!
Vs: Traktori ei ole kuorma-auto
Oliko niin että ELY-teillä ei saa käyttää hoitokalustoa ellei ole Euro3 tai tuoreempi päästöluokka? Siksi kai kaikki vanhat vielä kelvolliset aura-autot varusteineen myyty tai romutettu. Ja taas Suomi pelastaa koko maailman tulevaisuuden. Ja tuhoaa siinä sivussa oman valtakunnan talouden.

Tohon tie puoleen en ota kantaa kun en tiedä varmaks.
Mutta noissa maantokimis työmais menee vähä tollai tuo homma. Eiseny jossielä joku vanhempi apukone on joukos mutta pääosin pitää olla kiiltävämpää kylkee. Ja kaivureissa 3d vehkeet kanssa suurimmas osas.

Eli luutavasti tiepuolella on vastaavaa hölmöilyy. Sitte niistä on kuitenkin saaste laitteet ohitettu lähes järjestään🤔 Noo on ainakin kiiltävämpää kylkee😂😂
Eu on perseeeestä ja syvältä!!!!!!!!!!!!

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12186
  • Virolaista kiitos!
Vs: Traktori ei ole kuorma-auto
Mulle on sanottu, että lumet pitäisi aurata kalustolla, jossa on mahdollisimman monta akselia ja paljon painoa päällä.