• Tavallinen aihe

Aihe Traktori ei ole kuorma-auto  (Luettu 24830 kertaa)

Tuomari

  • Vieras
Traktori ei ole kuorma-auto
Suolahden valmiste mainostaa 57 km versioita. Kuumaa lienee öljy perässä, märkäjarrut tuomittiin jo vuosia sitten 50 km max. nopeuksille, fysiikan laki.Taitaa JCB ja Unimog olla vain ainoa kones, jolla uskaltaa pidemmän päälle ajaa tuon +60 km.

Onhan näistä paikallisista hurjastelijoista jo huoltomiehillä kokemusta ennen lakimuutosta. Kuumaa on öljy, kardaanin katkeamista, etuakselin ongelmia ja jarrut pettää jo 3500 tunnissa.
Eikä onnettommimmilla edes pysy enää tiellä.

Traktori ei ole kuorma-auto. Eikä tule olemaan. Ja sitten vielä samoille urakoille tullaan, missä kuorma-automiehet ovat olleet.

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6760
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Traktori ei ole kuorma-auto
Jos edes pikkusen miettii maatalouden kilpailukykyä ja taloutta niin nopeasti kulkeva raktori on ainut järkevä kustannuksilta.

Insinöörien asia on sitten kehitellä kone siten että homma toimii. Ei välttämättä olla kovin kaukana ylentävistä napavaihteista koska vaikea on saada voimansiirto kestämään kunnolla niin suurta nopeuseroa.

Toki varsin moneen maatalouden kuljetukseen kuorma-auto kärryineen on kätevä. Sillä liikkuu niin viljat, rehut, sonnat todella tehokkaasti ja isoilla kuormilla mutta raktorin se prosessi aina vaatii.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16943
  • YTK:FI
Vs: Traktori ei ole kuorma-auto
Suolahden valmiste mainostaa 57 km versioita. Kuumaa lienee öljy perässä, märkäjarrut tuomittiin jo vuosia sitten 50 km max. nopeuksille, fysiikan laki.Taitaa JCB ja Unimog olla vain ainoa kones, jolla uskaltaa pidemmän päälle ajaa tuon +60 km.

Onhan näistä paikallisista hurjastelijoista jo huoltomiehillä kokemusta ennen lakimuutosta. Kuumaa on öljy, kardaanin katkeamista, etuakselin ongelmia ja jarrut pettää jo 3500 tunnissa.
Eikä onnettommimmilla edes pysy enää tiellä.

Traktori ei ole kuorma-auto. Eikä tule olemaan. Ja sitten vielä samoille urakoille tullaan, missä kuorma-automiehet ovat olleet.

No jos järkevyyttä mietitään, niin juna on tavaran siirtoon järkevin!

Nuo jarrujen kestävyydet on AKT ja SKALLIN insinöörit päättänett. siinä ei ole huomioitu öljytilavuuksien kasvua ja vedettävien koneitten jarruja. 60km/h vauhdissa traktorissa ja peräkärrissä on enemmän suhteessa jarruttavia akseleita kuin normi hiekka-auton nupissa vaikka massat on lähes samat.
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3126
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: Traktori ei ole kuorma-auto
Noihin nopeuksiin kykenevä traktori ei synny sillä että otetaan vakio 40 km/h malli ja vähän vaihdetaan välityksiä.

Mutta kyllähän noihin ongelmiin on lääkkeet olemassa, ei siinä mitään. Hinta saattaa nousta 25-30%.

Täydellistä kompromissia tuskin tullaan näkemään, ristiriita mm. peltokäytön ja nopean ajon optimaalisen rengaskoon välillä on liian suuri.
Nykyiset trac-tyyppiset koneet ovat tämän hyvin osoittaneet, melko pienipyöräisiä tahtovat olla.

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9771
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: Traktori ei ole kuorma-auto
Kyllä niillä pelkillä traktoreilla tuntuu moni maatalous/maansiirto "monitaituri" pärjäävän. Kiireajan hommissa sitten eri kirjoilla olevat koneet paikkaa puolin ja toisin. Ja isompaakin urakkaa tekevät, niihin löytyy kuorma-autoilijoita jotka ajaavat nilalle kilpailluilla hinnoilla.
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3126
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: Traktori ei ole kuorma-auto
Kyllä niillä pelkillä traktoreilla tuntuu moni maatalous/maansiirto "monitaituri" pärjäävän. Kiireajan hommissa sitten eri kirjoilla olevat koneet paikkaa puolin ja toisin. Ja isompaakin urakkaa tekevät, niihin löytyy kuorma-autoilijoita jotka ajaavat nilalle kilpailluilla hinnoilla.

Paljonhan se riippuu siitä mitä tehdään ja missä. Isompi tr-yhdistelmä maansiirrossakaan ei paljoa häviä kuorma-autolle jos hyvän tien ajomatka on hyvin lyhyt ja molemmissa päissä on sitten vaikeampaa maastoa. Ja sekalaisemmissa urakoissa ei aina kannata hommata pienen takia juuri sopivinta kalustoa paikalle, monikäyttöisyys on usein hyödyllisempi ominaisuus kuin maksimaalinen teho yhdessä hommassa. Jo se että kärrytraktorin nokalla voi olla kauha jolla voi vähän tuupata tai tasoittaa kippipaikalla auttaa joissakin puuhissa paljon.

Eri asia tietty jos siirrettävää on 100 000 m³, sitten etsitään ison kauhan alle dumppereita jonoon.

Tuomari

  • Vieras
Vs: Traktori ei ole kuorma-auto
Suolahden valmiste mainostaa 57 km versioita. Kuumaa lienee öljy perässä, märkäjarrut tuomittiin jo vuosia sitten 50 km max. nopeuksille, fysiikan laki.Taitaa JCB ja Unimog olla vain ainoa kones, jolla uskaltaa pidemmän päälle ajaa tuon +60 km.

Onhan näistä paikallisista hurjastelijoista jo huoltomiehillä kokemusta ennen lakimuutosta. Kuumaa on öljy, kardaanin katkeamista, etuakselin ongelmia ja jarrut pettää jo 3500 tunnissa.
Eikä onnettommimmilla edes pysy enää tiellä.

Traktori ei ole kuorma-auto. Eikä tule olemaan. Ja sitten vielä samoille urakoille tullaan, missä kuorma-automiehet ovat olleet.

No jos järkevyyttä mietitään, niin juna on tavaran siirtoon järkevin!

Nuo jarrujen kestävyydet on AKT ja SKALLIN insinöörit päättänett. siinä ei ole huomioitu öljytilavuuksien kasvua ja vedettävien koneitten jarruja. 60km/h vauhdissa traktorissa ja peräkärrissä on enemmän suhteessa jarruttavia akseleita kuin normi hiekka-auton nupissa vaikka massat on lähes samat.

Ei ole skallista lähtöisin tuo tieto. Vaikka kuinka ohutta öljyä pyöritettäisiin levyjen välissä, niin selväähän se on että vastus kasvaa. Jarruja on tottakai perävaunussa, mutta vain paineilmavarustuksella päästään toivotumpaan tulokseen. Onneksi tuleva konedirektiivi tältäkin osin auttaa tilannetta. Mutta perusongelma ei häviä. Näistä valmistajista kun kukaan ei ole ottanut tosissaan tätä nopeuden nostoa, helppo on kierroksia ja perän tai vaihteiston välityksiä muuttaa. Sitten nämä vanteet alkavat heittää ja renkaatkaan eivät ole tasaisesti kulkevia. Saksalaiset olivat jo taannoin sitä mieltä että, ainakin yli 60 km kulkevat pitäis tasapainottaa renkaiden osalta. Taitaa olla jo siellä katsastuspakossakin? Meillä kyllä tehdään näitä virityksiä, henkimaailman laitteita. Kunhan raskas kalusto saadaan oikeista töistä pois ja harrastelijat puuhailemaan tienpitoon ja kuljetuksiin.

mike

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1809
Vs: Traktori ei ole kuorma-auto
Työpaikallani siirrettiin kivihiiltä 100 000 tonnia, matkaa 1,5 kilometriä.Neljä neliakselista autoa,kaksi puoliperää ja dumpperi.Lastaamassa kaksi 180 volvoa ja yksi 150.

Tuollaisessa ringissä traktorilla ei tee yhtään mitään olkoon millainen T Valmetti hyvänsä.
"ei mikkään mee saatana kohtuuella,se oli sen edellisen Teen kanssa sama homma.Viinaa pittää juua!"

John Ferguson

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1166
Vs: Traktori ei ole kuorma-auto
Eihän noissa enää öljyt pyöri, ensi vuonna tulee ilmajarrut pakollisiksi traktoreihin. Niin ja hinta nousee noin 7%. 😊

Tuomari

  • Vieras
Vs: Traktori ei ole kuorma-auto
Eihän noissa enää öljyt pyöri, ensi vuonna tulee ilmajarrut pakollisiksi traktoreihin. Niin ja hinta nousee noin 7%. 😊

Ei ne traktorin taka- ja etuakselin jarrut miksikään muutu. Perävaunussa voi toimia ilma-avusteiset jarrut, ja nehän ovat yleensä rummut. Siellä etuakselin navassa saattaa olla kuumempaa voiteluainetta kun kuudestakympistä vedetään pakkotilanteessa jarrut kiinni? Pari litraa parasta öljyä voi vaihtaa väriä ennemmin. Ja tekee hyvää planeetan laakereille. Suomalainen yleensä kokeilee, sitten ongelmien jälkeen kehittää. Mitä 10 % enemmän nopeudessa vaikuttaa komponenttien kuormitukseen, kardaanin tasapainon vaatimukseen, sekä jarrujen kestoon. Paljon.

sorkkis

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 22428
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
Vs: Traktori ei ole kuorma-auto
Työpaikallani siirrettiin kivihiiltä 100 000 tonnia, matkaa 1,5 kilometriä.Neljä neliakselista autoa,kaksi puoliperää ja dumpperi.Lastaamassa kaksi 180 volvoa ja yksi 150.

Tuollaisessa ringissä traktorilla ei tee yhtään mitään olkoon millainen T Valmetti hyvänsä.
Ei todellakaan tee.
Nufikoita oli kylmäkoskelais kertojalla jotka kulki 60km/h . Leylandit oli kutoskoneella kovia menijöitä  ja ne kilpaili silloisten k-autojen kanssa .
Nykyää ei kannata ees haaveilla semmosista.
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .

Tuomari

  • Vieras
Vs: Traktori ei ole kuorma-auto
Työpaikallani siirrettiin kivihiiltä 100 000 tonnia, matkaa 1,5 kilometriä.Neljä neliakselista autoa,kaksi puoliperää ja dumpperi.Lastaamassa kaksi 180 volvoa ja yksi 150.

Tuollaisessa ringissä traktorilla ei tee yhtään mitään olkoon millainen T Valmetti hyvänsä.
Ei todellakaan tee.
Nufikoita oli kylmäkoskelais kertojalla jotka kulki 60km/h . Leylandit oli kutoskoneella kovia menijöitä  ja ne kilpaili silloisten k-autojen kanssa .
Nykyää ei kannata ees haaveilla semmosista.


Onneksi lopettivat moisten tappokoneiden teon. Nostolaitekin oli mallia itsemurhakandidaatti. Jarruja ei ollenkaan. Ja varikon perillä oli meilläkin yksi Kontio-Sisu. Ei paappa kovin lämmöllä näitä endgelsmannien koneita muistellut. Kärryvärkiksi taisi myydä sen. Eikä noita taavetin jälkeen saarivaltojen traktoreita meille enää ostettu. Saksan natikkaa ja vihreitä sitten.

Viimeksi muokattu: 16.12.17 - klo:14:18 kirjoittanut Tuomari

Tuomari

  • Vieras
Vs: Traktori ei ole kuorma-auto
Kolmosluokan teillä auraamassa näitä traktoreita näkee. Onkohan kukaan laskenut oikeasti mitä hommasta jää? Traktorit ovat pellolle, dumpperit maansiirtokoneita ja metsäkoneet metsään. Kuorma-automiehen leivän nurkkaa ovat sitten järsimässä. Niin meiltäkin, ei enää.

Viimeksi muokattu: 16.12.17 - klo:14:19 kirjoittanut Tuomari

sorkkis

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 22428
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
Vs: Traktori ei ole kuorma-auto
Työpaikallani siirrettiin kivihiiltä 100 000 tonnia, matkaa 1,5 kilometriä.Neljä neliakselista autoa,kaksi puoliperää ja dumpperi.Lastaamassa kaksi 180 volvoa ja yksi 150.

Tuollaisessa ringissä traktorilla ei tee yhtään mitään olkoon millainen T Valmetti hyvänsä.
Ei todellakaan tee.
Nufikoita oli kylmäkoskelais kertojalla jotka kulki 60km/h . Leylandit oli kutoskoneella kovia menijöitä  ja ne kilpaili silloisten k-autojen kanssa .
Nykyää ei kannata ees haaveilla semmosista.


Onneksi lopettivat moisten tappokoneiden teon. Nostolaitekin oli mallia itsemurhakandidaatti. Jarruja ei ollenkaan. Ja varikon perillä oli meilläkin yksi Kontio-Sisu. Ei paappa kovin lämmöllä näitä endgelsmannien koneita muistellut. Kärryvärkiksi taisi myydä sen. Eikä noita taavetin jälkeen saarivaltojen traktoreita meille enää ostettu. Saksan natikkaa ja vihreitä sitten.

Ei ne sentään tappokoneita ollut koska hengissä olen . Ei kyllä hyviäkään traktoreita .
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .

sorkkis

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 22428
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
Vs: Traktori ei ole kuorma-auto
Kolmosluokan teillä auraamassa näitä traktoreita näkee. Onkohan kukaan laskenut oikeasti mitä hommasta jää? Traktorit ovat pellolle, dumpperit maansiirtokoneita ja metsäkoneet metsään. Kuorma-automiehen leivän nurkkaa ovat sitten järsimässä. Niin meiltäkin, ei enää.

Sitä en tiijä jääkö kuskeille mitään mutta parempi traktori on aurausvälineenä
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .