Konehallin tapaisen normaalin rakennuksen valjastaminen viljavarastoksi voisi olla yksi ratkaisu. Kun sen tekee pieteetillä tiivistäen ja lyö vanerit seinille ja tiiviit ovet, jotta linnut ja jyrsijät eivät sinne pääse, niin voisi toimia yhden viljalajin varastona.
Vanhalle kuivurille hain kovalevyn rautakaupasta, maksoi 7,5e verolla. Perinteisen kakkosnelosristikon ympyröimä siilo nykypäivään siirrettynä saattaisi olla myös tulla kysymykseen. Täytyisi joskus laskea mitä nuo tulisi maksamaan, kun oikein hamstraisi kaikenlaista kakkoslaatua ja muuta sekundaa puutavaraksi. On jo ideana niin hullu, että voisi jopa toimia. Olisi varsin kookas vanha suuli käytössä, jossa on hyvä katto ja muut tilat. Jos sen sisään kätkisi varastosiiloja. Kauhea työhän näissä on verrattuna uuden pytyn tekemiseen, mutta jos säästöt ovat oikeasti merkittäviä, niin se pistää ajattelemaan.
Joo mä oon konehallia käyttänyt varastona jo useita vuosia. On kätevä ja monikäyttöinen verrattuna viljasiiloon.. itse jos olisin bulkin tuottaja niin laakavarasto olisi ainut järkevä vaihtoehto..
Tässä pitää ottaa huomioon se, miten täytetään rekka laakavarastosta. Viljaruuvi on poissuljettu, hidas, ja joutuu lapioimaan paljon. Traktorin etukuormaaja tietysti käy, mutta hidasta se on silläkin. Sitten tulee taas kalliiksi, jos joutuu jonkun kurottajan tms. hankkimaan pelkkään viljankuormaukseen.
Kyllä jos on puhdas viljantuotantotila, niin pyörösiilot on parhaimpia, ne pystyy myös myymään, kun viljelyura loppuu tai siilotilaa voi vuokrata tarvitsevalle. Kyllä lähialueen viljelijät mielellään niitä varmasti vuokraa, siilotilaa ei kellään ole koskaan liikaa.