Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
"avata sänkeä sellaisella, jossa oli kierreterät. Ne kosteat flisut kun siihen aurinkoon nousivat, niin muutaman tunnin päästä multa oli kuin harmaita käyriä klapeja levällään, eikä millään äkeellä saanut enää pieneksi."
Kirjoitti SS.
Olen monet vuodet kire kultivaatorilla, leveet kierreterät ja suurin haste saada se kulkee maksimi 4cm. Just että ei tuu kute ss kirjoitti, niin hankmo 90 sen perässä jo sen takia että kultivaatorin perässä ajelu ei ole kovin mukavaa. Ja nimenomaan sängen avaus. Nyt aika monta vuotta peräkanaa ei ole tar***** tehdä se kuin yksittäisiä lohkoja kun on toiminut jopa hyvin ihan suoraan sänkeen jyrsinkylvöä laahavannas koneella keväisin.
Jotenkin ei vaan etene mun toukotyöt. Pieni miksi, kaikki kylvetävät sängellä, ne "paremat" kaikki joko syysviljalla tai kesantoo, viime sunnuntaina suorastaan märkää kun kävin lapiolla, vedätin, keskiviikkona huoltoo jne, ja sitten illalla yllätys 5mm. N, 5km, ei tullut kun muutama tippa. Noh ne ei ainakaan liian kuivat pohjat ainakaan kuivuneet, torstaina ei kuivunut, ei onniostunut kyvö, perjantaina jo onnistui, oli muuta tekemistä, sain kaurat kylvetty. Nyt yöllä ja aamulla taas 5mm. Kokonaine viikko ja vain muutama ha tehty, hieman täh? olo, toisaalta mihin kiire? Haitaako jos supistaa kyvöalaa entisestään.....
Pineiä mitätömiä kuurojo eilen päivällä. Siinä kyvin ja ym puuhailin. Kun pääsin niin pitkälle ett voi täyttää, kiertokoe ja kylvöön, vilkaisin forekan ja sadetutkan, jotain pientä ja nopeesti liikku. Viides kierros ja tuli kova kuuro joka jatkui vaan, oli pakko lopettaa. Vilkaisin tutkaa taas, se pilvi tuli pohjoisesta ja runsastui kun tuli kohti rannikoa. Muistaakseni oli ennusteesa täsmsää, 0,2mm illalla, ennemin yöllä. Noh muuta tekemistä tänään, eniten harmitaa kun ensitankkaus kaudelle, hkl peltikansi ottanu osumaa, niin ei sulkeudu tiiviksi, nyt jo lannoite sannut kosteutta.....
Viime vuosien klimppi ja muu ongelmat lannassa näköjään jatkuu....
Näkee äkeitä tiellä, mutta ei kovin paljon liikenettä pelloilla, varsinkin sänki avauksia. Muutamia carrier oli mutta hyvinkin tummaa ja kuraa tiellä. Itellä vain hieman myöhäisempiä peltoja kylvetävänä ja nekin sängellä. Jospa nyt loppuviikosta rupeis avaa.
On saanut kahdesti ja ensimäsen levityksen jälkeen tuli 20-30mm. Toisen levityksen jälkeen tuli 15mm. Se vaalee on ne lehtien yläosat jotka saa sen näytämään vaaleelta
vuosia sitten joku lehti, mt, pellervo tai km, oli juttua just yhtes kasvilisuudesta ja siinä oli herne rypsin kanssa, ja se oli jotan etua molemille tuholaiset jotenkin söi toisiaan tai jotain. Oisko?
Ihan menin peltoon kattomaan ne vaaleet alueet, ylimät lehdet kuihtuneet osittain, se saa sen tien laihdaista näytämään vaalelta. Sen väri muuttuu riipuen mistä kattoo myös. Typee se on saanut riitävästi ja ne aika varmasti liukuneet jo
Uusi soitto kierros, ei vaan mitenkään EN818 kovana onnistu, väkisin joku muu, ei vaan menny jakeluun että vetorattaat määrittää.
Ketung unna tai joku, netissä oli taulukot ja milileen kun toi ptun orkis eli EN 818 9mm ja kovuus laatun mikä halusi. Nyt just se ketju -7 lujuus ja T karkaistu alviton päälle kympin metri ja neljää kymppiä rahtia, saas nähä mitä tulee. Näköjään sama hinta kun pm majassa, mutta nyt ehkä varmempi että se on "kova"
Vantaalla, aikaisin kylvetty, syyskynnetty nätti oras. En osaa sanoo päivämääriä, mutta aikaisin
Tommosii pieniä kuuroja tullut vähän välii, huppari kyllä kastui kun oli ulkona, mutta ei paljo muuta, saatikka kuivuu mitään.
https://www.youtube.com/watch?v=EwVUQyLm96sKaikilla oli 501 Levikset, tai ei ollut mitään. Tossa hieman historiaa levis työhousuista joka oli kun me nyt käytämme snickers/dimex/patron jne, mutta tuleeko niistä haluttu luksustuote ikinä?
Hyviä niksejä, par v sitten tos yksi akku joka epäonnistunut starttaus ja sitten viikko pakkasessa herättely. Akku irti ja sisään, buusterilla yön yli 30a väkisin. Hirvitti kyllä, mutta toimi se akku vielä perjantaina
https://www.maskinisten.net/userpix/22199_1_UB07RHBREMSM5CYTWWPJ1745746302.jpg
Tuossa kuva, ongelma mikä mulla oli oli se että san kyllä alun nousee vanteelta pois, mutta ei vaan halunnut panua ales vanteen ulkopuolella, kuvassa kaatovänkärinkohdassa se jo menossa kun puukalikan avulla sain nostettua kunnolla se sivu ylös.
mitähän apua tuosta kalikasta tuoss on, sisärengas ainakin tuolta rikkuuntumasta ensimäisenä pitäs ottaa pois. Mää on tuossa vaiheessa laittanut vanteen lappeelleen jonkin pöllin päälle, siten että rengas on ilmassa, sillon on parempi kammeta vanne pois.Voi vaikka killumaankin laittaa vaikka kuormaajalla. Renkaan paino helpottaa irrotusta, kun ei pyri takaisin vanteelle.
Ei oo sisärengasta tuossa. Kalikka oli avai asemassa tuossa. kikkailin vaikka kuinka ensin. Viimeset keikat, traktoreissa, en ole ottanut vannetta irti, tukevasti kiinni se on kun traktorissa kiinni. Ja nimenomaan renkaan paino auttaa, se putoo kun saa alun. Mutta ongelman ydin olikin etää en saanut alkua tapahtumaan, vanteesta irti sain, ihan vänkäämällä. Mutta just toi että se hyppii yli ja painuu tarpeeksi ohi/ales, se oli ongelma ja siinä se kalikan avulla pustyi nostaa vanteen välistä että rupes painuu ales vanteen ulkopuolelta. Ei montaa kertaa edes tarvinnut painaa niin se valahti alas ja kuvasta näkyy sidonta liina jolla edistän kallistumista.
Ja tää topikki vanha ja pitkä, niksejä täällä kyllä on. Vanha ja kova, rypsiöljy ja koivukiiloja vieri viereen, kyllä se rupee liikuu.
Niin, yks sänki missä rikkoja jo isoja, mm juolaa, tänään tyyni päivä, +8. Kannataisko ruiskuttaa. Huomenna kovempi tuuli ja tuleva viikko aika sateiselta näyttää. Se on se credidit xreme, aika väkevää tais olla