Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: [1] 2 3 ... 8

Viestit - traktorikuski

Laser hyvä pointti mutta hyötysuhde nykyisin vielä Carunan tasoa (sähkölaskusta puolet siirtoon).
Minäkin olen erehtynyt, luulin Nikola Teslaa keksijäksi. Onhan se langaton energiansiirto arkipäivää mutta huono on hyötysuhde sellaisillakin etäisyyksillä kun esim. kännyköitä lataillaan. Aika vaativaa laittaa radioaallot yhteen putkeen, tuppaavat jakaantua laajenevalle pinnalle etäisyyden mukaan.

Joku ei taaskaan ymmärrä .  ::) ::) ::) ::) ::)
Radioaallot siirtää sähköä

Pahus kun ei kukaan aiemmin kertonut, pitääkin irtisanoa Carunan sopparit.
Kehittelyn alla on lähettää pieni lentokone 500 metriin vetämään sylinterinmuotoista purjetta, jonka keskellä on generaattori.

Onko mitenkään mahdollista saada generaattorista enemmän energiaa kuin mitä kuluu vetävän lentokoneen moottorissa?  ???

Kuulostaa vähän samalta kuin yrittäisi saada purjevenettä liikkumaan siten että veneessä istujat puhaltaisivat purjeeseen.

Sama tuli mieleen avaustekstistä, siinähän olisi ikiliikkuja ja vähän päälle. Oikeasti kyse ei ollutkaan lentokoneen vetämästä generaattorista vaan "leijasta" jossa on ne generaattorit kiinni. Tuo "lentokonehan" pysyy paikallaan (tai paremminkin alueella) maahan kiinnitetyssä narussa, paikallaan pitämiseen ei kulukaan energiaa.
Siitä itsekulkeva ruisku:
https://www.mascus.fi/maatalous/kaytetyt-itsekulkevat-ruiskut/amazone-ug-2200/7laedl7h.html

Kumma että ruiskun leveyttä ei useinkaan mainita. Kai se Amazonen tunteville on selvää mutta moni ostajakandidaatti saattaa jättää kyselemättä.
Kyllä Nikkasellakin piha täynnä uusia pyttyjä on ja silti vanhoja siellä kunnostetaan. Eihän niissä se hitsisauma kriittiseen paikkaan tule (sinne pohjalle) vaan ylemmäs. Uusissakin usein jatkosauma siellä sivulla alempana.

Tietenkin tapauskohtaista kannattaako vanhaa kunnostaa vai hankkia uusi.
Miten tuo aloituskysymys pitäisi ymmärtää. Itsekin ajattelin kuten ja101 yllä mutta ehkä tuossa ei haettukaan läpäisykykyä sängessä vaan kylvöpohjan laatua kynnetyllä ja kevytmuokatussa missä tiheäpiikkinen väderikin menee läpi.

Väderstad NZA menee aika hyvin läpi jäykässä savessa sängellä jos olkimassa on kohtuullinen mutta ne kevyet hiekat sillä tulee mukana sänkipellossa.

Mutta oliko tässä tiedossa läpäisykykyinen äes ja haettiin vaan sen ominaisuuksia silloin kun oljesta ei ole haittaa?
Voi tietysti olla uudempikin. Mutta haalistumisesta ja ruosteen määrästä päätellen ei nyt ainakaan viime vuoden mallia ole. Tuskin edellisenkään...

Lukiko ilmoituksessa että "paikoitellen hyvässä maalissa"? Joku foorumilainen ottanut näistä jutuista nokkiinsa ja vetänyt ilmoituksen pois niin ei pääse tarkistamaan.
...Witraktori aikoo palkata Hankkijan John Deere konemyyjiä palvelukseensa ja siirtää John Deeren nykyisen huollon alaisuuteensa sekä kaksinkertaistaa traktori ja puimurimyynnin nykyiseen Hankkijan myyntiin verrattuna.

Noilla eväillä kyllä kovat tavoitteet.
Säiliössä ilma vaihtuu lämpötilojen mukaa,  jolloin ilmassa oleva kosteus tiivistyy säiliön kylmälle pinnalle, jos säiliössä olisi jonkinlainen kalvopaisunta säiliö jolloin ilma ei vaihtuisi ei kondenssivettäkään tulisi. Toki sitä voisi tulla edelleen nesteen autosta kovalla hinnalla.

Ei sitä farmarisäiliön ilman vaihtumista voi järkevästi kokonaan estää mutta tuo mainitsemasi ilman vaihtuminen ulkolämpötilan vaihdellessa pitäisi pystyä estämään. Säiliönhän ei tarvitse olla paineistettu kuten yleensä kalvopaisuntasäiliöiden tapauksessa, riittäisi pelkkä kalvo ilman sen takana olevaa painepurkkia. Yksinkertaisimmillaan ehkä muovisäkki huohotinputkeen kytkettynä?

Mitähän lakipykälät rajaa, miksi noissa farmarisäiliöissä ei käytetä samanlaista huohotinkorkkia kuin nykyisissä traktoreissa ja autoissa? Estää ilman vaihtumisen ulkolämpötilan muutoksista mutta päästää korvausilmaa tarvittaessa kun säiliö tyhjenee. Tekee pienen alipaineen säiliöön, onko liikaa ohuelle peltitölkille?
No Nikkasen Konepaja toimii, tiedän. Mutta aika turha kommentti tämäkin silti kun saattaa ne muutkin toimia ja korjaukset aika tapauskohtaisia.
Joo, tämä onkin ainoa mikä löytyy, myynnin yhteystiedot, ei teknisiä tietoja ei mitään, jos 2019 on firma hengissä on siitä enemmän infoa olemassa.

Totta, enpä lähtenyt enempää selailemaan. Itsekin aiemmin teknisiä tietoja, mainosmateriaalia ym. selaillut silloin kun sivusto oli vielä elossa. Vaikuttaa tosiaan lopun alulta (vähintään).
Ohjelmointi näkyy äkkiä kännisyynääjille. Sivistynyt tietokoneen huijaus ohi kännin ei ole mikään mahdoton tehtävä. Sen ehkä saisi selville vain purkamalla johtosarjat ja tutkimalla komponentit. Tien päällä sitä ei voi tehdä.

Ohi CAN-väylän? Tarkoitatko diagnoosipistoketta? Meneehän ne huijaukset CAN-väylällä paitsi ne jotka rajoittuvat ECU:n sisäiseen koodiin mutta nekin näkyy ulos.

Maantiellä pystyvät nykyään mittaamaan typen oksidien tason ohi ajavasta rekasta. En tiedä onko vielä kaupallinen toteutus mutta tulossa. Ihan sama sitten näkyykö CAN-väylällä vai ei. Mopomiehen päästöjä eivät kai halua haistella.  :D
mutta kiva kun etes nuissa kootuissa osais sanoa mitä koodi meinaa.   tiiän yhen aan joka seisoo hallissa ku ei " saa" tietoa mikä mättää!    ihan kiva ostaa vanha valtu!!!    siis näitä tietsikkahirmuja.

Eikö jonnikassa ole enää ohjekirjassa listaa vikakoodeista niin kuin ennen? Sama Fendtissä? EU kun hössöttää avoimuudesta niin voisi pakottaa nämä kaikissa merkeissä julkiseksi tiedoksi. Tehtaallakin pitäisi olla sen verran järkeä että ymmärtää suosiiko heidän tuotteensa ostajaa vai niiden huoltajaa.

Eikös Valtrassakin ennen ollut vikakoodit ohjekirjassa. Sittemmin tehtaan huoltoneuvoja antoi ne vähän yskien mutta nykyisin kumartavat huoltoliikkeille ja pyllistävät asiakkaalle.
Oniar: http://www.oniar.eu

Lantmännen Agro aiemmasta linkistä?
Sivuja: [1] 2 3 ... 8