Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: [1]

Aiheet - traktorikuski

En löytänyt aiempaa keskustelua, onko 6020 sarjan jonnikan huono käynnistyvyys kylmällä ominaisuus vai onko jotain tyyppivikoja? Alkuperäisellä ja nyt uudella akulla starttaa kankeasti 10W-öljyillä 5 asteen lämmössä. Hehkut ei tuossa lämmössä vielä kytkeydykään (common rail kone). Pakkasen puolella pitää laittaa lohkolämmitin ja laturi avuksi. Muun merkkiset lähtee paremmin käyntiin 25 astetta kylmemmässä ilman apua. Voiko starttimoottori olla viallinen vuositolkulla ilman että lopullisesti poksahtaa? Starttivirtaa ei ole tullut mitattua.
Eli miten pääsen kiinni pikavaihteen johdotukseen vaihdekepin juurella? Peitelevy irtoaa vain puoliksi kun kaikki ruuvit ottaa päältä pois. Tuntuu tulevan se alempi levy mukana, se joka liikkuu kepin mukana vaikka. 1700 tuntia liikaa JD:n johdoille. Ei ihan ihmekään kun esim. penkille menevä johtosarja on oheisen kuvan mukainen (tehtaalta asti ellei maahantuoja ole tuollaisia "parannuksia" tehnyt). Ryöstäjää ja puristusjatkoliitintä laitettu ja vähän teipattu katkottuja johtojen päitä.

Tällainen vaihteisto:
http://manuals.deere.com/omview/OMAL162071_19/OU12401_0001073_19_01APR04_1.htm
Onko foorumilla GIS taitajia. Pitäisi saada editoitua Amazonen shapefile tiedostoja eli lisättyä/poistettua käsiteltyjä alueita näytön tekemästä tiedostosta (tiedostoista). Tavallinen shape file editori ei tunnu purevan.

VRA-karttojen editointiin taitaa olla paremmin yhteensopivia ohjelmia tarjolla mutta päätteessä on niille vain kokeilulisenssi eikä viitsisi lisenssiä hankkia hyvin vähäiseen tarpeeseen.
Tuntuu siltä että Amazonen distance control etäisyysanturit on kulutustavaraa. Onko muilla ollut ongelmia ja onko uudet osat jäänyt hankkimatta älyttömän varaosahinnan takia? Edullisempi yhteensopiva vaihtoehtokin löytyy, johtosarjaa vaan joutuu sovittamaan.
Tuolla brexit porukoissa puhutaan GPS:n week number rollover-ongelmista ja erityisesti Topconin tuotteita käsketään päivittämään (ei oikeastaan muita tunnu koskevankaan).
https://thefarmingforum.co.uk/index.php?threads/gps-week-number-rollover-aka-the-new-millennium-bug.269770/

Onko aiheesta jotain havaintoa Topcon-käyttäjillä tai AGCO:n brandaamilla (Fendt, Valtra/MF) tuotteilla?
Kertokaapa asiantuntijat miten maatalouskurottaja eroaa "tavallisesta" kurottajasta? Edullinen kurottaja hakusessa sekalaiseen maatalouskäyttöön ja esim. Nettikoneessa omat palstat maataloudelle ja maanrakennukselle mutta samoja koneita tuntuu löytyvän kummaltakin palstalta.

Onko näissä eroja ajonopeudessa? Saako traktorin liikennevakuutukseen? Jossain masinisteilla sanottiin että onnistuu myös tavallisen kurottajan vakuuttaminen traktorin liikennevakuutukseen vaikka olisi työkoneeksi rekisteröity.

Mitä vaaditaan traktoriksi rekisteröintiin ja mitä etua siitä saa?
Sivuja: [1]