Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: [1] 2 3 ... 21

Viestit - traktorikuski

Eikö Zuidbergiltä saa suoraan Mezzoon tarkoitetun etunostolaitteen, kuvista näyttää pultattavalta ilman ylimääräistä jumppaa?
Ja mitä maatilojen varavoimaan tulee, niin jos ei ole tähän mennessä saanut sellaista järjestettyä, niin syyllinen löytyy peiliin katsomalla.

Jos kyse ei ole eläintilasta niin mihin maatila tarvitsee varavoimaa sen enempää kuin tavallinen omakotitalo? Eli miksi pitää maatilan omistajaa "syyttää" vaikka esim. suoralla sähköllä lämmitys varmasti yleisempää omakotitaloissa kuin maatiloilla.

PS. meillä on kyllä traktorigeneraattori, tehokkaampi kuin mihin carunan pääsulakkeet pystyy mutta ei ole kertaakaan ollut oikeassa käytössä. Sen jälkeen kun alueen korkeajännitelinjat kaivettiin maahan vuosia sitten, ei sähkökatkoja ole ollut kuin muutama eikä mitenkään olisi ehtinyt generaattoria kytkemään.
Siinähän se evp:kin ahkerasti somettaa!  ;D Ihan hyväkin että sitten jää muut hommat tekemättä.

https://www.techtarget.com/whatis/definition/social-media
Meillä lisätty viides siipi kvernelandin auraan. Se tekee yhdistelmästä tien päällä melkoisen
ylileveyden puolesta, se lisäsiipi on just keskiviivan puolella. Miten olette tehneet viisisiipisen kanssa?

Kääntää aurat niin ylileveys menee ojan puolelle.  :) Säätyvillä ei väliä jos laittaa 12 tuumaan. Vai oliko tässä puhe sarka-auroista vaikka threadin otsikko puhuu paluuauroista?
saa nähä milloin tuon saat.   saattaa mennä aikas pitkäänki..             ja sit tuovatkii jonkun käyetyn.    kalliimmalla.

Kauan saattaa toimitus kestää. Tavallisten polttomoottoriautojenkin toimitusajat nyt pitkiä. Mutta mihin viittaa tuo loppukommentti, eihän kukaan uuden auton ostaja sentään ole tähän mennessä saanut uuden sijasta käytettyä ja hintakin korkeintaan pudonnut kauppakirjan numeroista. Hintahan voi nousta tai laskea vain jos autovero, ALV tai vastaava muuttuu.
Siinäpä hyvä kuvaus aiheesta. Varmaan hyödyllinen jos/kun samaa laitetta oli foorumilla aiemminkin ihmetelty tuloksetta.
eilen pysäköin tojon teslan viereen.   ja katoin et tuollasella en kyllä pystyis ajeleen..   eihän siinä mitään normaaliautoa.

Pitäisikö kaikkien autojen olla täsmälleen "normaali autoja"? Puimurilla ajoko sentään onnistuu vaikka siinäkään ei ole paljoa normaalia autoa? Mistä sen näkee vierestä katsoen jos ei laitteella ajo onnistu?
Asiasta en ymmärrä mitään, mutta eikö kannattaisi aloittaa tuolla oikealla olevan suodattimen irroituksella, että pääsee näkemään, onko tuon mittarin sisällä joku tanko. Vähän ihmeellistä jos on. Luulisi mittarin olevan ihan kierteillä ja irtoavan siitä pyörittämällä irti. Vai onko sinulla räjäytyskuva hallussa, josta näkee,että sisällä pitäisi olla tanko.

Ei varmaan ajatuksena ollutkaan että mittarin sisällä olisi tankoa, eihän sinne virtausanturin takia tankoa mahdu.

Jos suodattimen ottaa irti niin ei taida silti kääntyä irti se virtausmittarin ruuvi. Virtausmittarin kummallakin puolella on ne tangot pitämässä osat nipussa.

Amazonen sivuillahan on "räjäytyskuvat" kaikkien saatavilla.
Sain ladattua länsinaapurin masinisteilta, näyttäisi olevan koko kirja eikä mikään ostoshoukutuskappale.

Voin lähettää/jakaa pilvessä jos et jaksa odottaa tunnareita.

Harmi että kestää virallisten sivujen ylösajo. Toisaalta edes muilta AGCO:n merkeiltä ei pdf-tiedostoa saa liikkeestäkään pyytämällä. Monessa kohtaa vaan paljon kätevämpi kuin paperikopio.
Äh, tuossa tiedostossa oli vain ensimmäiset 20 sivua koko oppaasta. Pitääpä jatkaa metsästystä.

Olisi pitänyt tarkistaa. Kokeilitko maskinisten.net sivuja. Vaatii kirjautumisen mutta minulle valittaa liian ahkerasta lataamisesta, olisi kai pitänyt lahjoa sivustoa.
Ei tunnu googlekaan löytävän kopiota kuin toisella kotimaisella (myös naapurin masinisteilla):
https://docplayer.se/105246891-Instruktionsbok-t120-t170.html

Pitkään tuntuu AGCO:lla kestävän nettisivujen palauttaminen kuntoon.
Outo piiri se LM239, speksien mukaan kestää 36 volttia riippumatta piirin käyttöjännitteestä. Yleensähän maksimit on suhteessa käyttöjännitteeseen. Negatiivista tulosignaalin virtaa kestää vain 50 mA mutta eipä olisi pitänyt testeissä ylittyä kun plussaa syötettiin.

Luulisi Amazonen purkkien olevan järkevästi suunniteltu ja tarvittaessa pieni suojakytkentä edessä ettei millään maan ja käyttöjännitteen väliltä olevalla signaalilla saa purkkia rikki. Tässä kohtaa kokeilisin vielä mitata komparaattorin lähtöä kun nopeussignaalin maattaa, muuttaako tilaa.
Onko tuossa pelkästään se Spray Control II A purkki vai myös "Switch box"? Ei ollenkaan tuttu purkki mutta ohjekirjan mukaan nopeusanturi menee "Schlepper signalvertailer"  purkille jos pelkkä Spray Control II A ja "Maschinen vertailer" purkin kautta tuolle Switch boxille jos sellainen on.

Ohjekirjan mukaan (Amazonen sivuilta) ei sellaista vaihtoehtoa ole jossa nopeusanturi menisi suoraan Spray Control purkille. Ehkä käytännössä menee suoraan jomman kumman lisäpurkin läpi, mene tiedä kun ei ole sisäisiä kaavioita.
Kattelin tossa kerran esittelyssä ku 6m horscilla kylvettiin. Rupesin miettii sitä painoa, kone taitaa tyhjäki painaa 7-8t ja sen sitte laataa täyteen 5 motin säiliön ni ollaan varmaa 13t painos. Mitenkä mahtaa peltoa tiivistää ku keväällä näyttävät aika kosteellakin menevän. Nopeesti sil kyl vetelee, mut noi painot on hirveet. Ei turvemaat varmaan niikä mut savikot on eri juttu.

Minkähänlainen Horsch oli pellolla?

Edellä mainittuun Cerexiin verrattuna vastaava Pronto on muutaman kymmenen kiloa kevyempi (Horsch sisältää lautasmuokkaimen), siis samaan vantaaseen kylvävä malli. Leveämpi 6 metrinen ei paina metriä kohden enempää.

Noissa kaikissa melkoinen rivi renkaita takana eli pintapaine ihan kohtuullinen ja jos savessa vantaille on puoletkin 120 kg maksimi vannaspainosta niin vähän pitää koneen painaakin (40 kyntövantaalla nostaa yli kolmanneksen, maksimissaan kaksi kolmasosaa koko tyhjän koneen painosta!). Sivupyöräjukossa paljon suurempi. Cerexistä en tiedä mutta 6-metrinen Horsch kulkee samalla veturilla kuin 4-metrinen Rapid (molemmat etumuokkaimella). Ihme jos 4-metrinen Cerex vaatii sen 150 heppaa keskimäärin vetotehoa, vai oliko se 30 l/h joku huippu? Huiputhan voi ylämäkeen olla mitä tahansa.
Jos ruiskun/levittimen päivittää niin siihen saa koneen valmistajan "opastimen" varmaan neljänneshinnalla Trimblestä.
Sivuja: [1] 2 3 ... 21