Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: [1] 2 3 ... 19

Viestit - teuturi

https://youtu.be/wbOuP3NpySE
Tuollainen ollut käytössä jo monta vuotta.
Hyvin on kestänyt ja katolla on pysytty.
fmg on kait ainoa jossa pyörävarustus saatavilla.  mutta kyllä net lingoilla aika paljon ajaa nuita väyliä auki.  ja aurojakin on monenmallista.    mutta kyllä tuo liukastelu tahtoo olla vain omaa syytä.   kun pitää kesät talvet tennareissa kulkea.  mulla on pelkät sievin talvikengät ja niillä hyvä kulkea aika peilijäälläkin.   ja ohan nuita liukuesteitäkii.    mut kiva kun tänä talvena ekana auraa lumet pois ja sit murskeen päälle ja sit kohta taas auraa sen lumen ja murskeen pois, - samana päivänä.
Kyllä Starkin lingosta pyörät löytyy ja isoihin Eskoihinkin on saanu lisävarusteena.
Tosin Eskon linkojen pyörät, on aika kesyn kokoiset linkoihin suhteutettuna.
Jos kuormaaja on quicken valmistama niin siihen saa yläkorvakolle irto sovitepaloja.
Turpalevyssä oltava yläkorvakolle reikä kyljessä lukitustapille ja alhaalla kahdet eri.vahvuiset lukitustapit, ainakin ns combilevyssä on.
Ja Vilan ja euron korvakothan on eri linjassa, eli pelkällä ylä sovitepalalla ei vielä pärjää.
Metsätalous / Vs: trapuli
: 13.02.17 - klo:01:23
Kirjoitappa googleen strapulli, niin näyttäs löytyvän räikkäliinoja vinssaukseen, esim kärkkäisellä.
Itsellä kelkassa mukana varalta kyseinen räikkä ja liina.
Ja yksi vaihtoehto vois olla yhdistelmäkattila puu/öljy, periaatteessa ?
Piippu on jo putkitettu valmiiksi, joten sen osalta ei ole ongelmaa.
Maalämpöä ovat kovasti kaupanneet, mutta saako vanhoilla vesikierto pattereilla täyden hyödyn maalämmöstä,?
En ole sen kummemin perehtynyt tuohon maalämpö hommaan, mutta se on selvää että se on monin kertainen investointi verrattuna kattilan vaihtoon ja kun kyseessä on vanha talo, niin tuskin minun elinikänä kerkiää takaisin maksaa itseään tuo maalämpö.
Toinen vaihtoehto on vaihtaa kattila puulle ja siihen varaaja perään.
Keskuslämmityksen öljykattila alkaa olla vaihto kunnossa, vanha on Jämän valmistama.
Millaisia kokemuksia löytyy näistä nykyajan kattiloista?
Valtamerkkeinä näyttäisi olevan Ariterm ja Jäspi.
Talosta asuinneliöitä 130 ja löytyy tulisijoja joilla talvella lämmitetään huoneita suurimmalta osin ja öljylle jää käyttöveden lämmitys ja osa huoneista.
Semmonen Teekkari jotta on hytän jouset,
danan akseli, cr koneella, 1000/540E pto,
Hi-Tech mekaaninen hydrauliikka.

Oisko semmonen mitään?
Just tuommonen se pittäis olla, mieluiten sillä isommalla moottorilla.
Ja johan niitä 05 170 hitech malleja näkyy olevan tarjolla jonku verran.
Hyvityshinnat tullu t:läisissä alas vuojen aikana aikalailla, uuden karheita sähköhimmelejä kyllä tarjolla mutta näitä perus mekaanisia malleja vähemmän.
Kehitys mennyt ohi näistä peruskoneista.
Miksi laittaa pieni enste ja sitten alkaa ruuvaamaan sitä sitten ?
Osta tuo isompi nuista vaihtoehoista, siinä kuiten se isompi 7,4 L moottori, vääntöjä eri malliin kuin 6,6:saa.
Kyllä ne tahtoo olla pienenlaiset purkuluukut näissä markettilingoissa, niin Eskossa kuin Oxsassa ja muissakin.
Huki näyttäs siinä suhteessa paremmalta, mutta kaikki sisuskalut keskipako mallia, joten joka paikkaan ei ole asiaa kolistelemaan sillä.
Vähän hankala tilanne löytää hyvin nuoskalunta nielevä linko, joka ei olis allerginen linkoon lumen mukana menevälle muulle tavaralle ja olis hiljainen. :)
Pitäs olla kaksi eri linkoa.
Tr.n 270 nelilapanen versio mulla.Ollu neljä talvea ja olen tyytyväinen.Ostaessa toinen vaihtoehto oli huki.On niin kyläsepän tekemän näkönen,ettei ilenny pihaan tuoda.Tr.ssä tuplaterät vakiona,hukissa ei teriä.
Tuplaterät juu ja polannetta tulee, miksi tuplaterät jos yksillä kunnollisillaki pärjää.
Ja eikös TR:ssä ole oma reikäjako, eli normi tieterät ei mene suoraan paikalleen.
Eskon alennusvaihde boosterin luulis kestävän pihojen ja parempien teiden linkouksessa, mettään sitten Hukit missä on muutaki kuin lunta.
Nyt olis uusi nopeutusventtiili paikoilllaan ja kone tuntuu pelaavan niin kuin pitääkin.
Ei olla etelässä ei. :)
Silloin kun tuo Esko 312 tuli niin heti ruuvannu tukijalat ylös ja sen jälkeen niihin ei ole koskettu.
Reikäterien varassa on vedetty.
Mutta talvet alkanu muuttumaan siihen malliin, että kun lunta sataa reilummasti, niin se tulee sitte takkalana, ja kierukkalingon kans se menee värkkäämiseksi.
Oxsa:n alkupään tuotannon lapalinko ainaski näyttää pöllyyttävän lunta rattoriin päin ja puhtaalle puolelle.
Onko se näissä kaikissa nyky lapalingoissa tuo ominaisuus, että nakkoo lunta ja esim kiviä rattoriin päin ?
Kierukka linko pitäis jossain vaiheessa päivittää uudempaa ja lapasyöttöiseen malliin, nuoskalumi ominaisuuksien parantamisen vuoksi.
Eiköhän sen jossain välissää kerkiä purkaa ja katsoa mikä vikana.
Sivuja: [1] 2 3 ... 19