Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: [1] 2

Aiheet - teuturi

Keskuslämmityksen öljykattila alkaa olla vaihto kunnossa, vanha on Jämän valmistama.
Millaisia kokemuksia löytyy näistä nykyajan kattiloista?
Valtamerkkeinä näyttäisi olevan Ariterm ja Jäspi.
Talosta asuinneliöitä 130 ja löytyy tulisijoja joilla talvella lämmitetään huoneita suurimmalta osin ja öljylle jää käyttöveden lämmitys ja osa huoneista.
Onko se näissä kaikissa nyky lapalingoissa tuo ominaisuus, että nakkoo lunta ja esim kiviä rattoriin päin ?
Kierukka linko pitäis jossain vaiheessa päivittää uudempaa ja lapasyöttöiseen malliin, nuoskalumi ominaisuuksien parantamisen vuoksi.
Elikkäs kyseessä otsikon mukainen kone, ja siinä ilmenny kyseinen vika.
Vika on vaivannut aijemmin pienenä viiveenä halkaisussa mutta nyt kun remmit on vaihdettu uusiin niin vika on vain korostunut.
Remmit tuntuun sinkuvan aluksi aikalailla, joita saa myötään kiriä, mutta tehtaan antamilla arvoilla kireyden suhteen remmit luistaa hihnapyörällä ja halkaisu ei pelaa hyvinkään.
Nopeutusventiili käytettiin auki ja puhistettiin ja samalla remmit taas kirastiin, näin pelas vähän aikaa kohtuudella.
Nopeutusventtiilin päällä olevalla jousen esijännityksen säädöllä ei tunnu olevan merkistys, ruuvvas sitä löysemmälle tai kiriämmälle.
Voisko tuossa tuo venttiili olla sökö vai sylinterin tiivisteet vuotaa läpi tiukemman paikan tullen ?
Kone on reilu 10 v vanha, jolla kuitenkaan ei ole tehty urakointi määriä polttopuita.
Löytyykö täältä käyttö kokemuksia kyseisistä lämmönsäätimistä vesikiertoisissa keskuslämmitysjärjestelmissä ?
Itsellä on öljyllä lämpenevä vesikiertoinen patterilämmitys.
Kaivattaisiin kokemuksia Hakki pilkkeen klapikoneista ja mieluusti ketjusahalla katkovista.
Onko tuo 2x kuinka paljon joutusampi kuin nämä 1x mallit? , lähinnä 1x 37 ja 2x 30 mallit kiinnostaa.
Entäs tuo easy varustus, onko lisähintansa arvoinen?
Onkos näissä ollut mitään ns tyyppivikoja/ominaisuuksia joista olisi hyvä olla tietoinen?
Hakusessa olisi kone jolla pärjäisi pitemmän aikaa.
Mikä olisi käytännöllisin tapa saada siipilumikauhan siivet toimimaan traktorissa jossa on 1 kpl lisähydrauli lohkoja vapaana?
Vai onnistuuko mitenkään.
Kummillako oletta uudelleen tapittanu väljäksi päässeen kuormaajan?
Alkuperäisillä tapeilla ja puslilla vai teettänyt ko osat osaavassa sorvaamossa?
Kyseessä olisi 970 kuikka kuormain.
Kaikki asialliset ja asiantuntevat vastaukset tulisi tarpeen, paskan jauhanta sikseen. :D
Ja jos on hyvin palvelleita koneistamoja tiedossa niin yhteystietoja kehiin.
Niin ja onko valtran, agrimarketin tai agritekin välillä radikaaleja hinta eroja etukuormaajien osissa?
Koneet, laitteet ja tekniikka / Tynnyri
: 02.10.12 - klo:16:41
Nimimerkki, epätietoinen kysyy.
Saako ja onko enään laillista esim vanhalla metallisella öljytynnyrillä kuljettaa moottori polttoöljyä työkoneeseen?
Koneet, laitteet ja tekniikka / Tasauskauha
: 19.08.12 - klo:22:28
Löytyykös täältä keltään käytössä, tasauskauhaa traktorin etukuormaimessa?
Eli kauha jossa on matala takaseinä ja pitkä pohja.
Näkeekös traktorista tuonne huulilevylle kuinka hyvin vai huonosti?
Ja muutenkin mimmonen on käytännön työssä ?
Ainaskin Quicken ja Mp-liftin varusteista löytyy kyseisiä kauhoja.
Pyöräkone puolella alkaa näkymään näitä kauhoja enenmänkin suomessa, ruotsissa olleet suosittuja jo pitemmän aikaa.
Minkäslaisia vastapainoja olette rakennelleet etukuormain töitä auttamaan?
Pitäisi hommata tai rakennella reilun 1000 kg puntti traktorin perään.
Tähän asti raskas lumilinko on ollut painona raskaimmissa nostoissa/kuormauksissa, mutta se on epäkäytännöllinen pituutensa ja leveytensä vuoksi, joten puntti pitäisi olla suht näppärän kokoinen ja helposti kiinnitettävissä että pois jätettävissä. Joko 3-pite kiinnike tai putkipalkki tupet.
Löytyskös asiallisia ehdotuksia?
Mahtaakos kukaan tietää mistä löytyisi JD:n räjäytyskuvia netistä?
Ja koneen tarkempi malli on John deere 2450, pitäs löytää vaihteiston kuvia.
Missä vika kun vaidekeppi meni hervottomaksi, ei löydy pakkia menee vain eteen päin, onko vaihdekepin kiinnitys mimmonen laatikon puolella?
Laatikon kyljessä 6:lla ruuvilla keppi/vipu kiinni mutta ei kuulemma keppi/vipu irtoa, missä vika?
Missähän kyntöauran säädössä on vikaa, kun ei meinaa saada tasaista kyntöjälkeä.
Auroina on överumin kolme siipiset automaatti aurat jotka on säädetty 16 tuumalle.
Epätasaisena jälkenä näkyy, kun ensimmäinen viilu ei käänny edellisen kolmannen siiven viilun päälle kunnolla, vaan jää ikään kuin liian kauas.
Eli kun katsoo pellon reunasta niin näkyy selvästi että on koitettu kyntää kolme siipisellä.
Toinen viilu kääntyy kyllä kunnolla ensmäisen päälle ja vastaavasti kolmas toisen päälle mutta ensmäinen ei edellisen kolmannen päälle.
Toivottavasti joku ymmärsi selityksen/kysymyksen ja osaisi neuvoa aloittelijaa, kiitos.
Osaisiko joku sanoa mikä on valtran metallihohto sinisen värikoodi?
Tuossa kattellu lumikauhaa niin minkäs kokoinen siis tilavuudeltaan olisi sopiva valtran 110 hv neloskoneeseen jossa on 970 quicke ja linko perässä,linko painaa noin950 kg.
Kauhan valmistajista liperin kauhat vaikuttais asiallisilta ja jämeriltä, jos joillain on käytössä tuomoinen urakointimallin lumikauha niin kiinnostaa kokemukset siitä.
Tarkoitus olisi laittaa kunnon kauha ettei tartte myötään olla parsimassa ja sepittämässä.
Asiallisia vastauksia kiitos.
Sivuja: [1] 2