Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 10

Viestit - Niitti

Saako mistään kierrätyksenkestäviä 150- tai 160-millisiä viljaputkia ja mutkia? Ei löydy kuin ohutseinämäisiä :-\
Katseltiin Okrassa Multivan Cerexiä ja vaikutti kiinnostavalta. Eräs tärkeä asia kuitenkin unohtui katsoa: Paljonko se vaatii hydrauliikkaliitäntöjä traktorilta? Tietääkö kukaan?
Kasvintuotanto / Vs: Peittaus
: 04.04.19 - klo:21:31
Mitä luokkaa Reini-Nepen hinta on?
Puimurin ohjauksen olisi paras toimia samoin kuin ruohonleikkurinkin. Etupyörien pyörimisnopeuksia ja -suuntia pitäisi voida säätää toisistaan riippumatta. Takapyörät olisivat täysin vapaasti kääntyvät.
Miksei puimureita, traktoreita ja autoja tehdä sauvaohjattavia, jos ovat niin erinomaisia?
Olen itse asiassa miettinyt tuon sauvaohjatun leikkurin tulon jälkeen, että sauvaohjattu puimuri olisi äärettömän kätevä.
Ei tuon Deeren kanssa ainakaan ole mitään ongelmia puiden juurelta leikkuussa.
Sauvaohjattua käyttäneenä ei voi kuin ihmetellä, että miksi muunlaisia tehdään vielä.
Ajaminen oli aluksi vähän mutkittelevaa, mutta vartissa siihen tottui.
Etenemiskyky on todella hyvä, sillä lähes kaikki paino on vetävillä pyörillä. Lisäksi vetotavasta johtuen voimansiirto toimii kuin siinä olisi tasauspyörästön lukko.
Tuo onkin hyvin kummallinen uutinen. Dieselin hyötysuhde on parempi kuin bensamoottorilla, mutta pakokaasut paljon haitallisempia. Siksi hiilidioksidipäästöt ovat kummallinen tapa perustella dieseleiden poistumista.
Ymmärrättekö tahallaan vai vahingossa väärin?
Koko juttu on tehty henkilöautopuolen näkökulmasta. Dieselit häviävät henkilöautoista ja ehkä pienistä pakuista. Raskas kalusto tulee kulkemaan dieselillä hamaan tulevaisuuteen.
deutz-fahr lopettanut puimurien teettämisen  jo monta vuotta sitten porissa ,ja syynä heikko laatu! :D

Mikäs muuten uudet Fahrit on Suomesta karsinut. Maahantuonnin puute vai mikä? Tai kosla sillä on maahantuontia viimeksi ollut? Ei ole vissiin mennyt kaupaksi, kun on loppunut?
Okrassa oli kesällä näytillä taas ja tähän lähelle tulikin yksi uusi.
Ja neljäntenä Vauxhall, eli suomalaisittain Opel.
Tärkeämpää mielestäni olisi pohtia sitä, että miksei valmistajilta/jälleenmyyjiltä saa manuaaleja edes rahalla (eikä ole koskaan kai saanutkaan, ainakaan helpolla).
Luulisi, että nykyisin olisi aika helppoa laittaa ne nettiin ladattavaksi vaikka ilmatteeks...

Onko ainoa syy ollut kautta aikojen se, että ("valtuutettujen") huoltokorjaamoiden liikevaihto putoaisi jos kaikilla olisi tarvittavat tiedot?
Vai keksiikö joku jonkun muun järkevän syyn.
Tokihan saa, EU-lainsäädäntökin jo pakottaa firmat myymään korjausoppaita.
Esimerkiksi CNH:n vehkeisiin saa täältä tonnisarjan Fordista lähtien korjausoppaita, mutta se maksaa.
http://www.dmcretail.com/
Minun käsittääkseni homma menee niin, että tieto sinänsä ei ole tekijänoikeudella suojattua, mutta tiedon esitys kirjallisena teoksena on. Eli koko korjausopas täytyisi kirjoittaa uudelleen itse, jotta sitä voisi myydä.
Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 10