Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 10

Viestit - Niitti

Ihmetyttää kyllä, että onko täällä todella näin ajattelematonta porukkaa.
Maailmanpelastaminen tulee kalliiksi
Näissä traktoreiden päästörajoissahan ei ole lainkaan kyse maailman pelastamisesta. Rajat liittyvät lähinnä pienhiukkasiin ja typen oksideihin, jotka ovat vaarallisia ihmisille mutta eivät niinkään ympäristölle. Jos siis ajattelet, että tempustasi kärsii lähinnä ilmasto (tai et usko edes siihen), olet väärässä. Kärsivä osapuoli olet sinä ja perheesi sekä kaikki lähiympäristössä asuvat, jotka joutuvat traktorisi käryjä haistelemaan.
Tuo mitä ensiksi yrität selitellä ilmeisesti jonkinlaisena yrityskauppana on juurikin fuusio. Mitä vaihdannoissa on käytetty kulloinkin maksuvälineenä et sinäkään kerro. Yleensä mergereissä käytetään osakkeita yritysjärjestelyissä. Sinähän nohevana voit sen tarkistaa Scantracin ja Valtran osakasluetteloista ja todistaa siten toisin jos niin todellakin on. Siihen asti väitteesi on pelkkää huuhaa oletusta.
Mistäs muuten tedät etteikö Volvo omista AGCO:a? Oletkos kurkistanut heidän osakasluetteloonsa? ........tuskimpa.......lopeta huuhaa paskan kirjottelu ja trollaaminen.

Mulle se on aivan sama omistaako joku kiinalainen AGCO:a, tai Volvoa. Volvocars on kuitenkin aivan eri firma kuin Volvo Group.

Volvo Group Headquarters, Sweden
The Volvo Group Headquarters is located in Torslanda, outside Gothenburg, Sweden.
Postal address:
AB Volvo
SE-405 08  Gothenburg, Sweden
Tel switchboard +46 31 660000
Corporate website: volvogroup.com

Kyselepä sieltä, jos oikeaa tietoa haluat. Tosin sinähän haluat vain satujasi levitellä.

Valmet ostaa Volvon traktorit

Volvo Construction Equipment on osa Volvo Group'ia ja sen historiasta voi lukea:

As a result of declining profitability, the Board decided to phase out tractor manufacture in 1979 and the last agricultural tractor left the company in 1984.

"Mulle se on aivan sama omistaako joku kiinalainen AGCO:a, tai Volvoa. Volvocars on kuitenkin aivan eri firma kuin Volvo Group."

-Voi tuota tyhmyyden osamäärää. Eikö tuo sana "Group" jo kerro tonttulan toopelle että kyse on konsernista jossa on useita yhtiöitä. Siis samaa paskaa joka tekee jopa konsernitilinpäätöksen. Sen sisällä voi rahaa liikutella niinkuin haluaa. Mutta mitäpä siitä turha hölömäkettä opettamaan.

-Mutta jos nyt lopettaisit länkytyksesi rakkikoirana.
Katsopa Volvo Groupin osavuosikatsausta tästä. Sivulla viisi listataan myyntejä yksiköittäin. Ei puhuta henkilöautoista eikä maatalouskoneista mitään.
http://www.volvogroup.com/SiteCollectionDocuments/VGHQ/Volvo%20Group/Investors/Financial%20reports/2016-q2/q2_2016_eng.pdf
Mittaa jännite starttimoottorilta starttauksen aikana. Vaikka akku lepotilassa olisikin näennäisen ehjä voi jännite pudota paljonkin käynnistyksen aikana.
Mikähän siinä on että massikan nimi on kelvannut historian alkuhämäristä tähän päivään, mutta ford ja fiat ei ? Eikai emoyhtiö häpeä historiansa agraarikonekautta ?
Tokihan Ford-merkkiset traktorit kelpaisivat, mutta New Hollandilla oli lupa käyttää Fordin nimeä 2000-luvun alkuun saakka. Fiatit taas kelpasivat lähinnä Etelä-Euroopassa, joten New Holland oli luonteva valinta uudeksi merkiksi.
Mitä tekoa jollain jenkkivehkeillä on kotimaisen maatalouden kanssa ? Bitch please !
Enemmän kuin moni uskookaan.
Yleinen harhakäsitys on, että Ford olisi englantilainen traktori. Suomeen tuodut Fordit toki tehtiin Basildonissa, mutta traktorit ovat yhtä englantilaisia, kuin Uudenkaupungin Mersut ovat suomalaisia. Totuushan on se, että Fordin suunnittelu tapahtui hyvin pitkälle Yhdysvalloissa. Tämä käy ilmi Stuart Gibbardin Ford Tractor Storysta. Kun tonnisarjaa 60-luvun alussa suunniteltiin, niin kaikki tapahtui Amerikassa. Englannista oli kyllä muutama insinööri mukana, mutta amerikkalaiset insinöörit olivat enimmäkseen vastuussa suunnittelusta.

Basildonissakin oli suunnittelupuoli, mutta se kehitti lähinnä Euroopassa vaadittavia erikoisuuksia, kuten ohjaamot. Basildonissa kehiteltiin vaativampia projekteja, kuten Powerstar-moottorit, vasta 80-luvun lopulla, kun Fordin organisaatiota yhdistettiin New Hollandin kanssa ja suunnittelua siirettiin Pennsylvanian New Hollandiin.

Mitä taas Fordin tekniikan ajanmukaisuuteen tulee, niin Fordit ovat olleet hyvin tekniikan kehityksessä mukana, Suomen kaltaisiin kehitysmaihin vain satuttiin tuomaan karvalakkimalleja. Isoissa 6-sylinterisissä Fordeissa oli hydrostaattiset ohjaukset, nestejarrut ja vetovarsitunnustelut jo 60-luvulla. Pienemmissäkin malleissa oli paremmin varusteltu 700-sarja, joka hautautui Suomessa 600-sarjan suosion alle. Ohjaamotkin olivat Fordissa traktorimaailman huippua 70-luvun puolivälistä alkaen.
Epäilemättä Countyn 4-veto. Mutta lukeeko keulamaskissa; County, Super 4 vaiko Ford? Saako kukaan selvää?

Jos tämä on Countyn turbottama ja että Ford olisi evännyt tehdastakuun moottorille niinkuin jotkut teistä väittävät, niin miten on mahdollista että näitä on ainakin takavetoisina myyty Suomessa Ford maahantuojan ja valtuutettujen Ford piirimyyjien kautta?? Vai väittääkö joku että County olisi omatoimisesti tuottanut ja jonkun jobbarin välityksellä kaupitellut Suomessa ohi Fordin?.........tuskin.

Olisiko kuitenkin niin että tehdasturboja on valmistettu ja markkinoitu suppea sarja ja mahdollisilta jälkiasennusturboilta on evätty moottoritakuu? Vai kuuluiko jälkiasennusturbosarjaan tuo kohoumalla varustettu konepelti......tuskin?? Käsittääkseni kaikki jälkiasennusturbot on ahdettu olemassaolevien 5-tonnisten konepeltien alle.
Countyn koneita myytiin useissa maissa Ford-liikkeiden välityksellä. On myös virheellistä ajatella, että kaikki Countyt olisivat nelivetoja. County teki useita erilaisia Ford-muunnoksia, jotka eivät kaikki olleet nelivetoisia. On täysin mahdollista, että County teki takavetoista 854T:tä, jota myytiin Ford-liikkeiden kautta Suomessa.
Onnittelut nimim:"Sorkkis". Bongasi Ford County 854T:n Irlannista valmistusvuodella 1966. Asia lienee nyt selvä ainakin siltä osin ettei maailman ensimmäinen sarjavalmisteinen 4-sylinterinen turbo diesel traktori ollut ainakaan Valmet, vai protestoiko joku?

https://translate.google.fi/translate?hl=fi&sl=en&u=http://www.corporateauctionsolutions.com/details.php%3Fproductid%3D741&prev=search
Miten määrittelet sarjavalmisteisen? Jos County on muutaman Fordin muuttanut 854T:ksi, niin onko se sarjavalmistusta?
Koneet, laitteet ja tekniikka / Vs: 845
: 27.08.16 - klo:12:52
Luin otsikon huolimattomasti ja ajattelin, että ei kai täällä ole jo kolmatta ketjua siitä olemattomasta Fordista.
Countyhän teki myös tällaista ihmettä:
854T = 85hv, 4-sylinterinen, Turbo
Tuo selityksesi ei nyt oikein toimi. Countyjä oli myös 6-sylinterisinä, mutta yhdessäkään Countyn mallinumerossa ei ole vastaavalla paikalla kuutosta.
Konedata näyttää tuntevan kyseisen mallin.
http://www.konedata.net/Traktorit/County754.htm

"Ford 5000:een perustuva malli 654 Super 4 ja sen lyhytikäinen turboversio 854T korvattiin vuonna 1968..."
Kiitos niitille noita tietoja kaipasin et ole turhan loukuttaja.
Nyt kysyn mitä eroa on Casen 110 maxnum ja 6000 sarjan nyykkärissä.
Meinaan sain alustavan tarjouksen metsämallista ,mutta hinta tuntuu olevan varustelun takia kova jopa kalliimpi kuin N4.
Ei niissä pahemmin eroja ole. Hallintalaitteet ovat osin erilaisia ja varusteissa on eroja. Super-Steeriä ei saa Caseen.
Ihan vakavasti ilman v...... mikä oli foortin maailmalaajuisen tuotannon tuhon syy?
Siis mitä ? Mihnään ole kadonnu .
Minusta suomessa ei myydä ford merkkistä uutta traktoria ,nyykkäriä kylläkin mutta se onkin Fiuu.
New Hollandin nykymallien historiaa:
T4, T5 ja TD5 Fiateja uudella moottorilla
T6 Fordin vaihteisto, kaikki muu New Hollandin aikana suunniteltua.
T7 Kokonaan New Hollandin aikana suunniteltu
T8 os. Case Magnum
Siinä oli suomeen tuotavat mallit. Maailmalla on lisäksi seuraavia:
5610, 6610 ja 7610: samannumeroiset Fordit uudella moottorilla ja konepellillä.
TS6: TS-New Hollandin perä, etuakseli ja hydrauliikka, uusi vaihteisto, moottori ja hytti.

Entä mitäpä tapahtui Fordin malleille New Hollandin aikana?

5610, 6610 ja 7610 ovat pysyneet yhtäjaksoisesti tuotannossa 80-luvun alusta saakka. Valmistuspaikka, moottori ja ulkonäkö ovat vaihtuneet matkan varrella. Malleja myydään ainakin Afrikassa ja Latinalaisessa Amerikassa.

40-sarjan Fordista tehtiin TS-sarja, jossa muuttui lähinnä ulkonäkö. TS-sarjaa on seurannut TS6000- ja TS6-sarjat, jotka ovat T6000- ja T6-sarjojen rinnakkaismalleja. TS6-sarjaa myydään periaatteessa kaikkialla muualla paitsi Euroopassa.

Fordin 70-sarjaa seurasi New Holland 70A-sarja, jota valmistettiin edeltäjänsä tavoin Kanadassa vanhalla Versatilen tehtaalla. Kun New Holland osti Case IH:n, määräsivät kilpailuviranomaiset, että tehtaita oli myytävä. Kanadan tehdas myytiin tuotteineen. Uusi yrittäjä valmistaa edelleen 70A-sarjasta kehitettyä mallisarjaa Versatilen nimellä. Moottori on vaihtunut Cumminsiin. Näitä myydään ainakin Amerikkaan.

Pienet 3-sylinteriset Fordit, eli 30-sarja säilyi tuotannossa jonkin aikaa 90-luvulle. Intiassa vähän kauemmin.

Eli ei se Fordin tekniikka mihinkään ole kadonnut. Se on vain muuttunut osin kehitysmaamalleiksi, rinnakkaismalleiksi ja jopa vallan toisen valmistajan tuotteeksi. Ja tietysti sitä on yhdistelty Fiatin tekniikan ja täysin uuden tekniikan kanssa.
Rasvaura taitaa yleensä olla laakeripesässä. Näin ainakin elevaattorin pukkilaakereissa.
75L ja paine 185bar.
Tuolla tulee vain reilu 20 kW tehoa. Ei taida riittää.
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 10