Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe ruohonleikkuri  (Luettu 52352 kertaa)

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8340
Vs: ruohonleikkuri
Näyttää taas olvan vankasti vastaan ne, joilla ei kokemusta. Ikinä en oo sauvaohjatulla ajanut enkä aja. Ne on ihan mahdottomia ajaa. Ikinä en oo kitkarenkailla ajanut, enkä aja. Nastat täytyy olla, että pitää.

Jos sauvaohjatun hyvyys on samaa tasoa kuin kitkojen niin sitten asia puhuu selvää kieltä. Kitkoilla selviää ja ne on mukavat mutta kun mennään oikeasti haastavaan ympäristöön niin piikit on ainoat jotka tuo tarvittavan pidon millä saavutetaan riittävä vetoteho ja tarvittava pito ;)
Tää oli vaan yleistä siitä, miten vankimmat mielipiteet on niillä, joilla ei ole käytännön kokemusta kiistellystä asiasta.
Mystinen kesälaatumies

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: ruohonleikkuri
Näyttää taas olvan vankasti vastaan ne, joilla ei kokemusta. Ikinä en oo sauvaohjatulla ajanut enkä aja. Ne on ihan mahdottomia ajaa. Ikinä en oo kitkarenkailla ajanut, enkä aja. Nastat täytyy olla, että pitää.

Jos sauvaohjatun hyvyys on samaa tasoa kuin kitkojen niin sitten asia puhuu selvää kieltä. Kitkoilla selviää ja ne on mukavat mutta kun mennään oikeasti haastavaan ympäristöön niin piikit on ainoat jotka tuo tarvittavan pidon millä saavutetaan riittävä vetoteho ja tarvittava pito ;)
Tää oli vaan yleistä siitä, miten vankimmat mielipiteet on niillä, joilla ei ole käytännön kokemusta kiistellystä asiasta.

No jokaisella saa olla mielipiteensä mutta siitä en ihan heti luovu että peilijäällä kitkat ei nyt vaan ole hyvät ja silloin nastoilla saavutetaan se tarvittava pito. Ja kyllä on kokemusta pitkistä korpitaipaleista keskelle ei mitäön jolloin tiet oli joskus oikeasti peilijäässä ja olen useasti avittanut kitkailijoita jotka ei nyt vaan pitäneet. Samoin tällähetkellä hinataan nelivetoautolla kärryä enkä kyllä usko senkään toimivan oikein hyvin asiakkaiden liukkailla pihoilla ilman nastoja. Toki en ole kyllä kokeillu...
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

Köntys

  • Vieras
Vs: ruohonleikkuri
Näyttää taas olvan vankasti vastaan ne, joilla ei kokemusta. Ikinä en oo sauvaohjatulla ajanut enkä aja. Ne on ihan mahdottomia ajaa. Ikinä en oo kitkarenkailla ajanut, enkä aja. Nastat täytyy olla, että pitää.

Jos sauvaohjatun hyvyys on samaa tasoa kuin kitkojen niin sitten asia puhuu selvää kieltä. Kitkoilla selviää ja ne on mukavat mutta kun mennään oikeasti haastavaan ympäristöön niin piikit on ainoat jotka tuo tarvittavan pidon millä saavutetaan riittävä vetoteho ja tarvittava pito ;)
Tää oli vaan yleistä siitä, miten vankimmat mielipiteet on niillä, joilla ei ole käytännön kokemusta kiistellystä asiasta.

No jokaisella saa olla mielipiteensä mutta siitä en ihan heti luovu että peilijäällä kitkat ei nyt vaan ole hyvät ja silloin nastoilla saavutetaan se tarvittava pito. Ja kyllä on kokemusta pitkistä korpitaipaleista keskelle ei mitäön jolloin tiet oli joskus oikeasti peilijäässä ja olen useasti avittanut kitkailijoita jotka ei nyt vaan pitäneet. Samoin tällähetkellä hinataan nelivetoautolla kärryä enkä kyllä usko senkään toimivan oikein hyvin asiakkaiden liukkailla pihoilla ilman nastoja. Toki en ole kyllä kokeillu...

Hyvähän se on pikiteitten varsilla asuvien lesoilla.
Kitkoilla ei tee syrjäisellä maaseudulla mitään, jossa tiet hoidetaan sitten joskus, eli viimeisenä. Pääkallokeliä on aika usein.

ht

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2514
  • Etelä-Karjala
Vs: ruohonleikkuri

Kitkoilla ei tee syrjäisellä maaseudulla mitään, jossa tiet hoidetaan sitten joskus, eli viimeisenä. Pääkallokeliä on aika usein.

Mites mä sitten olen pärjännyt vuosikaudet? Ja meiän eukko?? Ei kai asuta tarpeeksi syrjässä.

Pääkallokeliä ei ollut viime talvena yhtään kertaa. Liukasta oli; siihen auttaa hiekka...
-ei kun nappi huuleen ja rinta rottingilla kohti uusia pettymyksiä...

josef

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 141
Vs: ruohonleikkuri
Milläs ne vaahteranlehdet kerätään ja tehdään kevät haravointi. nimim. "olkapäät sökö"

Köntys

  • Vieras
Vs: ruohonleikkuri
Milläs ne vaahteranlehdet kerätään ja tehdään kevät haravointi. nimim. "olkapäät sökö"

Risubronsson on kätevin, heti lehtipuhaltimen jälkeen.

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: ruohonleikkuri

Kitkoilla ei tee syrjäisellä maaseudulla mitään, jossa tiet hoidetaan sitten joskus, eli viimeisenä. Pääkallokeliä on aika usein.

Mites mä sitten olen pärjännyt vuosikaudet? Ja meiän eukko?? Ei kai asuta tarpeeksi syrjässä.

Pääkallokeliä ei ollut viime talvena yhtään kertaa. Liukasta oli; siihen auttaa hiekka...

Tolla selviää kyllä tietenkin vaikka kesärenkain jos siis aina on hiekottamassa. Jotkut vaan elää tilanteessa että aina sitä hielkaa ei vaan ole ja varsinkaan sen hiekan perään ei jäädä ihmettelemään vaan mennään sitä keliä mitä sattuu olemaan.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4371
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: ruohonleikkuri

Kitkoilla ei tee syrjäisellä maaseudulla mitään, jossa tiet hoidetaan sitten joskus, eli viimeisenä. Pääkallokeliä on aika usein.

Mites mä sitten olen pärjännyt vuosikaudet? Ja meiän eukko?? Ei kai asuta tarpeeksi syrjässä.

Pääkallokeliä ei ollut viime talvena yhtään kertaa. Liukasta oli; siihen auttaa hiekka...

Tolla selviää kyllä tietenkin vaikka kesärenkain jos siis aina on hiekottamassa. Jotkut vaan elää tilanteessa että aina sitä hielkaa ei vaan ole ja varsinkaan sen hiekan perään ei jäädä ihmettelemään vaan mennään sitä keliä mitä sattuu olemaan.

Juu täälläkin jos lähtisi kylällä hiekottamaan edes tiekuntien tiet niin 40-50 km saisi hiekkaa levittää.

Toisaalta, olen ajellut kohta 20 vuotta lähinnä kitkoilla ja hengissä ollaan. Toisessa autossa on ollut nastat joten voi kelin mukaan valita. Eikä mun tarvi sillä kaikkein liukkaimmalla kelillä lähteä kiireellä reittiä jossa on ne huimimmat mäet. En aja koulutaksia enkä ambulanssia...

Liukkautta suurempi ongelma on ollut huono auraus ja kelirikkoiset tiet. Päällystetietkin ovat täynnä reikää ja roiloa.

Kaupoi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1052
Vs: ruohonleikkuri
Miksei puimureita, traktoreita ja autoja tehdä sauvaohjattavia, jos ovat niin erinomaisia?
Olen itse asiassa miettinyt tuon sauvaohjatun leikkurin tulon jälkeen, että sauvaohjattu puimuri olisi äärettömän kätevä.
Samaa ihmetelly. Jos esim. päivän aikana pui pellolla 8h ja päivän aikana tiesiirtymiin käyttää tyyliin 0,5h, niin sen siirtymän helpottamisen takia kärsii 8h siitä näköesteestä. Ja jos ratti on lain mukaan oltava, voisi se olla vaikka vasemman käsinojan päässä niin pieni, ettei haittaa pöydälle näkyvyyttä. Tai joku siirrettävä ratkasu...
Insinöörien laiskuutta kun ei moista ole vielä tarjolla.
"Yllä oleva teksti on tuotettu tiloissa, missä käsitellään faktatietoja."

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7085
Vs: ruohonleikkuri
Miksei puimureita, traktoreita ja autoja tehdä sauvaohjattavia, jos ovat niin erinomaisia?
Olen itse asiassa miettinyt tuon sauvaohjatun leikkurin tulon jälkeen, että sauvaohjattu puimuri olisi äärettömän kätevä.
Samaa ihmetelly. Jos esim. päivän aikana pui pellolla 8h ja päivän aikana tiesiirtymiin käyttää tyyliin 0,5h, niin sen siirtymän helpottamisen takia kärsii 8h siitä näköesteestä. Ja jos ratti on lain mukaan oltava, voisi se olla vaikka vasemman käsinojan päässä niin pieni, ettei haittaa pöydälle näkyvyyttä. Tai joku siirrettävä ratkasu...
Insinöörien laiskuutta kun ei moista ole vielä tarjolla.

Eiku itte tekee, helppo homma vetää letkut ja tikku hyttiin. Rehusiilolla on kuulemma pätevä, vasemmalla kädellä ohjaus tikusta ja oikealla ek., työasento ergonominen. Tiellä kuulemma pikkaisen hätäinen, ei kannata edes kokeilla :D
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

ht

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2514
  • Etelä-Karjala
Vs: ruohonleikkuri
Miksei puimureita, traktoreita ja autoja tehdä sauvaohjattavia, jos ovat niin erinomaisia?
Olen itse asiassa miettinyt tuon sauvaohjatun leikkurin tulon jälkeen, että sauvaohjattu puimuri olisi äärettömän kätevä.
Samaa ihmetelly. Jos esim. päivän aikana pui pellolla 8h ja päivän aikana tiesiirtymiin käyttää tyyliin 0,5h, niin sen siirtymän helpottamisen takia kärsii 8h siitä näköesteestä. Ja jos ratti on lain mukaan oltava, voisi se olla vaikka vasemman käsinojan päässä niin pieni, ettei haittaa pöydälle näkyvyyttä. Tai joku siirrettävä ratkasu...
Insinöörien laiskuutta kun ei moista ole vielä tarjolla.

Porin insinöörien kanssa keskustelin aiheesta silloin, kun 2000-sarjaan tuli sen ohuen rattiputken tilalle se suurempi kolho. Sanoivat Ajoneuvohallintokeskuksen (nyk. Trafi) olevan ylittämätön este, kun puhutaan tikkuohjauksesta yleisellä tiellä. Trafin pyrokratiaan ilmailupuolelta tutustuneena tämä väite on helppo niellä...
-ei kun nappi huuleen ja rinta rottingilla kohti uusia pettymyksiä...

klapikasa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3122
Vs: ruohonleikkuri

Cultor

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 560
Vs: ruohonleikkuri
Miksei puimureita, traktoreita ja autoja tehdä sauvaohjattavia, jos ovat niin erinomaisia?
Olen itse asiassa miettinyt tuon sauvaohjatun leikkurin tulon jälkeen, että sauvaohjattu puimuri olisi äärettömän kätevä.
Samaa ihmetelly. Jos esim. päivän aikana pui pellolla 8h ja päivän aikana tiesiirtymiin käyttää tyyliin 0,5h, niin sen siirtymän helpottamisen takia kärsii 8h siitä näköesteestä. Ja jos ratti on lain mukaan oltava, voisi se olla vaikka vasemman käsinojan päässä niin pieni, ettei haittaa pöydälle näkyvyyttä. Tai joku siirrettävä ratkasu...
Insinöörien laiskuutta kun ei moista ole vielä tarjolla.

Porin insinöörien kanssa keskustelin aiheesta silloin, kun 2000-sarjaan tuli sen ohuen rattiputken tilalle se suurempi kolho. Sanoivat Ajoneuvohallintokeskuksen (nyk. Trafi) olevan ylittämätön este, kun puhutaan tikkuohjauksesta yleisellä tiellä. Trafin pyrokratiaan ilmailupuolelta tutustuneena tämä väite on helppo niellä...

Enpä lähtisi tien päälle takapyöräohjatulla koneella, jos siinä vielä olisi vipuohjauskin. Mahtaisko tuo mitenkään hyvä olla peltovauhdeissakaan takapyöräohjauksella. Runko-ohjatun ohjaustuntuma on aivan erilainen, sellaiseen vipuohjaus sopii.

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26011
  • vastustan
Vs: ruohonleikkuri
Miksei puimureita, traktoreita ja autoja tehdä sauvaohjattavia, jos ovat niin erinomaisia?
Olen itse asiassa miettinyt tuon sauvaohjatun leikkurin tulon jälkeen, että sauvaohjattu puimuri olisi äärettömän kätevä.
Samaa ihmetelly. Jos esim. päivän aikana pui pellolla 8h ja päivän aikana tiesiirtymiin käyttää tyyliin 0,5h, niin sen siirtymän helpottamisen takia kärsii 8h siitä näköesteestä. Ja jos ratti on lain mukaan oltava, voisi se olla vaikka vasemman käsinojan päässä niin pieni, ettei haittaa pöydälle näkyvyyttä. Tai joku siirrettävä ratkasu...
Insinöörien laiskuutta kun ei moista ole vielä tarjolla.

Porin insinöörien kanssa keskustelin aiheesta silloin, kun 2000-sarjaan tuli sen ohuen rattiputken tilalle se suurempi kolho. Sanoivat Ajoneuvohallintokeskuksen (nyk. Trafi) olevan ylittämätön este, kun puhutaan tikkuohjauksesta yleisellä tiellä. Trafin pyrokratiaan ilmailupuolelta tutustuneena tämä väite on helppo niellä...

Enpä lähtisi tien päälle takapyöräohjatulla koneella, jos siinä vielä olisi vipuohjauskin. Mahtaisko tuo mitenkään hyvä olla peltovauhdeissakaan takapyöräohjauksella. Runko-ohjatun ohjaustuntuma on aivan erilainen, sellaiseen vipuohjaus sopii.
pyöräkoneissahan tuo tikkuohjaus on ollut kauan ja on hyvä kun koko ajan käännetään  mutta justiin trukit, sataman kurottajat yms vehkeet taitaa vieläkin luottaa rattiin.
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

Niitti

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 146
Vs: ruohonleikkuri
Puimurin ohjauksen olisi paras toimia samoin kuin ruohonleikkurinkin. Etupyörien pyörimisnopeuksia ja -suuntia pitäisi voida säätää toisistaan riippumatta. Takapyörät olisivat täysin vapaasti kääntyvät.
Sinun menestyksesi on erikoisamme