Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Diesel is dead  (Luettu 11806 kertaa)

Klapikauppias

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1349
Vs: Diesel is dead
Sehän se isäukkoa korpeski, kun ois traktorinkin saanu, mutta nuo jesuiitat sai puhutta ostamaan ruohonleikkurin.  :(

Susikoski

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1127
  • Legendaarinen etsivä !
Vs: Diesel is dead

Niitti

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 146
Vs: Diesel is dead
Tuo onkin hyvin kummallinen uutinen. Dieselin hyötysuhde on parempi kuin bensamoottorilla, mutta pakokaasut paljon haitallisempia. Siksi hiilidioksidipäästöt ovat kummallinen tapa perustella dieseleiden poistumista.
Sinun menestyksesi on erikoisamme

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19932
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Diesel is dead
Uusien bensiiniautojen hiilidioksidipäästöt ovat olleet jo 2010 alkaen keskimäärin alemmat kuin dieseleillä. Luetteloa kun katsoo, niin nämä bensiiniautot, joissa on alle 100 g lukemia, ovat mopoauton kokoluokkaa. Alto 1.0, Smart for two, Nissan Micra, Fiat 500

Vastaavasti eniten myydyt dieselautot ovat lähes kaksi tonnia painavia kaksilitraisia yli 150 hevosvoimaisia farmareita.

Näiden kahden autotyypin vertailu on lähinnä typerää.

-SS-

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26075
  • vastustan
Vs: Diesel is dead
Uusien bensiiniautojen hiilidioksidipäästöt ovat olleet jo 2010 alkaen keskimäärin alemmat kuin dieseleillä. Luetteloa kun katsoo, niin nämä bensiiniautot, joissa on alle 100 g lukemia, ovat mopoauton kokoluokkaa. Alto 1.0, Smart for two, Nissan Micra, Fiat 500

Vastaavasti eniten myydyt dieselautot ovat lähes kaksi tonnia painavia kaksilitraisia yli 150 hevosvoimaisia farmareita.

Näiden kahden autotyypin vertailu on lähinnä typerää.

-SS-
sitten kun vielä suhteutetaan päästöjen suhteen 5000 foorti ja uus kaks tonnis painava dieselfarkku, rehellinen veronmaksaja on uhri tässäkin tilanteessa :-\ :-\ :-\ :-\
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19932
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Diesel is dead
Uusien bensiiniautojen hiilidioksidipäästöt ovat olleet jo 2010 alkaen keskimäärin alemmat kuin dieseleillä. Luetteloa kun katsoo, niin nämä bensiiniautot, joissa on alle 100 g lukemia, ovat mopoauton kokoluokkaa. Alto 1.0, Smart for two, Nissan Micra, Fiat 500

Vastaavasti eniten myydyt dieselautot ovat lähes kaksi tonnia painavia kaksilitraisia yli 150 hevosvoimaisia farmareita.

Näiden kahden autotyypin vertailu on lähinnä typerää.

-SS-
sitten kun vielä suhteutetaan päästöjen suhteen 5000 foorti ja uus kaks tonnis painava dieselfarkku, rehellinen veronmaksaja on uhri tässäkin tilanteessa :-\ :-\ :-\ :-\

Jos olisi Leukku 272, niin olisi viidesosan janoisampikin vielä. Ford 5000 Nebraskan testissä kulutus 0,52 lbs/hv tunti, Leukulla 0,62

-SS-

JösseJänis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2681
Vs: Diesel is dead
Tuo onkin hyvin kummallinen uutinen. Dieselin hyötysuhde on parempi kuin bensamoottorilla, mutta pakokaasut paljon haitallisempia. Siksi hiilidioksidipäästöt ovat kummallinen tapa perustella dieseleiden poistumista.

Kysymys ei olekaan asettelusta bensa vs. diesel. Euroopassa suurin osa uutena myytävistä autoista on polttomoottorikäyttöisiä ja polttomoottoriautoista suurin osa on dieselkäyttöisiä. Nyt autovalmistajat yrittävät arvuutella, kuinka kauan vielä on näin. Ne, jotka arvaavat oikein, ovat huomispäivän menestyjiä.

http://www.mtv.fi/lifestyle/autot/artikkeli/volvo-pomo-ennustaa-dieselautojen-loppu-lahenee-nelja-hyvaa-vuotta-jaljella/6349120

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26075
  • vastustan
Vs: Diesel is dead
Uusien bensiiniautojen hiilidioksidipäästöt ovat olleet jo 2010 alkaen keskimäärin alemmat kuin dieseleillä. Luetteloa kun katsoo, niin nämä bensiiniautot, joissa on alle 100 g lukemia, ovat mopoauton kokoluokkaa. Alto 1.0, Smart for two, Nissan Micra, Fiat 500

Vastaavasti eniten myydyt dieselautot ovat lähes kaksi tonnia painavia kaksilitraisia yli 150 hevosvoimaisia farmareita.

Näiden kahden autotyypin vertailu on lähinnä typerää.

-SS-
sitten kun vielä suhteutetaan päästöjen suhteen 5000 foorti ja uus kaks tonnis painava dieselfarkku, rehellinen veronmaksaja on uhri tässäkin tilanteessa :-\ :-\ :-\ :-\

Jos olisi Leukku 272, niin olisi viidesosan janoisampikin vielä. Ford 5000 Nebraskan testissä kulutus 0,52 lbs/hv tunti, Leukulla 0,62

-SS-
mitenkähän sähköauto pidetään lämpimänä, mitä ovat nykyisten webastojen ja ebereiden päästöt, eipä ole tullut tutkituksi pusketaanko niitä uusissakaan autoissa pakoputken saasteloukkojen läpi, saati sitten sähköautossa :o :o :o :o
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

Räkkyjooseppi

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 290
Vs: Diesel is dead
Uusien bensiiniautojen hiilidioksidipäästöt ovat olleet jo 2010 alkaen keskimäärin alemmat kuin dieseleillä. Luetteloa kun katsoo, niin nämä bensiiniautot, joissa on alle 100 g lukemia, ovat mopoauton kokoluokkaa. Alto 1.0, Smart for two, Nissan Micra, Fiat 500

Vastaavasti eniten myydyt dieselautot ovat lähes kaksi tonnia painavia kaksilitraisia yli 150 hevosvoimaisia farmareita.

Näiden kahden autotyypin vertailu on lähinnä typerää.

-SS-
sitten kun vielä suhteutetaan päästöjen suhteen 5000 foorti ja uus kaks tonnis painava dieselfarkku, rehellinen veronmaksaja on uhri tässäkin tilanteessa :-\ :-\ :-\ :-\

Jos olisi Leukku 272, niin olisi viidesosan janoisampikin vielä. Ford 5000 Nebraskan testissä kulutus 0,52 lbs/hv tunti, Leukulla 0,62

-SS-
Mikä siinä on että foortin tuhat sarja ja ainakin deutsin moottorit lykkää sitä kitkua tyhjä käynnillä,pahin on 4000 foorti. Deutsin nyt  ymmärtää ne ilmajäähdytteiset.

Mopomies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8339
Vs: Diesel is dead
Niin kauan kun venäjällä käynnistetään yksikin panssarivaunu, tiisselin kieltäminen Suomessa olisi aivan turhaa hommaa. Kyllä niiden poikien moottorit osaavat savuttaa muutaman rekan edestä.
On vain yksi oikea F-1 moottori.

Rocketdyne F-1 ilman katalysaattoria, urearuiskutusta ja hiukkassuodatinta. Vetää äkeen kuin äkeen.

aurajokilaivuri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2449
Vs: Diesel is dead
Niin kauan kun venäjällä käynnistetään yksikin panssarivaunu, tiisselin kieltäminen Suomessa olisi aivan turhaa hommaa. Kyllä niiden poikien moottorit osaavat savuttaa muutaman rekan edestä.

Ja venäjän metsäpaloista saa kertalaakista pienhiukkasta enemmän kuin suomen liikenne tuottaaa vuodessa.

Onneksi sentään suomen viranomaisten mukaan venäläiset pienhiukkaset ovat täysin vaarattomia.

Joku kesä kun nuo palot oli pahimmillaan se sai auton moottorinkin johonkin vikavalotilaan, ulos tulleet pakokaasut olivat varmaan imuilmaa puhtaampaa.

JösseJänis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2681
Vs: Diesel is dead
Niin kauan kun venäjällä käynnistetään yksikin panssarivaunu, tiisselin kieltäminen Suomessa olisi aivan turhaa hommaa. Kyllä niiden poikien moottorit osaavat savuttaa muutaman rekan edestä.

Tuskinpa herrat Marchionne ja Samuelsson erityisesti Suomen ratkaisuja näissä pohdinnoissaan ajattelivatkaan.