Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: [1] 2 3 ... 10

Viestit - Niitti

Välissä oli niin paljon rasvaa ja pölyä, että se rajoitti liikkeen. Näköjään sitä voi useiden vuosien aikana kertyä sinne noinkin paljon.
Puhdistuksen jälkeen kaikki toimii taas niin kuin pitääkin.
Purkaa se täytyy. Rasvaa sieltä ei ainakaan puutu. Liikaa voi olla.
New Holland TC-sarjalaisen puintikelan hihna löystyy kun nopeus lasketaan pieneksi. Ongelma on se, että puintikelan hihnapyörän puolikkaat eivät mene tarpeeksi lähelle toisiaan, vaan niiden välille jää n. 15 mm rako. Ohjekirjan mukaan raon pitäisi pienentyä yhteen millimetriin. Variaattorin toimintaa seurattaessa näkyy selvästi kuinka puolikkaat liikkuvat aluksi lähemmäs toisiaan, kunnes liike pysähtyy suunnilleen liikealueen puolivälissä. Tässä vaiheessa säätömoottori kuitenkin jatkaa liikettään levittäen hihnapyörää olkikelan akselilla, jolloin hihna löystyy. Tällöin hihnan kiristysjousi painuu kasaan, koska alahaarukankin täytyy liikkua moottorin työntäessä.

Olisiko puolikkaiden välissä jotain ylimääräistä? Miten sinne edes voisi joutua mitään?
Pyörän puolikkaissa ilmeisesti on sakaroita, jotka estävät niiden kiertymisen toistensa suhteen. Olisikohan joku niistä voinut katketa estäen puolikkaiden pääsyn lähelle toisiaan?

Onko kokemusta vastaavasta?
Onko kenelläkään ollut ongelmia TC5000-sarjalaisen näytön alla olevien nappien kanssa? Meillä ei ajonopeusnappi toimi enää lainkaan. Oireet alkoivat niin, että painalluksia tarvittiin useampi, mutta pian napista tuli tyystin toimimaton. Hiukan hankala tilanne, kun puintikelan ja puhaltimen nopeuden säätämisen jälkeen täytyy sammuttaa kone ja ottaa virrat pois, jotta näyttö palautuu näyttämään ajonopeutta.

Räjäytyskuvien perusteella paneelin alla on piirilevy, jolla kytkimet ovat. Uuden katkaisimen vaihtaminen voisi siis olla mahdollista, jos löytyy uusi vastaava.
Putkille on lähinnä tarvetta. Mitähän seinämävahvuutta Arskan 160-milliset mahtaa olla? Entä supistin 150/160?
Saako mistään kierrätyksenkestäviä 150- tai 160-millisiä viljaputkia ja mutkia? Ei löydy kuin ohutseinämäisiä :-\
Katseltiin Okrassa Multivan Cerexiä ja vaikutti kiinnostavalta. Eräs tärkeä asia kuitenkin unohtui katsoa: Paljonko se vaatii hydrauliikkaliitäntöjä traktorilta? Tietääkö kukaan?
Kasvintuotanto / Vs: Peittaus
: 04.04.19 - klo:21:31
Mitä luokkaa Reini-Nepen hinta on?
Puimurin ohjauksen olisi paras toimia samoin kuin ruohonleikkurinkin. Etupyörien pyörimisnopeuksia ja -suuntia pitäisi voida säätää toisistaan riippumatta. Takapyörät olisivat täysin vapaasti kääntyvät.
Miksei puimureita, traktoreita ja autoja tehdä sauvaohjattavia, jos ovat niin erinomaisia?
Olen itse asiassa miettinyt tuon sauvaohjatun leikkurin tulon jälkeen, että sauvaohjattu puimuri olisi äärettömän kätevä.
Ei tuon Deeren kanssa ainakaan ole mitään ongelmia puiden juurelta leikkuussa.
Sauvaohjattua käyttäneenä ei voi kuin ihmetellä, että miksi muunlaisia tehdään vielä.
Ajaminen oli aluksi vähän mutkittelevaa, mutta vartissa siihen tottui.
Etenemiskyky on todella hyvä, sillä lähes kaikki paino on vetävillä pyörillä. Lisäksi vetotavasta johtuen voimansiirto toimii kuin siinä olisi tasauspyörästön lukko.
Tuo onkin hyvin kummallinen uutinen. Dieselin hyötysuhde on parempi kuin bensamoottorilla, mutta pakokaasut paljon haitallisempia. Siksi hiilidioksidipäästöt ovat kummallinen tapa perustella dieseleiden poistumista.
Ymmärrättekö tahallaan vai vahingossa väärin?
Koko juttu on tehty henkilöautopuolen näkökulmasta. Dieselit häviävät henkilöautoista ja ehkä pienistä pakuista. Raskas kalusto tulee kulkemaan dieselillä hamaan tulevaisuuteen.
Sivuja: [1] 2 3 ... 10