Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Diesel is dead  (Luettu 11809 kertaa)

mekano

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 262
Vs: Diesel is dead
Mitäpä tuolla väliä. Ajellaan nyt niin kauan kuin dieseliä jaetaan mittareilla. Sen jälkeen puristellaan rypsistä tankintäytettä.

Viistonnisen bensaversioita toisaalta on ameriikkassa vielä hyvästi, et bensamotti (ehkäpä vain jakopää ja kansi vaihtoon, ja tietenkin kaasutin ja sytytyslaitteet) paikalleen ja kovaa ajoa vaan. Kuinkahan moneen valtraan semmoisen muutossarjan saisi ?

-SS-

Hmm, ainakin Volterin puukaasukoneet on kipinäsytytteisiä pitkäiskuisia Sisuja, 30kW mallissa 49 ja 40kW mallissa 84, joten kipinälaitteet löytyy ainakin valmiina.
Volter on siis Sipilän kautta alkunsa saanut firma mikä tekee puukaasuvoimaloita: http://volter.fi/fi/
Ja onhan nuo biokaasu-traktoritkin vissiin kipinälaitteilla? Ainakin Valtraa, Nyykkäriä ja Steyriä näkynyt biokaasu-protoina.

Dieseli voi olla myös dual-fuel kone jossa dieseliä syötetään vain pieni osuus muusta polttoaineesta(esim. kaasu) joka riittää sytyttämään ilman kipinää.
Tällaisia ovat usein kaasu-laivakoneet esim. Viking Gracen Wärtsilät.

En nyt jaksa uskoa että dieselit häviävät minnekään... tosin päästöjen pienentäminen meinaa olla aina vaan hankalampaa dieselin kohdalla. Seuraava Stage 5-taso pakottaa käytännössä käyttämään partikkelisuodatinta, eli kohta kun nostaa konepellin niin ei konetta näy kaikkien päästöpönttöjen alta.

Peltola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1410
Vs: Diesel is dead
http://www.is.fi/autot/art-2000005120708.html

Onks nyt kivaa, dieselautoilijat? Haha haa hi hi hiiiii ho ho hooooo, voi tätä vahingonilon määrää, vai mitä katkuisten dieselkärryjen omistajat he he heeeee.⛽️⛽️⛽️⛽️⛽️⛽️⛽️⛽️⛽️⛽️⛽️⛽️⛽️⛽️⛽️⛽️⛽️⛽️

Eipä ole tähänkään asti Formulat kulkenut dieselillä. Ja kun diesel loppuu, niin halvempaa ajaa löpöllä.

Niitti

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 146
Vs: Diesel is dead
Ymmärrättekö tahallaan vai vahingossa väärin?
Koko juttu on tehty henkilöautopuolen näkökulmasta. Dieselit häviävät henkilöautoista ja ehkä pienistä pakuista. Raskas kalusto tulee kulkemaan dieselillä hamaan tulevaisuuteen.
Sinun menestyksesi on erikoisamme

JösseJänis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2681
Vs: Diesel is dead
http://www.is.fi/autot/art-2000005120708.html

Onks nyt kivaa, dieselautoilijat? Haha haa hi hi hiiiii ho ho hooooo, voi tätä vahingonilon määrää, vai mitä katkuisten dieselkärryjen omistajat he he heeeee.⛽️⛽️⛽️⛽️⛽️⛽️⛽️⛽️⛽️⛽️⛽️⛽️⛽️⛽️⛽️⛽️⛽️⛽️
nolo-olli nyt kertoo montako uskottavaa automallia fiat-rysleri myy ja miettii siitä mikä arvo tuon pellen puheilla on :) ;) :D ;D

Aika tarkkaan viisi miljoonaa kappaletta. Mallejakin lienee satoja. Riippuu nyt tietysti vähän, miten malli määritellään. Puheen arvo lienee samaa painoluokaa kuin Akio Toyodan tai Mary Barran jutuilla, ainakin mikäli uskomme Ilta-Sanomia. Ja miksi emme uskoisi, jostain muualtahan he ovat tuonkin jutun kopioineet ja kääntäneet.

Mutta toisin kuin ketjun aloittaja taitaa kuvitella, signore Marchionnen ennustus ei toteutuessaankaan vaikuta tietenkään mitään nykyisin käytössä oleviin diesel-autoihin tai niiden omistajiin eikä siihen, kuinka kivaa heillä on nyt.

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26078
  • vastustan
Vs: Diesel is dead
http://www.is.fi/autot/art-2000005120708.html

Onks nyt kivaa, dieselautoilijat? Haha haa hi hi hiiiii ho ho hooooo, voi tätä vahingonilon määrää, vai mitä katkuisten dieselkärryjen omistajat he he heeeee.⛽️⛽️⛽️⛽️⛽️⛽️⛽️⛽️⛽️⛽️⛽️⛽️⛽️⛽️⛽️⛽️⛽️⛽️
nolo-olli nyt kertoo montako uskottavaa automallia fiat-rysleri myy ja miettii siitä mikä arvo tuon pellen puheilla on :) ;) :D ;D

Aika tarkkaan viisi miljoonaa kappaletta. Mallejakin lienee satoja. Riippuu nyt tietysti vähän, miten malli määritellään. Puheen arvo lienee samaa painoluokaa kuin Akio Toyodan tai Mary Barran jutuilla, ainakin mikäli uskomme Ilta-Sanomia. Ja miksi emme uskoisi, jostain muualtahan he ovat tuonkin jutun kopioineet ja kääntäneet.

Mutta toisin kuin ketjun aloittaja taitaa kuvitella, signore Marchionnen ennustus ei toteutuessaankaan vaikuta tietenkään mitään nykyisin käytössä oleviin diesel-autoihin tai niiden omistajiin eikä siihen, kuinka kivaa heillä on nyt.
mietitäämpä esimerkiksi mercedeksen tilannetta, ainakin täällä pohjolassa näin näppituntumalta mercedekset taitaa olla suurelta osin dieseleitä ja kyllähän se naurun tyrskähdyksiä aiheuttaa jos eemelimersunki konepellin alle kuvittelee jotain pientä bensatohatsuu ja ei niiden valmistuskaan ole mersulta mennyt edes niinkään hyvin kuin nuiden diiseleiden.

toyotallekki tuo diisselin teko on ollut haastavaa sitten hiacen vapaastihengittävien jälkeen, taitaa bmw vastata nykysellään toyotan dieseleiden suunnittelusta ja kehityksestä.

sitten ne jotka osaa tuon dieselin teon tulee sitä jatkamaanki bmw, volsu, ranskalaiset.... toyotan nyrpeyden dieseleiden tekoon ymmärtää kun menee vain toyotiin, ranskalaiisten dieseleitä taitaa sitten löytyä taas vaikka kuinka monesta merkistä :-\ :-\ :-\ :-\
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

42

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8842
  • Israel, lähi idän ainoa demokratia
Vs: Diesel is dead
Ymmärrättekö tahallaan vai vahingossa väärin?
Koko juttu on tehty henkilöautopuolen näkökulmasta. Dieselit häviävät henkilöautoista ja ehkä pienistä pakuista. Raskas kalusto tulee kulkemaan dieselillä hamaan tulevaisuuteen.

Juurikin näin, sitten keksitään joku tupaöljyvero jolla ”ohjataan” OK asujat rakentamaan 0 energia talo – vanhat talot puretaan ja ekomaksua vastaan hävitetään. Ne joilla ei ole varaa joutuvat maksamaan saasteveroa. Uusille ”saastattomille ” autoille  keksitään ”väliaikainen” käyttömaksu. jne
   cría cuervos y te sacarán los ojos

42

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8842
  • Israel, lähi idän ainoa demokratia
Vs: Diesel is dead
Bensiinihän on jätettä joka syntyy polttoöljyä ja dieseliä valmistettaessa. Turhia kuluja syntyy jos näiden tuotettujen laatujen määrä on tuotannollisessa epätasapainossa.

Olen käsittänyt, että näitä kevyitä jakeita tislattaessa bensiini aikaisemmin oli peräti puutteenalaista luonnollisessa prosessissa, eli raskaampia jakeita oli pilkottava, jotta saatiin riittävästi kaasuöljyä. Eli omat osansa niitä tulee prosesseissa kuitenkin.

Suurin öljy-yhtiöiden ongelma lienee nämä bensiiniin keksityt etanolilisäykset, oliko se nyt Trump sitten vaikuttanut arvovallallaan siihen, että tämä ekologinen polttoainehöpötys lopetetaan. Öljy-yhtiöiden bensiiniinmyynti nousee välittämästi 10-20 % . Paikallinen MTK eli Maissin Tuottajien Keskusjärjestö on jo asiasta alkanut nillittää. Sillloin kesällä 2016 kun Trumpin valinta republikaanien ehdokkaaksi varmistui, pomppasivat öljyosakkeet (Oil & Gas Producers Index ) 6000 pisteestä 7800 pisteeseen !

-SS-

Ensimmäisten öljynjalostamojen päätuote 1800-luvun  puolivälissä oli lamppuöljy. Bensiinille ei ollut siinä vaiheessa mitään käyttöä, vaan sitä hävitettiin jopa maahan kaatamalla. Vasta auton keksiminen toi bensalle käyttööä.
Juu, ei dieseliä/löpöä käyttämättä jätetä sen ny sanoo järkikin. Onhan jo kauan ollut selvää ettei raakaöljystä saa pelkästään bensaa – siinä tulee väkisinkin muutakin mukaan – diesel ei siis kuole vielä piitkäään aikaan.

Viimeksi muokattu: 12.03.17 - klo:11:38 kirjoittanut 42

   cría cuervos y te sacarán los ojos

42

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8842
  • Israel, lähi idän ainoa demokratia
Vs: Diesel is dead
Tämmönen löyty.

http://www.samassaveneessa.info/alakohtaiset-artikkelit/80-20080721-energia

MITÄ RAAKAÖLJYSTÄ SAADAAN?
Yhdestä tynnyristä raakaöljyä saadaan monenlaisia tuotteita. Oheisen kuvan raakaöljyn 42 gallonasta on saatu 44 gallonaa lopputuotteita.
Tämä on mahdollista kun hiiliketjuja pätkitään, jolloin nestetilavuus kasvaa (vrt. popcorn mikroaaltouunissa). Karkeasti voi arvioida, että bensiiniä saadaan n. puolet ja diesel'iä n. neljännes raakaöljystä.

Viimeksi muokattu: 12.03.17 - klo:11:46 kirjoittanut 42

   cría cuervos y te sacarán los ojos

mekano

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 262
Vs: Diesel is dead
Noh, autojen osalta kyllä, bensakoneet tulee yleistymään vrt. diesel. Mutta missä kokoluokassa?
Veikkaan että näin tulee käymään pienten ja keskisuurten hlö-autojen kohdalla eli pienet 1.2-1.4-1.6 TDI:t jää historiaan ja ne korvataan jollain litraisella kolmemukisella bensakoneella.
Sillä pääsee pienillä päästöillä ja pienellä kulutuksella ja ahdettuna tuosta saa jo jotain 120 ponia? eli normi-farkkuun noita tullaan myös laittamaan.

mietitäämpä esimerkiksi mercedeksen tilannetta, ainakin täällä pohjolassa näin näppituntumalta mercedekset taitaa olla suurelta osin dieseleitä ja kyllähän se naurun tyrskähdyksiä aiheuttaa jos eemelimersunki konepellin alle kuvittelee jotain pientä bensatohatsuu ja ei niiden valmistuskaan ole mersulta mennyt edes niinkään hyvin kuin nuiden diiseleiden.

toyotallekki tuo diisselin teko on ollut haastavaa sitten hiacen vapaastihengittävien jälkeen, taitaa bmw vastata nykysellään toyotan dieseleiden suunnittelusta ja kehityksestä.

sitten ne jotka osaa tuon dieselin teon tulee sitä jatkamaanki bmw, volsu, ranskalaiset.... toyotan nyrpeyden dieseleiden tekoon ymmärtää kun menee vain toyotiin, ranskalaiisten dieseleitä taitaa sitten löytyä taas vaikka kuinka monesta merkistä :-\ :-\ :-\ :-\

Mutta sitten päästään juurikin tähän että eiköhän isommat tai "paremmat" autot kulje dieselillä vielä pitkään. Urheiluautot ym. erikseen mutta esim. isommat mersut, bemarit, range roverit, jaguarit ym. kulkee kivasti jollain 3- tai 4-litraisella dieselillä ja silti ei tarvi käydä tankilla koko ajan eli raskaassa autossa diesel on ihan kiva keksintö.
Tosin sama pätee vähän pienemmissäkin autoissa, eiköhän useimmat volvot ja mersut kulje parilitraisen dieselin kanssa vielä pitkään, ainakin volvo syyti paljon rahaa uuden VEA-koneen kehittämiseen.
Johan tuollaisella ajaa yli 1000km tankkaamatta?

On muuten hyvä vain että jotkut valmistajat luopuvat dieseleistä ja antavat osaavimpien valmistaa ne...

+200

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4637
  • Paalauksen iloa
Vs: Diesel is dead
http://www.is.fi/autot/art-2000005120708.html

Onks nyt kivaa, dieselautoilijat? Haha haa hi hi hiiiii ho ho hooooo, voi tätä vahingonilon määrää, vai mitä katkuisten dieselkärryjen omistajat he he heeeee.⛽️⛽️⛽️⛽️⛽️⛽️⛽️⛽️⛽️⛽️⛽️⛽️⛽️⛽️⛽️⛽️⛽️⛽️
nolo-olli nyt kertoo montako uskottavaa automallia fiat-rysleri myy ja miettii siitä mikä arvo tuon pellen puheilla on :) ;) :D ;D

Aika tarkkaan viisi miljoonaa kappaletta. Mallejakin lienee satoja. Riippuu nyt tietysti vähän, miten malli määritellään. Puheen arvo lienee samaa painoluokaa kuin Akio Toyodan tai Mary Barran jutuilla, ainakin mikäli uskomme Ilta-Sanomia. Ja miksi emme uskoisi, jostain muualtahan he ovat tuonkin jutun kopioineet ja kääntäneet.

Mutta toisin kuin ketjun aloittaja taitaa kuvitella, signore Marchionnen ennustus ei toteutuessaankaan vaikuta tietenkään mitään nykyisin käytössä oleviin diesel-autoihin tai niiden omistajiin eikä siihen, kuinka kivaa heillä on nyt.
mietitäämpä esimerkiksi mercedeksen tilannetta, ainakin täällä pohjolassa näin näppituntumalta mercedekset taitaa olla suurelta osin dieseleitä ja kyllähän se naurun tyrskähdyksiä aiheuttaa jos eemelimersunki konepellin alle kuvittelee jotain pientä bensatohatsuu ja ei niiden valmistuskaan ole mersulta mennyt edes niinkään hyvin kuin nuiden diiseleiden.

toyotallekki tuo diisselin teko on ollut haastavaa sitten hiacen vapaastihengittävien jälkeen, taitaa bmw vastata nykysellään toyotan dieseleiden suunnittelusta ja kehityksestä.

sitten ne jotka osaa tuon dieselin teon tulee sitä jatkamaanki bmw, volsu, ranskalaiset.... toyotan nyrpeyden dieseleiden tekoon ymmärtää kun menee vain toyotiin, ranskalaiisten dieseleitä taitaa sitten löytyä taas vaikka kuinka monesta merkistä :-\ :-\ :-\ :-\
Viidestä mersusta 3 bensakoneista.Tää ensviikollatulevaki on bensa.

Varjo79

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4853
  • Suvakki vajakkeja vituttaa!!!!
Vs: Diesel is dead
No jovain mä ainakin ostan seuraavan henkilö auton bensakoneella. Kyllä se 6,3L AMG remmitettynä niin kivasti rähisee että en siinä tiisseliä ikävöi😎
Eu on perseeeestä ja syvältä!!!!!!!!!!!!

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26078
  • vastustan
Vs: Diesel is dead
Noh, autojen osalta kyllä, bensakoneet tulee yleistymään vrt. diesel. Mutta missä kokoluokassa?
Veikkaan että näin tulee käymään pienten ja keskisuurten hlö-autojen kohdalla eli pienet 1.2-1.4-1.6 TDI:t jää historiaan ja ne korvataan jollain litraisella kolmemukisella bensakoneella.
Sillä pääsee pienillä päästöillä ja pienellä kulutuksella ja ahdettuna tuosta saa jo jotain 120 ponia? eli normi-farkkuun noita tullaan myös laittamaan.

mietitäämpä esimerkiksi mercedeksen tilannetta, ainakin täällä pohjolassa näin näppituntumalta mercedekset taitaa olla suurelta osin dieseleitä ja kyllähän se naurun tyrskähdyksiä aiheuttaa jos eemelimersunki konepellin alle kuvittelee jotain pientä bensatohatsuu ja ei niiden valmistuskaan ole mersulta mennyt edes niinkään hyvin kuin nuiden diiseleiden.

toyotallekki tuo diisselin teko on ollut haastavaa sitten hiacen vapaastihengittävien jälkeen, taitaa bmw vastata nykysellään toyotan dieseleiden suunnittelusta ja kehityksestä.

sitten ne jotka osaa tuon dieselin teon tulee sitä jatkamaanki bmw, volsu, ranskalaiset.... toyotan nyrpeyden dieseleiden tekoon ymmärtää kun menee vain toyotiin, ranskalaiisten dieseleitä taitaa sitten löytyä taas vaikka kuinka monesta merkistä :-\ :-\ :-\ :-\

Mutta sitten päästään juurikin tähän että eiköhän isommat tai "paremmat" autot kulje dieselillä vielä pitkään. Urheiluautot ym. erikseen mutta esim. isommat mersut, bemarit, range roverit, jaguarit ym. kulkee kivasti jollain 3- tai 4-litraisella dieselillä ja silti ei tarvi käydä tankilla koko ajan eli raskaassa autossa diesel on ihan kiva keksintö.
Tosin sama pätee vähän pienemmissäkin autoissa, eiköhän useimmat volvot ja mersut kulje parilitraisen dieselin kanssa vielä pitkään, ainakin volvo syyti paljon rahaa uuden VEA-koneen kehittämiseen.
Johan tuollaisella ajaa yli 1000km tankkaamatta?

On muuten hyvä vain että jotkut valmistajat luopuvat dieseleistä ja antavat osaavimpien valmistaa ne...
kyllähän tuo kulutusetu oli saksan moottoriteillä merkittävä etu, iso bensakone ja lusikka lattiassa niin pyörrehän siellä käy tankissa, nykyään nämä bensaturbot sitte jaksaa jo vähän pienemillä kierroksilla :-\ :-\ :-\ :-\
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

Mopomies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8339
Vs: Diesel is dead
Ei tarvi olla mikään museovehje kun voi ajella ekoloogisesti pierukaasulla ;)



Kyllä valmetti on aina museovehe. AINA.
On vain yksi oikea F-1 moottori.

Rocketdyne F-1 ilman katalysaattoria, urearuiskutusta ja hiukkassuodatinta. Vetää äkeen kuin äkeen.

Klapikauppias

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1349
Vs: Diesel is dead
Olihan tämä tiedossa jo 1950 luvun alussa, silloisen pro rahastuksen konekonsulentit vannoivat bensatraktorin nimeen, kun majureita alettiin tuomaan tänne pohjolaan, julistus kuului, ei ole mitään järkeä ostaa  tuollaista raskasta pellonpolkijaa, koska dieselin valmistus jää hyvin lyhyt aikaiseksi ja tulevaisuus on bensamoottoristen. Isäni oli siitä opastuksesta hyvin katkera, kun tilasi harmaaferkun joka piti maksaa yli vuosi etukäteen, majurin olis saanu heti ja kaikki tänäpäivänä tietää, mikä oli sen ennustuksen tarkkuus.

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26078
  • vastustan
Vs: Diesel is dead
Olihan tämä tiedossa jo 1950 luvun alussa, silloisen pro rahastuksen konekonsulentit vannoivat bensatraktorin nimeen, kun majureita alettiin tuomaan tänne pohjolaan, julistus kuului, ei ole mitään järkeä ostaa  tuollaista raskasta pellonpolkijaa, koska dieselin valmistus jää hyvin lyhyt aikaiseksi ja tulevaisuus on bensamoottoristen. Isäni oli siitä opastuksesta hyvin katkera, kun tilasi harmaaferkun joka piti maksaa yli vuosi etukäteen, majurin olis saanu heti ja kaikki tänäpäivänä tietää, mikä oli sen ennustuksen tarkkuus.
eikö yhdellä majurilla ois tehny monen harmaan fergun työkki :-\ :-\ :-\ :-\
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...