Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Apulannan hinta  (Luettu 1143570 kertaa)

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11825
Vs: Apulannan hinta
Itte kattelin illalla isokarhun sivustoa. Hieman halvemmalla olis paikallinen kauppa myynyt pienen lantatarpeeni. Lähinnä varmaan rahdin tuomasta erotuksesta johtuen tuo ero. Pääsääntöisesti kuljetusliike ajaa lannat paluukuormina ja pienetkin määrät "kimppa kuormina".

junttieinari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4821
  • Savo savolaisille!
Vs: Apulannan hinta
Yleensä on saanut lannoitteita syksyllä tai alkutalvesta aloitushintaa halvemmalla. Se on kylläkin jonkun muun merkkistä. ;)

Onkohan Viljelijän Bernerin  lannoiteperheessä ollut laatu kohdallaan. Lannoitetta.fi on hieman jäykkä ostospaikka pieneen tarpeeseen, vaikka onkin hyvää vaikutukseltaan. Maatalouskauppa Iso-Karhu on verkkokauppana ehkä parhaimmin toimiva, eri laadut yhdistyvät hyvin mutta taitaa olla yaralaista sekin. Voi olla, että jos viljafutuurit tätä tahtia laskevat, niin ensi vuosi olisikin viimeisten monimuoto- ja saneerausrääppeiden keruuta sitten.

-SS-

Jos tavaraa menee autokuormittain per laatu, varsinkin etelässä, nämä maken tarkoittamat "muut" toimijat on ihan varteenotettava vaihtoehto.
Bernerissä on ollut liikaa laatuvaihtelua omaan makuun, osa juoksee kuin unelma mutta osa on pölyävää/murenevaa paskaa, joka juoksee miten sattuu.
"Jos fundamentalistien kanssa pystyisi keskustelemaan järkevästi, ei maailmassa olisi fundamentalisteja."
                                                       -Tuomas Holopainen-

Ruisrypsimohralvehnä

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 447
Vs: Apulannan hinta
Joko sitä maan kuulua ei oota on alkanut saamaan. Se taitaa olla halvin ja paras ostos ..Laskin tuossa ensi vuoden viljelykustannuksia, kun ostin sen ei oon  :) Niin puolittu kerta heitolla.. kuluiks jäi vaan myeli ja vuokrat ja sähkön perusmaksu ja verot. Hyvä niin, noita viimeisiä kuluja ei oo muutamaan vuoteen ollutkaan :)

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 75792
Vs: Apulannan hinta
ainakin määrät on laskenna hirveesti mitä myyjää uskomista..   ei taija enää olla lannoitus ihan ykkösjuttu,  kun tuota kalkkia taas on menny kiitettävästi.    alkaa porukat jo pikkuhiljaa keksiä et on toinenkin tapa...

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 22169
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Apulannan hinta
ainakin määrät on laskenna hirveesti mitä myyjää uskomista..   ei taija enää olla lannoitus ihan ykkösjuttu,  kun tuota kalkkia taas on menny kiitettävästi.    alkaa porukat jo pikkuhiljaa keksiä et on toinenkin tapa...

Kalkki on viljavuuden ykkösjuttu. Se kuitenkaan ei ole lannoite. Lisäksi viljavuusluokkaan kunnolla vaikuttava määrä on jo jonkinmoinen investointi, joka ei hömppäheinillä tule takaisin maksetuksi.

-SS-

ja101

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6562
  • Kouvola, Kymenlaakso
Vs: Apulannan hinta
ainakin määrät on laskenna hirveesti mitä myyjää uskomista..   ei taija enää olla lannoitus ihan ykkösjuttu,  kun tuota kalkkia taas on menny kiitettävästi.    alkaa porukat jo pikkuhiljaa keksiä et on toinenkin tapa...

Kalkki on viljavuuden ykkösjuttu. Se kuitenkaan ei ole lannoite. Lisäksi viljavuusluokkaan kunnolla vaikuttava määrä on jo jonkinmoinen investointi, joka ei hömppäheinillä tule takaisin maksetuksi.

-SS-

Tuleeko se jyvillä takaisin maksetuksi?  :o
Kyliltä kuultua.... "Luomu ilman paskaa on kuin seksi ilman naista"... 😆

Paalimies

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2742
Vs: Apulannan hinta
Jos tuotantosuuntana on hömppäheinä, ei lannoitteita tai kalkkia kaipaa. Köyhempi maa kasvaa vähempi ja vähemmän kuluja