Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Apulannan hinta  (Luettu 1143570 kertaa)

ja101

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6562
  • Kouvola, Kymenlaakso
Vs: Apulannan hinta
Iso karhulla y1 588€ ja y3 640€

Ja 42t kuormissa y1 543€/t ja y3 594€/t
Jonkinlainen määrä alennus sit tulee..

Suosittelen nyt heti tilaamaan jos meinaa saada. Nää on tänään myyty! Hinta ei noussut tarpeeksi.
Kyliltä kuultua.... "Luomu ilman paskaa on kuin seksi ilman naista"... 😆

Filosofi

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1651
Vs: Apulannan hinta
On se hyvä, että luomuilijat ovat lietsomassa lisää paniikkia lannoitemarkkinoille..
Aina ei voi onnistua.

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11825
Vs: Apulannan hinta
Ei tunnu olevan myyjillä kiirusta, kun myyjä soitti mulle päin. En ottanut, voi olla toki virhe tai sitten ei.

ja101

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6562
  • Kouvola, Kymenlaakso
Vs: Apulannan hinta
On se hyvä, että luomuilijat ovat lietsomassa lisää paniikkia lannoitemarkkinoille..

Pitäähän se nyt hämmentää..  ;D
Yara uskovaiset ovat niin fanaattista sakkia et milloin nähdään ensimmäinen itsarin tekijä kun ei saakkaan ostettua ekasta erästä lannoitetta. Ihan kun se nyt maailmasta loppuisi.  ::)

No leikki sikseen. Itseä lannoitteen hinnat kiinostavat kahdesta syystä. Toinen on se et voi taas suorittaa laskennan taviksen ja luomun välillä. Ja toinen syy on se et lannoitten hinnalla on jokin merkitys viljan hinnoitteluun ja kun edelleen olen ostajana rehuohrassa niin pitää miettiä et täytyykö nyt ja tulevana syksynä yrittää ostaa mahdollisimman paljon vai ei mitään..  ::)

Kyliltä kuultua.... "Luomu ilman paskaa on kuin seksi ilman naista"... 😆

ja101

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6562
  • Kouvola, Kymenlaakso
Vs: Apulannan hinta
Ei tunnu olevan myyjillä kiirusta, kun myyjä soitti mulle päin. En ottanut, voi olla toki virhe tai sitten ei.
Mä kuulin ihan päinvastaista. Joko olet eturivissä tai sit alueellasi ei enää muita viljelijöitä ole tai maatalouskauppasi henkilöstö on ylimitoitettu tai jokin muu syy. Siihen malliin pärisee puhelin et ainakin kyselijöitä on..
Kyliltä kuultua.... "Luomu ilman paskaa on kuin seksi ilman naista"... 😆

Filosofi

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1651
Vs: Apulannan hinta
Jokos joku on tilannut yy-kymppiä – millä hintaa lähtee?
Aina ei voi onnistua.

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12745
  • Virolaista kiitos!
Vs: Apulannan hinta
Ei ole vielä yykympistä uusinta tietoa, mutta 59e päälle viime vuoden aloitustason on yleiskorotus. Taisin viime kesänä maksaa Y10 545e, joten 604e olisi nyt avauksen hinta.

Ruisrypsimohralvehnä

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 447
Vs: Apulannan hinta
Ei tunnu olevan myyjillä kiirusta, kun myyjä soitti mulle päin. En ottanut, voi olla toki virhe tai sitten ei.
Tänään se kuuluisa luomuunmeno päivä sitten koitti..Viljelysuunnitelma on tehty sen mukaan. Tänä vuonna saa vielä roundupata kaikki peltonsa ja pinta-lannoittaa loput lannoitteensa. Ja myydä kasvinsuojeluaineensa tori.fiissä. Kävin jo katsomassa, että lukemattomat viljelijät olivat jo alkaneet siellä myymään niitä. Joten jotka jatkavat tavanomaisessa viljelyssä, niin sieltä saa nyt halvalla -27 kesän kasvinsuojeluaineet. Tässä jo kolkyt vuotta tavanomaista ja seuraavat kolkyt vuotta luomua..Tästä saamme kiittää lannoitteen hintaa joka ei ole missään järkevässä suhteessa viljan hintaan.

Paalimies

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2742
Vs: Apulannan hinta
Jätä luomupaperit ensi vapunaattona ehdit kylvään tavanomaisella siemenellä tai glyfottaan pellot keväällä vielä

MKH

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 346
Vs: Apulannan hinta
Iso karhulla y1 588€ ja y3 640€

Ja 42t kuormissa y1 543€/t ja y3 594€/t
Jonkinlainen määrä alennus sit tulee..

Suosittelen nyt heti tilaamaan jos meinaa saada. Nää on tänään myyty! Hinta ei noussut tarpeeksi.
Joo nyt on iso karhu päivittäny hinnat alaspäin y3 toi 594€ nyt perus hinta.

Rakkine

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3592
  • Moon oikees, soot vääräs.
Vs: Apulannan hinta
100 ha:n alalle kun tilaa lannoitteet, on niissä jo kiinni rahamäärä,  millä saisi ostettua  uuden pienehkön  tai jopa keskikokoisen polttomoottoriauton.  Keskikokoisen, jos alvit ja rahdit  sisällletytty mukaan.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 75792
Vs: Apulannan hinta
ja on se mukavaa kun yhä pienempi joukko pitää yhä isompaa joukkoa leivän syrjässä kiinni..   mut se kait on tämän maailman menon tarkoitus.    mut entäs sit kun iskee se seuraava kriisi!!!

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9146
Vs: Apulannan hinta
Yleensä on saanut lannoitteita syksyllä tai alkutalvesta aloitushintaa halvemmalla. Se on kylläkin jonkun muun merkkistä. ;)
Mystinen kesälaatumies

maamees

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 193
Vs: Apulannan hinta
Täälläpäin on laajasti ajatus, että ei kiinnosta nyt lannoitteita ostaa. Nimenomaan isohkot viljelijät. Jos pelaa viime vuoden (kiinnitettyihin) viljanhintoihin ja lannoitteen hintaan- niin nyt on liian kallista. Keksitään myöhemmin jotain.

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 22169
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Apulannan hinta
Yleensä on saanut lannoitteita syksyllä tai alkutalvesta aloitushintaa halvemmalla. Se on kylläkin jonkun muun merkkistä. ;)

Onkohan Viljelijän Bernerin  lannoiteperheessä ollut laatu kohdallaan. Lannoitetta.fi on hieman jäykkä ostospaikka pieneen tarpeeseen, vaikka onkin hyvää vaikutukseltaan. Maatalouskauppa Iso-Karhu on verkkokauppana ehkä parhaimmin toimiva, eri laadut yhdistyvät hyvin mutta taitaa olla yaralaista sekin. Voi olla, että jos viljafutuurit tätä tahtia laskevat, niin ensi vuosi olisikin viimeisten monimuoto- ja saneerausrääppeiden keruuta sitten.

-SS-