Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Traktori ei ole kuorma-auto  (Luettu 35024 kertaa)

Tuomari

  • Vieras
Vs: Traktori ei ole kuorma-auto
Kolmosluokan teillä auraamassa näitä traktoreita näkee. Onkohan kukaan laskenut oikeasti mitä hommasta jää? Traktorit ovat pellolle, dumpperit maansiirtokoneita ja metsäkoneet metsään. Kuorma-automiehen leivän nurkkaa ovat sitten järsimässä. Niin meiltäkin, ei enää.

Kyllä traktori on täällä ainakin monella tiellä parempi auraustyössä kuin kuorma-auto. Ja sitten kun nuo kuorma-autoilijat vielä yrittää kesäisin ja syksyisin jollain alusterällä näitä sivuteitä karhutakkin, se on sellaista vähän sinnepäin puuhastelua traktorilla vedettävään kunnon tielanaan verrattuna. Kuorma-autot on sitten paikallaan valtateillä ja muilla nopeilla suorilla tieosuuksilla.

Se on kuule tuomari nyt sitä markkinataloutta, joka on tullut kuorma-autoilijoidenkin tontille  ;D

Nämä lanat ovat sitten toinen luku sinänsä. Kyllä vanhan Nord Werkin aikanaan omistaneena sanua, että karhu voittaa 10-4 nämä perässävedettävät rotiskot. Samaan pystyy auton alusterälläkin melkein kuin noilla lanantapaisilla.

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4367
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: Traktori ei ole kuorma-auto
Se on taas kiinni siitä että onko siellä traktorin perässä kyläsepän 500 kiloinen lana 60-luvulta vai esim Vuometin VRG joka siirtonopeutta lukuunottamatta pesee ja linkoaa alusterät mennen tullen.

Alusterä on kyllä kiva talvella vähän karhentamassa auran jälkeä, traktorissakin. Varsinaiseksi kesälanaksi perusteelliseen lanaukseen siitä ei ole jos on tarkoitus oikeasti lanata eikä silitellä pintasoraa.

Tuomari

  • Vieras
Vs: Traktori ei ole kuorma-auto
Se on taas kiinni siitä että onko siellä traktorin perässä kyläsepän 500 kiloinen lana 60-luvulta vai esim Vuometin VRG joka siirtonopeutta lukuunottamatta pesee ja linkoaa alusterät mennen tullen.

Alusterä on kyllä kiva talvella vähän karhentamassa auran jälkeä, traktorissakin. Varsinaiseksi kesälanaksi perusteelliseen lanaukseen siitä ei ole jos on tarkoitus oikeasti lanata eikä silitellä pintasoraa.

Kyläsepän tekele ei onneksi käy yleisissä tarjouskilpailuissa.

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Traktori ei ole kuorma-auto
Ai ei oo vai?

Tää selvitti sen miks hyttiin ei mahdu kymmentä purulavaa, voi pentele 😂
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

nuffieldmaster

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1719
Vs: Traktori ei ole kuorma-auto
Onneksi kävin sen liikennelupakurssin. Saa senkin pienen siivun pois näiltä skallin paskoilta kun loikkari-Nuffieldilla sekä nelikko Leylandilla nälkäraamit keulalla roikkuen ajan urakkaa ;-)  Sain jopa kuntaan sopimuksen.
Markkinoiden Wahwimmat Wieska -lumilingot saat Kuuksenvaarasta parhaimpaan hintaan!
040-7306421  SOITA!  https://www.youtube.com/watch?v=IbiCOqk3fho

sorkkis

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26672
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
Vs: Traktori ei ole kuorma-auto
Onneksi kävin sen liikennelupakurssin. Saa senkin pienen siivun pois näiltä skallin paskoilta kun loikkari-Nuffieldilla sekä nelikko Leylandilla nälkäraamit keulalla roikkuen ajan urakkaa ;-)  Sain jopa kuntaan sopimuksen.

Et ole ajatellut nuorempia ja parempia koneita , esim Valmet 700 .
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .

Tuomari

  • Vieras
Vs: Traktori ei ole kuorma-auto
Kolmosluokan teillä auraamassa näitä traktoreita näkee. Onkohan kukaan laskenut oikeasti mitä hommasta jää? Traktorit ovat pellolle, dumpperit maansiirtokoneita ja metsäkoneet metsään. Kuorma-automiehen leivän nurkkaa ovat sitten järsimässä. Niin meiltäkin, ei enää.

Kyllä traktori on täällä ainakin monella tiellä parempi auraustyössä kuin kuorma-auto. Ja sitten kun nuo kuorma-autoilijat vielä yrittää kesäisin ja syksyisin jollain alusterällä näitä sivuteitä karhutakkin, se on sellaista vähän sinnepäin puuhastelua traktorilla vedettävään kunnon tielanaan verrattuna. Kuorma-autot on sitten paikallaan valtateillä ja muilla nopeilla suorilla tieosuuksilla.

Se on kuule tuomari nyt sitä markkinataloutta, joka on tullut kuorma-autoilijoidenkin tontille  ;D

Nämä lanat ovat sitten toinen luku sinänsä. Kyllä vanhan Nord Werkin aikanaan omistaneena sanua, että karhu voittaa 10-4 nämä perässävedettävät rotiskot. Samaan pystyy auton alusterälläkin melkein kuin noilla lanantapaisilla.

Jätin tiekarhun pois viimetipassa, kun täällä vertaillaan traktoria kuorma-autoon. Olen samaa mieltä että karhu voittaa traktorilla vedettävän lanan 10/4, mutta se traktorivetoinen lana voittaa sitten kuorma-auton alusterän 10/0. Miten nuo kuorma-autoilijat voi saadakkaan sillä alusterällä mitään muuta aikaan kun että hiekat on höylätty pyörtänölle paksulle karholle, tai sitten ei edes sitäkään, kun ei ne näe mitä se terä siellä auton alla tekee, muuta kuin vasta jälestäpäin peileistä.

Ja kyllä täällä ainakin tällähetkellä nämä tiet hoitaa traktoriurakoitsija, joka on itse tehnyt ja suunnitellut lanansa, ja jälki on kiitettävää. Myös auraushommat on hanskassa.

Kyllä sillä kuskilla on merkitystä.

rantsi

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 68
Vs: Traktori ei ole kuorma-auto
Ohoo..
Onkos joku katkera autoilija nyt tullu tänne avautumaan, oikein "tuomari" nimimerkillä.  ;)

Eikö tuo lie jokkaisen asia mihin rahansa törsää, kuorma-autoon vai trakvaattoriin.. on tässä vuosikymmenien myötä nähty hyvää ja huonoa työtä niin autoilta ku traksoilta.

Kyllähän se niin on jotta pitkälti ratin ja penkin väli ratkaisee homman.

Vuan jos hirveesti tietova tuosta koneihen toiminnasta teknisistä ratkaisuista, niin sitähän voi myös hyödyntää.
Ei muutaku suunnittelu virma pystyyn ja myymään osaamista.

Viljelijä

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4372
Vs: Traktori ei ole kuorma-auto
Tien lanauksessa karhu on ykkänen, sitte kunnon lana, sitte alusterä, ja kaikissa pitää olla ammattitaitonen kuski.

nuffieldmaster

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1719
Vs: Traktori ei ole kuorma-auto
Tien lanauksessa karhu on ykkänen, sitte kunnon lana, sitte alusterä, ja kaikissa pitää olla ammattitaitonen kuski.

Mutta karhunpersekkään ei kivikkoa saa muutettua murskeeksi. Eli lanauskerrosta pitää löytyä. Sitä ei nykyään vain teissä ole, kevytkin nostolaitelana pomppii kiintokiveltä kiintokivelle.
Markkinoiden Wahwimmat Wieska -lumilingot saat Kuuksenvaarasta parhaimpaan hintaan!
040-7306421  SOITA!  https://www.youtube.com/watch?v=IbiCOqk3fho

nuffieldmaster

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1719
Vs: Traktori ei ole kuorma-auto
Tien lanauksessa karhu on ykkänen, sitte kunnon lana, sitte alusterä, ja kaikissa pitää olla ammattitaitonen kuski.

Mutta karhunpersekkään ei kivikkoa saa muutettua murskeeksi. Eli lanauskerrosta pitää löytyä. Sitä ei nykyään vain teissä ole, kevytkin nostolaitelana pomppii kiintokiveltä kiintokivelle.

Jokapaikassa ei ole kivikkoa, kaikki ei elä hevon*****loukolla. Vauhti ja kiire näillä normaalisivuteillä pomppimista tekee.

Suurin ongelma täällä on yksinkertaisesti, että lanauskerros uupuu.
Markkinoiden Wahwimmat Wieska -lumilingot saat Kuuksenvaarasta parhaimpaan hintaan!
040-7306421  SOITA!  https://www.youtube.com/watch?v=IbiCOqk3fho

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: Traktori ei ole kuorma-auto
Viimekesänä tekivät erään valtion soratien uudelleenmuotoilun. Valtran linkku perälevyn kanssa veti karhon tielle, ja teekkari ajoi murskaimella karhosta kivet muusiksi. Onnistui yllättävän hyvin ja tie sai hyvän muodon. Lopullisen pinnan kävi sitten muutaman viikon päästä ajamassa tiekarhu.

A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

Mopomies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8304
Vs: Traktori ei ole kuorma-auto
Mistä ihmeen ilma- ja öljyjarruista te höpötätte? Eihän mitkään kulkuneuvojarrut ilmalla tai öljyllä toimi.

Ehkä niitä voidaan käyttää ilmalla ja jäähdytys öljyllä.


Kyllähän toi tonninen ventti on aika rötkylä menemään, mutta onhan se kuitenkin vaan raktori. Nuppirahtaus on nuppirahtausta, mutta kyllähän raktorilla pääsee kuraisissa olosuhteissa huomattavasti paremmin. Että jos ei puolikas tai täysperä ole vaatimuksena, niin kyllähän sitä raktorillakin ehtii.

Raktorilla ei tee auraus tai lanaushommissa mitään. Paitsi jos lana on julmetun iso ja painava. Ei se siltl karhua voita. Auraamiseen raktori on liian pieni ja paskamaisin on lyhyt akseliväli. Aika hyppimistä on kun ajaa millä vaan raktoriauran jäljessä.
On vain yksi oikea F-1 moottori.

Rocketdyne F-1 ilman katalysaattoria, urearuiskutusta ja hiukkassuodatinta. Vetää äkeen kuin äkeen.

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Traktori ei ole kuorma-auto
Kyllä se vaan niin on etgä varsin moneen hommaan se raktori on vaan juuri se oikea vehje. Muilla puuttuu tar ittava muunneltavuus.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 64945
Vs: Traktori ei ole kuorma-auto
minkähän takia nuilla joillain teillä jota autoauralla avaavat on sellasta aaltoa?   pahempaa kuin traktorilla aurattuna.   viime talvena aurasivat traktorilla yhtä tietä ja hyvä oli jälki ja tänä vuonna sit kuin saimaan aaltoa.     urakoija vaihtui.                               ja kyllä tuollasella natikalla aurattua tietä ajelee mieluusti,  joku 1080 tms. semmonen kutos natikka, siinä on akseliväli piiitkä.