Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Varaosat ulkomailta  (Luettu 48087 kertaa)

Homer

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 69
Varaosat ulkomailta
Hankkijan ja K-kaupan varaosien hintoihin kyllästyneenä, kyselen linkkiä mistä voisi esim: Jontikkaan tilata varaosia.
Voiko joku suositella varaosakauppiasta esim Saksasta tai jotain maatalouden nettikauppaa josta löytyisi yleisimmät varaosat.
 Vanhoista keskusteluista ei löytynyt sopivaa linkkiä.

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 20297
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Varaosat ulkomailta
Eikö jondeereen konehuolto laukkanen toimita. Ensinnäkin, saa oikeat osat ja asiakastukeakin vielä.

-SS-

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52032
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Varaosat ulkomailta
Mitäs niihin sitte oikeen tarvitaan niin paljon että kotimaan hinnat ketuttaa?

Kai nyt kerran 15-20-vuodessa jonkun vesipumpun tai jäähdyttäjän voi ostaa? Kytkinpakettikaan mitään tonneja maksa.
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Ärrpää

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7328
Vs: Varaosat ulkomailta
Eikö jondeereen konehuolto laukkanen toimita. Ensinnäkin, saa oikeat osat ja asiakastukeakin vielä.

-SS-

 Laukkasen myymii osia ei oo oikeilla huoltajilla lupaa laittaa paikalleen. Vapormatik.
Ihan perus...nykyäänhän naiset osaa tehdä sisällään uusia ihmisiä...

klapikasa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3255
Vs: Varaosat ulkomailta
https://www.koopvanderwalparts.com/ sieltä ostanu monet kerrat.

erzatzteile john deere googleen.

Eikö grene on kimpassa kramp in kanssa nykyään? Niillä varmaan vaikka mitä.

4630

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 104
Vs: Varaosat ulkomailta
Eikö jondeereen konehuolto laukkanen toimita. Ensinnäkin, saa oikeat osat ja asiakastukeakin vielä.

-SS-

 Laukkasen myymii osia ei oo oikeilla huoltajilla lupaa laittaa paikalleen. Vapormatik.
Täytyykö kertoa mistä osat on hommattu?

-Joomies-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1131
Vs: Varaosat ulkomailta
Eikö jondeereen konehuolto laukkanen toimita. Ensinnäkin, saa oikeat osat ja asiakastukeakin vielä.

-SS-

 Laukkasen myymii osia ei oo oikeilla huoltajilla lupaa laittaa paikalleen. Vapormatik.
Täytyykö kertoa mistä osat on hommattu?

Jos osaan itse vian löytää ja osan vaihtaa, voin ostaa sen mistä vaan.
Jos en itse vikaa löydä enkä saa osia paikalleen, niin se on silloin valtuutetun huollon hommia samoin kuin oikeiden osien hankkiminen.
Tarkoitan että varaosien myynti on osa huoltoyrittäjien leipää. Että hiukan sama kun menis kyläbaarin terassille oman kaljasäkin kanssa.
Arvostan huollon ja joskus jopa korjauksen saatavuutta sen verran että en ala tyrkyttämään ammattilaisille mitään ohareita.
Se mikä ei tapa, se vituttaa

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4661
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: Varaosat ulkomailta

Tarkoitan että varaosien myynti on osa huoltoyrittäjien leipää. Että hiukan sama kun menis kyläbaarin terassille oman kaljasäkin kanssa.


Tämä on vähän kummallinen asia. Vähän sama kuin timpurilta pitäisi ostaa sementti ja laudat... tietysti eri juttu jos kyse on valmiin talopaketin asennusporukasta.

Tiukasti maahantuojan merkkihuoltoon sitoutuneet korjaamot toki ymmärtää että myyvät / asentavat vain virallisia osia.

Vaikka oli VW/Audi erikoistunut korjaamo (ei maahantuojan) niin vapaasti sai valita että mistä ja minkä hintaisia osia tilattiin ja asennettiin (kyseessä volkkarin hammastankopaketti).
Autopuolella myös ns. vapailla korjaamoilla on pääsy lähes kaikkeen dataan mitä merkkihuolloilakin on käytettävissä. Työkonepuolella taitaa olla nihkeämpää - vielä.

Tuollainen kytkypakettihinnoittelu vähän närästää joskus. Jos toiminta ei kannata työn tuntihinnalla X niin sitten nostetaan tuntihintaa ja pidetään muut jutut hinnoittelusta erillään. Asiakas saa sitten valita mistä haluaa maksaa: osaamisesta, palvelun nopeudesta, valikoiman laajuudesta, osien laadusta ja/tai niiden katteesta.
Tai sitten pitää vaihtaa huoltofirman toimialaksi huollon sijasta 'varaosamyynti tarvittaessa edullisella asennuspalvelulla'.

Maksan mielelläni huoltomiehelle pientarvikkeista, tiviisteistä ja muista hilpetööreistä vaikka 200% katetta. Pääasia että minun ei tarvitse niitä lähteä etsimään.
Mutta kun puhutaan isommista ja arvokkaista varaosista (vaikka etuakseli, tehdaskunnostettu vaihteisto tai vastaava purkuosa) niin minusta sellaisten hinta ja vaihtotyön hinta pitäisi erottaa toisistaan hyvin selvästi. Samoin huoltoon liittyvät ulkopuolella teetetyt työt, niihin ei minusta enää huoltoyrittäjän kuulu lisätä omia prosenttejaan. Tarkoitan esim moottorikoneistamoja, jäähdytinhuoltoja, turbohuoltoja, dieselkorjaamoja yms.

Tietysti osien kuljetteluun ja asioiden hoitamiseen liittyvät työtunnit kuluu reilusti korvata.

Minusta koneen omistajalla pitää olla oikeus valita miten ja millä osilla hänen koneensa kulloinkin korjataan. Tai sitten olemme menossa kohti näitä moderneja 'käyttöoikeusautoja'.
Onneksi olen toistaiseksi onnistunut löytämään ammattitaitoisen korjaajan joka tekee sen mitä olen pyytänyt, niillä palikoilla joita olen halunnut käytettävän.

-Joomies-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1131
Vs: Varaosat ulkomailta

Tarkoitan että varaosien myynti on osa huoltoyrittäjien leipää. Että hiukan sama kun menis kyläbaarin terassille oman kaljasäkin kanssa.


Tämä on vähän kummallinen asia. Vähän sama kuin timpurilta pitäisi ostaa sementti ja laudat... tietysti eri juttu jos kyse on valmiin talopaketin asennusporukasta.

Tiukasti maahantuojan merkkihuoltoon sitoutuneet korjaamot toki ymmärtää että myyvät / asentavat vain virallisia osia.

Vaikka oli VW/Audi erikoistunut korjaamo (ei maahantuojan) niin vapaasti sai valita että mistä ja minkä hintaisia osia tilattiin ja asennettiin (kyseessä volkkarin hammastankopaketti).
Autopuolella myös ns. vapailla korjaamoilla on pääsy lähes kaikkeen dataan mitä merkkihuolloilakin on käytettävissä. Työkonepuolella taitaa olla nihkeämpää - vielä.

Tuollainen kytkypakettihinnoittelu vähän närästää joskus. Jos toiminta ei kannata työn tuntihinnalla X niin sitten nostetaan tuntihintaa ja pidetään muut jutut hinnoittelusta erillään. Asiakas saa sitten valita mistä haluaa maksaa: osaamisesta, palvelun nopeudesta, valikoiman laajuudesta, osien laadusta ja/tai niiden katteesta.
Tai sitten pitää vaihtaa huoltofirman toimialaksi huollon sijasta 'varaosamyynti tarvittaessa edullisella asennuspalvelulla'.

Maksan mielelläni huoltomiehelle pientarvikkeista, tiviisteistä ja muista hilpetööreistä vaikka 200% katetta. Pääasia että minun ei tarvitse niitä lähteä etsimään.
Mutta kun puhutaan isommista ja arvokkaista varaosista (vaikka etuakseli, tehdaskunnostettu vaihteisto tai vastaava purkuosa) niin minusta sellaisten hinta ja vaihtotyön hinta pitäisi erottaa toisistaan hyvin selvästi. Samoin huoltoon liittyvät ulkopuolella teetetyt työt, niihin ei minusta enää huoltoyrittäjän kuulu lisätä omia prosenttejaan. Tarkoitan esim moottorikoneistamoja, jäähdytinhuoltoja, turbohuoltoja, dieselkorjaamoja yms.

Tietysti osien kuljetteluun ja asioiden hoitamiseen liittyvät työtunnit kuluu reilusti korvata.

Minusta koneen omistajalla pitää olla oikeus valita miten ja millä osilla hänen koneensa kulloinkin korjataan. Tai sitten olemme menossa kohti näitä moderneja 'käyttöoikeusautoja'.
Onneksi olen toistaiseksi onnistunut löytämään ammattitaitoisen korjaajan joka tekee sen mitä olen pyytänyt, niillä palikoilla joita olen halunnut käytettävän.

Motonetistä suodatin ja öljyt ja eikun merkkihuoltoon että nämä paikalleen. Onnistuu varmasti.


Autopuolella suojellaan kuluttajaa. Traktorien ja työkoneiden kohdalla kyse on yritysten välisistä sopimuksista.

Huoltoyrittäjille tulee marmoritiskillä kai jokin alennus osiin, jolloin niiden pitäisi olla saman hintaisia asiakkaalle kumpaakin reittiä.

Hiukan ihmetyttää että koneisiin pitää saada purkuosia.
Se mikä ei tapa, se vituttaa

+200

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4637
  • Paalauksen iloa
Vs: Varaosat ulkomailta
No tuon Jonnikan kans tehtiin silleen että:Huoltomies etti hydepuolelta vian ,osa olis ollu sen kautta 670€.Laukkanen myi samaa osaa 300€.Itte osan vaihto kesti noin puolituntia.Ja kun huoltomies ei luvannu kasata Laukkasen osalla,se sai kasata rikkinäisellä osalla ja vaihdoin Laukkasosan itte kotona.
Kaikki oli iloisia :-\ :-\

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4661
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: Varaosat ulkomailta

Motonetistä suodatin ja öljyt ja eikun merkkihuoltoon että nämä paikalleen. Onnistuu varmasti.


Autopuolella suojellaan kuluttajaa. Traktorien ja työkoneiden kohdalla kyse on yritysten välisistä sopimuksista.

Huoltoyrittäjille tulee marmoritiskillä kai jokin alennus osiin, jolloin niiden pitäisi olla saman hintaisia asiakkaalle kumpaakin reittiä.

Hiukan ihmetyttää että koneisiin pitää saada purkuosia.

Edullisia ja asiallisia öljynvaihtopaikkoja on niin paljon että merkkihuoltoon ei liene tarvetta kiikuttaa. Ellei nyt omista jotain Lamboa tai Teslaa joissa pitää lisäksi tehdä ties mitä temppuja tietokoneella jne.

Kuka lohduttaisi Nyytiä - ja suojelisi yrittäjää?

Purkuosatkin ovat ihan ok jos kyse ei ole jostain strategisesta kuluvasta osasta. Esim tapaturmaisesti rikkoutuneet isot valuosat, pellit ja ohjaamon osat yms voivat olla purkuosana ihan OK. Solmuun menneen oven voi hyvin ottaa muuten samankuntoisesta purkuvehkeestä. Voi löytää vielä yhtä haalistuneena kuin muukin vehje jo on :-)

Vanhempaan metsä- ja maansiirtokalustoon ei myöskään aina kannata hankkia enää varaosaa joka maksaa saman kuin koko kone ennen hajoamistaan. Tällöin myös testatut tai kunnostetut avainkomponentitkin voivat olla purkuosia. Vaikkapa koneosapalvelu voi olla työpumpun, telikotelon, ajomoottorin tai jakovaihteiston tapauksessa kilpailukykyinen vaihtoehto kun uuden varaosan hinta saattaa olla viisinumeroinen. Moottoreitakin vaihdellaan - totaalisesti hajonneen 25 000 h pyörineen voi hyvin korvata 10 000 h pyörineellä hieman korjatulla käytetyllä. Kestää sen kuin muukin kone enää.

Eikö Valtrakin mainosta näitä ReMan-vaihteistoja - periaatteessa purkuosia jotka on tarkastettu ja kuluneet osat uusittu tehdaskorjauksella ?

Purkupuoli on tietysti enemmän meidän vanhoilla romuilla nysväävien juttuja kuin sellaisen  joka nuorentaa Fendtin joka toinen vuosi eikä rymyä mitään sellaista jossa voi sattua outoja vahinkoja :-)

SDF

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 193
Vs: Varaosat ulkomailta
Hiukan ihmetyttää että koneisiin pitää saada purkuosia.
Eikö Valtrakin mainosta näitä ReMan-vaihteistoja - periaatteessa purkuosia jotka on tarkastettu ja kuluneet osat uusittu tehdaskorjauksella ?
Piti kanssa kommentoida tuota purkuosajuttua niin tässähän se jo tulikin .
Aika hyvin monia isoja kokonaisuuksia saa valmistajan kunnostamana. Purkuosia/vaihto-osia, joihin vaihdetaan kuluvat ja kuluneet osat. Hyvä vaihtoehto uudelle, varsinkin kun uutta ei enää toimiteta.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 68837
Vs: Varaosat ulkomailta
tuota vaan hirmu vähän mainostetaan mahdollisuutena... ite olisin viime kesänä tuohon kyllä suostunna kun pelkkä vaihelaatikon remppa kestää kaks kuukautta.. ( pari päivää vaille! )

supersammakko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8653
  • You're a slave to money then you die
Vs: Varaosat ulkomailta
Huoltoyrittäjille tulee marmoritiskillä kai jokin alennus osiin, jolloin niiden pitäisi olla saman hintaisia asiakkaalle kumpaakin reittiä.
Näin se menee, merkinsopimushuoltajan hinnat on samat kuin marmoritiskillä. Ei kumpikaan niistä kuse omiin muroihinsa ja ala viilaamaan toista.
Nothing is Something Worth Doing

supersammakko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8653
  • You're a slave to money then you die
Vs: Varaosat ulkomailta
No tuon Jonnikan kans tehtiin silleen että:Huoltomies etti hydepuolelta vian ,osa olis ollu sen kautta 670€.Laukkanen myi samaa osaa 300€.Itte osan vaihto kesti noin puolituntia.Ja kun huoltomies ei luvannu kasata Laukkasen osalla,se sai kasata rikkinäisellä osalla ja vaihdoin Laukkasosan itte kotona.
Kaikki oli iloisia :-\ :-\
Olisit näppäränä poikana hakenut itse viankin.
Nothing is Something Worth Doing