Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Direct  (Luettu 20275 kertaa)

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Direct
Eiks niissä ole nälkänappia ja hehkua?

Mitä helvetin virkaa on traktorilla jonka joutuu pitämään lämpimässä tallissa että se toimisi? Tämä lämmin talli selittää osittain kesälöpöllä ajamisen paukkupakkasissa.....

Traktori on kuin hevonen. Hevonen ajoi puoli kesää itselleen heiniä. Sassilla Vallu hakettaa niin perhanasti kansi kierossa itselleen lämmintä talveksi
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65383
Vs: Direct
on se tuo tekniikan kehitys menny hienoon suuntaan!   kun työkonetta pitää herätellä tunti ennen töihinlähtöä.... ja jos tulee nopealla lähdöllä asiaa niin pitää olla toinen kone joka jopa toimii kylmänäkin.... onko tuo hienouksien määrä ihan tuon arvoista?     ja hintaista?   kun kattelee että ei niiin hirveetä lisätehoa tullu työntekoon ja kun kuitenskin aiaksemminkin samoja aloja tehty...  mutta vähemmän tietysti käytetty aikaa somessa....     

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52004
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Direct
Eiks niissä ole nälkänappia ja hehkua?

Mitä helvetin virkaa on traktorilla jonka joutuu pitämään lämpimässä tallissa että se toimisi? Tämä lämmin talli selittää osittain kesälöpöllä ajamisen paukkupakkasissa.....

Traktori on kuin hevonen. Hevonen ajoi puoli kesää itselleen heiniä. Sassilla Vallu hakettaa niin perhanasti kansi kierossa itselleen lämmintä talveksi

Määsähkölämmöllä lisää valumötille lämpöä.

BMW oli pakko säilöä lämpimässä jos pakkasta oli yli -15. Siitä jääty huohotin jos se oli yön yli roussin pielessä. Kolmesti tuli öljyoksennus imusarjaan ja sieltä pakopiippuun. 750€ kerta.

Viimisenä talvena tampppasin mattoja pakkasessa niimmaan perusteellisesti ja ennen tamppaussessioo laitoin jatkeen käymään tulevaa kauppareisua varten -17 asteen pakkasaamuna. Luulin mattopiiskan hajonneen kun taustalta kuulu warrekäyntiä. Ei ollu piiska, se oli bensabimmeri joka ajo öljyt ulos pakarin kautta.

Menimme sitten ooppelilla kauppaan....
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Direct
Eiks niissä ole nälkänappia ja hehkua?

Mitä helvetin virkaa on traktorilla jonka joutuu pitämään lämpimässä tallissa että se toimisi? Tämä lämmin talli selittää osittain kesälöpöllä ajamisen paukkupakkasissa.....

Traktori on kuin hevonen. Hevonen ajoi puoli kesää itselleen heiniä. Sassilla Vallu hakettaa niin perhanasti kansi kierossa itselleen lämmintä talveksi

Määsähkölämmöllä lisää valumötille lämpöä.

BMW oli pakko säilöä lämpimässä jos pakkasta oli yli -15. Siitä jääty huohotin jos se oli yön yli roussin pielessä. Kolmesti tuli öljyoksennus imusarjaan ja sieltä pakopiippuun. 750€ kerta.

Viimisenä talvena tampppasin mattoja pakkasessa niimmaan perusteellisesti ja ennen tamppaussessioo laitoin jatkeen käymään tulevaa kauppareisua varten -17 asteen pakkasaamuna. Luulin mattopiiskan hajonneen kun taustalta kuulu warrekäyntiä. Ei ollu piiska, se oli bensabimmeri joka ajo öljyt ulos pakarin kautta.

Menimme sitten ooppelilla kauppaan....

Opelista tuo bimmerin vika korjataan repimällä huokotin irti ja kääntämällä se letku sit alas 😅😅

Siis 80-luvun OHC-koneessa. Uudemmissa tuota vikaa ei ole
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65383
Vs: Direct
eiks se teräsvillasotku kannattannu ekaks poistaa putkesta ja sitten vasta kääntää jos edelleen vaahto jäätyi?    ja kun käytti pikkasen parempaa ööliä koneessa ei tuota vikaa....                   taunuksessa muistaaksein samaa oiretta...                     paitti kun ajo hieman reippaammin niin ei haitannu....

kantola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 27223
  • Ut sementem feeceris, ita metes.
Vs: Direct
Onneksi puu on halpaa, voi hakelämmöllä pitää vaikka shortsikelit traktoritallissa. 😵
Yllä oleva materiaali on laadittu vain informatiivisessa tarkoituksessa, eikä siinä mainittuja seikkoja ole tarkoitettu ohjeeksi tai neuvoksi.

RimaPoika

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 307
Vs: Direct

[/quote]
Heh. Tuossa yllä yksi syy miksi en aja valmetilla,tuo ylimielisyys asiakkaan esiintuomiin ongelmiin. Liikaa massaa ette ikannata lämmittää hehe. Ja kun se on suomalaisen suomalaiselle tekemä niin sen on kelvattava vaikka sillä talvella mitään tekiskään :o
[/quote]
Vähän niinku suomalainen ruoka ja työvoima?
 Vai kuinka?

Vaikka oisikin kallista ja huonoa kelvattava on..
Vaikka kuinka tulis näppyjä..

Oikeesti?

Varjo79

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4853
  • Suvakki vajakkeja vituttaa!!!!
Vs: Direct
Jossakin on mennyt vikaan kun ei noin kalliin traktorin omistaja ole saanut lämmintä tallia aikaseksi.
Meillä traktorit ja autot vuodesta 1961 lämpösissä talleissa.

Joo o kylläsiinä raha menee aika hukkaan jos kaikille romuille lämpimän tallin pykää. Noin 50-100tonni per häristin ja vain sitä noin 2kk aikaa jolloin enemmmän pakkasta on.

Sitäpaitsi mulla koneet on yleensä työmailla eikä hallissa makaamassa.
Eu on perseeeestä ja syvältä!!!!!!!!!!!!

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Direct
Toi takuuaika on sitten kumma juttu.

Toisesta asiakkaasta: On ykkösjuttu, että vaikka omavastuut kasvaa niin takana kalliita remontteja, jotka menis tähän lisätakuuseen. Vaikka jotakin omavastuita on?


Toinen mielipide: Jotain noissa pitää olla vialla kun takuulla paikataan?
Onko KIA viallinen kun takuu on 7 vuotta nyt järki käteen salesman.
KIA sitoo takuullaan asiakkaat kalliiseen merkkihuoltoon, eikä kelpaa ihan minkä tahansa firman huoltoleimat.
300€ 20tkm välein ei oo paha hinta 7 vuoden takuusta. Ja 10tkm saa kyllä itse vaihtaa öljyt. Kaveri just valitti kun käytti nissanin takuuhuollossa ja maksoi 600€ 😁

Salesman

  • Vieras
Vs: Direct
Toi takuuaika on sitten kumma juttu.

Toisesta asiakkaasta: On ykkösjuttu, että vaikka omavastuut kasvaa niin takana kalliita remontteja, jotka menis tähän lisätakuuseen. Vaikka jotakin omavastuita on?


Toinen mielipide: Jotain noissa pitää olla vialla kun takuulla paikataan?
Onko KIA viallinen kun takuu on 7 vuotta nyt järki käteen salesman.

HUOM! Asiakkaiden lausuntoja, ei minun!

Mullitilallinen

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 45
Vs: Direct
No on teilläkin jutut. Viime talvena oli kylmin aamu -35 ku jyräytin directin tulille. 2 tuntia oli lohkolämmittimellä lämpiämässä. Annoin käydä n. 15 min ennenkuin läksi ajamaan ihan vain järkisyistä. Kone oli taivasalla ollut koko yön. ei sitä tarvitse odottaa tuntikausia että voi ajaa, vaan heti kun tiimalasi lopettaa pyörimisen kyynärnojan näytössä. Se öljynsuodattimen merkkivalon palaminen ei merkkaa yhtään mitään kylmillä öljyillä/suodattimella. Öljy kiertää silloin vain suodattimen ohi. Aivan turhaa vouhottamista siitä asiasta. Silloin on ongelma jos se merkkivalo palaa kun öljyt ovat lämpimät. Ei estä ajamista vaan se on tehty toimimaan niin. Mallina on T174 direct, 1800 tuntia mittarissa eikä mitään vikaa. Toimii aivan kuin uutenakin. en mmärrä näitä puheita että ei muka uskaltaisi ostaa ja se myös ettei olisi portaaton. Siihen olisi hieno kuulla poerustelut. Pihassa on myös 724 fendt joten on kokemusta siitäkin. Valtra on ohjaamoltaan hiljaisempi. Fendtissä tulee etuosasta lattiaa voimansiirron äänet aika hyvin läpi etenkin n. 40km/h vauhdissa. Samoin ohjaamo on kylmempi kovilla pakkasilla ja huurteenpoisto on huonompi. Fendt myöd herjailee käsijarrusta että olisi muka päällä aika pitkään ennekuin öljyt lämpenee eikä anna vaihtaa aluetta vaihteistosta ennenkuin öljyt ovat vähintään +10 asteiset. Ja nehän ei fendtissä lämpene kuin ajamalla

John Ferguson

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1200
Vs: Direct
No on teilläkin jutut. Viime talvena oli kylmin aamu -35 ku jyräytin directin tulille. 2 tuntia oli lohkolämmittimellä lämpiämässä. Annoin käydä n. 15 min ennenkuin läksi ajamaan ihan vain järkisyistä. Kone oli taivasalla ollut koko yön. ei sitä tarvitse odottaa tuntikausia että voi ajaa, vaan heti kun tiimalasi lopettaa pyörimisen kyynärnojan näytössä. Se öljynsuodattimen merkkivalon palaminen ei merkkaa yhtään mitään kylmillä öljyillä/suodattimella. Öljy kiertää silloin vain suodattimen ohi. Aivan turhaa vouhottamista siitä asiasta. Silloin on ongelma jos se merkkivalo palaa kun öljyt ovat lämpimät. Ei estä ajamista vaan se on tehty toimimaan niin. Mallina on T174 direct, 1800 tuntia mittarissa eikä mitään vikaa. Toimii aivan kuin uutenakin. en mmärrä näitä puheita että ei muka uskaltaisi ostaa ja se myös ettei olisi portaaton. Siihen olisi hieno kuulla poerustelut. Pihassa on myös 724 fendt joten on kokemusta siitäkin. Valtra on ohjaamoltaan hiljaisempi. Fendtissä tulee etuosasta lattiaa voimansiirron äänet aika hyvin läpi etenkin n. 40km/h vauhdissa. Samoin ohjaamo on kylmempi kovilla pakkasilla ja huurteenpoisto on huonompi. Fendt myöd herjailee käsijarrusta että olisi muka päällä aika pitkään ennekuin öljyt lämpenee eikä anna vaihtaa aluetta vaihteistosta ennenkuin öljyt ovat vähintään +10 asteiset. Ja nehän ei fendtissä lämpene kuin ajamalla
Se on siinä kinttaalla onko Variokaan täysin portaaton, kun pitää pelto ja tiealueen välillä vekslata. Pirun mukavahan tuo on ajaa, eikä kyllä häpeä mekaanisemmallekkaan portaattomalle vaihteistolle vaikka eri merkin myyjät sitä niin parjaavat. T4 Directin varmaan uskaltaakin jo ostaa, mutta Direct on niin huonossa maineessa täällä päin ettei kauppiaskaan sitä suostuttelematta myy.

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Direct
Jokos ne vaihteistot nykyään toimivat kuumina?

Ettei kolina ala kun lämpö nousee yli 82 asteen  ;D
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

Yodavaari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1471
Vs: Direct
Täytyy viivata ko masiinat omassa jakoluettelossa yli. Alkaa olla vähän kuin nykyiset hävittäjät. Huollossa enemmän  aikaa kuin operatiivisessa käytössä.

Osaston taistelusuunnitelma. Aloitamme moottorimarssin kuljetuskaluston saavutettua toimintalämpötilan.

rantsi

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 68
Vs: Direct
Onpahan hupaa luettavaa enimmäkseen nää jutut.. :))
Itellä kokemusta Directillä +10000h ja eipä oo tarvinnu pakkasen takia jäädä kotiin, taikka tunniksi lämmittelemään.
Ja onpa käynnistetty ilman lämmitystä -27c pakkasestakin ku tuli äkkilähtö, paikkaamaan kilpailevalla merkillä töitä tekevän töitä ku ei hänen kone kulkenu.
Enimmäkseen tänne näköjään kirjottelee kylän juttuja kuuntelevat.. ja juu on ajettu myös variollakin joten kujeet on tiedossa siitäkin.
Eiku talven odotuksia kaikille.