Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Maajussi89 - 27.10.16 - klo:11:11

Otsikko: Direct
Kirjoitti: Maajussi89 - 27.10.16 - klo:11:11
Moro

Juttua ollu ennenkin mut kysellään nyt onko tullu uusia käyttäjä kokemuksia. Elikkäs traktorin vaihto ois mielessä . Merkki on selvä eli Valtrassa pysytään mutta uskaltaako noihin directeihin puuttua ? Köyhä kun olen niin käytettyä konetta etsin ja kyseessä ois  3 sarjan t sarjalaiset .Kone ois tulossa maitotilan yleis koneeksi. Mielellään kuulisin kokemuksia käyttäjiltä.( en mitään esson baari juttuja ja kyliltä kuultuja huhuja) Ja tiedän on olemassa muitakin merkkejä portaattomalla laatikolla mutta merkkiä en ole vaihtamassa ennemmin vaihdan perus varman hitecin sitten. Ja tiedossa on 2 sarjalaisten ongelmat mutta 3 onko  sarjalaiset yhtä huonoja . Kiitän asiallisista vastauksista  ( jos nyt joku edes uskaltaa myöntää omistavansa tuollaisen kapistuksen täällä palstalla )
Otsikko: Vs: Direct
Kirjoitti: JD6630 - 27.10.16 - klo:18:10
Ihan paska älä osta.
Otsikko: Vs: Direct
Kirjoitti: SAS - 27.10.16 - klo:18:14
Ihan paska älä osta Jontikkaa.
Otsikko: Vs: Direct
Kirjoitti: RimaPoika - 27.10.16 - klo:19:54
Mieleeni putkahti semmoinen että
Ensin kannattaa vinguttaa siltä myyjältä
Tiukkaakin tiukempi tarjous uudesta directistä.
Ja vaikka kaksi eri tarjousta. Se toinen kaikilla mahdollisilla mausteilla. Ja toinen niin "halpa"
kuin mahdollista. Ja sen jälkeen yrität etsiä halvemman
3 sarjan käytetyn kuin se saamasi "halpa" uusi tarjous.
Ja sen jälkeen vielä mietit paljonko annat arvoa
Sille viiden vuoden takuulle mitä nyt kauppaavat
uusiin Valtroihin.
Otsikko: Vs: Direct
Kirjoitti: retku - 27.10.16 - klo:20:07
sama mietityttää itseänikin. ei sitä direktiä varmaan uskalla?
Otsikko: Vs: Direct
Kirjoitti: John Ferguson - 27.10.16 - klo:20:28
Mieleeni putkahti semmoinen että
Ensin kannattaa vinguttaa siltä myyjältä
Tiukkaakin tiukempi tarjous uudesta directistä.
Ja vaikka kaksi eri tarjousta. Se toinen kaikilla mahdollisilla mausteilla. Ja toinen niin "halpa"
kuin mahdollista. Ja sen jälkeen yrität etsiä halvemman
3 sarjan käytetyn kuin se saamasi "halpa" uusi tarjous.
Ja sen jälkeen vielä mietit paljonko annat arvoa
Sille viiden vuoden takuulle mitä nyt kauppaavat
uusiin Valtroihin.
Se viiden vuoden takuusopimus kannattaa sitten plärätä huolella läpi, ettei tule yllätyksiä kun joku hajoaa.
Otsikko: Vs: Direct
Kirjoitti: mlauril2 - 27.10.16 - klo:20:28
Itselläni ollut valtran N143 direct kohta pari vuotta ilman mitään ongelmia. Tuli taloon reilun vuoden ikäisenä ja kohta on 2000h mittarissa. Itsekin alussa luulin että koko hökötys ei tule kestämään ja jatkuvasti lykkää vikakoodia muttei näin ole ainakaan vielä käynyt. Koneella on tullut perus maataloustöiden lisäksi rahdattua maata/soraa pellolla ja maantiellä kiitettävä määrä. Ainoa miinus tulee lapsellisesta kylmyyden kestosta kun alle 20 pakkasella täytyy konetta käynnistyksen jälkeen pitää käynnissä reilu tunti ennen kuin öljyt rupee meneen suodattimista läpi. Luulis että suomen oloihin tehtäis rakkine jolla pääsee heti hommiin jos ei omista lämmintä tallia...
Otsikko: Vs: Direct
Kirjoitti: RimaPoika - 27.10.16 - klo:20:32
Tuskin se viiden vuoden takuu on huonopi kuin kolmen vuoden tai vuoden tai kopa perävalotakuu.
Toki perehtyä kannattaa kaiken mittaisiin takuulappuihin.
Että tietää.

Otsikko: Vs: Direct
Kirjoitti: JD6630 - 27.10.16 - klo:20:36
Mun mielest tuos 3-sarjas on aina se ensimmäinen surullisen kuuluisa sulava directi.

Nykyäänhän sitä on päivitetty, mutta ei ole tainnut mikään älytön myyntimenestys olla. Ymmärtäähän sen, koska samasta talosta saa myös variolla varustetun traktorin.
Otsikko: Vs: Direct
Kirjoitti: kylmis - 27.10.16 - klo:20:48
IAinoa miinus tulee lapsellisesta kylmyyden kestosta kun alle 20 pakkasella täytyy konetta käynnistyksen jälkeen pitää käynnissä reilu tunti ennen kuin öljyt rupee meneen suodattimista läpi. Luulis että suomen oloihin tehtäis rakkine jolla pääsee heti hommiin jos ei omista lämmintä tallia...
Joo, saman huomannut, että noilla pakkasluvuilla tuntuu kone olevan aika lailla oppositiossa. Kolme talvea on nyt ollut, ensimmäinen oli pahin, kun piti olla kevyelläkin pakkasella 3-4 tuntia roikan päässä. Nämä kaksi seuraavaa on ollut niin lauhoja, että ongelmia ei ole ollut. Katotaan mikä on tilanne nyt, kun koneessa on reilu 1500h ajettu, josko alkaisi vertyä näille keleille. Myyjä väitti, että on käynnistellyt näitä 20 asteen pakkasista ilman lämmitystä. Vaikea uskoa. Huoltomiehen mukaan johtuu huonossa paikassa olevasta moottorilämmittimestä. Ei ole oikein mitään tehtävissä. Tota vaihteistonlämmitystä hiukan ihmettelen, että pitäisikö sielläkin olla joku vastus, jotta lämpeneminen olisi sujuvaa. 6800/805 ei ikinä mitään ongelmia, pari tuntia roikassa ja aina taisteluvalmis.
Otsikko: Vs: Direct
Kirjoitti: mlauril2 - 27.10.16 - klo:20:55
IAinoa miinus tulee lapsellisesta kylmyyden kestosta kun alle 20 pakkasella täytyy konetta käynnistyksen jälkeen pitää käynnissä reilu tunti ennen kuin öljyt rupee meneen suodattimista läpi. Luulis että suomen oloihin tehtäis rakkine jolla pääsee heti hommiin jos ei omista lämmintä tallia...
Joo, saman huomannut, että noilla pakkasluvuilla tuntuu kone olevan aika lailla oppositiossa. Kolme talvea on nyt ollut, ensimmäinen oli pahin, kun piti olla kevyelläkin pakkasella 3-4 tuntia roikan päässä. Nämä kaksi seuraavaa on ollut niin lauhoja, että ongelmia ei ole ollut. Katotaan mikä on tilanne nyt, kun koneessa on reilu 1500h ajettu, josko alkaisi vertyä näille keleille. Myyjä väitti, että on käynnistellyt näitä 20 asteen pakkasista ilman lämmitystä. Vaikea uskoa. Huoltomiehen mukaan johtuu huonossa paikassa olevasta moottorilämmittimestä. Ei ole oikein mitään tehtävissä. Tota vaihteistonlämmitystä hiukan ihmettelen, että pitäisikö sielläkin olla joku vastus, jotta lämpeneminen olisi sujuvaa. 6800/805 ei ikinä mitään ongelmia, pari tuntia roikassa ja aina taisteluvalmis.

Viime talvena reilussa -22C noin kolme tuntia roikan päässä riitti. Tosin tämän jälkeen että koneella pystyi lähteä ajamaan piti odoittaa yli tunti. En kyllä ilmän roikan päässä oloa edes viitsisi alle 12C pakkasilla edes koittaa pyörittää on sen verran laiskaa. Huollosta kun asiaa kyselin niin sanoivat että pitää ottaa rauhassa ja antaa vaan "käydä" itsensä lämpimäksi. Sanoivat myös että tuota massaa on liikaa ettei sitä kannata lämmittää, hieman ihmettelen koska voisihan tuolla öljyn seassa olla vastus joka lämmitäisi öljyn ja luulisi että reilut 2kW vastus saisi kolmessa tunnissa maataman satakiloa rautaa edes hieman lämpimäksi ;)
Otsikko: Vs: Direct
Kirjoitti: kylmis - 27.10.16 - klo:21:01
IAinoa miinus tulee lapsellisesta kylmyyden kestosta kun alle 20 pakkasella täytyy konetta käynnistyksen jälkeen pitää käynnissä reilu tunti ennen kuin öljyt rupee meneen suodattimista läpi. Luulis että suomen oloihin tehtäis rakkine jolla pääsee heti hommiin jos ei omista lämmintä tallia...
Joo, saman huomannut, että noilla pakkasluvuilla tuntuu kone olevan aika lailla oppositiossa. Kolme talvea on nyt ollut, ensimmäinen oli pahin, kun piti olla kevyelläkin pakkasella 3-4 tuntia roikan päässä. Nämä kaksi seuraavaa on ollut niin lauhoja, että ongelmia ei ole ollut. Katotaan mikä on tilanne nyt, kun koneessa on reilu 1500h ajettu, josko alkaisi vertyä näille keleille. Myyjä väitti, että on käynnistellyt näitä 20 asteen pakkasista ilman lämmitystä. Vaikea uskoa. Huoltomiehen mukaan johtuu huonossa paikassa olevasta moottorilämmittimestä. Ei ole oikein mitään tehtävissä. Tota vaihteistonlämmitystä hiukan ihmettelen, että pitäisikö sielläkin olla joku vastus, jotta lämpeneminen olisi sujuvaa. 6800/805 ei ikinä mitään ongelmia, pari tuntia roikassa ja aina taisteluvalmis.

Viime talvena reilussa -22C noin kolme tuntia roikan päässä riitti. Tosin tämän jälkeen että koneella pystyi lähteä ajamaan piti odoittaa yli tunti. En kyllä ilmän roikan päässä oloa edes viitsisi alle 12C pakkasilla edes koittaa pyörittää on sen verran laiskaa. Huollosta kun asiaa kyselin niin sanoivat että pitää ottaa rauhassa ja antaa vaan "käydä" itsensä lämpimäksi. Sanoivat myös että tuota massaa on liikaa ettei sitä kannata lämmittää, hieman ihmettelen koska voisihan tuolla öljyn seassa olla vastus joka lämmitäisi öljyn ja luulisi että reilut 2kW vastus saisi kolmessa tunnissa maataman satakiloa rautaa edes hieman lämpimäksi ;)
Mää kyselin silloin myyjältä, että kuinkas näissä uusissa vehkeissä pelaa nää talviominaisuudet, että tuleeko jotain lämmityskäyttöä, kun keissimiehetkin joutuu venaamaan puoli tuntia. Ei kuulemma mitään ongelmaa, heti vaan menoksi, kun koneen saa käyntiin. No, ei se ihan siltä tunnu.
Otsikko: Vs: Direct
Kirjoitti: SKN - 27.10.16 - klo:21:04
Aika surullista luettavaa. Ei pitäs olla mikään ongelma rakentaa kunnollista öljynlämmitysjärjestelmää.

Pohjoismainen traktori pohjoisiin käyttökohteisiin....just joo....



Otsikko: Vs: Direct
Kirjoitti: SAS - 27.10.16 - klo:21:45
Jossakin on mennyt vikaan kun ei noin kalliin traktorin omistaja ole saanut lämmintä tallia aikaseksi.
Meillä traktorit ja autot vuodesta 1961 lämpösissä talleissa.
Otsikko: Vs: Direct
Kirjoitti: kylmis - 27.10.16 - klo:21:49
Kyllä mää sellaisen lämpimän remonttitilan ymmärrän, mutta lämmintä varastotilaa työkoneille, joilla pitäisi kuitenkin talvella tehdä ulkohommia, sitä en.
Otsikko: Vs: Direct
Kirjoitti: vms1 - 27.10.16 - klo:21:52
Jossakin on mennyt vikaan kun ei noin kalliin traktorin omistaja ole saanut lämmintä tallia aikaseksi.
Meillä traktorit ja autot vuodesta 1961 lämpösissä talleissa.

Jos nää on oikeassa käytössä niin ei ne mitään kotia tule. Webasto humisee puolituntia ja sen jälkeen käymään ja menoksi.

mutta on noi direktit kyll oikeasti huonot jos joutuu seisottelemaan ja odottelemaan. Versuun kun pistää liikumispyynnön niin kyllä se heti lähtee liikeelle. Toki hissukseen kannattaa ensiksi toimia että jokapaikka kerkiää päästä elämään mukaan mutta heti se kyllä on lähtövalmis. Aika pian joutu akun uusimaan että sai talvella käyntiin mutta muuten lähtee kyllä aika kovilla pakkasilla.
Otsikko: Vs: Direct
Kirjoitti: JD6630 - 27.10.16 - klo:21:54
IAinoa miinus tulee lapsellisesta kylmyyden kestosta kun alle 20 pakkasella täytyy konetta käynnistyksen jälkeen pitää käynnissä reilu tunti ennen kuin öljyt rupee meneen suodattimista läpi. Luulis että suomen oloihin tehtäis rakkine jolla pääsee heti hommiin jos ei omista lämmintä tallia...
Joo, saman huomannut, että noilla pakkasluvuilla tuntuu kone olevan aika lailla oppositiossa. Kolme talvea on nyt ollut, ensimmäinen oli pahin, kun piti olla kevyelläkin pakkasella 3-4 tuntia roikan päässä. Nämä kaksi seuraavaa on ollut niin lauhoja, että ongelmia ei ole ollut. Katotaan mikä on tilanne nyt, kun koneessa on reilu 1500h ajettu, josko alkaisi vertyä näille keleille. Myyjä väitti, että on käynnistellyt näitä 20 asteen pakkasista ilman lämmitystä. Vaikea uskoa. Huoltomiehen mukaan johtuu huonossa paikassa olevasta moottorilämmittimestä. Ei ole oikein mitään tehtävissä. Tota vaihteistonlämmitystä hiukan ihmettelen, että pitäisikö sielläkin olla joku vastus, jotta lämpeneminen olisi sujuvaa. 6800/805 ei ikinä mitään ongelmia, pari tuntia roikassa ja aina taisteluvalmis.
Saahan niitä lämmitysmattoja millä saa peräöljyt lämpimäksi.

Massikassa on sama kone ku n103 valtrassa ja se kyllä lämpenee roikassa nopeasti. Liikkeelle lähtö onkin sitten eri asia.
Vain keppivaihteisilla voi lähteä nopeasti ja sujuvasti pakkasella liikenteeseen.
Otsikko: Vs: Direct
Kirjoitti: SAS - 27.10.16 - klo:21:57
Kyllä mää sellaisen lämpimän remonttitilan ymmärrän, mutta lämmintä varastotilaa työkoneille, joilla pitäisi kuitenkin talvella tehdä ulkohommia, sitä en.
Täällä on kuorma-autoillekin rakennettu lämpimät tallin niin paljon säästää autoa tuo.
Nokialla eräs urakoisija pitää kaikki lumitraktorit lämpimässä tallissa muuten ei tule mitään .
Otsikko: Vs: Direct
Kirjoitti: kylmis - 27.10.16 - klo:22:03
IAinoa miinus tulee lapsellisesta kylmyyden kestosta kun alle 20 pakkasella täytyy konetta käynnistyksen jälkeen pitää käynnissä reilu tunti ennen kuin öljyt rupee meneen suodattimista läpi. Luulis että suomen oloihin tehtäis rakkine jolla pääsee heti hommiin jos ei omista lämmintä tallia...
Joo, saman huomannut, että noilla pakkasluvuilla tuntuu kone olevan aika lailla oppositiossa. Kolme talvea on nyt ollut, ensimmäinen oli pahin, kun piti olla kevyelläkin pakkasella 3-4 tuntia roikan päässä. Nämä kaksi seuraavaa on ollut niin lauhoja, että ongelmia ei ole ollut. Katotaan mikä on tilanne nyt, kun koneessa on reilu 1500h ajettu, josko alkaisi vertyä näille keleille. Myyjä väitti, että on käynnistellyt näitä 20 asteen pakkasista ilman lämmitystä. Vaikea uskoa. Huoltomiehen mukaan johtuu huonossa paikassa olevasta moottorilämmittimestä. Ei ole oikein mitään tehtävissä. Tota vaihteistonlämmitystä hiukan ihmettelen, että pitäisikö sielläkin olla joku vastus, jotta lämpeneminen olisi sujuvaa. 6800/805 ei ikinä mitään ongelmia, pari tuntia roikassa ja aina taisteluvalmis.
Saahan niitä lämmitysmattoja millä saa peräöljyt lämpimäksi.

Massikassa on sama kone ku n103 valtrassa ja se kyllä lämpenee roikassa nopeasti. Liikkeelle lähtö onkin sitten eri asia.
Vain keppivaihteisilla voi lähteä nopeasti ja sujuvasti pakkasella liikenteeseen.
Niin, hitec-3 ja vaihteiston öljynvalo räpsyttelee sen verran, että on motivoitunut odottelemaan.
Otsikko: Vs: Direct
Kirjoitti: Salesman - 27.10.16 - klo:22:03
Toi takuuaika on sitten kumma juttu.

Toisesta asiakkaasta: On ykkösjuttu, että vaikka omavastuut kasvaa niin takana kalliita remontteja, jotka menis tähän lisätakuuseen. Vaikka jotakin omavastuita on?


Toinen mielipide: Jotain noissa pitää olla vialla kun takuulla paikataan?
Otsikko: Vs: Direct
Kirjoitti: SAS - 27.10.16 - klo:22:04
IAinoa miinus tulee lapsellisesta kylmyyden kestosta kun alle 20 pakkasella täytyy konetta käynnistyksen jälkeen pitää käynnissä reilu tunti ennen kuin öljyt rupee meneen suodattimista läpi. Luulis että suomen oloihin tehtäis rakkine jolla pääsee heti hommiin jos ei omista lämmintä tallia...
Joo, saman huomannut, että noilla pakkasluvuilla tuntuu kone olevan aika lailla oppositiossa. Kolme talvea on nyt ollut, ensimmäinen oli pahin, kun piti olla kevyelläkin pakkasella 3-4 tuntia roikan päässä. Nämä kaksi seuraavaa on ollut niin lauhoja, että ongelmia ei ole ollut. Katotaan mikä on tilanne nyt, kun koneessa on reilu 1500h ajettu, josko alkaisi vertyä näille keleille. Myyjä väitti, että on käynnistellyt näitä 20 asteen pakkasista ilman lämmitystä. Vaikea uskoa. Huoltomiehen mukaan johtuu huonossa paikassa olevasta moottorilämmittimestä. Ei ole oikein mitään tehtävissä. Tota vaihteistonlämmitystä hiukan ihmettelen, että pitäisikö sielläkin olla joku vastus, jotta lämpeneminen olisi sujuvaa. 6800/805 ei ikinä mitään ongelmia, pari tuntia roikassa ja aina taisteluvalmis.
Saahan niitä lämmitysmattoja millä saa peräöljyt lämpimäksi.

Massikassa on sama kone ku n103 valtrassa ja se kyllä lämpenee roikassa nopeasti. Liikkeelle lähtö onkin sitten eri asia.
Vain keppivaihteisilla voi lähteä nopeasti ja sujuvasti pakkasella liikenteeseen.
Niin, hitec-3 ja vaihteiston öljynvalo räpsyttelee sen verran, että on motivoitunut odottelemaan.
On se huileeta lähteä lämpimästä tallista jo oman mukavuuden takia.
Otsikko: Vs: Direct
Kirjoitti: kylmis - 27.10.16 - klo:22:08
Kyllä mää sellaisen lämpimän remonttitilan ymmärrän, mutta lämmintä varastotilaa työkoneille, joilla pitäisi kuitenkin talvella tehdä ulkohommia, sitä en.
Täällä on kuorma-autoillekin rakennettu lämpimät tallin niin paljon säästää autoa tuo.
Nokialla eräs urakoisija pitää kaikki lumitraktorit lämpimässä tallissa muuten ei tule mitään .
En koe, että lämpimästä varastoinnista saavuttaisi sellaista taloudellista hyötyä, että siihen kannattaisi lähteä normaalilla maatilalla.
Otsikko: Vs: Direct
Kirjoitti: kylmis - 27.10.16 - klo:22:09
IAinoa miinus tulee lapsellisesta kylmyyden kestosta kun alle 20 pakkasella täytyy konetta käynnistyksen jälkeen pitää käynnissä reilu tunti ennen kuin öljyt rupee meneen suodattimista läpi. Luulis että suomen oloihin tehtäis rakkine jolla pääsee heti hommiin jos ei omista lämmintä tallia...
Joo, saman huomannut, että noilla pakkasluvuilla tuntuu kone olevan aika lailla oppositiossa. Kolme talvea on nyt ollut, ensimmäinen oli pahin, kun piti olla kevyelläkin pakkasella 3-4 tuntia roikan päässä. Nämä kaksi seuraavaa on ollut niin lauhoja, että ongelmia ei ole ollut. Katotaan mikä on tilanne nyt, kun koneessa on reilu 1500h ajettu, josko alkaisi vertyä näille keleille. Myyjä väitti, että on käynnistellyt näitä 20 asteen pakkasista ilman lämmitystä. Vaikea uskoa. Huoltomiehen mukaan johtuu huonossa paikassa olevasta moottorilämmittimestä. Ei ole oikein mitään tehtävissä. Tota vaihteistonlämmitystä hiukan ihmettelen, että pitäisikö sielläkin olla joku vastus, jotta lämpeneminen olisi sujuvaa. 6800/805 ei ikinä mitään ongelmia, pari tuntia roikassa ja aina taisteluvalmis.
Saahan niitä lämmitysmattoja millä saa peräöljyt lämpimäksi.

Massikassa on sama kone ku n103 valtrassa ja se kyllä lämpenee roikassa nopeasti. Liikkeelle lähtö onkin sitten eri asia.
Vain keppivaihteisilla voi lähteä nopeasti ja sujuvasti pakkasella liikenteeseen.
Niin, hitec-3 ja vaihteiston öljynvalo räpsyttelee sen verran, että on motivoitunut odottelemaan.
On se huileeta lähteä lämpimästä tallista jo oman mukavuuden takia.
Sanotaan niin, että penkinlämmitin on ollut hinta/laatusuhteeltaan hyvä varuste.
Otsikko: Vs: Direct
Kirjoitti: SAS - 27.10.16 - klo:22:12
Toi takuuaika on sitten kumma juttu.

Toisesta asiakkaasta: On ykkösjuttu, että vaikka omavastuut kasvaa niin takana kalliita remontteja, jotka menis tähän lisätakuuseen. Vaikka jotakin omavastuita on?


Toinen mielipide: Jotain noissa pitää olla vialla kun takuulla paikataan?
Onko KIA viallinen kun takuu on 7 vuotta nyt järki käteen salesman.
Otsikko: Vs: Direct
Kirjoitti: kantola - 27.10.16 - klo:22:20
En koe, että lämpimästä varastoinnista saavuttaisi sellaista taloudellista hyötyä, että siihen kannattaisi lähteä normaalilla maatilalla.
Kyllä. Paljonko kuluu energiaa? Ainakin sen pitää päivittäisessä käytössä olla halpaa.
Otsikko: Vs: Direct
Kirjoitti: RimaPoika - 27.10.16 - klo:22:31
Toi takuuaika on sitten kumma juttu.

Toisesta asiakkaasta: On ykkösjuttu, että vaikka omavastuut kasvaa niin takana kalliita remontteja, jotka menis tähän lisätakuuseen. Vaikka jotakin omavastuita on?


Toinen mielipide: Jotain noissa pitää olla vialla kun takuulla paikataan?

Jos monivuotinen takuu on ongelma jolle kulle,
Niin ei kukaan varmaa pakota käyttämään sitä. 😁
Otsikko: Vs: Direct
Kirjoitti: John Ferguson - 27.10.16 - klo:23:20
Toi takuuaika on sitten kumma juttu.

Toisesta asiakkaasta: On ykkösjuttu, että vaikka omavastuut kasvaa niin takana kalliita remontteja, jotka menis tähän lisätakuuseen. Vaikka jotakin omavastuita on?


Toinen mielipide: Jotain noissa pitää olla vialla kun takuulla paikataan?
Onko KIA viallinen kun takuu on 7 vuotta nyt järki käteen salesman.
KIA sitoo takuullaan asiakkaat kalliiseen merkkihuoltoon, eikä kelpaa ihan minkä tahansa firman huoltoleimat.
Otsikko: Vs: Direct
Kirjoitti: Cutana - 28.10.16 - klo:06:45
IAinoa miinus tulee lapsellisesta kylmyyden kestosta kun alle 20 pakkasella täytyy konetta käynnistyksen jälkeen pitää käynnissä reilu tunti ennen kuin öljyt rupee meneen suodattimista läpi. Luulis että suomen oloihin tehtäis rakkine jolla pääsee heti hommiin jos ei omista lämmintä tallia...
Joo, saman huomannut, että noilla pakkasluvuilla tuntuu kone olevan aika lailla oppositiossa. Kolme talvea on nyt ollut, ensimmäinen oli pahin, kun piti olla kevyelläkin pakkasella 3-4 tuntia roikan päässä. Nämä kaksi seuraavaa on ollut niin lauhoja, että ongelmia ei ole ollut. Katotaan mikä on tilanne nyt, kun koneessa on reilu 1500h ajettu, josko alkaisi vertyä näille keleille. Myyjä väitti, että on käynnistellyt näitä 20 asteen pakkasista ilman lämmitystä. Vaikea uskoa. Huoltomiehen mukaan johtuu huonossa paikassa olevasta moottorilämmittimestä. Ei ole oikein mitään tehtävissä. Tota vaihteistonlämmitystä hiukan ihmettelen, että pitäisikö sielläkin olla joku vastus, jotta lämpeneminen olisi sujuvaa. 6800/805 ei ikinä mitään ongelmia, pari tuntia roikassa ja aina taisteluvalmis.

Viime talvena reilussa -22C noin kolme tuntia roikan päässä riitti. Tosin tämän jälkeen että koneella pystyi lähteä ajamaan piti odoittaa yli tunti. En kyllä ilmän roikan päässä oloa edes viitsisi alle 12C pakkasilla edes koittaa pyörittää on sen verran laiskaa. Huollosta kun asiaa kyselin niin sanoivat että pitää ottaa rauhassa ja antaa vaan "käydä" itsensä lämpimäksi. Sanoivat myös että tuota massaa on liikaa ettei sitä kannata lämmittää, hieman ihmettelen koska voisihan tuolla öljyn seassa olla vastus joka lämmitäisi öljyn ja luulisi että reilut 2kW vastus saisi kolmessa tunnissa maataman satakiloa rautaa edes hieman lämpimäksi ;)
Heh. Tuossa yllä yksi syy miksi en aja valmetilla,tuo ylimielisyys asiakkaan esiintuomiin ongelmiin. Liikaa massaa ette ikannata lämmittää hehe. Ja kun se on suomalaisen suomalaiselle tekemä niin sen on kelvattava vaikka sillä talvella mitään tekiskään :o
Otsikko: Vs: Direct
Kirjoitti: lynx700500 - 28.10.16 - klo:07:09
Tunti turhaa käyttöä tuntuu kyllä aika kovalta ajalta. Auttaako jos voimanotto on päällä ja vatkaa ehkä enempi öljyä. Kai teillä on jotku kunnon öljyt. EI ole kyllä kokemusta hirveästi portaattomista. Mutta kyllä nuo muut uudempien koneitten laatikot toimii sen viiden minuutin käytön jälkeen. Tosin pyrkimys on että ainoastaa mekaaniset vehkeet käynnistetään jos pakkasta yli 15 astetta.
Otsikko: Vs: Direct
Kirjoitti: SKN - 28.10.16 - klo:07:15
Eiks niissä ole nälkänappia ja hehkua?

Mitä helvetin virkaa on traktorilla jonka joutuu pitämään lämpimässä tallissa että se toimisi? Tämä lämmin talli selittää osittain kesälöpöllä ajamisen paukkupakkasissa.....
Otsikko: Vs: Direct
Kirjoitti: BACKSPACE - 28.10.16 - klo:07:49
Eiks niissä ole nälkänappia ja hehkua?

Mitä helvetin virkaa on traktorilla jonka joutuu pitämään lämpimässä tallissa että se toimisi? Tämä lämmin talli selittää osittain kesälöpöllä ajamisen paukkupakkasissa.....

Traktori on kuin hevonen. Hevonen ajoi puoli kesää itselleen heiniä. Sassilla Vallu hakettaa niin perhanasti kansi kierossa itselleen lämmintä talveksi
Otsikko: Vs: Direct
Kirjoitti: Oksa - 28.10.16 - klo:07:56
on se tuo tekniikan kehitys menny hienoon suuntaan!   kun työkonetta pitää herätellä tunti ennen töihinlähtöä.... ja jos tulee nopealla lähdöllä asiaa niin pitää olla toinen kone joka jopa toimii kylmänäkin.... onko tuo hienouksien määrä ihan tuon arvoista?     ja hintaista?   kun kattelee että ei niiin hirveetä lisätehoa tullu työntekoon ja kun kuitenskin aiaksemminkin samoja aloja tehty...  mutta vähemmän tietysti käytetty aikaa somessa....     
Otsikko: Vs: Direct
Kirjoitti: SKN - 28.10.16 - klo:07:58
Eiks niissä ole nälkänappia ja hehkua?

Mitä helvetin virkaa on traktorilla jonka joutuu pitämään lämpimässä tallissa että se toimisi? Tämä lämmin talli selittää osittain kesälöpöllä ajamisen paukkupakkasissa.....

Traktori on kuin hevonen. Hevonen ajoi puoli kesää itselleen heiniä. Sassilla Vallu hakettaa niin perhanasti kansi kierossa itselleen lämmintä talveksi

Määsähkölämmöllä lisää valumötille lämpöä.

BMW oli pakko säilöä lämpimässä jos pakkasta oli yli -15. Siitä jääty huohotin jos se oli yön yli roussin pielessä. Kolmesti tuli öljyoksennus imusarjaan ja sieltä pakopiippuun. 750€ kerta.

Viimisenä talvena tampppasin mattoja pakkasessa niimmaan perusteellisesti ja ennen tamppaussessioo laitoin jatkeen käymään tulevaa kauppareisua varten -17 asteen pakkasaamuna. Luulin mattopiiskan hajonneen kun taustalta kuulu warrekäyntiä. Ei ollu piiska, se oli bensabimmeri joka ajo öljyt ulos pakarin kautta.

Menimme sitten ooppelilla kauppaan....
Otsikko: Vs: Direct
Kirjoitti: BACKSPACE - 28.10.16 - klo:08:05
Eiks niissä ole nälkänappia ja hehkua?

Mitä helvetin virkaa on traktorilla jonka joutuu pitämään lämpimässä tallissa että se toimisi? Tämä lämmin talli selittää osittain kesälöpöllä ajamisen paukkupakkasissa.....

Traktori on kuin hevonen. Hevonen ajoi puoli kesää itselleen heiniä. Sassilla Vallu hakettaa niin perhanasti kansi kierossa itselleen lämmintä talveksi

Määsähkölämmöllä lisää valumötille lämpöä.

BMW oli pakko säilöä lämpimässä jos pakkasta oli yli -15. Siitä jääty huohotin jos se oli yön yli roussin pielessä. Kolmesti tuli öljyoksennus imusarjaan ja sieltä pakopiippuun. 750€ kerta.

Viimisenä talvena tampppasin mattoja pakkasessa niimmaan perusteellisesti ja ennen tamppaussessioo laitoin jatkeen käymään tulevaa kauppareisua varten -17 asteen pakkasaamuna. Luulin mattopiiskan hajonneen kun taustalta kuulu warrekäyntiä. Ei ollu piiska, se oli bensabimmeri joka ajo öljyt ulos pakarin kautta.

Menimme sitten ooppelilla kauppaan....

Opelista tuo bimmerin vika korjataan repimällä huokotin irti ja kääntämällä se letku sit alas 😅😅

Siis 80-luvun OHC-koneessa. Uudemmissa tuota vikaa ei ole
Otsikko: Vs: Direct
Kirjoitti: Oksa - 28.10.16 - klo:08:09
eiks se teräsvillasotku kannattannu ekaks poistaa putkesta ja sitten vasta kääntää jos edelleen vaahto jäätyi?    ja kun käytti pikkasen parempaa ööliä koneessa ei tuota vikaa....                   taunuksessa muistaaksein samaa oiretta...                     paitti kun ajo hieman reippaammin niin ei haitannu....
Otsikko: Vs: Direct
Kirjoitti: kantola - 28.10.16 - klo:08:12
Onneksi puu on halpaa, voi hakelämmöllä pitää vaikka shortsikelit traktoritallissa. 😵
Otsikko: Vs: Direct
Kirjoitti: RimaPoika - 28.10.16 - klo:08:56

[/quote]
Heh. Tuossa yllä yksi syy miksi en aja valmetilla,tuo ylimielisyys asiakkaan esiintuomiin ongelmiin. Liikaa massaa ette ikannata lämmittää hehe. Ja kun se on suomalaisen suomalaiselle tekemä niin sen on kelvattava vaikka sillä talvella mitään tekiskään :o
[/quote]
Vähän niinku suomalainen ruoka ja työvoima?
 Vai kuinka?

Vaikka oisikin kallista ja huonoa kelvattava on..
Vaikka kuinka tulis näppyjä..

Oikeesti?
Otsikko: Vs: Direct
Kirjoitti: Varjo79 - 28.10.16 - klo:08:57
Jossakin on mennyt vikaan kun ei noin kalliin traktorin omistaja ole saanut lämmintä tallia aikaseksi.
Meillä traktorit ja autot vuodesta 1961 lämpösissä talleissa.

Joo o kylläsiinä raha menee aika hukkaan jos kaikille romuille lämpimän tallin pykää. Noin 50-100tonni per häristin ja vain sitä noin 2kk aikaa jolloin enemmmän pakkasta on.

Sitäpaitsi mulla koneet on yleensä työmailla eikä hallissa makaamassa.
Otsikko: Vs: Direct
Kirjoitti: zetor8045 - 28.10.16 - klo:09:01
Toi takuuaika on sitten kumma juttu.

Toisesta asiakkaasta: On ykkösjuttu, että vaikka omavastuut kasvaa niin takana kalliita remontteja, jotka menis tähän lisätakuuseen. Vaikka jotakin omavastuita on?


Toinen mielipide: Jotain noissa pitää olla vialla kun takuulla paikataan?
Onko KIA viallinen kun takuu on 7 vuotta nyt järki käteen salesman.
KIA sitoo takuullaan asiakkaat kalliiseen merkkihuoltoon, eikä kelpaa ihan minkä tahansa firman huoltoleimat.
300€ 20tkm välein ei oo paha hinta 7 vuoden takuusta. Ja 10tkm saa kyllä itse vaihtaa öljyt. Kaveri just valitti kun käytti nissanin takuuhuollossa ja maksoi 600€ 😁
Otsikko: Vs: Direct
Kirjoitti: Salesman - 28.10.16 - klo:09:11
Toi takuuaika on sitten kumma juttu.

Toisesta asiakkaasta: On ykkösjuttu, että vaikka omavastuut kasvaa niin takana kalliita remontteja, jotka menis tähän lisätakuuseen. Vaikka jotakin omavastuita on?


Toinen mielipide: Jotain noissa pitää olla vialla kun takuulla paikataan?
Onko KIA viallinen kun takuu on 7 vuotta nyt järki käteen salesman.

HUOM! Asiakkaiden lausuntoja, ei minun!
Otsikko: Vs: Direct
Kirjoitti: Mullitilallinen - 28.10.16 - klo:09:43
No on teilläkin jutut. Viime talvena oli kylmin aamu -35 ku jyräytin directin tulille. 2 tuntia oli lohkolämmittimellä lämpiämässä. Annoin käydä n. 15 min ennenkuin läksi ajamaan ihan vain järkisyistä. Kone oli taivasalla ollut koko yön. ei sitä tarvitse odottaa tuntikausia että voi ajaa, vaan heti kun tiimalasi lopettaa pyörimisen kyynärnojan näytössä. Se öljynsuodattimen merkkivalon palaminen ei merkkaa yhtään mitään kylmillä öljyillä/suodattimella. Öljy kiertää silloin vain suodattimen ohi. Aivan turhaa vouhottamista siitä asiasta. Silloin on ongelma jos se merkkivalo palaa kun öljyt ovat lämpimät. Ei estä ajamista vaan se on tehty toimimaan niin. Mallina on T174 direct, 1800 tuntia mittarissa eikä mitään vikaa. Toimii aivan kuin uutenakin. en mmärrä näitä puheita että ei muka uskaltaisi ostaa ja se myös ettei olisi portaaton. Siihen olisi hieno kuulla poerustelut. Pihassa on myös 724 fendt joten on kokemusta siitäkin. Valtra on ohjaamoltaan hiljaisempi. Fendtissä tulee etuosasta lattiaa voimansiirron äänet aika hyvin läpi etenkin n. 40km/h vauhdissa. Samoin ohjaamo on kylmempi kovilla pakkasilla ja huurteenpoisto on huonompi. Fendt myöd herjailee käsijarrusta että olisi muka päällä aika pitkään ennekuin öljyt lämpenee eikä anna vaihtaa aluetta vaihteistosta ennenkuin öljyt ovat vähintään +10 asteiset. Ja nehän ei fendtissä lämpene kuin ajamalla
Otsikko: Vs: Direct
Kirjoitti: John Ferguson - 28.10.16 - klo:09:50
No on teilläkin jutut. Viime talvena oli kylmin aamu -35 ku jyräytin directin tulille. 2 tuntia oli lohkolämmittimellä lämpiämässä. Annoin käydä n. 15 min ennenkuin läksi ajamaan ihan vain järkisyistä. Kone oli taivasalla ollut koko yön. ei sitä tarvitse odottaa tuntikausia että voi ajaa, vaan heti kun tiimalasi lopettaa pyörimisen kyynärnojan näytössä. Se öljynsuodattimen merkkivalon palaminen ei merkkaa yhtään mitään kylmillä öljyillä/suodattimella. Öljy kiertää silloin vain suodattimen ohi. Aivan turhaa vouhottamista siitä asiasta. Silloin on ongelma jos se merkkivalo palaa kun öljyt ovat lämpimät. Ei estä ajamista vaan se on tehty toimimaan niin. Mallina on T174 direct, 1800 tuntia mittarissa eikä mitään vikaa. Toimii aivan kuin uutenakin. en mmärrä näitä puheita että ei muka uskaltaisi ostaa ja se myös ettei olisi portaaton. Siihen olisi hieno kuulla poerustelut. Pihassa on myös 724 fendt joten on kokemusta siitäkin. Valtra on ohjaamoltaan hiljaisempi. Fendtissä tulee etuosasta lattiaa voimansiirron äänet aika hyvin läpi etenkin n. 40km/h vauhdissa. Samoin ohjaamo on kylmempi kovilla pakkasilla ja huurteenpoisto on huonompi. Fendt myöd herjailee käsijarrusta että olisi muka päällä aika pitkään ennekuin öljyt lämpenee eikä anna vaihtaa aluetta vaihteistosta ennenkuin öljyt ovat vähintään +10 asteiset. Ja nehän ei fendtissä lämpene kuin ajamalla
Se on siinä kinttaalla onko Variokaan täysin portaaton, kun pitää pelto ja tiealueen välillä vekslata. Pirun mukavahan tuo on ajaa, eikä kyllä häpeä mekaanisemmallekkaan portaattomalle vaihteistolle vaikka eri merkin myyjät sitä niin parjaavat. T4 Directin varmaan uskaltaakin jo ostaa, mutta Direct on niin huonossa maineessa täällä päin ettei kauppiaskaan sitä suostuttelematta myy.
Otsikko: Vs: Direct
Kirjoitti: BACKSPACE - 28.10.16 - klo:10:10
Jokos ne vaihteistot nykyään toimivat kuumina?

Ettei kolina ala kun lämpö nousee yli 82 asteen  ;D
Otsikko: Vs: Direct
Kirjoitti: Yodavaari - 28.10.16 - klo:10:34
Täytyy viivata ko masiinat omassa jakoluettelossa yli. Alkaa olla vähän kuin nykyiset hävittäjät. Huollossa enemmän  aikaa kuin operatiivisessa käytössä.

Osaston taistelusuunnitelma. Aloitamme moottorimarssin kuljetuskaluston saavutettua toimintalämpötilan.
(http://olive-drab.com/images/id_tractor_armored_case_ww2.jpg)
Otsikko: Vs: Direct
Kirjoitti: rantsi - 28.10.16 - klo:13:31
Onpahan hupaa luettavaa enimmäkseen nää jutut.. :))
Itellä kokemusta Directillä +10000h ja eipä oo tarvinnu pakkasen takia jäädä kotiin, taikka tunniksi lämmittelemään.
Ja onpa käynnistetty ilman lämmitystä -27c pakkasestakin ku tuli äkkilähtö, paikkaamaan kilpailevalla merkillä töitä tekevän töitä ku ei hänen kone kulkenu.
Enimmäkseen tänne näköjään kirjottelee kylän juttuja kuuntelevat.. ja juu on ajettu myös variollakin joten kujeet on tiedossa siitäkin.
Eiku talven odotuksia kaikille.
Otsikko: Vs: Direct
Kirjoitti: maidontuottaja - 28.10.16 - klo:14:47
testailin liikkeen pihassa n174 directiä. haluaisin tytäkätä siitä, mutta kyllä jontikan autopoweri vaan vie voiton niin selvästi yksinkertaisuudessaan ja hallinnan helppoudessa, tarkoitan, että se toimii just niin kuin sen haluaakin vievän konetta . tuo directi on jotenkin oudon kuminauhamainen ja sanosko hieman sekava, huoh.
Otsikko: Vs: Direct
Kirjoitti: SAS - 28.10.16 - klo:16:13
 Lämmittää öljyt lukitsemalla hydevivun päälle ,aikansa shokkia vasten kun öljy purlaa niin se lämpenee (lämpiää nopeaan).Näin kokeneet konemiehet toimii eikä itke ja vollota tuvan lämmössä.
Otsikko: Vs: Direct
Kirjoitti: SamiT - 28.10.16 - klo:16:23
Arvelen että 90% tähän ketjuun kirjoittaneista ei tiedä että miten Direct toimii teknisesti. Siltä ainakin vaikuttaa kommenteista päätellen. Ei ne ensimmäiset Versutkaan niin hyviä olleet edes tällaisten Valtran väristen lasien läpi katseltuna, vaan äkkiä löytyi lääkkeet niihinkin jo 2-sarjan alkupuolella.
Otsikko: Vs: Direct
Kirjoitti: SAS - 28.10.16 - klo:16:30
Arvelen että 90% tähän ketjuun kirjoittaneista ei tiedä että miten Direct toimii teknisesti. Siltä ainakin vaikuttaa kommenteista päätellen. Ei ne ensimmäiset Versutkaan niin hyviä olleet edes tällaisten Valtran väristen lasien läpi katseltuna, vaan äkkiä löytyi lääkkeet niihinkin jo 2-sarjan alkupuolella.
Tämä on totta poikaset eivät ole edes hytissä käyneet kun jo mollaavat.
Sekin on täyttä potaskaa että turhaan valtra kehitti portaattoman ,voi että kun siinä tuli kolme erilaista vaihteistoa samalla kertaa.
Paikallinen urakoitsija sanoi että mitään eroa ei ole huoltomiehen tilalla käyntien luvussa oli sitten
fentti tai valtra ,hänellä niitä molempia.
Otsikko: Vs: Direct
Kirjoitti: BACKSPACE - 28.10.16 - klo:17:10
Arvelen että 90% tähän ketjuun kirjoittaneista ei tiedä että miten Direct toimii teknisesti. Siltä ainakin vaikuttaa kommenteista päätellen. Ei ne ensimmäiset Versutkaan niin hyviä olleet edes tällaisten Valtran väristen lasien läpi katseltuna, vaan äkkiä löytyi lääkkeet niihinkin jo 2-sarjan alkupuolella.
Tämä on totta poikaset eivät ole edes hytissä käyneet kun jo mollaavat.
Sekin on täyttä potaskaa että turhaan valtra kehitti portaattoman ,voi että kun siinä tuli kolme erilaista vaihteistoa samalla kertaa.
Paikallinen urakoitsija sanoi että mitään eroa ei ole huoltomiehen tilalla käyntien luvussa oli sitten
fentti tai valtra ,hänellä niitä molempia.

Se on tunnettua, että noissa molemmissa on pirusti vikoja. Eli eroa ei huomaa.

Otsikko: Vs: Direct
Kirjoitti: SAS - 28.10.16 - klo:18:18
Arvelen että 90% tähän ketjuun kirjoittaneista ei tiedä että miten Direct toimii teknisesti. Siltä ainakin vaikuttaa kommenteista päätellen. Ei ne ensimmäiset Versutkaan niin hyviä olleet edes tällaisten Valtran väristen lasien läpi katseltuna, vaan äkkiä löytyi lääkkeet niihinkin jo 2-sarjan alkupuolella.
Tämä on totta poikaset eivät ole edes hytissä käyneet kun jo mollaavat.
Sekin on täyttä potaskaa että turhaan valtra kehitti portaattoman ,voi että kun siinä tuli kolme erilaista vaihteistoa samalla kertaa.
Paikallinen urakoitsija sanoi että mitään eroa ei ole huoltomiehen tilalla käyntien luvussa oli sitten
fentti tai valtra ,hänellä niitä molempia.

Se on tunnettua, että noissa molemmissa on pirusti vikoja. Eli eroa ei huomaa.
No kyllähän nuo kaikki nykyajan traktorit alkaa oleen sähköllä toimivia järestään ja sieltä ne häiriöt yleensä löytyy,toki venttiä vaivaa sivuakseliviat ja runsaat öljyvuodot ym.
Otsikko: Vs: Direct
Kirjoitti: BACKSPACE - 28.10.16 - klo:18:21
Arvelen että 90% tähän ketjuun kirjoittaneista ei tiedä että miten Direct toimii teknisesti. Siltä ainakin vaikuttaa kommenteista päätellen. Ei ne ensimmäiset Versutkaan niin hyviä olleet edes tällaisten Valtran väristen lasien läpi katseltuna, vaan äkkiä löytyi lääkkeet niihinkin jo 2-sarjan alkupuolella.
Tämä on totta poikaset eivät ole edes hytissä käyneet kun jo mollaavat.
Sekin on täyttä potaskaa että turhaan valtra kehitti portaattoman ,voi että kun siinä tuli kolme erilaista vaihteistoa samalla kertaa.
Paikallinen urakoitsija sanoi että mitään eroa ei ole huoltomiehen tilalla käyntien luvussa oli sitten
fentti tai valtra ,hänellä niitä molempia.

Se on tunnettua, että noissa molemmissa on pirusti vikoja. Eli eroa ei huomaa.
No kyllähän nuo kaikki nykyajan traktorit alkaa oleen sähköllä toimivia järestään ja sieltä ne häiriöt yleensä löytyy,toki venttiä vaivaa sivuakseliviat ja runsaat öljyvuodot ym.

Toi öljyjen valutus on Vallulle tyypillistä.

Nimi Valtra on lyjenne sanoista "Valuttava traktori". Deeren kyljet ruostuvat 30 vuodessa ruskeiksi koska valu ei tihku öljyä läpi 😅😅
Otsikko: Vs: Direct
Kirjoitti: vms1 - 28.10.16 - klo:18:37
Lämmittää öljyt lukitsemalla hydevivun päälle ,aikansa shokkia vasten kun öljy purlaa niin se lämpenee (lämpiää nopeaan).Näin kokeneet konemiehet toimii eikä itke ja vollota tuvan lämmössä.

Voi olla mutta eri öljyt perässä ja hydrauliikassa. Tiedä sitten miten lämmittävät toisiaan. Käytännössä toi toimii paremmin kun laittaa letkun menemään plussasta miinukseen ja hanan väliin. Sitten öljyt kiertämään ja hanalla sulkee niin että kuulee että kone alkaa tehdä töitä.
Otsikko: Vs: Direct
Kirjoitti: kylmis - 28.10.16 - klo:19:06
Lämmittää öljyt lukitsemalla hydevivun päälle ,aikansa shokkia vasten kun öljy purlaa niin se lämpenee (lämpiää nopeaan).Näin kokeneet konemiehet toimii eikä itke ja vollota tuvan lämmössä.

Voi olla mutta eri öljyt perässä ja hydrauliikassa. Tiedä sitten miten lämmittävät toisiaan. Käytännössä toi toimii paremmin kun laittaa letkun menemään plussasta miinukseen ja hanan väliin. Sitten öljyt kiertämään ja hanalla sulkee niin että kuulee että kone alkaa tehdä töitä.
Meikäläisen versiossa toi hydevipu homma ilmeisesti toimisi. Täytyy kokeilla jos tänä talvena tulee pakkasia.
Otsikko: Vs: Direct
Kirjoitti: maidontuottaja - 28.10.16 - klo:19:26
oliko näissä 2- ja 3-sarjoissa (myös versu) jotain kestävyysongelmia voimansiirrossa, missä tuntimäärissä alkaa esiintyä?
Otsikko: Vs: Direct
Kirjoitti: Intikan mies - 28.10.16 - klo:19:29
testailin liikkeen pihassa n174 directiä. haluaisin tytäkätä siitä, mutta kyllä jontikan autopoweri vaan vie voiton niin selvästi yksinkertaisuudessaan ja hallinnan helppoudessa, tarkoitan, että se toimii just niin kuin sen haluaakin vievän konetta . tuo directi on jotenkin oudon kuminauhamainen ja sanosko hieman sekava, huoh.

Jontikan portaaton helppo käyttöinen ja toimii kylmässä kohtuullisen lyhyen lämmityskäytön jälkeen. Ei ole aikaa tullu otettua kauanko pitää käyttää arvioisin 15-20 min riittävän. Kokemusta ärrästä nyt 8000 tunnin verran karjatilan käytössä ja aina joka säällä 365 pv vuodessa.Valtralla en ole kuin liikkeen pihassa ajanut. Monimutkaisemmalta käyttö tuntui deereen verrattuna. UUSISSA TRAKTOREISSA EI OLE SÄHKÖVIKOJA.
Otsikko: Vs: Direct
Kirjoitti: Ärrpää - 28.10.16 - klo:19:32
Lämmittää öljyt lukitsemalla hydevivun päälle ,aikansa shokkia vasten kun öljy purlaa niin se lämpenee (lämpiää nopeaan).Näin kokeneet konemiehet toimii eikä itke ja vollota tuvan lämmössä.

 Hammasrataspumppumiehet lämmittää shokkia vasten, mäntäpumppu tuolla opilla tekee vähän painetta muttei lainkaan tuottoa. Jokos valtussa on mäntäpumppuja hydrauliikassa...
Otsikko: Vs: Direct
Kirjoitti: SKN - 28.10.16 - klo:19:35
Arvelen että 90% tähän ketjuun kirjoittaneista ei tiedä että miten Direct toimii teknisesti. Siltä ainakin vaikuttaa kommenteista päätellen. Ei ne ensimmäiset Versutkaan niin hyviä olleet edes tällaisten Valtran väristen lasien läpi katseltuna, vaan äkkiä löytyi lääkkeet niihinkin jo 2-sarjan alkupuolella.
Tämä on totta poikaset eivät ole edes hytissä käyneet kun jo mollaavat.
Sekin on täyttä potaskaa että turhaan valtra kehitti portaattoman ,voi että kun siinä tuli kolme erilaista vaihteistoa samalla kertaa.
Paikallinen urakoitsija sanoi että mitään eroa ei ole huoltomiehen tilalla käyntien luvussa oli sitten
fentti tai valtra ,hänellä niitä molempia.

Se on tunnettua, että noissa molemmissa on pirusti vikoja. Eli eroa ei huomaa.
No kyllähän nuo kaikki nykyajan traktorit alkaa oleen sähköllä toimivia järestään ja sieltä ne häiriöt yleensä löytyy,toki venttiä vaivaa sivuakseliviat ja runsaat öljyvuodot ym.

Mielenkintoista, sähköllä toimivia.

Kohta avataan topiikki kesä ja talvisähköstä.
Otsikko: Vs: Direct
Kirjoitti: RimaPoika - 28.10.16 - klo:19:59
Valitettavasti menee offctopic..
Mutta se että joku malli/merkki/versio
on täysi susi ei tee sinun vaihtoehdostasi
entistä parempaa.
Otsikko: Vs: Direct
Kirjoitti: SAS - 28.10.16 - klo:20:03
Lämmittää öljyt lukitsemalla hydevivun päälle ,aikansa shokkia vasten kun öljy purlaa niin se lämpenee (lämpiää nopeaan).Näin kokeneet konemiehet toimii eikä itke ja vollota tuvan lämmössä.

 Hammasrataspumppumiehet lämmittää shokkia vasten, mäntäpumppu tuolla opilla tekee vähän painetta muttei lainkaan tuottoa. Jokos valtussa on mäntäpumppuja hydrauliikassa...
Mäntäpumppu ei ole talven ystävä.
Otsikko: Vs: Direct
Kirjoitti: Ärrpää - 28.10.16 - klo:20:29
Lämmittää öljyt lukitsemalla hydevivun päälle ,aikansa shokkia vasten kun öljy purlaa niin se lämpenee (lämpiää nopeaan).Näin kokeneet konemiehet toimii eikä itke ja vollota tuvan lämmössä.

 Hammasrataspumppumiehet lämmittää shokkia vasten, mäntäpumppu tuolla opilla tekee vähän painetta muttei lainkaan tuottoa. Jokos valtussa on mäntäpumppuja hydrauliikassa...
Mäntäpumppu ei ole talven ystävä.

 SAS Spesial Edition valtut tehdään pikkukakkosen pumpulla...btw moniko moto laitetaan seisomaan talven tullen?
Otsikko: Vs: Direct
Kirjoitti: icefarmer - 28.10.16 - klo:20:34
Lämmittää öljyt lukitsemalla hydevivun päälle ,aikansa shokkia vasten kun öljy purlaa niin se lämpenee (lämpiää nopeaan).Näin kokeneet konemiehet toimii eikä itke ja vollota tuvan lämmössä.

Voi olla mutta eri öljyt perässä ja hydrauliikassa. Tiedä sitten miten lämmittävät toisiaan. Käytännössä toi toimii paremmin kun laittaa letkun menemään plussasta miinukseen ja hanan väliin. Sitten öljyt kiertämään ja hanalla sulkee niin että kuulee että kone alkaa tehdä töitä.
eikös siellä lämmön vaihdin ole  :) ;) :D ;D
Otsikko: Vs: Direct
Kirjoitti: RimaPoika - 28.10.16 - klo:22:04
Vaihteen vuoksi kannattaa kysellä ammattilaisilta
Otsikko: Vs: Direct
Kirjoitti: SAS - 28.10.16 - klo:22:50
Poikaset on ihastunut mäntäpumppuun se nostaa ekoa juu .
Otsikko: Vs: Direct
Kirjoitti: Intikan mies - 28.10.16 - klo:23:35
Poikaset on ihastunut mäntäpumppuun se nostaa ekoa juu .

Poikaset. Minäkin oon ihastunut mäntäpuppuun, vaikka en nyt niin poikanen olekkaan. Onko olemassa johonkin merkkiin joku muu pumppuvaihtoehto?
Otsikko: Vs: Direct
Kirjoitti: metsajussi - 29.10.16 - klo:13:53
Lämmittää öljyt lukitsemalla hydevivun päälle ,aikansa shokkia vasten kun öljy purlaa niin se lämpenee (lämpiää nopeaan).Näin kokeneet konemiehet toimii eikä itke ja vollota tuvan lämmössä.

 Hammasrataspumppumiehet lämmittää shokkia vasten, mäntäpumppu tuolla opilla tekee vähän painetta muttei lainkaan tuottoa. Jokos valtussa on mäntäpumppuja hydrauliikassa...

Sen verran kehtaan viilata pilkkua että sinänsä ei mäntä- tai muulla pumpulla ole välttämättä tuossa mitään eroa. Sitten on jos systeemi on LS eli kuormantunteva ja (mäntä)pumppu säätyvää mallia.

Esim vanhoissa massikoissa on tipan tunnissa tuottava kiinteätilavuuksinen mäntäpumppu, joka kyllä painaa tuottonsa paineenrajoitusventtiilistä läpi ja lämmöksi jos umpikujaan tarjotaan.
Toki kaikki uudet ja tehokkaammat traktorien mäntäpumput lienevät säätyviä (ja kuormantuntevia). Myös vaikkapa kuoma-auton kippipumppuina on niitä isoja vinkkelimallin mäntäpumppuja, ja ne eivät säädy yhtään mihinkään vaan tuottavat aina pyöriessään vakiolitrat, vaikka sitten väkisin ylipaineventtiilistä hukkaan jos ei muualle (vapaakiertoon tai työlaitteelle) pääse.
Otsikko: Vs: Direct
Kirjoitti: SAS - 29.10.16 - klo:13:58
Lämmittää öljyt lukitsemalla hydevivun päälle ,aikansa shokkia vasten kun öljy purlaa niin se lämpenee (lämpiää nopeaan).Näin kokeneet konemiehet toimii eikä itke ja vollota tuvan lämmössä.

 Hammasrataspumppumiehet lämmittää shokkia vasten, mäntäpumppu tuolla opilla tekee vähän painetta muttei lainkaan tuottoa. Jokos valtussa on mäntäpumppuja hydrauliikassa...

Sen verran kehtaan viilata pilkkua että sinänsä ei mäntä- tai muulla pumpulla ole välttämättä tuossa mitään eroa. Sitten on jos systeemi on LS eli kuormantunteva ja (mäntä)pumppu säätyvää mallia.

Esim vanhoissa massikoissa on tipan tunnissa tuottava kiinteätilavuuksinen mäntäpumppu, joka kyllä painaa tuottonsa paineenrajoitusventtiilistä läpi ja lämmöksi jos umpikujaan tarjotaan.
Toki kaikki uudet ja tehokkaammat traktorien mäntäpumput lienevät säätyviä (ja kuormantuntevia). Myös vaikkapa kuoma-auton kippipumppuina on niitä isoja vinkkelimallin mäntäpumppuja, ja ne eivät säädy yhtään mihinkään vaan tuottavat aina pyöriessään vakiolitrat, vaikka sitten väkisin ylipaineventtiilistä hukkaan jos ei muualle (vapaakiertoon tai työlaitteelle) pääse.
No millä ne hydehommat tehdään portaattomassa eikös sekin puoli ole hyvä vetreyttää kovalla pakkasella  yli 25 - astetta kun on.Onko muuten järkee portaattomalla irrotella rehuja joka ikinen päivä eikö niitä karskimpia koneita ole nurkissa ei mitään järkee rääkätä noin hienoa kalustoa pakkasilla.
Suosittelen lämpöistä tallia yli 50 vuoden kokemuksella.
Otsikko: Vs: Direct
Kirjoitti: SKN - 29.10.16 - klo:14:01
Kannattaako tuohon edelliseen edes kenenkään kommentoida....
Otsikko: Vs: Direct
Kirjoitti: SAS - 29.10.16 - klo:14:16
Kannattaako tuohon edelliseen edes kenenkään kommentoida....
Ala nyt huutamaan taas ja pilaa koko keskustelu.
Otsikko: Vs: Direct
Kirjoitti: RimaPoika - 29.10.16 - klo:14:29
Vaihde päälle ja ketjulla kiinni kivijalkaan.
Rehusäkki tai kaksi painoksi jakkaralle.
Siihen "ulisemaan" niin eiköhän piru lämpene.
Otsikko: Vs: Direct
Kirjoitti: metsajussi - 29.10.16 - klo:16:14
Lämmittää öljyt lukitsemalla hydevivun päälle ,aikansa shokkia vasten kun öljy purlaa niin se lämpenee (lämpiää nopeaan).Näin kokeneet konemiehet toimii eikä itke ja vollota tuvan lämmössä.

 Hammasrataspumppumiehet lämmittää shokkia vasten, mäntäpumppu tuolla opilla tekee vähän painetta muttei lainkaan tuottoa. Jokos valtussa on mäntäpumppuja hydrauliikassa...

Sen verran kehtaan viilata pilkkua että sinänsä ei mäntä- tai muulla pumpulla ole välttämättä tuossa mitään eroa. Sitten on jos systeemi on LS eli kuormantunteva ja (mäntä)pumppu säätyvää mallia.

Esim vanhoissa massikoissa on tipan tunnissa tuottava kiinteätilavuuksinen mäntäpumppu, joka kyllä painaa tuottonsa paineenrajoitusventtiilistä läpi ja lämmöksi jos umpikujaan tarjotaan.
Toki kaikki uudet ja tehokkaammat traktorien mäntäpumput lienevät säätyviä (ja kuormantuntevia). Myös vaikkapa kuoma-auton kippipumppuina on niitä isoja vinkkelimallin mäntäpumppuja, ja ne eivät säädy yhtään mihinkään vaan tuottavat aina pyöriessään vakiolitrat, vaikka sitten väkisin ylipaineventtiilistä hukkaan jos ei muualle (vapaakiertoon tai työlaitteelle) pääse.
No millä ne hydehommat tehdään portaattomassa eikös sekin puoli ole hyvä vetreyttää kovalla pakkasella  yli 25 - astetta kun on.Onko muuten järkee portaattomalla irrotella rehuja joka ikinen päivä eikö niitä karskimpia koneita ole nurkissa ei mitään järkee rääkätä noin hienoa kalustoa pakkasilla.
Suosittelen lämpöistä tallia yli 50 vuoden kokemuksella.

Portaattomat ovat juu tehdyt muuttuvatilavuuksisilla pumpuilla/moottoreilla. Mutta niitä ei kyllä suoraan saa lämmitettyä millään ulkopuolisen hydrauliikan rääkkäämisellä - paitsi jos hydrauliikalla on yhteinen öljy sen portaattoman voimansiirron kanssa. Yleensä ei kai näin ole. Taitavat lämmitä parhaiten siihen tarkoitetulla erillisellä lämmittimellä ja antamalla koneen käydä kolkottaa paikoillaan riittävän kauan.

Muuten olen samaa mieltä kovan pakkasen touhuista.
Otsikko: Vs: Direct
Kirjoitti: Toivo Tonta - 29.10.16 - klo:16:31
Lämmittää öljyt lukitsemalla hydevivun päälle ,aikansa shokkia vasten kun öljy purlaa niin se lämpenee (lämpiää nopeaan).Näin kokeneet konemiehet toimii eikä itke ja vollota tuvan lämmössä.

 Hammasrataspumppumiehet lämmittää shokkia vasten, mäntäpumppu tuolla opilla tekee vähän painetta muttei lainkaan tuottoa. Jokos valtussa on mäntäpumppuja hydrauliikassa...

Sen verran kehtaan viilata pilkkua että sinänsä ei mäntä- tai muulla pumpulla ole välttämättä tuossa mitään eroa. Sitten on jos systeemi on LS eli kuormantunteva ja (mäntä)pumppu säätyvää mallia.

Esim vanhoissa massikoissa on tipan tunnissa tuottava kiinteätilavuuksinen mäntäpumppu, joka kyllä painaa tuottonsa paineenrajoitusventtiilistä läpi ja lämmöksi jos umpikujaan tarjotaan.
Toki kaikki uudet ja tehokkaammat traktorien mäntäpumput lienevät säätyviä (ja kuormantuntevia). Myös vaikkapa kuoma-auton kippipumppuina on niitä isoja vinkkelimallin mäntäpumppuja, ja ne eivät säädy yhtään mihinkään vaan tuottavat aina pyöriessään vakiolitrat, vaikka sitten väkisin ylipaineventtiilistä hukkaan jos ei muualle (vapaakiertoon tai työlaitteelle) pääse.
No millä ne hydehommat tehdään portaattomassa eikös sekin puoli ole hyvä vetreyttää kovalla pakkasella  yli 25 - astetta kun on.Onko muuten järkee portaattomalla irrotella rehuja joka ikinen päivä eikö niitä karskimpia koneita ole nurkissa ei mitään järkee rääkätä noin hienoa kalustoa pakkasilla.
Suosittelen lämpöistä tallia yli 50 vuoden kokemuksella.

Portaattomat ovat juu tehdyt muuttuvatilavuuksisilla pumpuilla/moottoreilla. Mutta niitä ei kyllä suoraan saa lämmitettyä millään ulkopuolisen hydrauliikan rääkkäämisellä - paitsi jos hydrauliikalla on yhteinen öljy sen portaattoman voimansiirron kanssa. Yleensä ei kai näin ole. Taitavat lämmitä parhaiten siihen tarkoitetulla erillisellä lämmittimellä ja antamalla koneen käydä kolkottaa paikoillaan riittävän kauan.

Muuten olen samaa mieltä kovan pakkasen touhuista.
Jontikka käyttää kylmänä itseään noin 1500 r/min kunnes suostuu liikkumaan, ehkä 5-10min, en ole mitannut. Milläs rakennat lämmintä tallia, rahat on hassattu kaikkeen turhaan, kuten aurojen tukipyöriin tms.
Otsikko: Vs: Direct
Kirjoitti: ht - 29.10.16 - klo:17:19
rahat on hassattu kaikkeen turhaan, kuten aurojen tukipyöriin tms.

JIIHAA!!!

6-0... :D
Otsikko: Vs: Direct
Kirjoitti: SAS - 29.10.16 - klo:17:26
rahat on hassattu kaikkeen turhaan, kuten aurojen tukipyöriin tms.

JIIHAA!!!

6-0... :D
Mitäs minä sanoin vain t....... tarvitsee tukipyörää,se myös säteilee muuhunkin elämän hallintaan.
Otsikko: Vs: Direct
Kirjoitti: ht - 29.10.16 - klo:17:37
Mitäs minä sanoin vain t....... tarvitsee tukipyörää,se myös säteilee muuhunkin elämän hallintaan.

Niin tuntuu säteilevän. Aika selvästi joskus huomaa että tukipyörä puuttuu. Tai luistaa tai vähän vippaa...
Otsikko: Vs: Direct
Kirjoitti: SAS - 29.10.16 - klo:18:30
Aika yleinen näky on kynnetyillä etelä-suomen pelloilla se että auran siipiluvun pystyy heti näkemään kynnöksestä se kertoo jo paljon valitettavasti.
Otsikko: Vs: Direct
Kirjoitti: BACKSPACE - 29.10.16 - klo:18:34
Aika yleinen näky on kynnetyillä etelä-suomen pelloilla se että auran siipiluvun pystyy heti näkemään kynnöksestä se kertoo jo paljon valitettavasti.

Sama sulla. Jutuista voi jo päätellä, että 2 siipeä 😅😅😅

Otsikko: Vs: Direct
Kirjoitti: SKN - 29.10.16 - klo:20:14
Aika yleinen näky on kynnetyillä etelä-suomen pelloilla se että auran siipiluvun pystyy heti näkemään kynnöksestä se kertoo jo paljon valitettavasti.

Sama sulla. Jutuista voi jo päätellä, että 2 siipeä 😅😅😅

hiljaista hihitystä......
Otsikko: Vs: Direct
Kirjoitti: metsajussi - 29.10.16 - klo:20:29
Aika yleinen näky on kynnetyillä etelä-suomen pelloilla se että auran siipiluvun pystyy heti näkemään kynnöksestä se kertoo jo paljon valitettavasti.

Ei se välttämättä kerro kuin sen että on kynnetty paluuauroilla joissa on x siipeä.

Savikolla liippautuu erinäköiseksi riippuen kumpaan suuntaan ajaa ja sen erottaa hyvin selvästi sopivassa valaistuksessa. Lisäksi jos vetäjässä on vähän leveämmät renkaat niin se tahtoo väkisin näkyä vaikka tekisi mitä säätöjä kun se runnoo sitä edellistä viilua jonkin verran.
Näkyy siellä puimurin jäljetkin ja viljakärrynkin polut vielä kynnöksessäkin jos on liian märällä jouduttu ajelemaan. Aika mikä tiivistyminen....? :-)

Kukkamullalla ja hiekkamailla ei pikkujutut erotu kun pitää sen verran vauhtia että sileäksi menee...
Otsikko: Vs: Direct
Kirjoitti: Toivo Tonta - 29.10.16 - klo:20:32
Näkyy viilun murtosuunta muillakin maalajeilla, samoin ne ajamiset, vaikka ei niin kovin märkää oliskaan.
Otsikko: Vs: Direct
Kirjoitti: Opelmies - 29.10.16 - klo:20:37
Aika yleinen näky on kynnetyillä etelä-suomen pelloilla se että auran siipiluvun pystyy heti näkemään kynnöksestä se kertoo jo paljon valitettavasti.

Ei se välttämättä kerro kuin sen että on kynnetty paluuauroilla joissa on x siipeä.

Savikolla liippautuu erinäköiseksi riippuen kumpaan suuntaan ajaa ja sen erottaa hyvin selvästi sopivassa valaistuksessa. Lisäksi jos vetäjässä on vähän leveämmät renkaat niin se tahtoo väkisin näkyä vaikka tekisi mitä säätöjä kun se runnoo sitä edellistä viilua jonkin verran.
Näkyy siellä puimurin jäljetkin ja viljakärrynkin polut vielä kynnöksessäkin jos on liian märällä jouduttu ajelemaan. Aika mikä tiivistyminen....? :-)

Kukkamullalla ja hiekkamailla ei pikkujutut erotu kun pitää sen verran vauhtia että sileäksi menee...

No mitä mää jo aiemmin sanoin, et Sasalandias ei oo viel paluuauroja nähtykään kun niin pientä ja surkeaa maatalous. Sit kun tullaan kerran vuodes ihmistenilmoille, niin pää pyörii kuin pöllöllä asioita ihmetellessä.  :D
Otsikko: Vs: Direct
Kirjoitti: Köntys - 29.10.16 - klo:20:46
Aika yleinen näky on kynnetyillä etelä-suomen pelloilla se että auran siipiluvun pystyy heti näkemään kynnöksestä se kertoo jo paljon valitettavasti.

Ei se välttämättä kerro kuin sen että on kynnetty paluuauroilla joissa on x siipeä.

Savikolla liippautuu erinäköiseksi riippuen kumpaan suuntaan ajaa ja sen erottaa hyvin selvästi sopivassa valaistuksessa. Lisäksi jos vetäjässä on vähän leveämmät renkaat niin se tahtoo väkisin näkyä vaikka tekisi mitä säätöjä kun se runnoo sitä edellistä viilua jonkin verran.
Näkyy siellä puimurin jäljetkin ja viljakärrynkin polut vielä kynnöksessäkin jos on liian märällä jouduttu ajelemaan. Aika mikä tiivistyminen....? :-)

Kukkamullalla ja hiekkamailla ei pikkujutut erotu kun pitää sen verran vauhtia että sileäksi menee...

No mitä mää jo aiemmin sanoin, et Sasalandias ei oo viel paluuauroja nähtykään kun niin pientä ja surkeaa maatalous. Sit kun tullaan kerran vuodes ihmistenilmoille, niin pää pyörii kuin pöllöllä asioita ihmetellessä.  :D

(http://i.imgur.com/iDvHBys.jpg)
Otsikko: Vs: Direct
Kirjoitti: metsajussi - 29.10.16 - klo:20:59
Aika yleinen näky on kynnetyillä etelä-suomen pelloilla se että auran siipiluvun pystyy heti näkemään kynnöksestä se kertoo jo paljon valitettavasti.

Ei se välttämättä kerro kuin sen että on kynnetty paluuauroilla joissa on x siipeä.

Savikolla liippautuu erinäköiseksi riippuen kumpaan suuntaan ajaa ja sen erottaa hyvin selvästi sopivassa valaistuksessa. Lisäksi jos vetäjässä on vähän leveämmät renkaat niin se tahtoo väkisin näkyä vaikka tekisi mitä säätöjä kun se runnoo sitä edellistä viilua jonkin verran.
Näkyy siellä puimurin jäljetkin ja viljakärrynkin polut vielä kynnöksessäkin jos on liian märällä jouduttu ajelemaan. Aika mikä tiivistyminen....? :-)

Kukkamullalla ja hiekkamailla ei pikkujutut erotu kun pitää sen verran vauhtia että sileäksi menee...

No mitä mää jo aiemmin sanoin, et Sasalandias ei oo viel paluuauroja nähtykään kun niin pientä ja surkeaa maatalous. Sit kun tullaan kerran vuodes ihmistenilmoille, niin pää pyörii kuin pöllöllä asioita ihmetellessä.  :D


Kun minä poikasena näin ekat paluuauralla kynnetyt märät savet niin ihmettelin kyllä kovasti että mikä ihme siinä on ollut vikana kun tuolta näyttää, kynnös oli hyvää mutta silti siipiluvun monikertoina seepraraidallista. Sitten joku varovasti valisti mistä oli kyse.

Tämä oli aikaa kun mulla oli vielä takapotku ja 3-siipiset nostolaite-Fiskarssit jotka sain ostettua aarteena isommalta naapurilta joka siirtyi jo neliteräisiin. Mutta tuolla kunnan toisella reunalla eturivin viljelijällä oli silloin jo neliteräiset kääntöaurat, kuten silloin useimmat paluuauroja kutsuivat. Ei ollut poikanen sellaista ihmettä silloin vielä livenä nähnyt.
Otsikko: Vs: Direct
Kirjoitti: Köntys - 29.10.16 - klo:21:08
Aika yleinen näky on kynnetyillä etelä-suomen pelloilla se että auran siipiluvun pystyy heti näkemään kynnöksestä se kertoo jo paljon valitettavasti.

Ei se välttämättä kerro kuin sen että on kynnetty paluuauroilla joissa on x siipeä.

Savikolla liippautuu erinäköiseksi riippuen kumpaan suuntaan ajaa ja sen erottaa hyvin selvästi sopivassa valaistuksessa. Lisäksi jos vetäjässä on vähän leveämmät renkaat niin se tahtoo väkisin näkyä vaikka tekisi mitä säätöjä kun se runnoo sitä edellistä viilua jonkin verran.
Näkyy siellä puimurin jäljetkin ja viljakärrynkin polut vielä kynnöksessäkin jos on liian märällä jouduttu ajelemaan. Aika mikä tiivistyminen....? :-)

Kukkamullalla ja hiekkamailla ei pikkujutut erotu kun pitää sen verran vauhtia että sileäksi menee...

No mitä mää jo aiemmin sanoin, et Sasalandias ei oo viel paluuauroja nähtykään kun niin pientä ja surkeaa maatalous. Sit kun tullaan kerran vuodes ihmistenilmoille, niin pää pyörii kuin pöllöllä asioita ihmetellessä.  :D


Kun minä poikasena näin ekat paluuauralla kynnetyt märät savet niin ihmettelin kyllä kovasti että mikä ihme siinä on ollut vikana kun tuolta näyttää, kynnös oli hyvää mutta silti siipiluvun monikertoina seepraraidallista. Sitten joku varovasti valisti mistä oli kyse.

Tämä oli aikaa kun mulla oli vielä takapotku ja 3-siipiset nostolaite-Fiskarssit jotka sain ostettua aarteena isommalta naapurilta joka siirtyi jo neliteräisiin. Mutta tuolla kunnan toisella reunalla eturivin viljelijällä oli silloin jo neliteräiset kääntöaurat, kuten silloin useimmat paluuauroja kutsuivat. Ei ollut poikanen sellaista ihmettä silloin vielä livenä nähnyt.

SAS elää nyt vasta tuota aikaa  :D
Otsikko: Vs: Direct
Kirjoitti: Intikan mies - 29.10.16 - klo:21:17
Lämmittää öljyt lukitsemalla hydevivun päälle ,aikansa shokkia vasten kun öljy purlaa niin se lämpenee (lämpiää nopeaan).Näin kokeneet konemiehet toimii eikä itke ja vollota tuvan lämmössä.

 Hammasrataspumppumiehet lämmittää shokkia vasten, mäntäpumppu tuolla opilla tekee vähän painetta muttei lainkaan tuottoa. Jokos valtussa on mäntäpumppuja hydrauliikassa...

Sen verran kehtaan viilata pilkkua että sinänsä ei mäntä- tai muulla pumpulla ole välttämättä tuossa mitään eroa. Sitten on jos systeemi on LS eli kuormantunteva ja (mäntä)pumppu säätyvää mallia.

Esim vanhoissa massikoissa on tipan tunnissa tuottava kiinteätilavuuksinen mäntäpumppu, joka kyllä painaa tuottonsa paineenrajoitusventtiilistä läpi ja lämmöksi jos umpikujaan tarjotaan.
Toki kaikki uudet ja tehokkaammat traktorien mäntäpumput lienevät säätyviä (ja kuormantuntevia). Myös vaikkapa kuoma-auton kippipumppuina on niitä isoja vinkkelimallin mäntäpumppuja, ja ne eivät säädy yhtään mihinkään vaan tuottavat aina pyöriessään vakiolitrat, vaikka sitten väkisin ylipaineventtiilistä hukkaan jos ei muualle (vapaakiertoon tai työlaitteelle) pääse.
No millä ne hydehommat tehdään portaattomassa eikös sekin puoli ole hyvä vetreyttää kovalla pakkasella  yli 25 - astetta kun on.Onko muuten järkee portaattomalla irrotella rehuja joka ikinen päivä eikö niitä karskimpia koneita ole nurkissa ei mitään järkee rääkätä noin hienoa kalustoa pakkasilla.
Suosittelen lämpöistä tallia yli 50 vuoden kokemuksella.

Vastaan silti, vaikka SKN ei sitä suositellut. Jos portaaton traktori on tilalle ostettu ja appeen sekoitus kuuluu tilalla koneen käyttöön, sen on kestettävä ja pelattava. Mitä on traktoriksi alkanut.
Otsikko: Vs: Direct
Kirjoitti: Maajussi89 - 29.10.16 - klo:21:54
no niin muutaman käyttäjä kokemuskin saatu tänne. ja kaikkee muuta asian vierestä... lisää vaan kokemuksia directeistä jos jollain vaan on kertoa. onko rantsilla ollu mitä ongelmia koneissa kun on kumminkin jonkun verran tuntejakin takana ja mitä malleja ollu ajossa? ens viikolla ois tarkotus käydä yhtä konetta testaamassa liikkeessä siitä sainkin jo ihan asiallisen tarjouksen jo myyjältä
Otsikko: Vs: Direct
Kirjoitti: arzyboy - 29.10.16 - klo:22:10
Lämmittää öljyt lukitsemalla hydevivun päälle ,aikansa shokkia vasten kun öljy purlaa niin se lämpenee (lämpiää nopeaan).Näin kokeneet konemiehet toimii eikä itke ja vollota tuvan lämmössä.

 Hammasrataspumppumiehet lämmittää shokkia vasten, mäntäpumppu tuolla opilla tekee vähän painetta muttei lainkaan tuottoa. Jokos valtussa on mäntäpumppuja hydrauliikassa...

Sen verran kehtaan viilata pilkkua että sinänsä ei mäntä- tai muulla pumpulla ole välttämättä tuossa mitään eroa. Sitten on jos systeemi on LS eli kuormantunteva ja (mäntä)pumppu säätyvää mallia.

Esim vanhoissa massikoissa on tipan tunnissa tuottava kiinteätilavuuksinen mäntäpumppu, joka kyllä painaa tuottonsa paineenrajoitusventtiilistä läpi ja lämmöksi jos umpikujaan tarjotaan.
Toki kaikki uudet ja tehokkaammat traktorien mäntäpumput lienevät säätyviä (ja kuormantuntevia). Myös vaikkapa kuoma-auton kippipumppuina on niitä isoja vinkkelimallin mäntäpumppuja, ja ne eivät säädy yhtään mihinkään vaan tuottavat aina pyöriessään vakiolitrat, vaikka sitten väkisin ylipaineventtiilistä hukkaan jos ei muualle (vapaakiertoon tai työlaitteelle) pääse.
No millä ne hydehommat tehdään portaattomassa eikös sekin puoli ole hyvä vetreyttää kovalla pakkasella  yli 25 - astetta kun on.Onko muuten järkee portaattomalla irrotella rehuja joka ikinen päivä eikö niitä karskimpia koneita ole nurkissa ei mitään järkee rääkätä noin hienoa kalustoa pakkasilla.
Suosittelen lämpöistä tallia yli 50 vuoden kokemuksella.

Vastaan silti, vaikka SKN ei sitä suositellut. Jos portaaton traktori on tilalle ostettu ja appeen sekoitus kuuluu tilalla koneen käyttöön, sen on kestettävä ja pelattava. Mitä on traktoriksi alkanut.

Tottahan tuo on, mutta kyllä jokaisen maalaisjärjellä ajattelevan pitäis ymmärtää että ongelmia tulee öljyn vatkaamisesta pakkasella. Onneks ite saan nykyään traktorit katon alle lämmittelemään pahimmilla pakkasilla. Vaikka ei olekaan kuin vanhoja mekaanisia kapineita niin on se lähtö paljon helpompi plussan puolelta.
Otsikko: Vs: Direct
Kirjoitti: rantsi - 30.10.16 - klo:19:37
Pistin sulle maajussi89 yv:tä, tänne ku on turha mittään järellistä kirjoitella..
Kuten on nähty täänkin keskustelun kohdalla, monikohan kommentti on oikeasti asiaan liittyvä.
Otsikko: Vs: Direct
Kirjoitti: Ärrpää - 30.10.16 - klo:20:22
Lämmittää öljyt lukitsemalla hydevivun päälle ,aikansa shokkia vasten kun öljy purlaa niin se lämpenee (lämpiää nopeaan).Näin kokeneet konemiehet toimii eikä itke ja vollota tuvan lämmössä.

 Hammasrataspumppumiehet lämmittää shokkia vasten, mäntäpumppu tuolla opilla tekee vähän painetta muttei lainkaan tuottoa. Jokos valtussa on mäntäpumppuja hydrauliikassa...

Sen verran kehtaan viilata pilkkua että sinänsä ei mäntä- tai muulla pumpulla ole välttämättä tuossa mitään eroa. Sitten on jos systeemi on LS eli kuormantunteva ja (mäntä)pumppu säätyvää mallia.

Esim vanhoissa massikoissa on tipan tunnissa tuottava kiinteätilavuuksinen mäntäpumppu, joka kyllä painaa tuottonsa paineenrajoitusventtiilistä läpi ja lämmöksi jos umpikujaan tarjotaan.
Toki kaikki uudet ja tehokkaammat traktorien mäntäpumput lienevät säätyviä (ja kuormantuntevia). Myös vaikkapa kuoma-auton kippipumppuina on niitä isoja vinkkelimallin mäntäpumppuja, ja ne eivät säädy yhtään mihinkään vaan tuottavat aina pyöriessään vakiolitrat, vaikka sitten väkisin ylipaineventtiilistä hukkaan jos ei muualle (vapaakiertoon tai työlaitteelle) pääse.

 Sori, että viiluutin, LS-pumppu oli mielessä, kun männä viikolla semmoista jontikan takalistosta irrottelin ja laakerin yms rempailun jälkeen sain vielä entiselle paikalleen asenneltua. Masserin vastaiskumäntäpumpun tuotto säädetään imupuolta kuristamalla.
Otsikko: Vs: Direct
Kirjoitti: Mopomies - 30.10.16 - klo:20:24
Lehmän paska haisee paskalle.