Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Direct  (Luettu 20255 kertaa)

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Direct
Jossakin on mennyt vikaan kun ei noin kalliin traktorin omistaja ole saanut lämmintä tallia aikaseksi.
Meillä traktorit ja autot vuodesta 1961 lämpösissä talleissa.

Jos nää on oikeassa käytössä niin ei ne mitään kotia tule. Webasto humisee puolituntia ja sen jälkeen käymään ja menoksi.

mutta on noi direktit kyll oikeasti huonot jos joutuu seisottelemaan ja odottelemaan. Versuun kun pistää liikumispyynnön niin kyllä se heti lähtee liikeelle. Toki hissukseen kannattaa ensiksi toimia että jokapaikka kerkiää päästä elämään mukaan mutta heti se kyllä on lähtövalmis. Aika pian joutu akun uusimaan että sai talvella käyntiin mutta muuten lähtee kyllä aika kovilla pakkasilla.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Vs: Direct
IAinoa miinus tulee lapsellisesta kylmyyden kestosta kun alle 20 pakkasella täytyy konetta käynnistyksen jälkeen pitää käynnissä reilu tunti ennen kuin öljyt rupee meneen suodattimista läpi. Luulis että suomen oloihin tehtäis rakkine jolla pääsee heti hommiin jos ei omista lämmintä tallia...
Joo, saman huomannut, että noilla pakkasluvuilla tuntuu kone olevan aika lailla oppositiossa. Kolme talvea on nyt ollut, ensimmäinen oli pahin, kun piti olla kevyelläkin pakkasella 3-4 tuntia roikan päässä. Nämä kaksi seuraavaa on ollut niin lauhoja, että ongelmia ei ole ollut. Katotaan mikä on tilanne nyt, kun koneessa on reilu 1500h ajettu, josko alkaisi vertyä näille keleille. Myyjä väitti, että on käynnistellyt näitä 20 asteen pakkasista ilman lämmitystä. Vaikea uskoa. Huoltomiehen mukaan johtuu huonossa paikassa olevasta moottorilämmittimestä. Ei ole oikein mitään tehtävissä. Tota vaihteistonlämmitystä hiukan ihmettelen, että pitäisikö sielläkin olla joku vastus, jotta lämpeneminen olisi sujuvaa. 6800/805 ei ikinä mitään ongelmia, pari tuntia roikassa ja aina taisteluvalmis.
Saahan niitä lämmitysmattoja millä saa peräöljyt lämpimäksi.

Massikassa on sama kone ku n103 valtrassa ja se kyllä lämpenee roikassa nopeasti. Liikkeelle lähtö onkin sitten eri asia.
Vain keppivaihteisilla voi lähteä nopeasti ja sujuvasti pakkasella liikenteeseen.

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Direct
Kyllä mää sellaisen lämpimän remonttitilan ymmärrän, mutta lämmintä varastotilaa työkoneille, joilla pitäisi kuitenkin talvella tehdä ulkohommia, sitä en.
Täällä on kuorma-autoillekin rakennettu lämpimät tallin niin paljon säästää autoa tuo.
Nokialla eräs urakoisija pitää kaikki lumitraktorit lämpimässä tallissa muuten ei tule mitään .
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12220
  • Virolaista kiitos!
Vs: Direct
IAinoa miinus tulee lapsellisesta kylmyyden kestosta kun alle 20 pakkasella täytyy konetta käynnistyksen jälkeen pitää käynnissä reilu tunti ennen kuin öljyt rupee meneen suodattimista läpi. Luulis että suomen oloihin tehtäis rakkine jolla pääsee heti hommiin jos ei omista lämmintä tallia...
Joo, saman huomannut, että noilla pakkasluvuilla tuntuu kone olevan aika lailla oppositiossa. Kolme talvea on nyt ollut, ensimmäinen oli pahin, kun piti olla kevyelläkin pakkasella 3-4 tuntia roikan päässä. Nämä kaksi seuraavaa on ollut niin lauhoja, että ongelmia ei ole ollut. Katotaan mikä on tilanne nyt, kun koneessa on reilu 1500h ajettu, josko alkaisi vertyä näille keleille. Myyjä väitti, että on käynnistellyt näitä 20 asteen pakkasista ilman lämmitystä. Vaikea uskoa. Huoltomiehen mukaan johtuu huonossa paikassa olevasta moottorilämmittimestä. Ei ole oikein mitään tehtävissä. Tota vaihteistonlämmitystä hiukan ihmettelen, että pitäisikö sielläkin olla joku vastus, jotta lämpeneminen olisi sujuvaa. 6800/805 ei ikinä mitään ongelmia, pari tuntia roikassa ja aina taisteluvalmis.
Saahan niitä lämmitysmattoja millä saa peräöljyt lämpimäksi.

Massikassa on sama kone ku n103 valtrassa ja se kyllä lämpenee roikassa nopeasti. Liikkeelle lähtö onkin sitten eri asia.
Vain keppivaihteisilla voi lähteä nopeasti ja sujuvasti pakkasella liikenteeseen.
Niin, hitec-3 ja vaihteiston öljynvalo räpsyttelee sen verran, että on motivoitunut odottelemaan.

Salesman

  • Vieras
Vs: Direct
Toi takuuaika on sitten kumma juttu.

Toisesta asiakkaasta: On ykkösjuttu, että vaikka omavastuut kasvaa niin takana kalliita remontteja, jotka menis tähän lisätakuuseen. Vaikka jotakin omavastuita on?


Toinen mielipide: Jotain noissa pitää olla vialla kun takuulla paikataan?

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Direct
IAinoa miinus tulee lapsellisesta kylmyyden kestosta kun alle 20 pakkasella täytyy konetta käynnistyksen jälkeen pitää käynnissä reilu tunti ennen kuin öljyt rupee meneen suodattimista läpi. Luulis että suomen oloihin tehtäis rakkine jolla pääsee heti hommiin jos ei omista lämmintä tallia...
Joo, saman huomannut, että noilla pakkasluvuilla tuntuu kone olevan aika lailla oppositiossa. Kolme talvea on nyt ollut, ensimmäinen oli pahin, kun piti olla kevyelläkin pakkasella 3-4 tuntia roikan päässä. Nämä kaksi seuraavaa on ollut niin lauhoja, että ongelmia ei ole ollut. Katotaan mikä on tilanne nyt, kun koneessa on reilu 1500h ajettu, josko alkaisi vertyä näille keleille. Myyjä väitti, että on käynnistellyt näitä 20 asteen pakkasista ilman lämmitystä. Vaikea uskoa. Huoltomiehen mukaan johtuu huonossa paikassa olevasta moottorilämmittimestä. Ei ole oikein mitään tehtävissä. Tota vaihteistonlämmitystä hiukan ihmettelen, että pitäisikö sielläkin olla joku vastus, jotta lämpeneminen olisi sujuvaa. 6800/805 ei ikinä mitään ongelmia, pari tuntia roikassa ja aina taisteluvalmis.
Saahan niitä lämmitysmattoja millä saa peräöljyt lämpimäksi.

Massikassa on sama kone ku n103 valtrassa ja se kyllä lämpenee roikassa nopeasti. Liikkeelle lähtö onkin sitten eri asia.
Vain keppivaihteisilla voi lähteä nopeasti ja sujuvasti pakkasella liikenteeseen.
Niin, hitec-3 ja vaihteiston öljynvalo räpsyttelee sen verran, että on motivoitunut odottelemaan.
On se huileeta lähteä lämpimästä tallista jo oman mukavuuden takia.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12220
  • Virolaista kiitos!
Vs: Direct
Kyllä mää sellaisen lämpimän remonttitilan ymmärrän, mutta lämmintä varastotilaa työkoneille, joilla pitäisi kuitenkin talvella tehdä ulkohommia, sitä en.
Täällä on kuorma-autoillekin rakennettu lämpimät tallin niin paljon säästää autoa tuo.
Nokialla eräs urakoisija pitää kaikki lumitraktorit lämpimässä tallissa muuten ei tule mitään .
En koe, että lämpimästä varastoinnista saavuttaisi sellaista taloudellista hyötyä, että siihen kannattaisi lähteä normaalilla maatilalla.

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12220
  • Virolaista kiitos!
Vs: Direct
IAinoa miinus tulee lapsellisesta kylmyyden kestosta kun alle 20 pakkasella täytyy konetta käynnistyksen jälkeen pitää käynnissä reilu tunti ennen kuin öljyt rupee meneen suodattimista läpi. Luulis että suomen oloihin tehtäis rakkine jolla pääsee heti hommiin jos ei omista lämmintä tallia...
Joo, saman huomannut, että noilla pakkasluvuilla tuntuu kone olevan aika lailla oppositiossa. Kolme talvea on nyt ollut, ensimmäinen oli pahin, kun piti olla kevyelläkin pakkasella 3-4 tuntia roikan päässä. Nämä kaksi seuraavaa on ollut niin lauhoja, että ongelmia ei ole ollut. Katotaan mikä on tilanne nyt, kun koneessa on reilu 1500h ajettu, josko alkaisi vertyä näille keleille. Myyjä väitti, että on käynnistellyt näitä 20 asteen pakkasista ilman lämmitystä. Vaikea uskoa. Huoltomiehen mukaan johtuu huonossa paikassa olevasta moottorilämmittimestä. Ei ole oikein mitään tehtävissä. Tota vaihteistonlämmitystä hiukan ihmettelen, että pitäisikö sielläkin olla joku vastus, jotta lämpeneminen olisi sujuvaa. 6800/805 ei ikinä mitään ongelmia, pari tuntia roikassa ja aina taisteluvalmis.
Saahan niitä lämmitysmattoja millä saa peräöljyt lämpimäksi.

Massikassa on sama kone ku n103 valtrassa ja se kyllä lämpenee roikassa nopeasti. Liikkeelle lähtö onkin sitten eri asia.
Vain keppivaihteisilla voi lähteä nopeasti ja sujuvasti pakkasella liikenteeseen.
Niin, hitec-3 ja vaihteiston öljynvalo räpsyttelee sen verran, että on motivoitunut odottelemaan.
On se huileeta lähteä lämpimästä tallista jo oman mukavuuden takia.
Sanotaan niin, että penkinlämmitin on ollut hinta/laatusuhteeltaan hyvä varuste.

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Direct
Toi takuuaika on sitten kumma juttu.

Toisesta asiakkaasta: On ykkösjuttu, että vaikka omavastuut kasvaa niin takana kalliita remontteja, jotka menis tähän lisätakuuseen. Vaikka jotakin omavastuita on?


Toinen mielipide: Jotain noissa pitää olla vialla kun takuulla paikataan?
Onko KIA viallinen kun takuu on 7 vuotta nyt järki käteen salesman.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

kantola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 27223
  • Ut sementem feeceris, ita metes.
Vs: Direct
En koe, että lämpimästä varastoinnista saavuttaisi sellaista taloudellista hyötyä, että siihen kannattaisi lähteä normaalilla maatilalla.
Kyllä. Paljonko kuluu energiaa? Ainakin sen pitää päivittäisessä käytössä olla halpaa.
Yllä oleva materiaali on laadittu vain informatiivisessa tarkoituksessa, eikä siinä mainittuja seikkoja ole tarkoitettu ohjeeksi tai neuvoksi.

RimaPoika

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 307
Vs: Direct
Toi takuuaika on sitten kumma juttu.

Toisesta asiakkaasta: On ykkösjuttu, että vaikka omavastuut kasvaa niin takana kalliita remontteja, jotka menis tähän lisätakuuseen. Vaikka jotakin omavastuita on?


Toinen mielipide: Jotain noissa pitää olla vialla kun takuulla paikataan?

Jos monivuotinen takuu on ongelma jolle kulle,
Niin ei kukaan varmaa pakota käyttämään sitä. 😁

John Ferguson

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1200
Vs: Direct
Toi takuuaika on sitten kumma juttu.

Toisesta asiakkaasta: On ykkösjuttu, että vaikka omavastuut kasvaa niin takana kalliita remontteja, jotka menis tähän lisätakuuseen. Vaikka jotakin omavastuita on?


Toinen mielipide: Jotain noissa pitää olla vialla kun takuulla paikataan?
Onko KIA viallinen kun takuu on 7 vuotta nyt järki käteen salesman.
KIA sitoo takuullaan asiakkaat kalliiseen merkkihuoltoon, eikä kelpaa ihan minkä tahansa firman huoltoleimat.

Cutana

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 471
Vs: Direct
IAinoa miinus tulee lapsellisesta kylmyyden kestosta kun alle 20 pakkasella täytyy konetta käynnistyksen jälkeen pitää käynnissä reilu tunti ennen kuin öljyt rupee meneen suodattimista läpi. Luulis että suomen oloihin tehtäis rakkine jolla pääsee heti hommiin jos ei omista lämmintä tallia...
Joo, saman huomannut, että noilla pakkasluvuilla tuntuu kone olevan aika lailla oppositiossa. Kolme talvea on nyt ollut, ensimmäinen oli pahin, kun piti olla kevyelläkin pakkasella 3-4 tuntia roikan päässä. Nämä kaksi seuraavaa on ollut niin lauhoja, että ongelmia ei ole ollut. Katotaan mikä on tilanne nyt, kun koneessa on reilu 1500h ajettu, josko alkaisi vertyä näille keleille. Myyjä väitti, että on käynnistellyt näitä 20 asteen pakkasista ilman lämmitystä. Vaikea uskoa. Huoltomiehen mukaan johtuu huonossa paikassa olevasta moottorilämmittimestä. Ei ole oikein mitään tehtävissä. Tota vaihteistonlämmitystä hiukan ihmettelen, että pitäisikö sielläkin olla joku vastus, jotta lämpeneminen olisi sujuvaa. 6800/805 ei ikinä mitään ongelmia, pari tuntia roikassa ja aina taisteluvalmis.

Viime talvena reilussa -22C noin kolme tuntia roikan päässä riitti. Tosin tämän jälkeen että koneella pystyi lähteä ajamaan piti odoittaa yli tunti. En kyllä ilmän roikan päässä oloa edes viitsisi alle 12C pakkasilla edes koittaa pyörittää on sen verran laiskaa. Huollosta kun asiaa kyselin niin sanoivat että pitää ottaa rauhassa ja antaa vaan "käydä" itsensä lämpimäksi. Sanoivat myös että tuota massaa on liikaa ettei sitä kannata lämmittää, hieman ihmettelen koska voisihan tuolla öljyn seassa olla vastus joka lämmitäisi öljyn ja luulisi että reilut 2kW vastus saisi kolmessa tunnissa maataman satakiloa rautaa edes hieman lämpimäksi ;)
Heh. Tuossa yllä yksi syy miksi en aja valmetilla,tuo ylimielisyys asiakkaan esiintuomiin ongelmiin. Liikaa massaa ette ikannata lämmittää hehe. Ja kun se on suomalaisen suomalaiselle tekemä niin sen on kelvattava vaikka sillä talvella mitään tekiskään :o

lynx700500

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 425
Vs: Direct
Tunti turhaa käyttöä tuntuu kyllä aika kovalta ajalta. Auttaako jos voimanotto on päällä ja vatkaa ehkä enempi öljyä. Kai teillä on jotku kunnon öljyt. EI ole kyllä kokemusta hirveästi portaattomista. Mutta kyllä nuo muut uudempien koneitten laatikot toimii sen viiden minuutin käytön jälkeen. Tosin pyrkimys on että ainoastaa mekaaniset vehkeet käynnistetään jos pakkasta yli 15 astetta.

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52004
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Direct
Eiks niissä ole nälkänappia ja hehkua?

Mitä helvetin virkaa on traktorilla jonka joutuu pitämään lämpimässä tallissa että se toimisi? Tämä lämmin talli selittää osittain kesälöpöllä ajamisen paukkupakkasissa.....
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159