Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Valtra N4.  (Luettu 73624 kertaa)

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5501
Vs: Valtra N4.
Mutta miks lähes kaikilla virifirmoilla on kotisivujen etusivulla kuva jontikasta dynokärryssä kiinni?
En tiedä. Ne on varmaan hienoimpia?

jylperö

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1255
Vs: Valtra N4.
Mutta miks lähes kaikilla virifirmoilla on kotisivujen etusivulla kuva jontikasta dynokärryssä kiinni?
En tiedä. Ne on varmaan hienoimpia?
Vai heikoimpia?

Cutana

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 469
Vs: Valtra N4.
T174 kun tottuu on ihan hyvä yleistraktori ja varmaankin just passeli keskiraskaisiin hommeleihin, eli pienet kultivaattorit, maakärryn verto jne. ERtin hydraulilaitaisessa Paalikärryssä kun on 24 noin 800 kg paalia voima loppuu ylämäkeen. Vakio, enkä viritä. Eli kyllä n174 on keveisiin hommiin
Mää olen myös ollut tätä mieltä, mutta pakko myöntää, että ei ole mitenkään yksiselitteinen asia. Kollega hommaili T144:n ja kyllästyi siihen aika äkkiä, kun ei se jaksanut edes pelkkää konetta viedä eteenpäin. Ajettiin joku optimointi viritysfirman toimesta ja koneen luonne muuttui selvästi paremmaksi, jopa polttoaineenkulutus laski. Kyllä tässä moottorien tehdasvirittelyssä on jotain ihmeellistä, koska koneista ei oikein ole niihin hommiin, mitä on kuviteltu. Täytyis kai kokeilla tuon 143:n kanssa, mitä tapahtuu, kun vähän viilataan.

Mitä ottane ohjlemahemmot nykyään? Tuossahan on se kierrätys ylimääräsellä pakonokalla,isompi savotta mutta tehtävissä. Jos ei kummemin halua virittää niin ruiskutusennakko ainakin kohalleen,on aika myöhäsellä noissa. Pakosarjoja söi täälläpäin kun bokseja laittovat,tuli turhan julmasti pakolämpöö tuosta ennakosta johtuen. Ajelen sillontällön olikoon se 142 jossa on ohjelma,kai yli 180 hepoa. Ihan virkeeesti vetää,alakierroksilta lähtö hieman laimeeta ja sauhua tulee  :)

MKH

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 332
Vs: Valtra N4.
T174 kun tottuu on ihan hyvä yleistraktori ja varmaankin just passeli keskiraskaisiin hommeleihin, eli pienet kultivaattorit, maakärryn verto jne. ERtin hydraulilaitaisessa Paalikärryssä kun on 24 noin 800 kg paalia voima loppuu ylämäkeen. Vakio, enkä viritä. Eli kyllä n174 on keveisiin hommiin
Mää olen myös ollut tätä mieltä, mutta pakko myöntää, että ei ole mitenkään yksiselitteinen asia. Kollega hommaili T144:n ja kyllästyi siihen aika äkkiä, kun ei se jaksanut edes pelkkää konetta viedä eteenpäin. Ajettiin joku optimointi viritysfirman toimesta ja koneen luonne muuttui selvästi paremmaksi, jopa polttoaineenkulutus laski. Kyllä tässä moottorien tehdasvirittelyssä on jotain ihmeellistä, koska koneista ei oikein ole niihin hommiin, mitä on kuviteltu. Täytyis kai kokeilla tuon 143:n kanssa, mitä tapahtuu, kun vähän viilataan.

Mitä ottane ohjlemahemmot nykyään? Tuossahan on se kierrätys ylimääräsellä pakonokalla,isompi savotta mutta tehtävissä. Jos ei kummemin halua virittää niin ruiskutusennakko ainakin kohalleen,on aika myöhäsellä noissa. Pakosarjoja söi täälläpäin kun bokseja laittovat,tuli turhan julmasti pakolämpöö tuosta ennakosta johtuen. Ajelen sillontällön olikoon se 142 jossa on ohjelma,kai yli 180 hepoa. Ihan virkeeesti vetää,alakierroksilta lähtö hieman laimeeta ja sauhua tulee  :)
Eikös kolmos sarja ole pelkällä urealla eikä mitään kierrätyksiä.
Urea pois ja pientä optimointia niin hyvä tulee..

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12199
  • Virolaista kiitos!
Vs: Valtra N4.
T174 kun tottuu on ihan hyvä yleistraktori ja varmaankin just passeli keskiraskaisiin hommeleihin, eli pienet kultivaattorit, maakärryn verto jne. ERtin hydraulilaitaisessa Paalikärryssä kun on 24 noin 800 kg paalia voima loppuu ylämäkeen. Vakio, enkä viritä. Eli kyllä n174 on keveisiin hommiin
Mää olen myös ollut tätä mieltä, mutta pakko myöntää, että ei ole mitenkään yksiselitteinen asia. Kollega hommaili T144:n ja kyllästyi siihen aika äkkiä, kun ei se jaksanut edes pelkkää konetta viedä eteenpäin. Ajettiin joku optimointi viritysfirman toimesta ja koneen luonne muuttui selvästi paremmaksi, jopa polttoaineenkulutus laski. Kyllä tässä moottorien tehdasvirittelyssä on jotain ihmeellistä, koska koneista ei oikein ole niihin hommiin, mitä on kuviteltu. Täytyis kai kokeilla tuon 143:n kanssa, mitä tapahtuu, kun vähän viilataan.

Mitä ottane ohjlemahemmot nykyään? Tuossahan on se kierrätys ylimääräsellä pakonokalla,isompi savotta mutta tehtävissä. Jos ei kummemin halua virittää niin ruiskutusennakko ainakin kohalleen,on aika myöhäsellä noissa. Pakosarjoja söi täälläpäin kun bokseja laittovat,tuli turhan julmasti pakolämpöö tuosta ennakosta johtuen. Ajelen sillontällön olikoon se 142 jossa on ohjelma,kai yli 180 hepoa. Ihan virkeeesti vetää,alakierroksilta lähtö hieman laimeeta ja sauhua tulee  :)
Eikös kolmos sarja ole pelkällä urealla eikä mitään kierrätyksiä.
Urea pois ja pientä optimointia niin hyvä tulee..
Muistaakseni urean poisto on tonnin ja optimointi toisen tonnin, yhdessä kuitenkin vain puolitoista tonnia.

traktorikuski

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 363
Vs: Valtra N4.
Kuulemma vielä 2 vuotta tehdään Valtran nimellä

Foorumin kirjoittelutyyliin mukautuakseni: veikkaan että nimeksi tulee John Deere. Ainakin Valtra-liikkeiden pihoilla näkyy paljon tuota brandia. Saattaa kyllä olla että ovat vaihtokoneita, jostain syystä vaihtaneet jonnikasta valtraan ;-)

PS. meillä JD ja pari muuta merkkiä ajossa, kaikissa omat hyvät ja huonot puolensa.

Cutana

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 469
Vs: Valtra N4.
T174 kun tottuu on ihan hyvä yleistraktori ja varmaankin just passeli keskiraskaisiin hommeleihin, eli pienet kultivaattorit, maakärryn verto jne. ERtin hydraulilaitaisessa Paalikärryssä kun on 24 noin 800 kg paalia voima loppuu ylämäkeen. Vakio, enkä viritä. Eli kyllä n174 on keveisiin hommiin
Mää olen myös ollut tätä mieltä, mutta pakko myöntää, että ei ole mitenkään yksiselitteinen asia. Kollega hommaili T144:n ja kyllästyi siihen aika äkkiä, kun ei se jaksanut edes pelkkää konetta viedä eteenpäin. Ajettiin joku optimointi viritysfirman toimesta ja koneen luonne muuttui selvästi paremmaksi, jopa polttoaineenkulutus laski. Kyllä tässä moottorien tehdasvirittelyssä on jotain ihmeellistä, koska koneista ei oikein ole niihin hommiin, mitä on kuviteltu. Täytyis kai kokeilla tuon 143:n kanssa, mitä tapahtuu, kun vähän viilataan.

Mitä ottane ohjlemahemmot nykyään? Tuossahan on se kierrätys ylimääräsellä pakonokalla,isompi savotta mutta tehtävissä. Jos ei kummemin halua virittää niin ruiskutusennakko ainakin kohalleen,on aika myöhäsellä noissa. Pakosarjoja söi täälläpäin kun bokseja laittovat,tuli turhan julmasti pakolämpöö tuosta ennakosta johtuen. Ajelen sillontällön olikoon se 142 jossa on ohjelma,kai yli 180 hepoa. Ihan virkeeesti vetää,alakierroksilta lähtö hieman laimeeta ja sauhua tulee  :)
Eikös kolmos sarja ole pelkällä urealla eikä mitään kierrätyksiä.
Urea pois ja pientä optimointia niin hyvä tulee..
Muistaakseni urean poisto on tonnin ja optimointi toisen tonnin, yhdessä kuitenkin vain puolitoista tonnia.
Hinta pompsahtanu. Vaikka tekijöitä alkaa olla paljon. Hauska piirre,osa niistäki kovia kilpailijoitaan haukkumaan  ;D

maidontuottaja

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5521
  • 250k
Vs: Valtra N4.
Miten lie tuo voimansiirto (actuve,versu) kestävyyden suhteen raskaammassa ajossa. Jotenkin tuntuu, että se ei voi kestää, jos kuski ei osaa ajaa just nätisti ennakoiden vaan reuhaa menemään. Automaatilla kuorman kanssa ylämäkeen, niin ne äänet ja nykäisyt vaihdon yhteydessä ei tunnu kovin terveellisiltä jos niin ajetaan jatkuvasti?
Huonostakin asiasta voi löytyä joskus jotain hyvää.

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5501
Vs: Valtra N4.
Miten lie tuo voimansiirto (actuve,versu) kestävyyden suhteen raskaammassa ajossa. Jotenkin tuntuu, että se ei voi kestää, jos kuski ei osaa ajaa just nätisti ennakoiden vaan reuhaa menemään. Automaatilla kuorman kanssa ylämäkeen, niin ne äänet ja nykäisyt vaihdon yhteydessä ei tunnu kovin terveellisiltä jos niin ajetaan jatkuvasti?
Turvesoilla ovat kuulemma saaneet noita versuja aika paljon hajoamaan. Tosin ne saa kyllä kaiken paskaksi.

SamiT

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1788
Vs: Valtra N4.
Harmi kun Hitech3 voimansiirron valmistus loppui, olisi siinä ollut vielä ainesta tämän päivän peruskoneeseenkin kun olisi hydrauliikan tuottoa nostettu vaikka 30-40 litraa. Olisi sen ympärille varmaan ihan kohtuuhyvän uuden A-sarjankin saanut kyhättyä niin olisi olllut hyvä syy jatkaa valmistusta.
On vain kahdenlaisia traktoreita: Uusia Valtroja ja vanhoja Valmetteja.

Cutana

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 469
Vs: Valtra N4.
Miten lie tuo voimansiirto (actuve,versu) kestävyyden suhteen raskaammassa ajossa. Jotenkin tuntuu, että se ei voi kestää, jos kuski ei osaa ajaa just nätisti ennakoiden vaan reuhaa menemään. Automaatilla kuorman kanssa ylämäkeen, niin ne äänet ja nykäisyt vaihdon yhteydessä ei tunnu kovin terveellisiltä jos niin ajetaan jatkuvasti?
Kyllä. Lähdetään liian isolla vaihteella liikkeelle,ja urkuauki isompaa pikavaihetta päälle. Palystation mode. Siinä ei pakat savua.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 64927
Vs: Valtra N4.
tosa just yks urakoija manas et ei enää saa suolle koneenkuskia.   pelkkiä särkijöitä nuo..  ei mitään hajuakaan miten konettä PITÄÄ käyttää vaan mennään kuin juutuuupissa on opittu!    on se sit surkiaa kun koneet porsii..

Cutana

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 469
Vs: Valtra N4.
tosa just yks urakoija manas et ei enää saa suolle koneenkuskia.   pelkkiä särkijöitä nuo..  ei mitään hajuakaan miten konettä PITÄÄ käyttää vaan mennään kuin juutuuupissa on opittu!    on se sit surkiaa kun koneet porsii..
Juu. Äkkinäiset kehuu päiväsaavutuksella. Ammatilaiset puhuu kuukausista kehumatta kummemmin.
Jatkuvuutta.

maidontuottaja

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5521
  • 250k
Vs: Valtra N4.
kun jotain hajoaa voimansiirrossa uusissa koneissa, niin 95% syy kuski ja ajotapa. Versua ei kannata antaa huolimattomalle kuskille ajoon. Ja versussa vaikka jarrupoljin on raskas, sitä on käytettävä, esim paalauksessa, jos 15km vauhdista pysäytetään, se on jarrulla vauhti pois, eikä mitenkään muuten. Ja automaattiasento, melkein parempi, kun ei käytä ollenkaan.

Huonostakin asiasta voi löytyä joskus jotain hyvää.

+200

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4637
  • Paalauksen iloa
Vs: Valtra N4.
kun jotain hajoaa voimansiirrossa uusissa koneissa, niin 95% syy kuski ja ajotapa. Versua ei kannata antaa huolimattomalle kuskille ajoon. Ja versussa vaikka jarrupoljin on raskas, sitä on käytettävä, esim paalauksessa, jos 15km vauhdista pysäytetään, se on jarrulla vauhti pois, eikä mitenkään muuten. Ja automaattiasento, melkein parempi, kun ei käytä ollenkaan.
Paalaajan kans ei ajella 15kmh muutakun tiellä 8)