Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Valtra N4.  (Luettu 73788 kertaa)

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Valtra N4.
mutta jatkossahan nimenomaan ketteriä yhdistelmiä kansa kaipaa!  ja mikä sen parempi ensiharvennussavotoille?                      kyllä ponsseille vielä töitä löytyy mutta kunnon harvennuskone on vielä hakusessa!   ite en laske päätehakkuu konetta ensiharvennukselle!
Oleko kuullut sellaisesta keksinnöstä kuin Moottorisaha  ;D ;D Sillä raavas mies hakkaa helposti 10-15 hehtaaria syksyssä ensiharvennuksia..
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

John Ferguson

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1200
Vs: Valtra N4.
Entäs kun puhutaan +50ha aloista eikä mistään leikkikentistä?

mekano

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 262
Vs: Valtra N4.

Iqan-ohjattu Black Bruin -veto joka juttelee Valtran Directin kanssa ja säätää ajonopeuden vaunulle automaattisesti traktorin nopeudesta, veto tulee nokkapumpulta max. 240 litraa/min.
Valtukin aika varusteltu, mainittu myös että hyttiä muokattu/levennetty sisäpuolelta, tai hetkinen " Complete reconstruction of the cab " eli hytti uusiksi  ;D


Tuosta tuli mieleen taas kysymys että miksi moinen ?

Valtraanhan saa kaikkien lootien kanssa ajovoimanoton, joten eikös se täysin mekaaninen veto vaan kuulosta paljon houkuttelevammalta kuin hienot sähköohjaukset.

Tuossa Black Bruinin säteismäntämoottorissa jouset vetää männät pois kehältä kun ei järjestelmässä ole painetta eli vain moottorin kehä pyörii vapaasti mukana kun ei vetoa ole päällä. Pieni pyörivä massa on eduksi siirtoajossa jos vertaa siihen että mukana pyörisi kaikki mekaanisen vedon osat.

Eduksi on myös niin kuin muut sanoivat: pienempi paino ja ketteryys, esim vedolliseksi teliksi aika siro:
http://www.lantbruk.com/sites%2Flantbruk.com%2Ffiles%2Fnewspilot%2Fanders-skordare4.jpg
Ketjuteli ehkä lähimpänä, ratastelit kolhoja?

Ja nuo keskieuroopan apinahäkit saa varmaan täällä unohtaa, kuka ajaa sellaisessa ryteikössä tuliterällä traktorilla että tuollaisia suojia tarvii? Metsäkone on sellaista työtä varten.
N4:seen palataakseni, onkohan suunnittelussa otettu mitenkään huomioon se, pääsekö sillä ehjänä metsästä sataunnaisajolla, eli varovaisella ja harkitsevalla ajolla, ei mitään kannonnokassa kiikkumista?
Jos vaikka sen verta olis osat sijoitettu ettei esim. pieni ranka tai iso risu pääsisi altapäin tökkäämällä rikkomaan paikkoja mutta sekin vaatii jo vissiin panssarin?

Viimeksi muokattu: 24.03.16 - klo:18:40 kirjoittanut mekano

milkboi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4541
  • Kiima ja kateus.Ne maailmaa pyörittää.
Vs: Valtra N4.
mutta jatkossahan nimenomaan ketteriä yhdistelmiä kansa kaipaa!  ja mikä sen parempi ensiharvennussavotoille?                      kyllä ponsseille vielä töitä löytyy mutta kunnon harvennuskone on vielä hakusessa!   ite en laske päätehakkuu konetta ensiharvennukselle!
Toi on pätevä peli osaavan kuskin näpeissä.   http://www.nettikone.com/prosilva/810/1484856
On se hienoo...lehmät lypsää yötä päivää,pyhät arjet,,,ja kustannukset laukkaaa!Pessimisti ei pety.

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12221
  • Virolaista kiitos!
Vs: Valtra N4.
Minkäslainen toi Sampo olisi? Niitä alkaa olla käytettynä myynnissä jo kohtuullisesti.

FMJ

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 314
Vs: Valtra N4.
mutta jatkossahan nimenomaan ketteriä yhdistelmiä kansa kaipaa!  ja mikä sen parempi ensiharvennussavotoille?                      kyllä ponsseille vielä töitä löytyy mutta kunnon harvennuskone on vielä hakusessa!   ite en laske päätehakkuu konetta ensiharvennukselle!
Toi on pätevä peli osaavan kuskin näpeissä.   http://www.nettikone.com/prosilva/810/1484856

Prosilva on siitä hyvä kone, että runko on käytännössä ikuinen. Rautaa on käytetty oikeissa paikoissa, lisäksi koottu tarvikeosista ja varaosia löytyy lähes maitokaupasta.
Moottorin voi päivittää halutessaan ja iquan-ohjauksen ohjelmoinnilla saa kaiken tarvittavan muutettua.

Sampojen ja prosilvojen hinnoissa näkyy kysyntä...ton linkin prosilvan hinnalla saa kaksi profi 6wd.tä tai kolme JD1070/1270.ä

milkboi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4541
  • Kiima ja kateus.Ne maailmaa pyörittää.
Vs: Valtra N4.
Tuossa ässässä on nerokkaasti laitettu kapeampi taka-akseli verrattuna etupäähän.En tiedä onko isossa sampossa sama juttu?
On se hienoo...lehmät lypsää yötä päivää,pyhät arjet,,,ja kustannukset laukkaaa!Pessimisti ei pety.

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Valtra N4.
Entäs kun puhutaan +50ha aloista eikä mistään leikkikentistä?
No sitten pitää hakata koko talvi eikä pelkästään syksyä. ;D Kymmenen syksyä hakkaa niin on 500 ha valmiina.
Eihän tuossa ole mitään järkee niitä sotkettaa aliharvoiksi motolla ,siinä tulee valtavat vahingot.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65280
Vs: Valtra N4.
juuu, se moottorisaha on mielssä aina muta kun älkaa olla jo kymmeniä hehtaareja ja ku ei enää ole noihinmoottorisahoihin käyttäjiä niin alkaa jo pikkuhiljaa näillä kymmenillä kaipaamaan apuja moiseen hommaan.    se sentäs tuo karja pulikin kaipaa osansa ja miun fysiikka ei han loputomiin riitä..                   vaikka kyllä roppa mielen antais..

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: Valtra N4.
mutta jatkossahan nimenomaan ketteriä yhdistelmiä kansa kaipaa!  ja mikä sen parempi ensiharvennussavotoille?                      kyllä ponsseille vielä töitä löytyy mutta kunnon harvennuskone on vielä hakusessa!   ite en laske päätehakkuu konetta ensiharvennukselle!

Kuskista se enempi on kiinni kenen kone ensiharvennukselle kannattaa päästää. Ja ei ne metriä kapeammat väylät niin iso asia ole, viimeistään 10 vuoden päästä tulee uusi harvennus, jonka yleensä tekee jo ihan täyskokoinen moto joka vaatii norminmukaiset väylät. Ja ajokoneestahan se oikeastaan riippuu se urien leveys, pitää olla jo iso firma jos sillä on pelkästään ensiharvennukseen käypäinen koneketju. Moton kun on yleensä kyettävä tekemään myös ne harvat jättöpuut ja metsäreunakaistaleet ym. joista löytyy ihan täyskokosta tukkipuuta.

Enkä minäkään laske päätehakkuukonetta ensiharvennukselle, toki niitä koneita on suhteellisen vähän muutenkin hakkuilla. Nämä siis Komatsu 931, Ponsse Bear, Deere 1470 kokoluokkaa. 1270, ergo, 911 koneilla ensiharvennus onnistuu ihan kohtuudella jos kuski on motivoitunut ja osaava.
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Valtra N4.
mutta jatkossahan nimenomaan ketteriä yhdistelmiä kansa kaipaa!  ja mikä sen parempi ensiharvennussavotoille?                      kyllä ponsseille vielä töitä löytyy mutta kunnon harvennuskone on vielä hakusessa!   ite en laske päätehakkuu konetta ensiharvennukselle!

Kuskista se enempi on kiinni kenen kone ensiharvennukselle kannattaa päästää. Ja ei ne metriä kapeammat väylät niin iso asia ole, viimeistään 10 vuoden päästä tulee uusi harvennus, jonka yleensä tekee jo ihan täyskokoinen moto joka vaatii norminmukaiset väylät. Ja ajokoneestahan se oikeastaan riippuu se urien leveys, pitää olla jo iso firma jos sillä on pelkästään ensiharvennukseen käypäinen koneketju. Moton kun on yleensä kyettävä tekemään myös ne harvat jättöpuut ja metsäreunakaistaleet ym. joista löytyy ihan täyskokosta tukkipuuta.

Enkä minäkään laske päätehakkuukonetta ensiharvennukselle, toki niitä koneita on suhteellisen vähän muutenkin hakkuilla. Nämä siis Komatsu 931, Ponsse Bear, Deere 1470 kokoluokkaa. 1270, ergo, 911 koneilla ensiharvennus onnistuu ihan kohtuudella jos kuski on motivoitunut ja osaava.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Valtra N4.
voi olla että nää isotkin firmat alentuvat asiaan kun mahdollisimman moni tästä asiasta valittaa. Viellä kun joku kunnon yhtiö ottaa työmaaksi pienillä koneilla nää ensiharvennukset niin senjälkeen pakka on valmis.

Se on nyt vaan kiistaton tosiasia että metsän kasvu on paras kun ensimmäinen kuritus hoidetaan haamuilta ja ajourat menee 40 metrin välein tai mistä sattuvat sopimaankin.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

Eskoh

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 20
Vs: Valtra N4.
Jokunen kuorma nyt ajettu, tosin kone on T4 ja tehtaan panssari löytyy.
Näillä kokemuksilla sanoisin että huolettomimmin tuolla voi metsässä ajella kuin edellisellä JD:llä, mutta eihän nämä mitään metsäkoneita ole.
Mutta tälläiseen satunnaiseen metsäkäyttöön näyttäisi soveltuvan, penkki mahtuu pyörähtämään oikein hyvin.

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Valtra N4.
Jokunen kuorma nyt ajettu, tosin kone on T4 ja tehtaan panssari löytyy.
Näillä kokemuksilla sanoisin että huolettomimmin tuolla voi metsässä ajella kuin edellisellä JD:llä, mutta eihän nämä mitään metsäkoneita ole.
Mutta tälläiseen satunnaiseen metsäkäyttöön näyttäisi soveltuvan, penkki mahtuu pyörähtämään oikein hyvin.
Siinäs kuulitte ! ;D
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

andie

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 151
Vs: Valtra N4.
Kuulemma vielä 2 vuotta tehdään Valtran nimellä

Joko se toissapäivänä vaihtui ja mikä se uusi nimi onkaan?