Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Valtra N4.  (Luettu 77335 kertaa)

Arion

  • Vieras
Vs: Valtra N4.
Ranteille ku sattuu varsinainen maanantaipäivänn yksilö, sittenhän huomaa..
 
Oma versu jo kolme kertaa lavetilla korjaamolle,
Eka reisulla 3 viikkoa sähkövian takia, ( pirullinen liitinvika, joka poltti sulaketta,
Stoppivalot vilkku)
Toisella kerralla  vaihteisto, löyty ceekerin pätkä ym öljynvaihdossa,
Kolomannella niittomurskaimen edessä jysähti perän planeettapyörästö,
Viisarilukitsin petti napa-akselilta ja planeettapalasiksi, olihan melkoinen
Jysähdys.  Tunteja 2300

Onko oikeesti totta? Noita juttuja oli 05-ja Mezzo-Mega-aikaan taka-akselilla.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 67943
Vs: Valtra N4.
eiks tuo ole yhä nykypäivää?   ainakin jokkin isännät nuita laitattaneet takuussa..                           miä en kuiteska uskalla valtuun enää käsiä laittaa...

Dr.Who

  • Vieras
Vs: Valtra N4.
eiks tuo ole yhä nykypäivää?   ainakin jokkin isännät nuita laitattaneet takuussa..                           miä en kuiteska uskalla valtuun enää käsiä laittaa...
Olet näemmä oppirahat maksellut, niinkuin minäkin.Ikään ei vallua tule.eikä ikävä.ihan mitä muuta hyvään, vaikka verku.

Cutana

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 484
Vs: Valtra N4.
eiks tuo ole yhä nykypäivää?   ainakin jokkin isännät nuita laitattaneet takuussa..                           miä en kuiteska uskalla valtuun enää käsiä laittaa...
Olet näemmä oppirahat maksellut, niinkuin minäkin.Ikään ei vallua tule.eikä ikävä.ihan mitä muuta hyvään, vaikka verku.
Että muillaki.. Minun muistot -80 luvun 05 sarjasta. Siis rakennussarjasta. Ja alushousuissaki luki valametti. Ei lue enää... :D
Mutta silti hevosella ennenku verkulla  ::)
Mutta kyllä 165 vois päästellä. Tai sitä isommilla vastaavilla.
Vieläki luettelo löytyy ulkomuistista mitä ei tarvinnu valmetista seppiä. Tais olla jarrut jumaliste ainut.

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12307
  • Virolaista kiitos!
Vs: Valtra N4.
Huoltomies antoi luvan tehdä moottorijarrutuksia pikavaihteilla, kestää, kunhan ei huudata kierroksia kolmeen tonniin, sitten alkaa kuulema rikkoontua. Nelossarjassa on lisätty pikavaihteen pakkoihin lisää levyjä.
Mielenkiintoinen tieto. Joskus ihmettelin aluevaihdon hitausmomenttia huoltomiehelle ja epäilin, että olisko ohjelmat vielä vähän keskeneräisiä. Se sanoi, että nopeutettua ohjelmaa on kokeiltu, mutta pakat eivät kestäneet. Nyt siis on päädytty siihen, että pakkaan on lisätty levyjä ja sen myötä softaan lisätty nopeutta. Miksiköhän tätä ei haluttu tehdä jo alunperinkin näin. Säästöt kuitenkin minimaalisia, jos toiminta mukavampaa.

Cutana

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 484
Vs: Valtra N4.
Huoltomies antoi luvan tehdä moottorijarrutuksia pikavaihteilla, kestää, kunhan ei huudata kierroksia kolmeen tonniin, sitten alkaa kuulema rikkoontua. Nelossarjassa on lisätty pikavaihteen pakkoihin lisää levyjä.
Mielenkiintoinen tieto. Joskus ihmettelin aluevaihdon hitausmomenttia huoltomiehelle ja epäilin, että olisko ohjelmat vielä vähän keskeneräisiä. Se sanoi, että nopeutettua ohjelmaa on kokeiltu, mutta pakat eivät kestäneet. Nyt siis on päädytty siihen, että pakkaan on lisätty levyjä ja sen myötä softaan lisätty nopeutta. Miksiköhän tätä ei haluttu tehdä jo alunperinkin näin. Säästöt kuitenkin minimaalisia, jos toiminta mukavampaa.
Siis käytännössä uuden konemallin lopputestauksen hoitaa asiakas. Osa niistä asiakkaista osallistuu ikävä kyllä myös kustannuksiin.
Erittäin tehokas testausmalli valmistajalle, hienoa olisi jos pelattaisiin avoimin kortein,toimitetaaisiin sijaiskonetta yms heti ilman voivotteluja.
Tekee tuota muutki ku valmetti,ei se ainut syyllinen oo.

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52030
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Valtra N4.
Se vaan taitaa olla semmonen homma että siellä tehtaan koeajopuolella ei ole kaikkiin mahdollisiin ajotilanteisiin kuskeja. Sen normaalin kuljettajan lisäksi pitäs olla muutama reikäpää jotka rykii, ryskää ja runkuttaa niimmaan perusteellisesti kuin vain voi.

Nykyään tarvii saada uutta mallia jatkuvalla syötöllä ulos tuutista ettei pullakädet kyllästy vuoden parin vanhaan traktoriin. Suunnittelupuoli tekee kehitystyötä minkä ehtii mutta pitkäaikainen testaus ennen markkinoille laskua ei ole mahdollista.

Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Cutana

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 484
Vs: Valtra N4.
Se vaan taitaa olla semmonen homma että siellä tehtaan koeajopuolella ei ole kaikkiin mahdollisiin ajotilanteisiin kuskeja. Sen normaalin kuljettajan lisäksi pitäs olla muutama reikäpää jotka rykii, ryskää ja runkuttaa niimmaan perusteellisesti kuin vain voi.

Nykyään tarvii saada uutta mallia jatkuvalla syötöllä ulos tuutista ettei pullakädet kyllästy vuoden parin vanhaan traktoriin. Suunnittelupuoli tekee kehitystyötä minkä ehtii mutta pitkäaikainen testaus ennen markkinoille laskua ei ole mahdollista.
Joo. "Vuoden Traktori,jopa kahden"
Liian paljon suunittelupuolella uutta verta,luotetaan tietokonelaskelmiin vai mitä lienevät.
Tässä lähistöllä tekivät ja kehittelivät ihan jees kampetta,en yksilöi kummemmin mitä mutta kun tuotantovaiheeseen päästiin ja piti olla viralliset rakennekuvat sekä suunnitelmat niin sen piirtäjän ja vanhemman Sepän näkemykset erosivat ainevahvuuksien osalta. Piirtäjän mukaan mentiin kun on varmasti on riittävän paljon ylilaskettu että kestää.
Sitten jälestäpäin niitä korjattiin ja seuraaviin muutettiin ainevahvuuksia.

+200

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4637
  • Paalauksen iloa
Vs: Valtra N4.
Se vaan taitaa olla semmonen homma että siellä tehtaan koeajopuolella ei ole kaikkiin mahdollisiin ajotilanteisiin kuskeja. Sen normaalin kuljettajan lisäksi pitäs olla muutama reikäpää jotka rykii, ryskää ja runkuttaa niimmaan perusteellisesti kuin vain voi.

Nykyään tarvii saada uutta mallia jatkuvalla syötöllä ulos tuutista ettei pullakädet kyllästy vuoden parin vanhaan traktoriin. Suunnittelupuoli tekee kehitystyötä minkä ehtii mutta pitkäaikainen testaus ennen markkinoille laskua ei ole mahdollista.
Kyllä ne on päivitelty toimiviksi siihen mennes kun ne sulle tulee ;D ;D

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8510
Vs: Valtra N4.
Never buy first.
Lastentauteja tuppaa olemaan uusissa malleissa kaikilla merkeillä.
Mystinen kesälaatumies

Arion

  • Vieras
Vs: Valtra N4.
Never buy first.
Lastentauteja tuppaa olemaan uusissa malleissa kaikilla merkeillä.

Voimansiirron tekemistä on harjoiteltu Suomessakin jo kohta 60 vuotta. Nämä muut ongelmat nyt ymmärtäisikin mitä edellä on kerrottu. Tuntuu vain kovin ihmeelliseltä kuinka kehitys olisi mennyt väärään suuntaan vrt. Hitech-vaihteiston. Tietty raha menee tuotekehitykseen vai onko amerikkalainen päämies muuttunut saituriksi siinäkin suhteessa?