Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Kokemuksia N103 Hitech5  (Luettu 99086 kertaa)

jth1976

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 85
Vs: Kokemuksia N103 Hitech5
Niin kyse  on siitä kumpi katkaisee;  saavutettu nopeus vai saavutetut kierrokset.
Harrastuksien pitää maksaa, jotta ei näytä niin köyhältä.

piki1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 652
Vs: Kokemuksia N103 Hitech5
Niin kyse  on siitä kumpi katkaisee;  saavutettu nopeus vai saavutetut kierrokset.
tuossa sun tapauksessa se ei eroa kummin se tehdään kun mekaaninen laatikko eikö jo mene perille.

puu

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 25
Vs: Kokemuksia N103 Hitech5
 Voi hyvää päivää..

retku

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1023
Vs: Kokemuksia N103 Hitech5
en nyt ymmärrä mistä väännetään?  n103 on 40kmh laatikolla, 50kmh koneet kulkee yli 50kmh 2200 kierroksella.

ongelmana tässä on tehoton moottori, sehän ei ole vika vaan ominaisuus joka tulee alitehoisen traktorin mukana.

retku

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1023
Vs: Kokemuksia N103 Hitech5
Oisko voiman puutetta jos ei meinaa kulkea 43:a muuten kuin tasaisella.

Selittäkää nyt vielä että miten kovalla vaihteistolla voi olla mitään eroa sillä että onko nopeusrajoitin vai isoimmalla vaihteella kierrosrajoitin?

Niin jos kierrosrajoitinta ei ole niin sitten tehtaalla sinne laatikkoon laitetaan hitaampi välitys isoimmaksi vaihteeksi.
Ero syntyy sitten siitä kulkeeko se isolla vaihteella täysiä 2500 vai 1800 rpm. Noin karrikoiden.

Tässä kohtaa nuo portaattomat ovat hienoja, 900-sarjan punavanteinenkin taitaa kulkea sen 50 km/h jossain 1600 rpm paikkeilla. Tai siellä missä se on sallittua niin 60 ja 1750. Sitten jos ei voima riitä niin tiuhempaa välitystä peliin ja kierroksia ylemmäs, nopeus säilyy samana.

Suorastaan hermo lepää kun kevyellä kuormalla huruttelee tiellä, ei tarvitse huudattaa turhaan ja kulkee....
Nimimerkki köyhä mutta kateellinen :-)

***joo, 936 tosiaan menee pintakaasulla 50kmh. kierroksia se ei silti nosta tiukassakaan paikassa. moottorin maksimiteho tulee n 1800 kierroksella. moottori taitaa kiertää paikallaan 2200. tiellä kierrokset nousee 1600 kierroksesta ehkä n.1800 kierrokseen ja silloin on maksimitehot käytössä. maksimikierrokset ei terkoita maksimitehoa.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 64950
Vs: Kokemuksia N103 Hitech5
eikös lasaruksetkii aikoinaan kiertäny jotain 1700 maksimissaan ja silti kulkivat jopa kone maassa?   ja mikäs se 25 setkan kiekkamäärä olikaan?

[PeX]

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 54
Vs: Kokemuksia N103 Hitech5
Hei muuten, pitäis viedä tuo kone kohta ensimmäiseen huoltoon. Onko vaihteistoon tullut hyviä päivityksiä? Eli kannattaako päivittää?

Ensihuollossa tenttasin huoltomiehiä ja työjohtajaa päivityksestä. Ei ollu mitään hajua että semmosta ois olemassa.  :o Kyselin sitte myös hieman ylemmältä taholta ja siellä tiedettiin heti että malliin on saatavissa päivitetty ohjelmisto.  ???

Kone on nyt käytetty toisen kerran pajalla nostolaitteen ja ilmastoinnin takia. Myös mystinen ohjelmistopäivitys tehtiin samalla. Ilmastoinnin putki oli hankautunut puhki sivupeltiä vasten ja aineet karanneet. Uusi putki ja täyttö korjasivat tilanteen. Nostolaite korjaantui ohjelmistopäivityksellä. Nyt on tarkka ja toimii!  :)

Vaihteiston ja moottorin osalta päivitys oli myös positiivinen. Tyhjäkäyntinopeus nousi 850rpm, joka ei enää tärisytä konetta niin pahasti.  Paras asia oli mielestäni että kytkinpolkimen tuntuma muuttui tarkemmaksi. Automaattinen kierrostennosto liikkeellelähdössä/suuntaa vaihdettaessa tuntuu myös toimivan mukavasti. Alueenvaihdoissa en ole huomannut parannusta, hitaita ne on edelleen..

Takuun piikkiin meni koko homma, eli hyvillä mielin jatketaan koneen käyttöä :)

John Ferguson

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1200
Vs: Kokemuksia N103 Hitech5
Kyllä nämä kolmemukiset on ihan hommansa hoitavia pelejä, kunhan vaan lastentaudit saadaan pois. Vastaavasta masserista on pitänyt muuttaa käsijarruvaijerin kulkureitti, koska käsijarru on joillakin jumittunut. Myös jäähdytinnestesäiliö on vaihdettu uuteen, oli muutossarja saatavilla eli ilmeisesti hieman yleisempikin vika.  ???

aretus84

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 278
Vs: Kokemuksia N103 Hitech5
Mulla on nyt vaihdettu lämmityslaitteen kenno ja  sitten yks pieni anturi hajos mikä tutki robottilootasta et mikä pykälä sielä on paikallaan. Meni vähän vaihteet sekasin, A vaihde päällä kulki C:llä ja B vaihde päällä kulki D:llä :D   ja jos yritti C aluetta pistää päälle niin tuli vaan herjaa ruutuun. 

Jonkunlainen pohjapanssari tuohon on kehiteltävä mettäajoa varten, on ne vaihelootan anturit vähän turhan herkässä paikassa. Muuten vaikuttaa ihan mukavalta kapistukselta ajella, ja kuuleman mukaa 5m äjestä vetelee ihan ongelmitta.

SamiT

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1788
Vs: Kokemuksia N103 Hitech5
Mulla on nyt vaihdettu lämmityslaitteen kenno ja  sitten yks pieni anturi hajos mikä tutki robottilootasta et mikä pykälä sielä on paikallaan. Meni vähän vaihteet sekasin, A vaihde päällä kulki C:llä ja B vaihde päällä kulki D:llä :D   ja jos yritti C aluetta pistää päälle niin tuli vaan herjaa ruutuun. 

Kyseiset anturit ovat vaihtuneet huomattavasti parempaan versioon, nyt kestävät paljon paremmin.
On vain kahdenlaisia traktoreita: Uusia Valtroja ja vanhoja Valmetteja.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 64950
Vs: Kokemuksia N103 Hitech5
kukahan noita antureita oikein valmistaa?   en tiiä yhtään uutta konetta joissa ei noita antureita olis vaihettu?    yleensä takuuseen ja sitten joillain on toiminut ihan hyvin vaikka kuinka pitkään.   ite en nyt noista nyyn tiedä, epäilen ite että liaan alhainen öölinpaine kait vaikuttaa jonkinverran tuohon käyttäytymiseen.   pitänee alkaa ettiä pajaa joka vaihtais tuon pumpun ekaks...

Pesä

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 97
Vs: Kokemuksia N103 Hitech5
Etummainen lohko ei pidä keskiasennossa. Päteekö käyttäjän Jariman 6400 valtran diagnoosi ja ohje:
"Se säätöruuvi, jolla säädät 1/2 toimiseksi, siitä on
Mennyt O- rengas, on joko lohkopaikasta riippuen ylä,
Tai alapuolella lohkoa, yleensä ykköslohko,
Pyörä pois, luukku auki lokasuojasta, niin sen saa
Helpoiten esille.
Sit vähintään 90 shorenin kovuuksinen O- rengas"

Entäs kun mulla on kaksi venttiiliä, missä asennot ulos-pito-sisään-uiva "kick out" lisäominaisuudella. Pystyykö "kick outin" herkkyyttä säätämään mitenkään? Nyt paineet pomppaa liian helposti pois kumpaankin suuntaan esim kylvökonetta käytettäes.

jariman

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1324
Vs: Kokemuksia N103 Hitech5
Etummainen lohko ei pidä keskiasennossa. Päteekö käyttäjän Jariman 6400 valtran diagnoosi ja ohje:
"Se säätöruuvi, jolla säädät 1/2 toimiseksi, siitä on
Mennyt O- rengas, on joko lohkopaikasta riippuen ylä,
Tai alapuolella lohkoa, yleensä ykköslohko,
Pyörä pois, luukku auki lokasuojasta, niin sen saa
Helpoiten esille.
Sit vähintään 90 shorenin kovuuksinen O- rengas"

Entäs kun mulla on kaksi venttiiliä, missä asennot ulos-pito-sisään-uiva "kick out" lisäominaisuudella. Pystyykö "kick outin" herkkyyttä säätämään mitenkään? Nyt paineet pomppaa liian helposti pois kumpaankin suuntaan esim kylvökonetta käytettäes.

Kyllä yleensä tuo  O-rengas menee, kannattaa ensin katsoa,
Vuotaa just pito asennossa.  Harvemmin lohko mennyt väljäksi,
Painepiikki tosin saattaa halkaista lohkon (perälevyn kääntö tökkää esteeseen)
Kick outin säästöön en ole tarkemmin perehtynyt just kyseiseen
Lohkoventtiiliin, eiköhän hienosäädön mahdollisuus
Ole säätöprikoilla  painejousen jäykkyyteen,
Toinen asia on , paljonko säätövara on, kick outin paineen ja
Lohkon varon välillä, jos  kyseessä kylvökoneen/lannoittimen
Nostosylinterit kyseessä, aika tarkalla on välillä
paineen riittäminen koneen nostoon. (Alamittaset sylinterit kooltaan)

penayk

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5
Vs: Kokemuksia N103 Hitech5
Morjesta, tuli hankittua keväällä otsikon mukainen kone turbiini kytkimellä vm2014 1000h.

Ongelmana tässäkin ketjussa keskustelu herättänyt voimanulosoton ääni , rallattaa pienillä/keski kierroksilla kun ei ota voimaa.
Esim lingon kanssa  , kun kone ylhäällä ajelee niin rallattaa perkuleesti . Tulee hyttiin terävänä ja kuuluu takaapäin, jos jää takalasin kahva auki niin kuuluu selvästi kovempaa.

Edellinen oli samanlainen ilman turbiinia ja vuotta vanhempi siinä ei ylimääräisiä ääniä.

Onko ulosotto kestänyt muilla?
Ja onko ääni muuttunut?

Ääni käy pahasti mun korvaan ja meinaan mennä valittamaan myyjälle, sain onneksi vuoden vaihdokki takuun....

Huoltomies tossa kesällä käydessään sanoi ominaisuudeksi... Ruiskuttaessa ekana huomasin äänen, muutin hieman kierroksia(eri vahde) niin ääni loppui.
Nyt vaan tuntuu että ei voi kauvaa pysyä ehjänä...

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9603
Vs: Kokemuksia N103 Hitech5
Tuosta mallista ei mitään tietoa, mutta rallattaa se 6400 ulosottokin. Kuulemma ei vika vaan ominaisuus. Mutta eihän ääni kuulu lingon kans nivelestä? Itte rikoon nivelen ristikon, kun nostin liian ylös vahingossa. Tosin kyseessä lapiolinko.    Tosin ehkä se  ei samalla lailla rallattaisi, kun tyhjällä vedolla.