Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Kokemuksia N103 Hitech5  (Luettu 99489 kertaa)

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: Kokemuksia N103 Hitech5
No näissä saastekoneissa se nokka-akselin overlap aiheuttaa voimattomuutta kierrosalueen alapäässä. Muuten kai se kierrosten notkahtaminen liikkellelähdössä ei olis ongelma. Toki commonrailissa taitaa olla tyhjäkäyntikin luokkaa 800 kierrosta, joten paljoa ei jää varaa kierrosten laskea.
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

John Ferguson

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1200
Vs: Kokemuksia N103 Hitech5
Mulle soitti kasari äsken ja sanoi että kannattaa harkita muita töitä kuin maanviljeleminen, jos kytkimen nostaminen ja kaasun painaminen tuottaa ylitsepääsemättömiä vaikeuksia. Eteen voi tulla kiperämpiä tilanteita kuin tämä, Mitäs sitten tehdään?
Eihän se ylitsepääsemätöntä varmaan kenellekään ole, mutta turhaa käyttää esim. Uusissa massereissa jalkakytkintä, kun saman työn hoitaa suunnanvaihtajan nostaminen. Eipä kyllä tule keppivaihteisessakaan paljoa kytkintä käytettyä muuten, kuin vaihdetta vaihtaessa ja tarkkaan hitaasti ajaessa.

Se nyt vaan on "turhaa" työtä, joka kuluttaa isäntäpoloisen vasenta jalkaa. Traktorissa turhan työn eliminointi on aika tärkeää, ettei paikat petä (=esim. Nostolaitteiden nosto/lasku vivulla ja isolla käsiliikkeellä on korvattu nappi tai keinukytkimellä).  ;)

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4396
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: Kokemuksia N103 Hitech5
Kyllä sillä oma merkityksensaä on.

Minulla ainakin vasen polvi jo muistaa sen että mekaanista kytkintä on muutaman kerran paineltu tässä vuosikymmenten mittaan :-(

ht

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2527
  • Etelä-Karjala
Vs: Kokemuksia N103 Hitech5
Kyllä sillä oma merkityksensaä on.

Minulla ainakin vasen polvi jo muistaa sen että mekaanista kytkintä on muutaman kerran paineltu tässä vuosikymmenten mittaan :-(

Samasta syystä aikanaan oli traktorikauppaa tehdessä vaatimuksena suunnanvaihto ilman kytkintä. 755 vaihtui 6550:iin... :)
-ei kun nappi huuleen ja rinta rottingilla kohti uusia pettymyksiä...

aretus84

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 278
Vs: Kokemuksia N103 Hitech5
sinänsä idea miusta on jopa ihan hyvä, vaikkakin oon tolla keltavanteisella tottunu siihen kaasun antamiseen liikkeelle lähtiessä et lähtee tasasemmin, mut miusta on toteutus vähän taas pilattu, kun tuo näköjään tekee saman kierrosten noston kytkintä käytettäessäkin, oli eilen vähän jalka nopeella niin komeesti hyökkäsin kauhaa päin kun olin laittaas sitä kiinni. Eli miusta vähäsen pilattu tuo idea.. ja ymmärsin jotenkin et olis käyttäjien toiveesta tommonen tehty tjsp.

John Ferguson

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1200
Vs: Kokemuksia N103 Hitech5
Tekeekö tuota, vaikka koneessa olisi kierroksia laitettu käsikaasulla?

aretus84

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 278
Vs: Kokemuksia N103 Hitech5
Tekeekö tuota, vaikka koneessa olisi kierroksia laitettu käsikaasulla?

veikkaan et ei, mutta palataan asiaan kun seuraavan kerran ajan.. ei viiti vartavasten lämmittää ja kokeilla

[PeX]

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 54
Vs: Kokemuksia N103 Hitech5
Täällä ilmottautuu uusi n103H5:n käyttäjä. Vaihdossa meni 6300 mezzo valtteri. Pari päivää ännää ajeltu ja kokeiltu. Voisin laittaa parit plussat ja miinukset verraten vanhaan koneeseen.

+Moottori yllättää positiivisesti ollakseen 3-sylinterinen. En oo sammuttanu kertaakaan, vaikka mezzossa oli turbiinikytkin.
+Hyvä näkyvyys eteenpäin
+Hiljainen ohjaamo
+Sähköhydraulinen suunnanvaihto
+Ohjaamo lämpee nopeasti
+Kulkee tiellä tasaisesti
+Marssinopeus saavutetaan pienemmällä kierrosluvulla
+Kohtuulliset valot
+/- Vaihteisto vaatii totuttelua.
-Alimmat astinlaudat pärisee ja ääni kuuluu ohjaamoon ikävästi
-Paljon suurempi kääntösäde ku vanhassa. (Toivottavasti korjaantuu raidevälin säädöllä ja käännönrajoittimia ruuvaamalla)
-Etukuormaajan joystikki huonossa paikassa
-Kytkimellä luistattelu on vaikeempaa tarkassa työssä
-Nostolaiteen hallinta ei oo yhtä tarkka

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Kokemuksia N103 Hitech5
Täällä ilmottautuu uusi n103H5:n käyttäjä. Vaihdossa meni 6300 mezzo valtteri. Pari päivää ännää ajeltu ja kokeiltu. Voisin laittaa parit plussat ja miinukset verraten vanhaan koneeseen.

+Moottori yllättää positiivisesti ollakseen 3-sylinterinen. En oo sammuttanu kertaakaan, vaikka mezzossa oli turbiinikytkin.
+Hyvä näkyvyys eteenpäin
+Hiljainen ohjaamo
+Sähköhydraulinen suunnanvaihto
+Ohjaamo lämpee nopeasti
+Kulkee tiellä tasaisesti
+Marssinopeus saavutetaan pienemmällä kierrosluvulla
+Kohtuulliset valot
+/- Vaihteisto vaatii totuttelua.
-Alimmat astinlaudat pärisee ja ääni kuuluu ohjaamoon ikävästi
-Paljon suurempi kääntösäde ku vanhassa. (Toivottavasti korjaantuu raidevälin säädöllä ja käännönrajoittimia ruuvaamalla)
-Etukuormaajan joystikki huonossa paikassa
-Kytkimellä luistattelu on vaikeempaa tarkassa työssä
-Nostolaiteen hallinta ei oo yhtä tarkka
Laita se nostolaitteen laskunopeus pienemmäksi niin on todella tarkka. ;)
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

Klapikauppias

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1349
Vs: Kokemuksia N103 Hitech5
Tuo turbiinikytkimen puute etukuormaaja koneessa tulee sinua vielä syvästi kaduttamaan... se yhdistettynä tuohon ht5 koneeseen on taatusti kiva kuormaaja kone, kun pitää vielä vaihteisto automatiikkaa päällä, kone liikkuu nollasta  täyteen vauhtiin pelkällä kaasupolkimen asennon muutoksella.

[PeX]

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 54
Vs: Kokemuksia N103 Hitech5
Laita se nostolaitteen laskunopeus pienemmäksi niin on todella tarkka. ;)
Ai sekö vaikuttaa tarkkuuteen. Pitänee kokeilla.  :)

Tuo turbiinikytkimen puute etukuormaaja koneessa tulee sinua vielä syvästi kaduttamaan... se yhdistettynä tuohon ht5 koneeseen on taatusti kiva kuormaaja kone, kun pitää vielä vaihteisto automatiikkaa päällä, kone liikkuu nollasta  täyteen vauhtiin pelkällä kaasupolkimen asennon muutoksella.

Käytetty kone kyseessä niin ei päässy valikoimaan varusteita. Ensimmäinen etukuormainkone meidän talossa, joten eiköhän vähäiset kuormainhommat tee kohtuudella ilman turbiiniakin. (ps. jos jollain lojuu ylimääräinen kauha euro-kiinnikkeillä nurkissa niin voisin olla kiinnostunu)

Tuli vastaan uusi ongelma. Kytkin patruunan 755 puutavarakuormaajan traktoriin ja hydrauliikan päällä ollessa esiohjauskahvat ovat todella jäykät ja hydrauliikka kuormittaa moottoria kummallisesti. Onko venttiilipöytä liian ahdas tuolle isommalle 90l/min tuottavalle pumpulle?

Lassukka

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 107
Vs: Kokemuksia N103 Hitech5
Ahdistaako paluulinja? Se ekana kannattaa tutkia.

aretus84

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 278
Vs: Kokemuksia N103 Hitech5
Laita se nostolaitteen laskunopeus pienemmäksi niin on todella tarkka. ;)
Ai sekö vaikuttaa tarkkuuteen. Pitänee kokeilla.  :)

Tuo turbiinikytkimen puute etukuormaaja koneessa tulee sinua vielä syvästi kaduttamaan... se yhdistettynä tuohon ht5 koneeseen on taatusti kiva kuormaaja kone, kun pitää vielä vaihteisto automatiikkaa päällä, kone liikkuu nollasta  täyteen vauhtiin pelkällä kaasupolkimen asennon muutoksella.

Käytetty kone kyseessä niin ei päässy valikoimaan varusteita. Ensimmäinen etukuormainkone meidän talossa, joten eiköhän vähäiset kuormainhommat tee kohtuudella ilman turbiiniakin. (ps. jos jollain lojuu ylimääräinen kauha euro-kiinnikkeillä nurkissa niin voisin olla kiinnostunu)

Tuli vastaan uusi ongelma. Kytkin patruunan 755 puutavarakuormaajan traktoriin ja hydrauliikan päällä ollessa esiohjauskahvat ovat todella jäykät ja hydrauliikka kuormittaa moottoria kummallisesti. Onko venttiilipöytä liian ahdas tuolle isommalle 90l/min tuottavalle pumpulle?

Olethan tehny sille vapaapaluulle oman linjan? Tuntuviks tuo valtran oma vapaa-paluu ei ole täysin paineeton, jos on kone käynnissä ja painat sen vapaapaluun liittimen nastan pohjaan niin alkaa öljyä tulemaan ilosesti pihalle. Vapaapaluu kannattaa tehä siihen nostosylinterin yläpäässä olevan letkun yhteyteen, mikä menee vasemman puoleisen takabanjon päälle.

kuustaa

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 61
Vs: Kokemuksia N103 Hitech5
esiohjauksen kahvalinjan paluu eri reittiä pitkin ei saa mennä paluusuorattimen läpi liika kova vastapaine
ittellä tullu vastaha samaa onkelmaa mutta ku eriytethin  nii nou propleema

[PeX]

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 54
Vs: Kokemuksia N103 Hitech5
Laita se nostolaitteen laskunopeus pienemmäksi niin on todella tarkka. ;)
Ai sekö vaikuttaa tarkkuuteen. Pitänee kokeilla.  :)

Tuo turbiinikytkimen puute etukuormaaja koneessa tulee sinua vielä syvästi kaduttamaan... se yhdistettynä tuohon ht5 koneeseen on taatusti kiva kuormaaja kone, kun pitää vielä vaihteisto automatiikkaa päällä, kone liikkuu nollasta  täyteen vauhtiin pelkällä kaasupolkimen asennon muutoksella.

Käytetty kone kyseessä niin ei päässy valikoimaan varusteita. Ensimmäinen etukuormainkone meidän talossa, joten eiköhän vähäiset kuormainhommat tee kohtuudella ilman turbiiniakin. (ps. jos jollain lojuu ylimääräinen kauha euro-kiinnikkeillä nurkissa niin voisin olla kiinnostunu)

Tuli vastaan uusi ongelma. Kytkin patruunan 755 puutavarakuormaajan traktoriin ja hydrauliikan päällä ollessa esiohjauskahvat ovat todella jäykät ja hydrauliikka kuormittaa moottoria kummallisesti. Onko venttiilipöytä liian ahdas tuolle isommalle 90l/min tuottavalle pumpulle?

Olethan tehny sille vapaapaluulle oman linjan? Tuntuviks tuo valtran oma vapaa-paluu ei ole täysin paineeton, jos on kone käynnissä ja painat sen vapaapaluun liittimen nastan pohjaan niin alkaa öljyä tulemaan ilosesti pihalle. Vapaapaluu kannattaa tehä siihen nostosylinterin yläpäässä olevan letkun yhteyteen, mikä menee vasemman puoleisen takabanjon päälle.

Käytin tosiaan sitä valtran omaa vapaapaluuta, niinkuin aiemmissaki koneissa. Pääsen koneen luokse vasta seuraavana viikonloppuna, joten en yhtäkkiä havainnollista että mitä letkua tarkoitat. Mutta hyviä vinkkejä on tullu. Kiitos  :)