Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Minkä traktorimerkin omistajat ovat uskossaan vahvimpia?  (Luettu 45326 kertaa)

Hell Angel

  • Vieras
Kyl se merkkiuskollisuus on henkilökohtainen juttu. Soitin viime viikolla miehelle jolla varmaan lautasissakin on JD logo. Sitten tiedän henkeen ja vereen ikuisen Fergumiehen, mutta kaksi hänestä riippumatonta remonttia sai merkin vaihtumaan. Toisaalta kun on aina yksi Case ollut niin talossa aina yksi CaseIH oltava. Aina. Mutta vain yksi. Ikuinen Valmettimies kun viimeisen kerran vaihteistoa huoltomiehellä laitatti, niin päätti vaihtaa ikuisesti siniseen leiriin. Kun sinisen leirin laatikko hajosi, mieli takaisin Valtran leiriin. Mutta sininen leiri vei silti voiton. Ja sininen leiri on parasta kuulemma mitä konemiehelle on ylhäältä annettu. Yksi isäntä on Deutzin leirissä ollut viimeiset 40 vuotta ja varmasti parempi kumppani mitä oma vaimo ovat vihreät kullat tallissa. Rakkaus joskus rakoilee, kun pätkiä pitää ja kantta hioa ilmajäähdytteisestä, mutta kummallisen huono muisti ihmisellä on  ja vanhetessaan näköjään huononee.
Sama oli Fiiattimiestenkin laita, mutta Valtran 8400-sarjan laatikko kun saatiin kestämään enemmän kuin 50 tuntia niin monesta tuli Valtran mies. Fiatin sähköihin verrattuna päästiin pois on/off-ajasta. Mutta mitä sitä turhaa merkkiuskollisuutta vannomaan, Deere on pelannut hyvin ja se riittäköön.

supersammakko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8652
  • You're a slave to money then you die
Mä en ymmärrä tätä merkkiuskollisuutta lainkaan. Asetetun rahoituskehyksen ja ominaisuuksien puitteissa ostetaan kulloinkin paras mahdollinen. Kun se on kerran ostettu, niin en ymmärrä miksi edes pitää mennä konemyyjälle juttelemaan ennen kuin hankintakehys taas uudelleen aukeaa? Täptäp.
Nothing is Something Worth Doing

viljami

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 220
Mä en ymmärrä tätä merkkiuskollisuutta lainkaan. Asetetun rahoituskehyksen ja ominaisuuksien puitteissa ostetaan kulloinkin paras mahdollinen. Kun se on kerran ostettu, niin en ymmärrä miksi edes pitää mennä konemyyjälle juttelemaan ennen kuin hankintakehys taas uudelleen aukeaa? Täptäp.

Itse olen autojen osalta hyvin ei-merkkiuskollinen. Mieluummin kokeilen toista merkkiä kuin ostan toisen samaa merkkiä. Autoissa löytyy monia hyviä vaihtoehtoja. Traktoreissa parin huonon kokemuksen jälkeen olen ajetellut suosia totuttua merkkiä niin kauan kuin se ominaisuuksiltaan ja hinnaltaan pysyy suunnilleen muiden tasolla.

ktm87

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1909
Mä en ymmärrä tätä merkkiuskollisuutta lainkaan. Asetetun rahoituskehyksen ja ominaisuuksien puitteissa ostetaan kulloinkin paras mahdollinen. Kun se on kerran ostettu, niin en ymmärrä miksi edes pitää mennä konemyyjälle juttelemaan ennen kuin hankintakehys taas uudelleen aukeaa? Täptäp.
täysin samaa mieltä.

Antidesantti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19295
  • Tämän foorumin lukeminen ei tee hyvää älykkyydelle

 Vieläkö niitä löytyy semmosia vanhan liiton miehiä joilla merkillä ei oo väliä kuhan se on hankkijan myymä. Torniossa yks isäntä tuumas aikanaan, että kyllä se Valmetkin varmaan hyvä traktori olis jos Hankkija sitä myis :)

Niin, mites se o? Kumpi voittaa: Hankkija-uskonto, vaiko Verkutsooni-uskonto...?     ::)
"Lähes kaikki Kuntaliiton vuonna 2007 toteuttamaan kyselytutkimukseen osallistuvat kunnat olivat tukeneet jollain tavalla vesiosuuskuntien toimintaa."

iskra

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11786
 
Niin, mites se o? Kumpi voittaa: Hankkija-uskonto, vaiko Verkutsooni-uskonto...?     ::)
[/quote]

  Meille olis aikoinaan varmasti tullut verkku aikoinaan jollei olis Hankkija sitä myynyt

roadman

  • Vieras
tiiä tuosta fanaattisuudesta. kohta 50v ollu massikka talossa . Vaikka muut merkit lähtiskin niin tuo massikka jää. Nimittäin 35X tuo riittää mulle ferguista sillä sen parempaa massikkaa ei oo tehty eikä tehä..
 Hui...... mitä päästi ajatus keskus ulos.

Viimeksi muokattu: 12.02.13 - klo:20:11 kirjoittanut roadman

MFV8

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 410
Jahas, sitä on päädytty ns. Vinnamon listalle... ::)
Onko enää merkkiuskollinen jos on omistanut muunkin merkkisiä? Yksi Valmetti oli ja meni, vielä ei ole tullut syytä vaihtaa merkkiä. Muitakin on kokeiltu ja läheltä seurattu. Mulla hyvin pitkälti harrastepohjaista se että Verkuja riittää joka sormelle ja melkein varpaillekin, vähemmälläkin tulis toimeen. Ei ihan pikkujuttu ole itselle että -52 uutena ostettu Harmaa on tallella edelleen ja merkissä pysytty. Sairasta, joo, mutta tällä linjalla pysytään  8)
ps. uutta traktoria ei ole ostettu sitten -66, merkkiliikkeen orjia ei olla. Agrista tai Keskolta ei ole ostettu yhtäkään. Tästä rivistä kaksi on ostettu ulkoa, yksi jobbarilta, yksi huutokaupasta ja kaksi Valtralta  ;D


roadman

  • Vieras
Mitäs kokoa tuo kolmas vasemmalta. onko 2000 sarjaa . tuon näköisellä tullut kynnettyä muutama sata hehtaaria ja äestä vedettyä muutamana keväänä.. Toinen kaasupolin oli siinä samassa paikkaa kuin valtran ohjauspyörän säätö.

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52000
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Jahas, sitä on päädytty ns. Vinnamon listalle... ::)
Onko enää merkkiuskollinen jos on omistanut muunkin merkkisiä? Yksi Valmetti oli ja meni, vielä ei ole tullut syytä vaihtaa merkkiä. Muitakin on kokeiltu ja läheltä seurattu. Mulla hyvin pitkälti harrastepohjaista se että Verkuja riittää joka sormelle ja melkein varpaillekin, vähemmälläkin tulis toimeen. Ei ihan pikkujuttu ole itselle että -52 uutena ostettu Harmaa on tallella edelleen ja merkissä pysytty. Sairasta, joo, mutta tällä linjalla pysytään  8)
ps. uutta traktoria ei ole ostettu sitten -66, merkkiliikkeen orjia ei olla. Agrista tai Keskolta ei ole ostettu yhtäkään. Tästä rivistä kaksi on ostettu ulkoa, yksi jobbarilta, yksi huutokaupasta ja kaksi Valtralta  ;D


On sulla päätä ja munaa kun kattoo ladon pielustaa!! :o :o :o
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
MFV8 sentään tunnustaa että vähemmälläkin tulis toimeen  ;D Komia on rivi, täytyy myöntää.

Minusta usein sotketaan merkkiuskollisuus siihen, että kun tietyn merkin tekniikka on tuttua, niin sellainen kone on turvallisempi omistaa. Harvoinhan traktorinkaan koko tekniikka muuttuu malliuudistuksessa, aina sinne jää jotain koeteltua perustekniikkaa jonka kikat merkin tunteva omistaja hallitsee.
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

ktm87

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1909
perverssiltä tollanen masseri rivi näyttää :o mut maku asiahan se on :)

Neke

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2795
Mitä nyt olen näitä keskusteluja traktorimerkeistä lukenut, niin voin todeta että mun mielestäni Massey Fergusonin omistajat/haltijat ovat kaikkein fanaattisimpia merkkinsä puolustajia. Johtuuko se että halutaan pönkittää omaa ostopäätöstä tai saada joku muukin haksahtamaan samaan merkkiin, jolloin tuntuis vähän kuin: Jaettu vitutus on puolikas vitutus tai jotain? Ei Valtra-kuskitkaan ole niin lujauskoisia puolustaessaan merkkivalintaansa, sitähän ei kukaan uskoisi kuitenkaan ja Valtramiehet fiksuina tietävät sen.
   Tunnettuja fanaattisia MF-höyrähtäneitä mm:

 Maikki, Timo, 3070C, Landehoo, Real-nisti, Dynashit, MVF8, Hiller, K Ari, Samitoor...keksi itse lisää!  :)

Vaikuttaako kuukausierä jo mahdottomalta?

hvinnamo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4241
  • ******** 50 / 50 % :)
 Nythän tuntuu siltä että kysymyksen anto on käsitetty hiukan väärin. Ei ollut tarkoitus puhua merkkiuskollisuudesta vaan uskon vahvuudesta, puolustettaessa omaa suosikkimerkkiä. Ei ollut kysymys mitä traktoreita kenelläkin on tai on ollut, vaan siitä sokeasta "viimeiseen asti"-luottamuksesta, josta ei tingitä vaikka mikä tulisi.
   Esimerkkinä rättipäät(islamistit) ovat tyypillisesti valmiita puolustamaan uskoaan pidemmälle kuin vaikka ortodoksit.  ;) ;)  Edelleenkin olen sitä mieltä että Massikan puolesta puhujat ovat vahvimpia uskossaan ja tämä ei suinkaan ollut kettuilua, eikä Massikan halveksuntaa, vaan ihmistyypeistä analyyttistä keskustelua.  :) :)
Joskus sitä oikein ihmettelee, kuinka paljon kirjatietoa sitä ihmiseen sopiikaan. En puhu nyt siis itsestäni.

Zetor

  • Vieras

   Esimerkkinä rättipäät(islamistit) ovat tyypillisesti valmiita puolustamaan uskoaan pidemmälle kuin vaikka ortodoksit. 

Olet uskossasi vahva, nimittäin siinä missä Islamillakin on alalahkoja on ortodoksinen kirkko kristillinen kirkko ja jos verrataan kristillisten uskontojen ja islamilaisten uskontojen kannattajien tekemiä tappoja viimeisen tuhannen vuoden ajalta, tai vastaavasti niiden aloittamia sotia viimeisen 100 vuoden ajalta, niin molemmissa tapauksissa kristityt ovat ylivoimainen voittaja, määrän suuruudessa.