Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Kuorma-auto  (Luettu 26854 kertaa)

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5501
Kuorma-auto
Olis tarvetta kuorma-autolle ja pitäis äkkiä löytää sellanen 8) Mikä noista vanhoista romuista, eli 10k€ (mieluiten alle)  on paras? Scania, mersu vai sisu? Kippi pitää olla ja vaihdettava- tai soralava.

Viimeksi muokattu: 21.01.12 - klo:15:39 kirjoittanut JD6630

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26009
  • vastustan
Vs: Kuorma-auto
Olis tarvetta kuorma-autolle ja pitäis äkkiä löytää sellanen 8) Mikä noista vanhoista romuista, eli 10k€ (mieluiten alle)  on paras? Scania, mersu vai sisu? Kippi pitää olla ja vaihdettava- tai soralava.
se joka on katkastu hytin takaa, kaikki on vähän helpompaa vaikkapa tuon lain ja virkavalla edessä...

mutta se yleinen kunto ja huolto ratkaisee tuossa hinta-luokassa, mutta sara-autonahan tuon hintanen autohan on vielä monen pikkukunnan yrittäjän ykköspeli....
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

talutehnika

  • Vieras
Vs: Kuorma-auto
Olis tarvetta kuorma-autolle ja pitäis äkkiä löytää sellanen 8) Mikä noista vanhoista romuista, eli 10k€ (mieluiten alle)  on paras? Scania, mersu vai sisu? Kippi pitää olla ja vaihdettava- tai soralava.

Noista merkeistä paras on Volvo.

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5501
Vs: Kuorma-auto
http://www.nettikone.com/volvo/fl7/1017811
Soveltuuko esim. tuommonen paskan siirtoon? Käyttö ois siis lähinnä paskan ajoa ja pientä maansiirtoa ja kaluston kuskausta.

Toki nosturikin olisi plussaa. Voisi paaleja tai lannoitesäkkejä kuskata näppärästi.

H Hehtolitra

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2569
Vs: Kuorma-auto
Kaksiakselisen kantavuus on varsin vaatimaton, joten mieti ensin mikä on oma tarpeesi ettei kaduta jälkeenpäin. Vaihtolavalaitteet, nosturi y.m. vähentävät kantavuutta.

brotofobia

  • Vieras
Vs: Kuorma-auto
Jos siinä kaksi akselisessa on VL laitteet ja tukeva lava päällä niin reilun viitisen tonnia tms sillä laillisesti saa ajaa. Ja toinen juttu on että kaksiakselisella KA:lla ei sitte pehmosella juurikaan ajeta...pitää olla kantavat paikat...se nyt kumminki kuorman kanssa painaa sen 16 tonnia, että on sittä repiminen raktorilla kun/jos uppoo akseleita myöte. Etuakselilla on aika paljo painoo kapeilla renkailla...

http://keskustelukanava.agronet.fi/agronet/index.php?topic=27774.msg451019#msg451019

rene

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5964
Vs: Kuorma-auto
http://www.nettikone.com/volvo/fl7/1017811
Soveltuuko esim. tuommonen paskan siirtoon? Käyttö ois siis lähinnä paskan ajoa ja pientä maansiirtoa ja kaluston kuskausta.

Toki nosturikin olisi plussaa. Voisi paaleja tai lannoitesäkkejä kuskata näppärästi.
Vieläkös tuo -87 sai olla ilman nopeudenrajoitinta :-\  -86:nen ainakin sai olla.   Asia joka korostuu mäkisissä olosuhteissa...
 Volvon kannalla ehkä olen minäkin. Ainakaan sisua ei kummemmin kannata varsin etsiä tuossa ikäluokassa.   
   Nosturista tulee melkoisesti painoa, suosittelen että jos löydät auton missä on nosturi niin laitat sen kiinni vaihtolavaan että saat nätisti pois.   Muuten voi kannattaa etsiä vaihtolava jossa on jo kiinni nosturi. :)
 Minulla muuten saattaisi olla F12 volvo myynnissä mutta on pelkkä alusta.  Koukkulaite tuossa on ollut ja siitä on tekeillä traktorikärryt. Kokonaispaino 26t. :-\  Koneenkuljetusritilää vähän olen tuohon miettinyt kyllä mutta haluaisin jatko-ohjaamoisen... :-\

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5501
Vs: Kuorma-auto
Tärkeintä olisi saada paljon paskaa (yli 10m3) ja nopeasti kuskattua kohtuu kovalle alustalle. Nykyään on kovin vaikea saada ketään tekemään kyseistä hommaa  :(
Kuorma-autoista, niiden tekniikasta ja kantavuudesta ei ole mitään tietoa.

rene

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5964
Vs: Kuorma-auto
Tärkeintä olisi saada paljon paskaa (yli 10m3) ja nopeasti kuskattua kohtuu kovalle alustalle. Nykyään on kovin vaikea saada ketään tekemään kyseistä hommaa  :(
Kuorma-autoista, niiden tekniikasta ja kantavuudesta ei ole mitään tietoa.
Kaksi akselisella siirtyy helposti ja nopeasti yli 10 kuutiota (broilerin) kakkaa :)

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Kuorma-auto
Tärkeintä olisi saada paljon paskaa (yli 10m3) ja nopeasti kuskattua kohtuu kovalle alustalle. Nykyään on kovin vaikea saada ketään tekemään kyseistä hommaa  :(
Kuorma-autoista, niiden tekniikasta ja kantavuudesta ei ole mitään tietoa.
Kuinka kauas meinaat ajaa että pääseekö sillä kuorma-autolla paljonkin nopeammin perille kuin traktorilla?

SamiT

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1788
Vs: Kuorma-auto
Kolmella akselilla, nostoteli ja kitkarullat telillä, siinä aakkoset maatilan kuorma-auton ostoon, lisäksi riittävän iso moottori että jaksaa kunnialla vääntää menemään jos vaikka menee hiukan rypemiseksi joku ajokeikka ja laaja-alaiset välitykset tarjoava vaihteisto ja auton alusta kunnon rautajousilla, edessä paraabelijouset. Näillä pärjää, mulla ollut Sisuja, ensin oli kaksiakselinen SL-171, sitten oli vaihtolavapelit SM-300 ja SM-270, ne tulivat "jobbaroiduiksi" eteenpäin aika äkkiä kun oli silloin hyvän kysynnän markkinat jokunen vuosi sitten, tuo SM-300 olisi kyllä kannattanut pitää, 400hv sitkeävetoinen 14-litran kone oli mukava ajaa ja Fullerin pykälät napsahteli iloisesti paikalleen kun tuli laitettua uudet laakerit ja nivelet vaihdevivustoon. Nyt ollut jonkun vuoden kolmeakselinen SL-171 soralavalla, mutta kitkarullat puuttuu vaikka vanha kaupungin sora- ja aurausauto. Voimaa saisi olla enemmän, 230hv aika vähän teliautoon ja tuo hiton "Hitlerin kosto" ZF-vaihteisto paljon hitaampi vaihtaa kuin Fuller. Kulutus kyllä paljon pienempi kuin tuolla isolla Cumminsilla, mutta eipä kuljekaan sitten juuri mihinkään. Merkkiasioista en osaa kommentoida kun vain Sisua ollut nurkissa.
On vain kahdenlaisia traktoreita: Uusia Valtroja ja vanhoja Valmetteja.

TDK

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2069
  • Kotimaisen ruuan tuottaja - kallis harrastus
Vs: Kuorma-auto
No scanialla minä oon ikäni ajanu mutta silti sanosin tuohon hintaluokkaan että taitaa yksilökohtainen asia olla ei niinkään merkki. Eli mistä merkistä nyt sattuu kohdalle sopiva varustelu/koko/hinta. Varmasti kaikki tuon ikäset on hyviä/huonoja, kaikissa omat kommervenkkinsä. Jos itellä ois tarvetta laittasin hakuun scania 82-113, sisu sk, volvo 6-?. Noista sitte se joka parhaiten miellyttä. Kannattaa muute käydä ajamassa eri autoilla kohtuu erilaisia ajaa/käyttää scania kymppilovinen vs fuller laatikot ;D

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5501
Vs: Kuorma-auto
Kuinka kauas meinaat ajaa että pääseekö sillä kuorma-autolla paljonkin nopeammin perille kuin traktorilla?
20km suuntaansa, valtatietä suurin osa matkasta. Traktori ei kulje kuin 43km/h, eikä ole maansiirtokärryä, joten tuommoinen halpa kuorma-auto vaikuttaa hyvältä vaihtoehdolta.

elvis

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 147
Vs: Kuorma-auto
Ja elä suunnittelekkaan muuta kuin napaperäistä. Aivan sama onko se Scania vai Volvo kumpaankin on saatavana edullisesti osia. Vanhempiin Sisuihin taitaa olla jo osat katselussa...

realisti

  • Vieras
Vs: Kuorma-auto
ja muista suorittaa ammattipätevyyskoulutus ennen 9/2014.