Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe karhotin  (Luettu 7865 kertaa)

arzyboy

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4314
  • Autetaan miestä mäessä...
Vs: karhotin
Semmoiselle tuo rocin karhotin vois olla vaihtoehto joka ajaa sillä käytännössä koko kesän eikä paljoa muuta sitten tee. Ei ihan helposti pysty taloudellisessa mielessä perustella. Vähän sama asia kun prenttiä hommais... "Onhan tässä niin hyvä jälleenmyyntiarvo ettei se haittaa vaikka kerran maksaakin vähän enemmän". Aina löytyy joku joka on valmis maksamaan ;D

welger

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 643
Vs: karhotin
Semmoiselle tuo rocin karhotin vois olla vaihtoehto joka ajaa sillä käytännössä koko kesän eikä paljoa muuta sitten tee. Ei ihan helposti pysty taloudellisessa mielessä perustella. Vähän sama asia kun prenttiä hommais... "Onhan tässä niin hyvä jälleenmyyntiarvo ettei se haittaa vaikka kerran maksaakin vähän enemmän". Aina löytyy joku joka on valmis maksamaan ;D
Juu, itse olen kanssa sitä mieltä jotta ei tuon hankinta hintaa voi perustella edes sillä jotta muu korjuu ketju on nopeampi tuon ansiosta. Mutta tässä on vaan muutama sellainen asia jota joku arvostaa kovasti esim. yksinkertainen, toimiva ja tuolla ajaa varmasti monia karuselli vehkeitä romuttamolle ja vielä lisänä jotta rocci on monipuolinen, työleveyttä pystyy säätelemään ja rehua pystyy siirtelemään halutunlaisesti. Jos näistä asioista on valmis maksamaan niin mikäs siinä.

Jossain vaiheessa voi mennä sormi suuhun kun silppuriin tulee vika ja rocilla on karhotettu 30ha 18 metrin tavarat yhteen ;)

Viimeksi muokattu: 28.01.12 - klo:16:23 kirjoittanut welger

realisti

  • Vieras
Vs: karhotin
uusi roc on mallista riippuen kahta puolta sataa tuhatta euroa verottamana, mikäli olen oikein ymmärtänyt. Paitti että saa sen rt380:n muistaakseni oliko alle 20 000€, sopii lähinnä hinattavan silppurin pariksi.
Noukkimen käyttökoneikko on "sisällä" eli noukinleveys = työleveys, lisäksi piikkikulma on sellainen että tavara nousee todella hyvin. Kone on kyllä tehty todella hienosti, ehkä liiankin tarkasti. Toki vastapainona on kestävä rakenne -> suomessa käytössä käytettynä tullut kone jolla ajettu 27 000ha! Olen muutamaan otteeseen tavannut nuo roc:n omistajaveljekset, ja kun hieman heitä tuntee niin tietää myös että siellä tehdään kaikki just eikä melkein.