Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Uusi valtra N 163  (Luettu 36795 kertaa)

Pete

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 141
Vs: Uusi valtra N 163

Ja tarvittaessa uuteen etukehtoon integroituun nostolaitteeseen saa nopeasti kiinnitettyä limpun vaikka niiden viissiipisten ilmajäähyjen eteen, non?

Ei auta paino nokalla jos ei aurat tahdo nousta!

Mistä näitä oikein tulee??????
141:n perässä Kvernen 5-siipiset variomaatit, eikä puhettakaan etteikö aurat nousis.
On rautasiivet,kiekkoleikkurit ja kuorimet joka ojaksessa.
Pitäs vähä miettiä ennenkö puhuu ihan höpöjä.

Cornfarmer

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 716
Vs: Uusi valtra N 163
Lainaus
Niinhän tuo ventin joku iso boss sano et taas alkaa koneet vetämään ku ei tarvi niin rajoittaa päästöjen takia, toki puhutaan ihan eri merkin moottoreista, toinen käy sivistyneesti ja arvokkaasti ku vertaa betoni myllyyn 

Tuo on niin essonbaaria kun olla ja voi. Ero oli selkeä cr-ännän hyväksi kun vieressä rohnutti joku 400 sarjalainen fentti. Koeajossa vahvistui mielikuva että Fendistä ei tarviis muuta kuin sen laatikon siirtää ännään, niin olis mainio paketti kasassa.

Miksipä nuo pienitilavuuksiset moottori eivät toimisi, onhan suuntaus autopuolellakin pieniin turbokoneisiin ja ominaisuudet mm. VW:n tsi koneissa ovat hyvät. Ei 1.2 tsi:llä ajaessakaan sitä hevillä tunnistaisi semmoiseksi moponmoottoriksi kun alavääntöä on muhevasti. Työkoneissa se sammumisherkkyys tullee siitä että tehtaan ohjelmissa on pyritty eroon savuntuprahduksesta tyhjäkäynnin tuntumassa.

Ai esson baaria et ventin iso boss oli sanonut et moottorit alkaa taas vetämään kun saadaan laittaa ureaa sekaan, kyl kait sen joku muuki on lukenut viimevuonna urakointi uutisista, ja oli muistaakseni siinä jutussa maininta tästä asiasta ku eka 828 vario luovutettiin omistajalle ilmeisesti koko maailmassa ja ei kait tuo valmetin metelööntikään tule essolta, vai tuleekos se cafe veijon baarista ;D ku valtu menee tiellä niin kyllä siitä vielä jostain syystä lähtee kovin ääni, ku vaikka kotopihassa seisoskelee ja valtu tulee niin sen kuulee jo kaukaa :P

Ja eikä se ventin lootakaa auta N-sarjaa, ku kerran lämpöjen takia pitää alkaa paikallaan käytteleen ;)

Viimeksi muokattu: 20.10.11 - klo:19:20 kirjoittanut Cornfarmer

Cornfarmer

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 716
Vs: Uusi valtra N 163
Mielestäni on outoa palata pienempiin moottoreihin ja nostaa koko ajan tehoja ,Niinkuin A-sarja meno 3.3 commonrail koneisiin . Tuostakin otetetaan 100 hv eli 33 hv pytty ja  se 4,9 nelonen 35hv pytty . Tämän logiikan mukaan 6 koneita alettaisiin laittaa traktoreihin vasta 200 hv eteenpäin. Ja  se on ainakin varmaa että moottorit ovat niin täynnä tieto ja magneettiventtiili tekniikkaa että talouslamojen aikaan  koneet seisovat pitkään puuttuvan pienen sähköosan vuoksi ja remontit ovat kans hinnoissaan ja moottoreiden kestävyys on tuleva olemaan arvoitus .

Ton sun ontuvan logiikkasi mukaan 6 sylinterisen teho ei saisi nousta 200 hevosvoimaan...

juuri näin. 6 pyttysissä traktoreissa otetaan yli 60hv pytty eikä kukaan ihmettele.

Älkääs nyt ..olisi pitänyt laskea tehot litratilavuden mukaan .  Litratilavuudella laskettuna lukemat muuttuu ja on toki  merkitystä  myös sylinterien määrällä sekä iskun pituudella miten paljon tehoa voidaan ottaa irti.   

***no, mitä 939 ventissä on litroja? 7.1 noin? hevosia noin 400hv. 4 pyttysenä se olis reilu 260hv kone ja vain 4.7l.


tuli uusi moottori tyyppi 900-sarjan uudistumisen myötä ku urea koneet tuli, nykyään on 7,8 litranen deutzi keulalla ;D

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Uusi valtra N 163

Ja tarvittaessa uuteen etukehtoon integroituun nostolaitteeseen saa nopeasti kiinnitettyä limpun vaikka niiden viissiipisten ilmajäähyjen eteen, non?

Ei auta paino nokalla jos ei aurat tahdo nousta!

Mistä näitä oikein tulee??????
141:n perässä Kvernen 5-siipiset variomaatit, eikä puhettakaan etteikö aurat nousis.
On rautasiivet,kiekkoleikkurit ja kuorimet joka ojaksessa.
Pitäs vähä miettiä ennenkö puhuu ihan höpöjä.
6-siipiset EO:t on siinä ja siinä jo T202  ;D 

Pro

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 208
Vs: Uusi valtra N 163
162 ja viis siipiset xelsiorit, ei mitään ongelmia. Vaikee kuvitella että kuus siipisillä ois ongelmia..
Tästä tähän.

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Uusi valtra N 163
162 ja viis siipiset xelsiorit, ei mitään ongelmia. Vaikee kuvitella että kuus siipisillä ois ongelmia..
No eipä noussut niinkuin deutsilla  8)

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Uusi valtra N 163
Tarkennusta :N 111 Eco vääntö 520/1000 r/min ja 580/1600 r/min.
Maksimikierrokset 1850 r/min.Din hevosia 114 ,uusia hevosia 124 tehtaan testipenkin mukaan.Moottori on normaali 2 venttiilinen.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

Kamikatze

  • Vieras
Vs: Uusi valtra N 163
Mielestäni on outoa palata pienempiin moottoreihin ja nostaa koko ajan tehoja ,Niinkuin A-sarja meno 3.3 commonrail koneisiin . Tuostakin otetetaan 100 hv eli 33 hv pytty ja  se 4,9 nelonen 35hv pytty . Tämän logiikan mukaan 6 koneita alettaisiin laittaa traktoreihin vasta 200 hv eteenpäin. Ja  se on ainakin varmaa että moottorit ovat niin täynnä tieto ja magneettiventtiili tekniikkaa että talouslamojen aikaan  koneet seisovat pitkään puuttuvan pienen sähköosan vuoksi ja remontit ovat kans hinnoissaan ja moottoreiden kestävyys on tuleva olemaan arvoitus .

Ton sun ontuvan logiikkasi mukaan 6 sylinterisen teho ei saisi nousta 200 hevosvoimaan...

juuri näin. 6 pyttysissä traktoreissa otetaan yli 60hv pytty eikä kukaan ihmettele.

Älkääs nyt ..olisi pitänyt laskea tehot litratilavuden mukaan .  Litratilavuudella laskettuna lukemat muuttuu ja on toki  merkitystä  myös sylinterien määrällä sekä iskun pituudella miten paljon tehoa voidaan ottaa irti.   

***no, mitä 939 ventissä on litroja? 7.1 noin? hevosia noin 400hv. 4 pyttysenä se olis reilu 260hv kone ja vain 4.7l.

Tekisikö kukaan sarjatuotantoon kuitenkaan tuollaista 4 pyttystä moottoria vaikka se olisi teknisesti mahdollista   . Minä olen sitä mieltä että kolmipyttyset on mennyttä maailmaa sanokaa sitten mitä sanotte ja  moottoreiden kiristäminen  päätörajoitusten vuoksi maksaa jusseille vielä tulevaisuudessa maltaita ja sitä varmemmin mitä vähemmän pyttyjä, ellei  sitten mäntämoottorin tilalle kehitetä jokin muu järkevämpi moottori.

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Uusi valtra N 163
Tämä kaikki on seurausta ilmastohörhötyksestä.
Moottorit tulevat kalliimmaksi ja kukas sen muu maksaa kuin loppukäyttäjä.
Nyt kannattaa haalia varastoon ei kusimottoreita niin pärjää seuraavat 20 vuotta kevyesti.Nyt traktori kaupoille kipin kapin ennen kuin kusimoottorit tulevat pienenpiinkin pakollisiksi. Näin toimien säästää rahaa ,eikä tarvitse kusien kanssa läträtä.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

Greenpwr

  • Vieras
Vs: Uusi valtra N 163
Mielestäni on outoa palata pienempiin moottoreihin ja nostaa koko ajan tehoja ,Niinkuin A-sarja meno 3.3 commonrail koneisiin . Tuostakin otetetaan 100 hv eli 33 hv pytty ja  se 4,9 nelonen 35hv pytty . Tämän logiikan mukaan 6 koneita alettaisiin laittaa traktoreihin vasta 200 hv eteenpäin. Ja  se on ainakin varmaa että moottorit ovat niin täynnä tieto ja magneettiventtiili tekniikkaa että talouslamojen aikaan  koneet seisovat pitkään puuttuvan pienen sähköosan vuoksi ja remontit ovat kans hinnoissaan ja moottoreiden kestävyys on tuleva olemaan arvoitus .

Ton sun ontuvan logiikkasi mukaan 6 sylinterisen teho ei saisi nousta 200 hevosvoimaan...

juuri näin. 6 pyttysissä traktoreissa otetaan yli 60hv pytty eikä kukaan ihmettele.

Älkääs nyt ..olisi pitänyt laskea tehot litratilavuden mukaan .  Litratilavuudella laskettuna lukemat muuttuu ja on toki  merkitystä  myös sylinterien määrällä sekä iskun pituudella miten paljon tehoa voidaan ottaa irti.   

***no, mitä 939 ventissä on litroja? 7.1 noin? hevosia noin 400hv. 4 pyttysenä se olis reilu 260hv kone ja vain 4.7l.

 Henkilömesen 2,1 litranen nelonen, 204hv ja vääntö 500nm...

handetonttu

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 618
  • talvi yllätti autoilijat
Vs: Uusi valtra N 163
Tämä kaikki on seurausta ilmastohörhötyksestä.
Moottorit tulevat kalliimmaksi ja kukas sen muu maksaa kuin loppukäyttäjä.
Nyt kannattaa haalia varastoon ei kusimottoreita niin pärjää seuraavat 20 vuotta kevyesti.Nyt traktori kaupoille kipin kapin ennen kuin kusimoottorit tulevat pienenpiinkin pakollisiksi. Näin toimien säästää rahaa ,eikä tarvitse kusien kanssa läträtä.

enpä usko että urean lisääminen pakosarjaan vaikuttaisi ratkaisevasti moottorinohjauksen luotettavuuteen ja tuleviin korjauksiin. Kyllä se takapakki on otettu siinä mielessä jo silloin kun on siirrytty mekaanisesta syötöstä sähköiseen tietokoneohjauksineen, että turha venkoilla kun kakki on jo pöksyssä. Jos uutta konetta tarvitsee lähitulevaisuudessa niin tuskinpa 'kusimoottoreita' kannattaa vieroksua sen takia.
Mahdollisesti sen urean käytön ohittaminenkin on näissä ensimmäisissä helpompaa kuin tulevaisuudessa... softat kun kehittyy niin uusien ohjelmien teko on aina työläämpää.
allekirjoittanut

Cornfarmer

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 716
Vs: Uusi valtra N 163
Mielestäni on outoa palata pienempiin moottoreihin ja nostaa koko ajan tehoja ,Niinkuin A-sarja meno 3.3 commonrail koneisiin . Tuostakin otetetaan 100 hv eli 33 hv pytty ja  se 4,9 nelonen 35hv pytty . Tämän logiikan mukaan 6 koneita alettaisiin laittaa traktoreihin vasta 200 hv eteenpäin. Ja  se on ainakin varmaa että moottorit ovat niin täynnä tieto ja magneettiventtiili tekniikkaa että talouslamojen aikaan  koneet seisovat pitkään puuttuvan pienen sähköosan vuoksi ja remontit ovat kans hinnoissaan ja moottoreiden kestävyys on tuleva olemaan arvoitus .

Ton sun ontuvan logiikkasi mukaan 6 sylinterisen teho ei saisi nousta 200 hevosvoimaan...

juuri näin. 6 pyttysissä traktoreissa otetaan yli 60hv pytty eikä kukaan ihmettele.

Älkääs nyt ..olisi pitänyt laskea tehot litratilavuden mukaan .  Litratilavuudella laskettuna lukemat muuttuu ja on toki  merkitystä  myös sylinterien määrällä sekä iskun pituudella miten paljon tehoa voidaan ottaa irti.   

***no, mitä 939 ventissä on litroja? 7.1 noin? hevosia noin 400hv. 4 pyttysenä se olis reilu 260hv kone ja vain 4.7l.

 Henkilömesen 2,1 litranen nelonen, 204hv ja vääntö 500nm...

Tupla turbolla, mallimerkinnältään 250 CDI

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26008
  • vastustan
Vs: Uusi valtra N 163
Tämä kaikki on seurausta ilmastohörhötyksestä.
Moottorit tulevat kalliimmaksi ja kukas sen muu maksaa kuin loppukäyttäjä.
Nyt kannattaa haalia varastoon ei kusimottoreita niin pärjää seuraavat 20 vuotta kevyesti.Nyt traktori kaupoille kipin kapin ennen kuin kusimoottorit tulevat pienenpiinkin pakollisiksi. Näin toimien säästää rahaa ,eikä tarvitse kusien kanssa läträtä.

enpä usko että urean lisääminen pakosarjaan vaikuttaisi ratkaisevasti moottorinohjauksen luotettavuuteen ja tuleviin korjauksiin. Kyllä se takapakki on otettu siinä mielessä jo silloin kun on siirrytty mekaanisesta syötöstä sähköiseen tietokoneohjauksineen, että turha venkoilla kun kakki on jo pöksyssä. Jos uutta konetta tarvitsee lähitulevaisuudessa niin tuskinpa 'kusimoottoreita' kannattaa vieroksua sen takia.
Mahdollisesti sen urean käytön ohittaminenkin on näissä ensimmäisissä helpompaa kuin tulevaisuudessa... softat kun kehittyy niin uusien ohjelmien teko on aina työläämpää.
mitä kuorma-autopuolen juttuja kuuntelee, niin aika harvon kuulee puhuttavan mistään moottorinohjauksen vioista, kyllä ne viat on vesipumppu, turbo ja itse suuttimet, ja kun ottaa huomioon että noilla revitään täysillä myös pakkaset niin on ´se ihme jos ei maataloustraktorissa nuo ohjauspuolen härpäkkeet kestä, tietty jos kone asuu navetassa ja aina paskasena niin ongelmilta ei voine välttyä...

ja kuka oikeasti kaipaa autoonsa kaasutinta ryypynvipuineen.....
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4367
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: Uusi valtra N 163
Tämä kaikki on seurausta ilmastohörhötyksestä.
Moottorit tulevat kalliimmaksi ja kukas sen muu maksaa kuin loppukäyttäjä.
Nyt kannattaa haalia varastoon ei kusimottoreita niin pärjää seuraavat 20 vuotta kevyesti.Nyt traktori kaupoille kipin kapin ennen kuin kusimoottorit tulevat pienenpiinkin pakollisiksi. Näin toimien säästää rahaa ,eikä tarvitse kusien kanssa läträtä.

enpä usko että urean lisääminen pakosarjaan vaikuttaisi ratkaisevasti moottorinohjauksen luotettavuuteen ja tuleviin korjauksiin. Kyllä se takapakki on otettu siinä mielessä jo silloin kun on siirrytty mekaanisesta syötöstä sähköiseen tietokoneohjauksineen, että turha venkoilla kun kakki on jo pöksyssä. Jos uutta konetta tarvitsee lähitulevaisuudessa niin tuskinpa 'kusimoottoreita' kannattaa vieroksua sen takia.
Mahdollisesti sen urean käytön ohittaminenkin on näissä ensimmäisissä helpompaa kuin tulevaisuudessa... softat kun kehittyy niin uusien ohjelmien teko on aina työläämpää.
mitä kuorma-autopuolen juttuja kuuntelee, niin aika harvon kuulee puhuttavan mistään moottorinohjauksen vioista, kyllä ne viat on vesipumppu, turbo ja itse suuttimet, ja kun ottaa huomioon että noilla revitään täysillä myös pakkaset niin on ´se ihme jos ei maataloustraktorissa nuo ohjauspuolen härpäkkeet kestä, tietty jos kone asuu navetassa ja aina paskasena niin ongelmilta ei voine välttyä...

ja kuka oikeasti kaipaa autoonsa kaasutinta ryypynvipuineen.....

Ei varmaan kukaan.

Luotettavuus kärsii kahdesta syystä:

- mitä enemmän systeemissä on antureita, venttiilejä, johtoja ja liittimiä, sitä todennäköisempiä ovat erilaiset sähköviat

- ja jos valmistaja vielä valitsee 'ne halvemmat' liitintyypit ja johtosarjat, niin ei hyvä seuraa

Kyllähän ne uusina pelaa aivan kohtuullisesti. Tilanne on toinen kun kone täyttää 10 tai 15 vuotta. Ai niin mutta silloinhan kuuluu jo ostaa uusi isolla rahalla ja entinen kierrätykseen.

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Uusi valtra N 163
Tämä kaikki on seurausta ilmastohörhötyksestä.
Moottorit tulevat kalliimmaksi ja kukas sen muu maksaa kuin loppukäyttäjä.
Nyt kannattaa haalia varastoon ei kusimottoreita niin pärjää seuraavat 20 vuotta kevyesti.Nyt traktori kaupoille kipin kapin ennen kuin kusimoottorit tulevat pienenpiinkin pakollisiksi. Näin toimien säästää rahaa ,eikä tarvitse kusien kanssa läträtä.

enpä usko että urean lisääminen pakosarjaan vaikuttaisi ratkaisevasti moottorinohjauksen luotettavuuteen ja tuleviin korjauksiin. Kyllä se takapakki on otettu siinä mielessä jo silloin kun on siirrytty mekaanisesta syötöstä sähköiseen tietokoneohjauksineen, että turha venkoilla kun kakki on jo pöksyssä. Jos uutta konetta tarvitsee lähitulevaisuudessa niin tuskinpa 'kusimoottoreita' kannattaa vieroksua sen takia.
Mahdollisesti sen urean käytön ohittaminenkin on näissä ensimmäisissä helpompaa kuin tulevaisuudessa... softat kun kehittyy niin uusien ohjelmien teko on aina työläämpää.
mitä kuorma-autopuolen juttuja kuuntelee, niin aika harvon kuulee puhuttavan mistään moottorinohjauksen vioista, kyllä ne viat on vesipumppu, turbo ja itse suuttimet, ja kun ottaa huomioon että noilla revitään täysillä myös pakkaset niin on ´se ihme jos ei maataloustraktorissa nuo ohjauspuolen härpäkkeet kestä, tietty jos kone asuu navetassa ja aina paskasena niin ongelmilta ei voine välttyä...

ja kuka oikeasti kaipaa autoonsa kaasutinta ryypynvipuineen.....

Ei varmaan kukaan.

Luotettavuus kärsii kahdesta syystä:

- mitä enemmän systeemissä on antureita, venttiilejä, johtoja ja liittimiä, sitä todennäköisempiä ovat erilaiset sähköviat

- ja jos valmistaja vielä valitsee 'ne halvemmat' liitintyypit ja johtosarjat, niin ei hyvä seuraa

Kyllähän ne uusina pelaa aivan kohtuullisesti. Tilanne on toinen kun kone täyttää 10 tai 15 vuotta. Ai niin mutta silloinhan kuuluu jo ostaa uusi isolla rahalla ja entinen kierrätykseen.

Asian sivusta. Esim. hyvälaatuisen käsiporakoneen liipasinkytkimen sisuskalut maksavat tekevälle tehtaalle enemmän, kuin kiinalaisen porakoneen koko valmistus ja rahti Suomeen  ;) Sama periaate toimii tietysti myös vaikka traktoritekniikassa.