Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Uusi valtra N 163  (Luettu 36910 kertaa)

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Uusi valtra N 163
Ei hätää onneksi tallissa on alle 700 h ajettu .
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

Flavor

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 14
Vs: AdBlue (urealiuos)
Vettä siinä on, niin että se kyllä jäätyy talvella. Raktoreista ei näkemystä mutta kuorma-autoissa säilön pohjassa on lämmitin (vesikierto / sähkö) mikä koneen käynnistyttyä alkaa sulattaa möhkälettä. Laitteisto on sen verran viisas, että se haistaa, jos liemi on jäässä ja toimii sen mukaan. Urean ruiskutuslaite tyhjentää itsensä sammutuksen jälkeen estääkseen jäätymisvauriot, joten päävirtaa ei saisi kytkeä pois alle 3 min sammutuksesta. En tiedä, onko tämä järjestetty traktoreissa eri tavalla kuin kuorma-autoissa.
Urealiuosta pystyy itse sekottamaan vedestä ja säkkiureasta. Valmis AdBlue maksaa tänä päivänä ymmärtääkseni noin euron litra tai alle. Ureakoneen polttoaineenkulutus on pienempi kuin vastaavantehoisessa pakokaasujen takaisinkierrätyksellä varustetussa koneessa ja koneen tuottama hukkalämpö on vähäisempää (saa olla pienempi syyläri). Ainakin FH Volvoissa tankit on mitoitettu siten, että ureaa pitää lisätä 3-4 tankkauskerran välein. Urean kulutus pitäisi olla noin 4% polttoaineen kulutuksesta.

Järjestetty Valtrassa ajastetulla päävirtakytkimellä, kun käännät virrat pois ni pumppu pyörii vielä tovin ettei jämähä kusi putkeen. Pöntössä lämmitysvastus samaan tapaan ku kuormureissaki. Muistaaksein tuo pissa kestää noin 11 astetta pakkasta.

Viimeksi muokattu: 04.01.12 - klo:18:21 kirjoittanut Flavor