Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Uusi valtra N 163  (Luettu 36899 kertaa)

Fuller

  • Vieras
Vs: Uusi valtra N 163
Suomessa onkin se onkelma että traktorin pitäisi olla yhtä aikaa traktori-metsäkone-ja-kuorma-auto. ???
Euroopassa traktorilla tehdään traktorin töitä,eikä elvistellä tien päällä mersujen ja ivcojen vauhdissa,mutta tämä katajainen kansa keksii huvituksia itselleen 8)

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Uusi valtra N 163
Se on hienoa kun valmetti on neloskoneella samankokoinen kuin deutsi kutosella  :D 

nuffieldmaster

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1719
Vs: Uusi valtra N 163
Onko etuosa ja maskinm uotoilu tullut Fendin tehtaalta?  Selviä yhtäläisyyksiä Fendt 720-724 sarjaan...
Markkinoiden Wahwimmat Wieska -lumilingot saat Kuuksenvaarasta parhaimpaan hintaan!
040-7306421  SOITA!  https://www.youtube.com/watch?v=IbiCOqk3fho

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8361
Vs: Uusi valtra N 163
Suomessa onkin se onkelma että traktorin pitäisi olla yhtä aikaa traktori-metsäkone-ja-kuorma-auto. ???
Euroopassa traktorilla tehdään traktorin töitä,eikä elvistellä tien päällä mersujen ja ivcojen vauhdissa,mutta tämä katajainen kansa keksii huvituksia itselleen 8)
Erityisesti Saksassa tehdään huomattavasti enemmän tiekuljetuksia traktoreilla. Normaali maanteillä kuorma-autoilla on 60 rajoitus ja traktori saa kulkea 50 ja traktorilla saa kuljettaa suuremman kuorman.
Mystinen kesälaatumies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1603
Vs: Uusi valtra N 163
Suomessa onkin se onkelma että traktorin pitäisi olla yhtä aikaa traktori-metsäkone-ja-kuorma-auto. ???
Euroopassa traktorilla tehdään traktorin töitä,eikä elvistellä tien päällä mersujen ja ivcojen vauhdissa,mutta tämä katajainen kansa keksii huvituksia itselleen 8)
Erityisesti Saksassa tehdään huomattavasti enemmän tiekuljetuksia traktoreilla. Normaali maanteillä kuorma-autoilla on 60 rajoitus ja traktori saa kulkea 50 ja traktorilla saa kuljettaa suuremman kuorman.

Näin se menee. Painorajoja traktoriyhdistelmille ei oo kun yks. Traktoriyhdistelmän kokonaismassa on max 40t. Kaikissa akseleissa jarrut pakolliset. Toisin sanoen 5t painavalla veturilla saa viedä 10t suuremman kuorman kun 15t veturilla! Holman Erkki näistä jollakin reissulla turisi ja meinas että saksalainen lainsäätäjä on nähnyt asian niin että yhdistelmä pitää saada pysähtymään, mutta liikkeelle pääsy on sitten isännän oma asia!

pappavolovo

  • Vieras
Vs: Uusi valtra N 163
Nakataan setorin konepelti sepelimyllyn selekään, naitetaan verkun etukehto nokan alle ja lisätään holokkipolovikoneja paperille. Siinä se tämänkertainen uutuus.

kyntaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1406
  • Aasi vs. Peura
Vs: Uusi valtra N 163
Nakataan setorin konepelti sepelimyllyn selekään, naitetaan verkun etukehto nokan alle ja lisätään holokkipolovikoneja paperille. Siinä se tämänkertainen uutuus.
Juurikin näin. Ja isännät testaa. Jokohan nyt moottori irtoaa kun 1x1N sarjassa etuakseli tippuili
Nii se on...

Lumiukko

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 60
Vs: Uusi valtra N 163
http://www.yritma.fi/nettilehti/1318512944.pdf
 
Sivulla 4 on alustavaa juttua koneesta.

Kamikatze

  • Vieras
Vs: Uusi valtra N 163
Mielestäni on outoa palata pienempiin moottoreihin ja nostaa koko ajan tehoja ,Niinkuin A-sarja meno 3.3 commonrail koneisiin . Tuostakin otetetaan 100 hv eli 33 hv pytty ja  se 4,9 nelonen 35hv pytty . Tämän logiikan mukaan 6 koneita alettaisiin laittaa traktoreihin vasta 200 hv eteenpäin. Ja  se on ainakin varmaa että moottorit ovat niin täynnä tieto ja magneettiventtiili tekniikkaa että talouslamojen aikaan  koneet seisovat pitkään puuttuvan pienen sähköosan vuoksi ja remontit ovat kans hinnoissaan ja moottoreiden kestävyys on tuleva olemaan arvoitus .

aurajokilaivuri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2449
Vs: Uusi valtra N 163
M-sarjan uusi tuleminen?

Konedata: "Valtra M oli malli, jonka ominaisuudet ihmetyttivät"

Täpinäreiska

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1231
Vs: Uusi valtra N 163
Mielestäni on outoa palata pienempiin moottoreihin ja nostaa koko ajan tehoja ,Niinkuin A-sarja meno 3.3 commonrail koneisiin . Tuostakin otetetaan 100 hv eli 33 hv pytty ja  se 4,9 nelonen 35hv pytty . Tämän logiikan mukaan 6 koneita alettaisiin laittaa traktoreihin vasta 200 hv eteenpäin. Ja  se on ainakin varmaa että moottorit ovat niin täynnä tieto ja magneettiventtiili tekniikkaa että talouslamojen aikaan  koneet seisovat pitkään puuttuvan pienen sähköosan vuoksi ja remontit ovat kans hinnoissaan ja moottoreiden kestävyys on tuleva olemaan arvoitus .

 Niin auton kuin traktorin kehityshistoriassa on ollut aikoja jolloin on suosittu matalaviritteisiä suuritilavuuksisia moottoreita päästöjen ja polttoaineen kulutuksen nimissä. Tuloksena on yleensä ollut moottori jonka hyötysuhde on surkea ja käyttöominaisuudet huonot.
Täp-management. Sponsored by yhteiskunta.

Cynic

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1281
Vs: Uusi valtra N 163
Lainaus
Mielestäni on outoa palata pienempiin moottoreihin ja nostaa koko ajan tehoja ,Niinkuin A-sarja meno 3.3 commonrail koneisiin . Tuostakin otetetaan 100 hv eli 33 hv pytty ja  se 4,9 nelonen 35hv pytty

Se kuinka outoa tai hyvää tämä on riippuu täysin siitä paljonko tehoa on käytössä käyttökierroksilla. Se ei lämmitä mieltä jos litran sylinteri tarjoaa 65 hv 2500 rpm:ssä ja 1300 rpm teho on 15 hv.

Itse teen kaikki traktorityöt alle 1600 rpm paitsi maantieajoa. On aivan sama onko minulla 1000 hv kun kierrosmittari näyttää 2800, jos ei ole mitään tehoja alarekisterissä. Vaihteisto antaa kyllä pyörämomenttia millä moottorilla tahansa jos vaihteita on sata, mutta moottorin alakierrosteho on eri asia kuin mainoslappujen suuret numerot.

agricult

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 464
Vs: Uusi valtra N 163
M-sarjan uusi tuleminen?

Konedata: "Valtra M oli malli, jonka ominaisuudet ihmetyttivät"

Baskat... eiköhän tä mene juurikin niin kuin viime kerrallakin N-sarjan kanssa, eli Valtra toi ensimmäisenä nelosen 140-150 kokoluokkaan ja sitten kilpailijat pikkuhiljaa esittelevät omat tehonelosensa: MF, DF, NH, Case....

160-170 hevosvoima pystyy kompaktimmassakin traktorissa hyödyntämään ihan hyvin vaikka muokkaustöissä, koska suuntaus on ulosmitata tehoa suurentuvana ajonopeutena ja useimmat muokkaintyypit sitä vaativatkin. Näin painon merkitys on vähäisempi kuin vaikka aurojen edessä jurnuttamisessa...

Ja tarvittaessa uuteen etukehtoon integroituun nostolaitteeseen saa nopeasti kiinnitettyä limpun vaikka niiden viissiipisten ilmajäähyjen eteen, non?

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Uusi valtra N 163
N 113 vääntö 530 nm.
N 111 ecopower vääntö 580 nm.Eli alaspäin on tultu miksi?
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1603
Vs: Uusi valtra N 163

Ja tarvittaessa uuteen etukehtoon integroituun nostolaitteeseen saa nopeasti kiinnitettyä limpun vaikka niiden viissiipisten ilmajäähyjen eteen, non?

Ei auta paino nokalla jos ei aurat tahdo nousta!